Veronika Decides to Die (2009)

geregisseerd door Emily Young
met Sarah Michelle Gellar, David Thewlis en Jonathan Tucker

Het verhaal van de 24-jarige Veronica (Sarah Michelle Gellar) die vier doosjes met slaappillen inneemt, maar die niet voldoende zijn om haar meteen voorgoed te laten inslapen. Ze wordt echter wakker in een gesticht. Daar leert ze andere patiënten kennen met wie ze heftige, diepzinnige uren doorbrengt.

avatar van Metalfist
Sarah Michelle Gellar speelt ook nog is in een film mee

aaaaaaaaaaaah , als die net zo saai word als Kiss of life dan sla ik deze zeker over.

avatar van notorious_kim
nog zo'n filmpje waar ik naar uitkijk

neo (crew)

avatar van BlueJudaskiss
Tof om Sarah Michelle Gellar weer in een grote rol te zien, maar om nou te zeggen dat het verhaal echt aantrekkelijk is...nee.

avatar van Katharina
Het verhaal klinkt goed! Alleen jammer dat Sarah Michelle Gellar er in speelt. Ik begrijp echt niet wat iedereen toch in haar ziet :S
Maar het verhaal klinkt okay!

Het is een beetje een aparte film, anders als de meeste films
Maar het is zeker een hele mooie film
Echt een aanrader !

avatar van ralfsjam
rustige en een lekker wegkijkende film. veel stille momenten met pianomuziek, dat wel. maar dat kon deze film wel hebben.
ook het verhaal was aardig, voorspelbaar, maar goed. zelf de ontknoping op het einde had ik al een klein beetje zien aankomen.
al met al een 3.5
beetje een vrouwen film, waar ik ook wel van kon genieten.

avatar van hellboy.ray
neo schreef:
Remake van de Japanse film Veronika wa shinu koto ni shita.

En die film was dan weer gebaseerd op het boek van Paulo Coelho!

Ben wel benieuwd naar deze film. Ik heb nu een aantal boeken van Paulo Coelho gelezen en die bevielen mij prima.

avatar van tal1b
ahja beetje voorspelbaar inderdaad

avatar van pietpuk
Best aardig

avatar van mofoskin
Zeer mooie film met aangrijpende interacties en puike acteerprestaties.
Een aanrader voor alle romantische zielen

Vrij introverte prent met veel suggestieve beelden en weinig dialoog.
Na een aaridige aanloop zakt de film, naargelang hij verder gaat, alsmaar verder weg met als apotheose het totaal ongeloofwaardige en belachelijke einde. Niet direct een aanrader.
Krijgt een 2-tje.

avatar van Wilfred Genee
Een prachtige film, zeker als je dagelijks met dit onderwerp geconfronteerd wordt.
De film is op veel momenten anders dan gebruikelijke films en vrij rustig maar storend was dit niet.
Het verhaal is mooi en wordt goed naar voren gebracht, dit in combinatie met goed acteerwerk van de acteurs (vooral Sarah Michelle Geller was erg goed) maakt het een hele mooie film.

Het einde is misschien te beschrijven als voorspelbaar, maar dat zie ik persoonlijk niet zo, het maakte juist een aantal eerder genoemde onderwerpen in de film duidelijk.
Juist de boodschap die op het eind duidelijk werd gemaakt vond ik erg mooi.

Je moet je wel een beetje tot het genre of onderwerp aangetrokken voelen want anders is het niet echt een aanrader.
Het is een hele mooi "drama" film met een vleugje romantiek.

Vanwege mijn persoonlijke betrokkenheid was hij voor mij dus erg mooi en vandaar ook 5 sterren!

avatar van DonOswaldo
neo schreef:
Remake van de Japanse film Veronika wa shinu koto ni shita.

Kan ik niet vinden hier op moviemeter, want die zou ik wel graag eens kijken dan..

Maarja de film was goed. En ook ik heb persoonlijke ervaringen hiermee dus vond het zeker een boeiend concept.

Begint goed, maar word in de loop inderdaad wat traagjes, en had mede daarom graag wat meer intensiteit gezien (ook al hebben ze het nu wel realistisch gehouden en overeenstemmend met het einde). Nu heb ik met die subtiliteit geen moeite mee, maar er waren te weinig momenten die eruit sprongen om het constant op niveau te houden.

Acteerprestaties waren goed, vooral van Sarah Michelle Gellar.

De film had sterke momenten en het einde was zeker goed daarom toch een dikke 4* (mogelijk verandering in cijfer bij herziening) alleen jammer van de uitwerking en de opbouw naar dat einde want denk dat de potentie voor een topfilm er zeker inzat..

avatar van Nasty
Vond em na de bovenstaande recenties te hebbengelezen tegenvallen .

De film verliep traag en vond het op een gegevens moment zelfs saai worden.

Kon mij niet boeien of vast houden .

Bélon
Iets beter dan verwacht, zitten een paar hele mooie stukjes piano-muziek in. Sara Michelle Gellar acteerde goed vond ik (meevaller). Ik zat onder de film de hele tijd te denken: die psychiater die heeft een enigszins bekende kop, die ken ik ergens van. Het is dus David Thewlis (ik ken 'm vooral van "Naked")

avatar van Cleanshot
Boeiende film, leuk plot.

avatar van chocodillen
3 sterren vanwege het toch wat magere verhaal.. Zit veel meer in, bijvoorbeeld de kamergenote van Veronica? Leuke meid, maar vind het jammer dat haar rol zo magertjes was en weinig toevoegde.. Al met al wel een redelijk tot goede film.

avatar van missyanaroid
Desondanks dat 'k meestal SMG graag zie in een film, viel deze film toch wat tegen.
Het verhaal op zich viel mee, maar idd nogal 'magertjes'..
En het einde was wat voorspelbaar.

avatar van Joanke1321
Nee sorry, geen goede film. Ik vind Sarah Michelle Gellar nog steeds niet geloofwaardig als hulpeloos meisje. Net als in de Grudge. Ik verwacht gewoon dat ze dr houten staak pakt en de bad guy afmaakt. Of in dit geval dat haar vrienden haar komen helpen. Ze zal voor mij altijd Buffy blijven.

Ook vond ik het verhaal niet echt boeiend.

avatar van TragieStar.*
Weet iemand waar ik deze film kan kopen?

avatar van Lololiver
Shitty movie. Love the book and I was so dissappointed. Sounds cliché but anyone who did should understand me.

avatar van SnakeDoc
Woow, eerlijk is eerlijk. Dat einde had ik absoluut niet zien aan komen. Tot dat moment had ik eigenlijk het gevoel naar een redelijke RTL 4 / B-film te kijken.
Toch kan zo'n einde een boel goed maken.

Er werd niet bijzonder goed gespeeld door de hoofdrol spelers, en sommige scenes waren wel wat kort door de bocht, onduidelijk of overdreven. Daarmee doel ik voornamelijk op de scene(s) waarin de zwijgende jongen plots begint te praten, de masturbatie scene en het moment dat beiden ineens ontsnappen en al jaren lijken samen te zijn.

Toch goed vermaakt! Helemaal niet slecht!

Wat een geweldige film, de gene die van drama houd zou ik zeker gaan kijken!

Maar precies zoals DonOswaldo het zegt: Je moetje voor het gerne aangetrokken voelen anders is het idd niks..

avatar van Zeriel
Saaie, voorspelbare en ongeloofwaardige film. Het begint gelijk al slecht met Veronika die een zelfmoordpoging doet. Omdat je haar nog helemaal niet kent, kan het je ook weinig schelen.

Na een half uur weet je al hoe het afloopt, ze gaat piano spelen en vindt liefde met een andere patient. Vervolgens krijgen we een hele kleffe boodschap als uitsmijter; "geniet van het leven alsof iedere dag je laatste dag is." Wat nu als ze die man niet tegen was gekomen......,. de oplossing van depressie wordt buiten haar gezocht in een ander. Het probleem is echt niet opgelost als je een partner vindt. Alsof dat het is wat depressief maakt. Kortom ik vind het een beetje makkelijk.

De plottwist is op zich wel aardig, ze is ten dode opgeschreven, maar niet heus, en daarom gaat ze pas echt leven. Alleen is het zo drakerig uitgewerkt, ze vindt liefde in een lotgenoot, dat het nauwelijks impact heeft. En het lijkt erop dat de valse diagnose ook nauwelijks invloed heeft op de verdere gebeurtenissen.

Toen ik de film opzette, verwachte ik er niet zoveel van, Sarah MIchelle Geller is voor mij nog steeds Buffy en die tijd ben ik ontgroeid. Het was de hoge(re) rating waardoor ik hem ben gaan kijken. Het begin van de film gaat langzaam en is saai gefilmd maar ik werd tijdens de film steeds meer mee getrokken in het verhaal. De depressieve (soms wanhopige) sfeer van dit verhaal is erg goed neergezet en de acteerprestatie van Sarah Michelle Geller was bijzonder goed. Het pianostuk in het midden van de film (Recital in the night) is mooi en past goed in deze film. Het heeft (te) lang geduurd voordat deze film op dvd (helaas nog niet op Bluray) is uitgekomen.

avatar van henkula
Na het eerste kwartier had ik wel door hoe het zou gaan aflopen.

avatar van janwauters
prachtig einde.

Toch niet mijn ding deze film.
Er wordt mooi in geacteerd, ook door Sarah Michelle Gellar, met het onderwerp ligt mij niet.