The Warrior's Way (2010)

Zuid-Korea / Nieuw-Zeeland
Fantasy / Actie

geregisseerd door Sngmoo Lee
met Kate Bosworth, Dong-Kun Jang en Geoffrey Rush

De Aziatische Yang is een samoerai die al zijn hele leven traint om 's werelds beste zwaardvechter te worden. Wanneer hij de baby van de vijand moet doden, besluit hij zich van zijn clan af te zetten en met het kind naar het Wilde Westen te vluchten. Hier leert hij de messenwerpster Lynne kennen. Wanneer zij in de problemen komt, is Yang gedwongen zijn zwaard weer op te pakken.

avatar van henkula
wax on wax off en meer van die onzin, maar daar staat een visuele mooie film tegenover.

avatar van Mennodinho
Geweldige film met mooie special effects, heb genoten ervan!!
Sterk en toch wel verrassend verhaal....

avatar van Prudh
Lelijk, melig en een slechte mix van genres. Ik heb de laatste 10 minuten laten wezen voor wat ze waren. Het kon me geen reet meer schelen. Elk gejat element (want de flm bestaat louter uit gejatte meuk) was beter in de film die het eerder deed.

avatar van Rodger
goede, heerlijke vlotte film...
verstand op 0, en kijken maar..
goed toch?
3**

Normaal kan ik veel exotische films hebben, maar deze was gewoon slecht. Kleurtjes en camera niet slecht, maar het verhaal, dialoog en acteerwerk is echt ruk.

avatar van Lennert
In eerste instantie was ik toen de eindcredits over het scherm rolden nog enigszins geintrigeerd door de vreemde combinatie van stijlen die ik had gezien, maar achteraf kan ik toch met grote zekerheid zeggen dat dit absoluut geen goede film was. Dong-Kun Jang is weinig charismatisch en spreekt Engels op een manier alsof hij het van een blaadje opleest, terwijl Bosworth het meest gruwelijke over the top accent ooit hanteert. Geoffrey Rush en Danny Hudson doen het beide prima, maar er is niets aan hun personages wat je als kijker echt geinteresseerd laat zijn.

Visueel is het een interessante film, maar ondanks het feit dat er een 16 jaar en ouder sticker op de film zit, blijft het allemaal door het CGI uiterlijk heel erg braafjes. Mede hierdoor dacht ik in eerste instantie ook dat de film gebaseerd moest zijn op een manga of anime, maar dit blijkt niet het geval te zijn. Op zich kun je best een hoop doen met computer gegenereerde achtergronden, maar hoe men hier 45 miljoen dollar in gestopt heeft is me dan weer een raadsel. Het kleurgebruik is mooi, maar nergens wordt het echt gedetailleerd en blijft het allemaal wat goedkoop ogen.

De actie is matigjes. Ik had van een Aziatische regisseur automatisch wat meer verwacht, maar aangezien dit Lee's eerste film is zou hij nog wat kunnen groeien. Ik hoop dat als dat gebeurt, hij er ook voor zorgt dat de actiechoreografie een stuk beter wordt en men gewoon gaat voor een compleet Aziatische cast, dat gebrekkige Engels klinkt nergens naar en het is al helemaal onrealistisch dat men onderling zo met elkaar zou spreken. Gewoon een gefaalde film die ergens visueel nog wel interessant genoeg is.

avatar van moviemafketel
The Quick and the Death in een ietwat ander jasje. Ik vond dit eigenlijk best een leuke film.
Visueel zit het goed in elkaar en de circus-personages maken het allemaal nog wat surreëler.
Yang wordt goed neergezet als de stille samoerai. Lynne viel me wat tegen. Dan is een Sharon Stone toch een pak beter.

Er is genoeg actie en dit wordt ook erg mooi in beeld gebracht. Vooral de gevechten tegen de samoerai zijn schitterend. Hierbij de gevechten tegen de cowboys maken dat het allemaal net even iets anders is dan een standaard Wilde Westen-verhaal. Dat hier 45 miljoen dollar in gestopt is verbaast mij ook enigszins. Dat zag ik er dan weer niet helemaal aan af.

Overall heb ik toch erg genoten van The Warrior's Way. Heb hem zelfs 2 keer helemaal af gekeken op HBO en nog verveelde hij me niet. Gewoon een vermakelijke film.

avatar van duffs
heel aardige aktie film met veel mooie ninja gevechten en cowboy combienatie aktie vermakelijke onzin goed gespeeld door die asiatische hoofdrolspeler 5 je

avatar van Gang_Star
Tegenvallend. Het begin gaf me nog goede moed toen al die samurai's uit het water kwamen springen. De mix van actie/romantiek en een vleugje westernsfeertje sloegen voor mij niet aan.

avatar van tattoobob
Yep toffe originele film!!!!

avatar van ILDIB
Maar een klein stukje gezien, het zag er toch wel mooi uit.

avatar van Timothyvdmeer
nou begin zag er aardig uit. Maar helaas stuit ik op Tony Cox als ik iemand een waardeloos acteur vindt...maar goed we zullen eens kijken wat de rest van de film gaat brengen.

avatar van Decec
Een goede Actie/Fantasy/Western film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Prima vecht/zwaard scene...
Maar geen sterke actiefilm...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit...

avatar van lars-pixar
henkula schreef:
wax on wax off .
Volgens mij werdt dat ook gebruikt in de film From Paris With Love door John Travolta ?

avatar van sean-penn
Visueel overdonderend spektakel met een klassieke thema tussen goed en kwaad.

Als je van mooie volzinnen en geraffineerde dialogen houd, laat deze film dan links liggen. Als je bij het zien van bloeddruppels flauw valt zapp dan naar Mary Poppins. Zijn samoerai en cowboys niet iets waar je koud of warm van wordt ga dan een endje fietsen. Maar als baby's je aandacht trekken dan is The Warrior's Way een aanrader !

Een zwijgzame held die met moeite zijn naam uitspreekt laat staan een lang monoloog houdt, staat tegenover een leger van psychotische praatzieke half geëvolueerde primaten. De felle kleuren zorgen voor een cartoonesk sfeer die de toeschouwer bewust maakt dat je naar een sprookje zit te kijken. Alles is over de top, de aktie, acteerstijl, kleurgebruik en geluid. Het komt niet in aanmerking voor de originaliteits prijs maar is entertainment op een verdienstelijk niveau. Niet meer en zeker ook, niets minder.

Geoffrey Rush zet weer een geweldige rol neer en speelt met veel overtuiging en flair.....

avatar van jeroentjuhhhhh
Pfoeh, wat pijnlijk. Tig berichten over hoe de film zich visueel wel weet te redden, of zelfs mooi is. Ik heb zelden zo ontzettend veel verwerpelijke CGI gezien. Nochtans best een toffe setting. Soort steampunk-western meets circus/freakshow. Ik denk dat een goede regisseur (ik zat te denken aan Stephen Chow) wél de potentie van zo'n geflipt idee zou weten te benutten.

Met een compleet nikszeggende Dong-gun Jang en z'n doodse staar. Ergernis nr. 1 is echter Bosworth. Vanaf het moment dat ze haar eerste woordje uitkraamt met dat verschrikkelijk lelijke en inconsequente southern accent, wist ik al hoe laat het was. Pijnlijke rol waarin ze talloze keren grappig probeert te zijn, maar eigenlijk symbool staat voor de Westerse cinema en hoe vrouwen daarin een groot dieptepunt bereiken. Keer op keer misbruikt om simpele situaties tóch gecompliceerd te maken. Om een situatie die bijna opgelost is, toch even compleet op te fucken. Chapeau, wat-een-rol.

Resteert enkele shots die zo kitsch zijn, dat het weer wat heeft. Maar verder een lelijk CG-fest met een duffe held, een irritante heldin en achterhaalde effecten op momenten waarop het met wire work zou kunnen.

avatar van asheng
gelukkig nam de film zichzelf niet al te serieus, waardoor het wel een onzinnig grappig film is geworden.

avatar van JahLex
Afgelopen weekend nog eens gezien. We zochten een aziatische film op netflix en kwamen hier toevallig op.
Verwacht niks en accepteer de fantasy, de gebrekkige dialogen, de te uitgesproken characters en het is een prima film. Of achtergrond televisiebehang voor een leuke avond. En die baby haha..

avatar van Rickyman
Nee, die mooie sierlijke beelden zijn voor mij niet genoeg, want verder is het gewoon erg vervelend om naar te kijken. Smakeloze kitsch.

avatar van RuudC
Leuk popcornvermaak om een keer op te zetten. Het is een film met een behoorlijke mengeling van stijlen. Erg consequent zijn de makers dan ook weer niet, want de eerste personages worden met een kekke banner aangekondigd en vervolgens gebeurt dat niet meer. Het eerste half uur gaat sowieso heel snel, van het verre oosten naar het wilde westen.

The Warrior's Way is heel geinig gemaakt met heel wat kleurenfilters, waardoor alles er heel vol uitkomt. Er lopen ook aardig wat bonte figuren rond en de actie is vrij spectaculair. Toch zijn heel wat dingen erg over de top en vliegt men hier en daar uit de bocht. Zeker de zwaardgevechten zijn niet om aan te gluren. Het is zo nep dat de plank daarom vaak misgeslagen wordt. Het verhaal is helemaal zo gek niet, maar ook weer niet sterk genoeg om de punten van kritiek op te vangen.

Deze film is me beter bevallen dat ik had verwacht.
Vooral de beelden zijn prachtig, alsook het spektakel.
Het scenario vond ik iets minder, maar toch is dit wel een vermakelijke film die vlot wegkijkt.
Kortom: toch een goede film om niet te missen.

avatar van Mickey b
Aziatische zwaardvechter in een western setting met een vleugje romance en als tegenstanders een clan vliegende ninja's. Oppervlakkig verhaal en actiescenes. Weinig diepgang in personages en CGI overduidelijk aanwezig om kleur te brengen. Sfeer evenwel in overvloed. Mooie vormgeving, maar matig geacteerd. Verveelt niet, maar moest ook niet langer duren.

avatar van Filmkriebel
Bah, wat een rotzooi. De CGI is vreselijk, zelden zo'n gedrocht gezien de voorbije jaren, en het verhaal is helaas ook al niet bijzonder. Om de warrior in Amerika te vinden moeten zijn vijanden gewoon wachten en luisteren. Een kolonel die alleen maar vrouwen met mooie tanden verkracht. En wat moet die baby voorstellen? Wat een drieste onzin. Ja, er is op het einde nog wat gestileerde actie ... nog redelijk zelfs al is het ook hier één en al CGI. En gelukkig dat er nog wat actie was anders had ik mij waarschijnlijk doodverveeld. Heb her en der vlijtig doorgespoeld om mijn ergernis in te korten.