Wild Target (2010)

Verenigd Koninkrijk / Frankrijk
Actie / Komedie

geregisseerd door Jonathan Lynn
met Bill Nighy, Emily Blunt en Rupert Grint

In het eenzame leven van huurmoordenaar Victor Maynard duiken twee mensen op: Tony, een jongen, die de leerling van Victor wordt, en Rose, een mooie dievegge. Victor heeft de opdracht van een maffiabaas gekregen om haar te vermoorden, aangezien ze een gangster bedrogen zou hebben. Omstandigheden zorgen ervoor dat Victor dit niet doet, maar dan stapelen de problemen zich op. De maffiabaas stuurt extra mensen om haar te vermoorden. Victor besluit haar te helpen, maar al snel zitten ze ook achter hem aan.

avatar van Cipher
Wat een leuke film was dit. Ik ben sowieso een Bill Nighy fan en ik hou van Britse humor maar deze film was toch leuker dan ik verwachtte. De film was snel, de humor flauw en de accentjes klonken goed in de oren. Het 'Hee dat is Ron!' moment heeft natuurlijk iedereen gehad. Wel vond ik de film wat vreemde dingen hebben, dingen die niet helemaal klopten maar aangezien het al even geleden is dat ik hem gekeken heb kan ik er zo niet opkomen, ik kom hier nog een keer op terug.

HALVE TAMME.
Leuke verassende comedy met een leuke cast,veel flauwe grappen waar ik op zich wel van hou.Van begin tot het eind geen moment verveeld.Ik zou zeggen,eentje die je moet zien.

avatar van supadragon8
grappige film met leuke acteurs

en emily blunt

avatar van booyo
KillahHillah schreef:
Ik vond hem in het begin wel aardig, maar daarna zakt hij helemaal weg.

Bij mij nou net andersom. In het begin zag ik de film niet zo zitten, vond het net te flauw. Maar naar verloop van tijd begon ik de karakters, en daarmee hun grappen, steeds meer waarderen. Zeer aangenaam filmpje als je even de hersens op nul wilt zetten.

En Bill Nighy is gewoon een baas.

avatar van missl
Bill Nighy speelt goed maar de grappen zijn te slecht. Of tenminste niet mijn humor. Wat een vervelende film. Blunt maakt het wel een beetje goed.

avatar van crowdsurfer
Af en toe een grap waar je eens om kunt glimlachen maar voor de rest ook een opgave om wakker te blijven. Dus de teleurstelling is groter dan de verwachting over deze film.
Ook raar om Rupert Grint in een andere rol dan deze van Ron Wemel uit de Harry Potter films te zien, en ik moet zeggen dat hij niet overtuigde met zijn prestatie...

avatar van DDT
DDT
Heb toch af en toe gelachen ze,vooral int begin met die papegaai geen topfilm maar wel leuk om es te zien

avatar van Cleanshot
Absurde maar af en toe grappige film. Geen toppper maar wel op zich een leuke film als je het actie gedeelte niet te serieus neemt. Ik vond de personages op zich allemaal wel grappig, maar niet geweldig grappig.

Al met al, meer dan ik er van verwachte maar toch onvoldoende voor een 3*

Tegenvallende film waarin een huurmoordenaar moeite heeft om een vrouwelijke dief om te leggen. Een screwball-achtige misdaadcomedie die helaas nogal onevenwichtig is. Een flink aantal personages (die allemaal wel wat beter uitgewerkt hadden kunnen worden) en ook flink wat plotontwikkelingen. Echt grappig wordt het nergens ondanks de leuke cast.

avatar van Ste*
Geinig filmpje, met een typisch soort malle Britse humor. De rollen zijn erg leuk gecast, vooral Emily Blunt steelt de show wel met haar verschijning. Tot zover niet zoveel aan de hand, alleen de rek is er na een uur wel uit, vooral wat betreft onderlinge verhoudingen. Het borduurt telkens voor op dezelfde soort dynamiek tussen de hoofdrolspelers, en dat gaat, hoewel ze het leuk acteren, toch wel vrij snel vervelen.

Rupert Grint voelt wat aan als een buitenbeentje in het geheel. Hij is duidelijk alleen gecast omdat hij geknipt is voor de rol, die in het verlengde ligt van de onhandige komische rol die hij speelt in de Harry Potter-reeks.

De humor en de personages redden de film, verhaal was wat minder interessant wat mij betreft. Regelmatig ook leuke soundtrack trouwens.

nipte 3,5*

avatar van Corcicus
Licht absurde actiefilm waarbij er af en toe voorzichtig kan gelachen worden.

avatar van Richard_Voorhees
Lekker maf plot en hier en daar kon er toch wel gelachen worden om de absurde of gortdroge grappen.
Vooral doordat de verschillende personages in veel dingen elkaars tegenpolen zijn, zorgt dit voor een aantal vermakelijke scenes. Bill Nighy is wat mij betreft de ster van deze film, want hij doet het prima als de enorm Britse professionele hitman. Martin Freeman komt dan weer een stuk minder goed over als koelbloedige psychopaat, maar dat komt misschien ook wel omdat ik hem alleen maar ken als wat zachtaardigere personages uit de Hobbit films, Blood & Ice Cream trilogy en Sherlock.
Wat is die Emily Blunt een prachtige vrouw trouwens en het acteren gaat haar in deze film ook goed af. Niet alle dingen komen even goed over helaas, zo is de 'verliefdheid' tussen Nighy's en Blunt's personages net even iets te absurdistisch.
Maar ik heb hier en daar toch ook wel flink kunnen lachen, om onder andere de badass moeder van Nighy's personage. Een leuke Britse komedie waar je niet al teveel bij hoeft na te denken.

Goede actie,goede(zwarte) humor en prima geacteerd;
voor mij de perfecte film(in dit genre)!

Zwarte komedie waarin beetje per beetje romantiek insluipt maar daarom niet minder grappig wordt.
Weinig dode momenten eigenlijk, wat dikwijls het geval is met zulke film, maar meerdere geslaagde, plezierige scènes ( de filsofie van moeder, de papegaai, het adres van Rembrandt, het album, de misverstanden...).
Boeiend en onspannend met een uistekende Bill Nighy natuurlijk en een levendige Emily Blunt.

" I can easily aim at your head, and blow your balls off "

Vermakelijke actie/komedie met rollen van Emily Blunt, Bill Nighy, Rupert Grint en Martin Freeman. Sterke rol van Bill Nighy als professionele huurmoordenaar Victor Maynard. Emily Blunt is ten eerste leuk om te zien en haar rol in de film is prima vertolkt. Leuke rol van Grint. Een keer een andere rol van Grint oftewel Ron Wemel uit Harry Potter. Martin Freeman heeft mij niet echt kunnen overtuigen in zijn rol als bad guy.

Al met al een geslaagde komedie met Britse humor en gedoseerde actie in de film. Het is geen topper in het genre, maar een film die geen moment verveeld. Mijn beoordeling voor deze film is 3.5 sterren!

Goede cast met degelijke acteurs. Martin Freeman met inzet gebitje leeft zich met zichtbaar plezier uit. Film kijkt lekker weg, maar levert een rare nasmaak op als in het laatste deel de ongemakkelijke romance opspeelt tussen Bill Nighy en Emily Blunt. Dit vanwege het grote leeftijdsverschil tussen de twee, had zelf verwacht dat zij ergens zijn dochter zou zijn... Verder wel aangename humor en een vermakelijke film.

avatar van modinator
Leuke film, topcast. Grappig .