Wild Target (2010)

Verenigd Koninkrijk / Frankrijk
Actie / Komedie

geregisseerd door Jonathan Lynn
met Bill Nighy, Emily Blunt en Rupert Grint

In het eenzame leven van huurmoordenaar Victor Maynard duiken twee mensen op: Tony, een jongen, die de leerling van Victor wordt, en Rose, een mooie dievegge. Victor heeft de opdracht van een maffiabaas gekregen om haar te vermoorden, aangezien ze een gangster bedrogen zou hebben. Omstandigheden zorgen ervoor dat Victor dit niet doet, maar dan stapelen de problemen zich op. De maffiabaas stuurt extra mensen om haar te vermoorden. Victor besluit haar te helpen, maar al snel zitten ze ook achter hem aan.

avatar van macrobody
Grappig hier en daar. Acteurs konden mij wel boeien.

avatar van @quikfit
Prima vermaakt met deze Britse humor.

avatar van usr14112
Leuke film met een zeer vermakelijke Nighy en een heerlijk betoverende Blunt. Niet bijzonder maar heb toch aardig wat momenten met een smile de film zitten kijken.

avatar van Nientje1980
N heerlijke britse comedy, hebben met zn 2tjes echt genoten. Af en toe op het belachelijke af, maar niet te over the top. Zo mogen ze er meer maken van me. Ook het einde, geweldig...

han de barman schreef:

Klinkt als het grapje van Jim Carrey die in een film naar een foto in een cafe kijkt van de eerste maanlanding, waarop hij reageert. Yes they did it! I knew it!!!

Dat is de film Dumb & Dumber Een veel betere comedy dan deze. Ik vond hem in het begin wel aardig, maar daarna zakt hij helemaal weg.

avatar van Insignificance
Een stijve hark wiens tot in de puntjes verzorgde leven overhoop wordt gegooid door een irritant wicht, terwijl hij ondertussen een onhandige leerling op sleeptouw neemt. De laatste hangt er maar wat bij, de gangsters komen maar mondjesmaat tot iets leuks en met de introducerende woorden van moeders is het wel zo ongeveer duidelijk waar dit naar toe gaat.

Hij ontdooit en zo. Het kluchtige karakter van het eerste half uur raakt het onderweg gelukkig wel wat kwijt (net zoals het kleptomane gedrag van Rose en de toespelingen op Victor's seksuele voorkeur, wat dan weer jammer is), maar met de humor die het verder meebrengt valt het niet echt mee. Het blijft nogal duf met personages die het ook niet aan de gang krijgen.

TMP
Aardige actiekomedie. Enkele grappige scenes, maar ook wat flauwe humor. Het verhaal stelt weinig voor. Jammer, dat er dan weer zo'n geforceerde romance in zit.
Leuke rol voor Rupert Grint.

avatar van Camorra
Tony come and see what happens if you dont clean your gun.

Wild target.

Ik begon deze film meer te kijken vanwege Rupert Grint, maar na een tijdje vond ik de ''Hitman''
een stuk leuker, en vond het ook niet geweldig acteer werk van Rupert.

Anyways, De film is wel aardig, kijkt iedergeval lekker weg das al 1 pluspunt, De film heeft een grappig einde 1 pluspunt. Het verhaal is wel aardig, maar ontzetten voorspelbaar, maarja dat is ook niet bijzonder. De eerste 45 minuten waren wel leuk, gebeurde ook soms best grappige dingen maarja, daarna weet je eigenlijk al wat er gaat gebeuren en is het minder maar zoals ik al zij het kijkt lekker weg en daarom kan je hem zonder al te veel moeite gewoon uitkijken.

De film krijgt van mij 2,5 ster vooral omdat hij mee en tegen viel. Mee: hij keek lekker weg, het eerste +/- half uur is wel leuk. Tegen:Rupert acteerde matig en zoals al boven getypt word is de romantiek nogal erin gepropt en dat loopt allemaal niet echt lekker.

Barcel
Wat was Rupert Grint gewoon geweldig in deze film, van mij mag hij echt veel meer films spelen!

avatar van b00ts
Actie komedie? Geen actie, en nog minder komedie. Acteren is ok. maar de humor is echt ver te zoeken. Glimlach één: half of the money now, half later..... Glimlach twee: where is Rembrandt? Ohja, de moeder van Maynard was ook nog wel funny.

leuke film met paar grappige scenes maar daar bleef et ook bij

avatar van Spetie
Vermakelijk luchtig filmpje dat weinig om het lijf heeft maar verder wel lekker wegkijkt.

Leuke cast trouwens dit, die goed samen gaat. Alle drie weten ze precies wat ze moeten doen en alle drie hebben ze hun vermakelijke momenten, al is Nighy wel het best op dreef. Het verhaal stelt zoals gezegd niet zo heel veel voor, maar de film moet het ook hebben van de personages, de dialogen en het soms best hoge tempo. Ik geef gelijk toe dat er ook best wat flauwe humor in de film verwerkt zit, maar grotendeels werkt het gelukkig allemaal wel.

Ook de soms onnozele boeven, waarbij de domme kleerkast er wel bovenuitspringt zijn geestig. Na anderhalf uur is het dan ook wel mooi geweest en gelukkig duurt de film ook niet langer, want dat had de film waarschijnlijk ook geen goed gedaan. Nu is en blijft het in ieder geval leuk hersenloos vermaak en dat is soms best lekker.

avatar van DjFrankie
Inderdaad lekker luchtige film die snel wegkijkt. Helemaal niks mis mee.

avatar van boemboem27
hele leuke film met echte Britse humor.
ik vindt het ala pink panther Peter Sellers achtige humor.
bijna 100 minuten lol

avatar van halokido431
Als dit goede britse humor is dan is dit de laatste britse film die ik gezien heb.

avatar van Rodger
leuke "komedie".. kon er we l mee lachen, dit is zo'n niet na te denken film..
Alleen de gangster leken wel duo's uit de bassie en adriaan reeks ...
2**

Pirmais
Waarom is de cover hierboven verandert?
De vorige was veel mooier!!

avatar van nightbreed
Veel te flauw en veel te ongeloofwaardig. Dit soort films moet het vaak niet hebben van de geloofwaardigheid, maar je kunt het ook overdrijven. De film deed me hier en daar aan Mister Bean en Louis de Funes denken, maar dan op een verkeerde manier. Ik zat na een minuut of 20 al om de 2 minuten naar de klok te kijken, en dat is meestal geen goed teken.

avatar van Decec
Een redelijk actiefilm...
Grappig film...
Redelijk acteerwerk...
Prima verhaal...
Mooi HD kwaliteit...
Komedie is mijn smaak niet...

avatar van oemoemenoe
best flauw , de acteurs maken er het beste van en daarom nog redelijk om aan te zien.

avatar van david bohm
Een wat slap en onsamenhangend verhaal wordt nogal overdreven uit de doeken gedaan - lachen hahaha!niet dus- door de op papier prima cast. De film is wel onderhoudend, er gebeurt genoeg. Maar het overacteren van met name mevrouw Blunt is jammer. Toch is het prettig om naar haar te kijken. Enfin, kijkbaar.

avatar van Roger Thornhill
Mooi klein momentje: als Emily Blunt begrijpt (of beter gezegd denkt) dat Bill Nighy haar wil vermoorden maakt ze zich gereed om te vluchten, dus ze pakt haar koffer in en gooit die door het raam naar buiten, en dan hoor je héél even alleen maar "MIAUW!" om te suggereren dat die koffer bovenop de (inmiddels roze geverfde) kat van Nighy is terechtgekomen. Prachtig minimaal Tati-grapje.

avatar van Noodless
Vlot, komisch misdaad-verhaal die het meer moet hebben van onderliggende komische grapjes en de enthousiaste cast dan het verhaal zelf en de humor waarbij je lachspieren vaak moeten werken. Is dat erg ? Neen, het is best allemaal wel vermakelijk.
Bill Nighy speelt zijn rol kurkdroog en Emily Blunt is de mooie, speelse dievegge. Daarbij zijn ook andere leuke personages zoals de moeder van Victor en Tony die een stagiaire van Victor wordt.
6/10

Eigenlijk gewoon een film die nergens in uitblinkt en ook niet bijzonder is. Het is ook typisch een film die je ook snel vergeten bent. Slecht is de film daarentegen ook weer niet en hij kijkt best redelijk weg. Het verhaal was best aardig gevonden en de uitvoering ging ook nog wel maar zoals gezegd het wordt nergens bijzonder of echt leuk. Het einde vond ik overigens erg flauw. Het meest leuke in de film is nog Bill Nighy in de rol van huurmoordenaar Victor Maynard. Hij speelt zijn rol best leuk en goed en zorgt ook voor de grappige momenten. Mevrouw Emily Blunt is natuurlijk leuk om naar te kijken (ik vond haar wel erg preuts in deze film en ze was ook best vaak overkleed) maar helaas was haar acteren een beetje zoutloos (hetzelfde geldt eigenlijk voor Rupert Grint). Ze had wel een leuke moment op het einde "hebben ze je gemarteld, nee ik heb direct je adres gegeven" Het was ook best leuk om Martin Freeman (o.a. bekend van The Office) weer eens terug te zien en hij speelde ook best leuk. Leuk om eens gezien te hebben en meer ook niet, over een paar weken ben ik deze film waarschijnlijk al vergeten.

avatar van Number23
Luchtig en best vermakelijk actiefilmpje. Leuke acteurs waaronder Everett, Grint en Blunt. Vooral Emily is weer betoverend, ik ben groot fan. Het enige wat me beetje dwarszit is het feit dat Nighy de hoofdrol speelt. Ik vind het een leuke verhaallijn tussen Emily en hem, maar dat was beter geweest als er een geloofwaardigere acteur had gestaan. Verder hersenloos vermaak en ook leuke rol van Geoff Bell trouwens.

avatar van david bohm
Herbekeken, halve ster erbij. Prettig filmpje.

avatar van Aapje81
Bij vlagen is dit best een onderhoudende komedie maar over het geheel genomen overtuigd het te weinig. Emily Blunt blijft echter een plaatje en alleen daarom al een kleine voldoende.

Redelijk.

erik1677
Ja op zich wel een fan van Bill Nighy, maar hij kon zelfs deze sof nog niet helemaal redden.
Wel mooie plaatjes dat wel, maar verders niet veel bijzonders.

vermakelijke film met een hoop gekkigheid

avatar van mordang
Leuke luchtige wegkijker met een paar grappige vondsten, maar ook een paar mindere momenten. Een tikje romantiek voor een tragische huurmoordenaar, met een foute moeder. Geen hoogvlieger, maar toch zeker wel voldoende.