Alles Is Liefde (2007)

Nederland
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Joram Lürsen
met Michiel Romeyn, Carice van Houten en Wendy van Dijk

In Alles Is Liefde draait alles om de liefde, in alle denkbare combinaties. Klaasje (Wendy van Dijk) is gescheiden van Dennis (Peter Paul Muller) nadat hij haar heeft bedrogen met de juf (Chantal Janzen) van hun zoontje. Hoewel Dennis haar terug wil, lijken zijn kansen verkeken als Klaasje een aantrekkelijke jonge minnaar tegenkomt (Valerio Zeno). Simone, de beste vriendin van Klaasje (Anneke Blok) is de spil van haar gezin dat ze met strakke schema's door het drukke dagelijkse leven leidt. Haar man Ted (Thomas Acda) voelt zich daardoor vaak buitengesloten en overbodig. Als hij wordt ontslagen als kraandrijver, durft hij het haar dan ook niet te vertellen. Badmeester Victor (Paul de Leeuw) verheugt zich op zijn aanstaande huwelijk met Kees, zijn grote liefde (Daan Schuurmans). Terwijl 5 december nadert en alle liefdeslijnen bij elkaar komen via de mysterieuze Sinterklaasfiguur Jan (Michiel Romeyn), lijken de liefdesperikelen te worden overwonnen...

1004 BERICHTEN 44 MENINGEN
avatar van panax
geplaatst: 17 november 2012, 18:35 uur [permalink]
hij is leuk,vooral het originele begin met sinterklaas in de plomp,orgineel gevonden
verdervind ik het met de diverse verhaallijnen wat dat betreft op 'love actuallity' lijken
goeie rollen van diverse nederlandse filmsterren,okefilm dus !!!

avatar van Riddierid

geplaatst: 17 november 2012, 19:05 uur [permalink]
Ik heb nog nooit een leuke nederlandse film gezien moet ik zeggen dus ja idd dit was ook geen zak aan en ik zou zeggen verander de titel naar ''alles is broccoli'' dat geeft de film toch iets meer flair wat dat ook mag betekenen.

avatar van coendpl
geplaatst: 17 november 2012, 23:47 uur [permalink]
Hele leuke, originele film. Ben er van onder de indruk en dat had ik echt niet verwacht van tevoren aangezien dit soort films mij totaal niet liggen normaliter. 4*

geplaatst: 18 november 2012, 15:02 uur [permalink]
Het is zondag en ik ben nog redelijk moe van gisterenavond, dus een uitgelezen kans om Alles is Liefde weer eens te zien, aangezien die gisteren werd uitgezonden. Ik heb het idee dat de film per keer dat je hem kijkt het iedere keer leuker wordt. Ik had een 3* staan, maar na de 3e keer ga ik dat verhogen na 4*. De film heeft gewoon alles wat het moet hebben. Originaliteit, veel verhaallijnen die prima bij elkaar passen, de bekende gezichten, alles zit erin. Ik ben dan ook erg benieuwd naar Alles is Familie.

BBC
geplaatst: 23 november 2012, 21:28 uur [permalink]
Pittig filmpje dit, viel me reuze mee!
Had van te voren echt het gevoel van O dear, de zoveelste Love Actually variant.
Ja dat was ook wel zo, ondanks dat er uiteraard een aantal elementen typisch nederlands waren kan je simpelweg niet om het loveactuallyconceptje.

Maar ach, ik heb me reuze vermaakt. Dit komt voornamelijk door het uitstekende acteerwerk dat wordt geleverd door de acteurs/actrices. En het blijft leuk om een film te zien in het nederlands die niet het niveau van Radeloos, Brief voor de koning etc. heeft.

Ook de verschillende verhalen waren elk wel vermakelijk.

kortom, 3,5*

avatar van rep_robert
geplaatst: 6 december 2012, 19:41 uur [permalink]
Inmiddels al weer twee dagen geleden dat ik deze film heb gezien en er is bijzonder weinig blijven hangen. De film zit verder degelijk in elkaar, maar nergens zit er een momentje in de film die je nog niet eerder hebt gezien(om over Love Actually geripte verhaallijnen nog niet eens te beginnen).

Deed Alles is Familie me toch wat meer.

avatar van Boneka
geplaatst: 19 december 2012, 10:46 uur [permalink]
Gisteren weer eens bekeken, maar nu op blu ray. Wat is het beeld toch fantastisch en wat zien we weer mooie beelden van Amsterdam. Het geheel is fraai opgezet en het verhaal zit aardig goed in elkaar. Carice van Houten laat hier ook al zien hoe goed zij is als actrice. Maar ook Marc-Marie Huijbregts heeft hierin een glansrol als verkoper (gejat natuurlijk van Love actually), maar hij brengt het leuk.Met de muziek zit het wel snor. Leuk bij elkaar gevonden. De enige kritieken die ik kan geven is dat de teneur soms te ver doorslaat en te lang aanhoudt. Daarnaast zit er wat weinig vaart in sommige momenten. De sneeuw oogt overigens wat nep, maar goed vond het toch een hele vermakelijke film en weet zeker dat Alles is Familie het wat beter gaat doen!

avatar van jipt
geplaatst: 28 december 2012, 00:35 uur [permalink]
Soundtrack van deze film blijft erg goed: YouTube - Bløf - Alles Is Liefde

avatar van Marlyvk
geplaatst: 22 mei 2013, 18:07 uur [permalink]
Pas geleden Alles is Familie (2012) gezien en dat smaakte naar meer, dus ben ik Alles is Liefde (2007) ook maar gaan kijken. En om eerlijk te zijn vond ik het nogal tegenvallen. Dat had ik niet verwacht. Misschien komt het omdat we inmiddels alweer 6 jaar verder zijn en de film anno 2013 toch wat ouderwets over komt.

De humor in beiden films is wel wat vergelijkbaar, maar vind het bij Alles is Liefde toch wel nogal ingetogen. Af en toe heb ik wel moeten lachen, maar het heeft geen indruk achter gelaten. De dialogen vond ik nogal stijfjes en de setting oogt goedkoop en knullig. Verder is er weinig verhaallijn te bespeuren, maar daardoor kijkt het wel lekker weg. Gewoon verstand op nul zetten, je niet afvragen waar het allemaal naartoe gaat en ontspannen blijven kijken.

Over het algemeen vind ik dat deze film te veel en te duidelijk als een Nederlandse variant van een Amerikaanse liefdescomedy wordt neergezet. Gewoon kwestie van in een Amerikaans plot de kerstman door sinterklaas verwisselen en je komt al een aardig eind. Nou moet ik wel zeggen dat de scènes met sinterklaas wel erg hilarisch waren, maar wel een reden om de gelovige kindertjes niet naar deze film te laten kijken.

Sommige beeldtechnieken waren echt ondermaats. Neem nu bijvoorbeeld de scènes in de sneeuw waarbij er helemaal geen sneeuw op de personen blijft liggen. En dat beetje sneeuw wat ze dan toch in close-up voor de geloofwaardigheid er digitaal op hebben bewerkt ziet er echt heel ongeloofwaardig uit.

Wat cast betreft leuk bij elkaar gezocht, al vond ik het echt ontzettend jammer dat ik niet warm kon lopen voor prins Valentijn. Zeg nou eerlijk, wie vindt dat nou een aantrekkelijke man?

Samengevat een vermakelijke film, maar in tegenstelling tot Alles Is Familie ga ik Alles is Liefde zeker niet nog een keer kijken.

avatar van Tommy De Vito
geplaatst: 7 december 2013, 11:41 uur [permalink]
Matig..

Dit komt door de 'slechte' acteerprestaties en door de slappe verhaallijnen in de film, die ook totaal niet weten te boeien. Ik kreeg ook totaal geen medelijden met één van de personages. Ja, alleen door het verhaal van de Sint (die alleen door het leven gaat).

Iedereen die in de film speelt is haast een BN'er. Een paar tv artiesten kunnen maar beter blijven doen waar ze goed in zijn, Wendy, Valerio, Paul de Leeuw mogen als je het mij vraagt gewoon lekker gaan presenteren op de Nederlandse TV. Acda maakt mooie muziek en kan dat ook beter blijven doen, want als het op acteerprestaties neerkomt zie je duidelijk het gebrek aan overtuiging. De bijrolletjes waren ook erg slap, denk aan Rene van't Hof als Eppie.

De climax is zo voorspelbaar als het maar kan, maar goed dat was te verwachten met zulke films en neem de film op dat gebied niks kwalijks. 2,5* puur door de mooie soundtrack en omdat de film wel lekker wegkijkt.

locomotion
geplaatst: 15 december 2013, 21:58 uur [permalink]
waaibomenhout

geplaatst: 14 februari 2014, 08:53 uur [permalink]
Leuke film om je een avond mee te vermaken. Het nederlandse genre vind ik normaal gesproken weinig aan, maar deze film is wel OK>

SDG030
geplaatst: 8 mei 2014, 20:15 uur [permalink]
Ik geloof dat dat bestaat, dat je ineens een toekomst met elkaar ziet, dat je weet dat iemand ook nog van je houdt als je met lekkende melktieten en ontploft haar naast iemand op de bank zit.

Ik zou mijzelf niet een liefhebber van de Nederlandse film durven noemen. Negen van de tien keer vind ik het acteerwerk dramatisch en de scripts te flauw voor woorden om echt te kunnen boeien, maar uiteraard zijn er zoals altijd uitzonderingen en Alles is Liefde is er daar in mijn ogen één van. Het is een zeer geslaagde romantische komedie en het doet wat mij betreft alles goed. De balans tussen komedie en romantiek is in mijn ogen perfect.

Het acteerwerk is ook, zonder uitzondering, goed te noemen. Zelfs Valerio kon mij niet irriteren. De jongen speelt eigenlijk zichzelf en dan kun je onmogelijk slecht acteren. De persoon kan je natuurlijk niet liggen, maar ik vond hem zeker niet uit de toon vallen. Het is gewoon de jongen die we kennen van BNN. Van hoofdrolspeelster Carice van Houten ben ik persoonlijk geen fan, maar hier is ze ontzettend leuk. Ze zou zich in mijn optiek vooral op dit soort films moeten richten, want ze heeft zeker komisch talent.

Ondanks dat het een Love Actually rip-off is en ik het kopiëren van een script toch altijd een zwaktebod vind, is Alles is Liefde in mijn ogen toch beter geslaagd dan Love Actually. Laatstgenoemde film vond ik drie kwartier te lang duren en Alles is Liefde vloog voorbij en had zelfs nog wel even door mogen gaan. Zeker op het gebied van komedie doet Alles is Liefde in mijn ogen alles beter dan zijn Engelse voorbeeld. Heb meerdere malen dubbel gelegen van het lachen en dat had ik niet bij Love Actually.

Het is een film waarin ik weinig minpunten heb kunnen ontdekken. Natuurlijk zullen ze er zijn, maar de film doet zoveel goed dat ze me uiteindelijk niet echt zijn opgevallen. Zelfs na meerdere malen kijken, valt de film me totaal niet tegen en daarom durf ik het een pareltje in de Nederlandse filmgeschiedenis te noemen.

avatar van ILDIB
geplaatst: 9 mei 2015, 20:21 uur [permalink]
lekkere feelgood en voor Nederlandse begrippen met dan prima. en love actually ach....