Als Je Verliefd Wordt (2012)

Nederland
Romantiek / Komedie

geregisseerd door Hans Scheepmaker
met Bas Muijs, Fajah Lourens en Elle van Rijn

Dertiger Benjamin (Bas Muijs) runt als CEO het grote overslagbedrijf in de Amsterdamse haven dat eigendom is van zijn superrijke vrouw Marilou. Afkomstig uit een gewoon milieu is hij niet gevoelig voor rangen en standen en wil vooral zijn werk goed doen. Zijn vrouw daarentegen heeft maar één obsessie; zichzelf verfraaien met plastische chirurgie. Op een avond valt Benjamin als een blok voor de fascinerende jonge vrouw Patty (Fajah Lourens), zonder te weten dat ze in de kantine van zijn bedrijf werkzaam is. Patty voelt zich totaal niet aangetrokken tot dit in haar ogen veel te gladde type. Om haar hart te veroveren ziet hij maar één mogelijkheid: in zijn eigen bedrijf undercover aan de slag te gaan als vrachtwagenchauffeur.

Toch wel een behoorlijk dubieuze film. De regisseur heeft vast op de filmacademie de film "Hoge hakken, echte liefde" gezien en dacht : dat kan ik beter ! Maar helaas, deze film is niet beter. En aan één "Hoge hakken, echte liefde" hebben we meer dan genoeg. Al is dit wel een goede tweede.

Robi schreef:

Het idee voor deze film is van producent Rob Houwer. Tevens producent van Hoge hakken, echte liefde.

Wouter schreef:

En wat was daar dan het idee achter? Twee keer geld verdienen aan dezelfde film?

Dan moet je Rob bellen.

avatar van BlueJudaskiss
Vreselijk.

Minder slecht dan ik op voorhand dacht, maar dat zegt nog steeds niet veel. Het enige waar ik echt vrolijk van werd was de rol van volgens mij Karel de Rooij - Mini van Mini & Maxi - voor de rest.... dieptreurig. Platvloerse dialogen & dito humor, onsympathieke personages en een voorspelbaar verhaal zijn nog enigszins tot daaraantoe, maar wat ik echt onverteerbaar vond was dat niemand in de film zag dat Benjamin dezelfde persoon is als Pitbull. Oh wacht hij heeft een sikje, een snor en een pruikje ja dan is hij onherkenbaar. Dieptreurig.

Wouter schreef:
Dan moet je Rob bellen.

Da's goed. Geef z'n nummer maar even.

avatar van Askikker
Zo slecht dat t weer leuk werd.
Verhaal deed me erg aan zeventiger jaren films denken, tot me te binnenschoot dat een soort remake van HHEL was.

Bas Muijs maakt dr een potje van, maar wat Elle van Rijn hier neerzet is helemaal hemeltergend.
En dat maakt t dan best wel weer onderhoudend.

Wat een vreselijke Nederlandse film was dit weer, met ook nog eens een oubollig concept wat zo uit de jaren 80 zou kunnen komen. Wel met één groot verschil, deze film is zo preuts als maar wat. Vanwege het meespelen van Fajah Lourens (puur vanwege haar heb ik me gewaagd aan dit gedrocht van een film) en dan ook nog in een hoofdrol, had ik eigenlijk gehoopt om eens een keertje haar jetsers te mogen aanschouwen. Maar helaas, die zijn niet te zien in deze film maar wel haar fraaie achterwerk tijdens een vrijscène onder de douche. Daar moet je het dan ook meedoen, want voor de rest zit er helemaal geen bloot in.

Het verhaal en de uitvoering stelt weinig voor (inderdaad een soort van "Hoge hakken, echte liefde" film) en te lachen valt er eigenlijk ook niets. Hoewel de film maar amper 85 minuten duurt, heb ik het toch niet kunnen laten om de film regelmatig vooruit te spoelen. De drie hoofdrolspelers Bas Muijs, Fajah Lourens en Elle van Rijn (zag er best aardig uit) deden het overigens tenenkromend slecht.

Als Fajah Lourens nu een paar keer haar jetsers had laten zien, dan had ik dit gedrocht van een Nederlandse film misschien nog wel een 1,0 gegeven. Maar nu kom ik niet verder dan het standaard punt wat ik zeer regelmatig geef aan een Nederlandse film uit de afgelopen circa 20 jaren.

avatar van chack
Moedertje lief.... zojuist hebben wij de meest verschrikkelijke k*t film van ons leven gezien. Maar echt heel erg.

Als je verlief wordt.

Waar hebben ze de 'acteurs' vandaan getrokken die erin spelen? Gepensioneerd GTST spul in combinatie met mensen die het net niet gered hebben om door de audities van Sesamstraat te komen. Foei foei!

Charlie Brown
Zoals voorgaande er al op wezen , een remake van Hoge Haken, Echte Liefde. Maar dan wel een beroerde. Het origineel was geen hoogvlieger maar door het aanstekelijke spel van Rik de Gooier en een aantal medespelers een aangename zit. Deze film mist dat en in combinatie met een herkauwing van het origineel doet dat deze film geen goed. Puur gemaakt om geld te slaan uit een oud en gebruikt idee, met mindere acteurs.

avatar van Mug
Mug
Treurnis troef, deze remake van Hoge Hakken, Echte Liefde. Frenkel Frank is wederom verantwoordelijk (?) voor het script. De typische 80's oubolligheden worden mondjesmaat vertaald naar een ietwat modernere setting, maar het werkt niet. De slechte dubbing, camerawerk en muziek blijven in tact (het kan ook een ode zijn...)! In 30 jaar tijd verandert ook de taal. Maar dat is niet het enige probleem. Die Bas Muijs (een soapie blijkbaar) heeft geen greintje acteertalent. Het is een beschamende vertoning, zeker als je de film moet dragen. Lourens is een pop met krullen (en ongekookte spaghetti in het haar, om de stijfheid van de film te symboliseren). Elle van Rijn schmiert er lustig op los, maar het staat in schril contrast met alles en iedereen.

De Surinaamse moeder van Fajah Lourens is het enige lichtpunt in de film, maar daarmee is de ondergang van een 0,5* niet te redden.

Zeer benieuwd naar de volgende Rob Houwer productie!!!

Mug schreef:
Lijkt me sterk. Is al ruim 25 jaar dood.

avatar van Quentin
Heeft Houwer zelf herschreven!

avatar van Mug
Mug
En tóch staat Frenkel Frank tijdens de openingcredits als 'schrijver'... Ik weet niet hoe het zat bij de aftiteling... Volgens de poster "Script United" hahahaha. Dé beste grap van de film!

Redelijk leuke film, maar ontspoort toch wel een beetje tegen het einde. Acteerwerk van de hoofdrolspeler vond ik erg ongeloofwaardig. Eigenlijk een overbodige remake.. het origineel was grappig en natuurlijk is Rijk de Gooijer moeilijk te overtreffen.

Zojuist na 15 minuten de film maar weer gestopt. Erg slechte Nederlandse film.
Spel van beide hoofdrolspelers beneden maat. De humor is zo voor de hand liggend.
Vage verhaallijn met waarschijnlijk een voorspelbaar einde ( ik ga hem in ieder geval niet verder kijken)

Dit is zeker geen aanrader.

avatar van marximaal
echt heel slecht zet echt zelden een film uit maar dit sloeg echt alles zelfs het niveau van Peppi en Kokkie ligt hoger dan dit.
Onze plaatselijke toneelvereniging acteert nog beter.

avatar van mikey
Nog te zien op NPO.nl. Typische verkleedklucht, schijnbaar een remake van de klassieker Hoge Hakken.... is dankzij ongeïnspireerde vertolkingen & regie totaal niet warmbloedig, maar wel heel zoutloos.

avatar van narva77
Was toch wel benieuwd naar dit. Had beter de EK-wedstrijd van die avond kunnen kijken, maar iets trok me toch richting NPO3. Had slechter verwacht eerlijk gezegd, maar het blijft erbarmelijk qua kwaliteit. 1,5*

avatar van missl
We doen een snor op en niemand herkent me meer. dat is altijd wel fascinerend om te zien. Dit is een makkelijke prouctie uit ons land, braaf, flauw, simpel.

avatar van soom
Fajah en Bas. Een aardig koppeltje. Het hele volkse of stadse gebeuren, ik houd ervan. De sfeer die geschept wordt. Elle mag iets meer aanzetten, maar okee.

avatar van Lakte
Zeer slecht aftreksel van Hoge Hakken, Echte Liefde.

Moderne productie van Rob Houwer en nog steeds in deze tijd heeft ie het niet voor elkaar om niet te laten merken dat alles na de tijd ingesproken is, zeer slecht bij zijn producties, zeker uit 2012.....

Door het spel van de acteurs was het zo af en toen nog wel eens leuk maar dat is ook het enige, klein stukje beter als Woeden der Gehele Wereld.