• 10.559 nieuwsartikelen

Met onder meer: Jessica Lowndes, Ryan Donowho en Michelle Harrison

Gesproken taal: Engels en Frans

Plot Altitude

"Don't Look Down."

Na een mysterieuze motorstoring heeft een pilote haar kleine sportvliegtuigje niet meer in de hand. Deze beginnende pilote en haar vier tienervrienden bevinden zich al snel in een dodelijke confrontatie met een bovennatuurlijke kracht. Wat staat hen te wachten?

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Erg chaotische film, film pakt niet en enekele vervelende personages, het einde maakt veel goed, vandaar 2,5 stem.

Horror nee, thriller een beetje, science fiction ook een beetje. Dus net niet !!

avatar van andijvie

andijvie

Matige film. Veel slecht acteerwerk, niet echt best verhaal ... maar redelijk einde.

avatar van Muyo

Muyo

Hier heb ik eigenlijk maar één woord voor en dat is 'waardeloos' !

Ontzettend onrealistisch, zeer slechte special effecten, totaal geen spanning, absoluut geen horror, geen goed acteer werk en zo kan ik nog wel wat dingen opnoemen.

Het verhaal is erg kinderachtig en bovendien ook saai.

Een horror kan ik dit sowieso niet noemen en actie zit er ook niet echt in.

Beelden zijn niet mooi of schrikbarend, het enige leuke wat deze film toont zijn 2 mooie meiden.

Echte afrader dit !

Matige 1,5 ster.

avatar van voskat

voskat

Spanning aanvankelijk prima opgebouwd, maar de uiteindelijke verklaring is een flinke domper.

Jammer.

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Waardeloze uitvoering.

Deze goedkoop aandoende film kent een aardig en spannend eerste half uur in een claustrofobisch klein vliegtuigje. Inclusief de verplichte standaard-personages die je al gauw een paar parachutes te weinig toewenst. Wanneer het verhaal steeds onwaarschijnlijker wordt en het SF-genre bijna als uitvlucht aanvoelt, zal menige kijker afhaken. Met name omdat het idee veel beter is dan de waardeloze uitvoering. Het laatste half uur is, inclusief het belachelijke Twilight Zone-einde, werkelijk te onnozel voor woorden, hetgeen beledigend kan worden opgevat.

Slecht.

avatar van boozebelly

boozebelly

Ach, ik vond het toch best een vermakelijke film. De kwaliteiten spatten er zeker niet vanaf, maar het aangename mystery-sfeertje maakt veel goed. Ook het acteerwerk vond ik eigenlijk best meevallen.

De film had wel iets van een Stephen King verhaal(tje). Deed mij wel een beetje denken aan 'The Mist', maar dan in de lucht. Overigens had die andere film wel wat meer kwaliteiten.

Redelijk, redelijk... Absoluut geen hoogvlieger, maar wel geinig om gezien te hebben,

Ben de beroerdste niet, 2,5*

boozebelly schreef:

Geen hoogvlieger? Hebben we wel dezelfde film gekeken, na 20min dalen konden ze de grond nog niet zien

Opzich redelijk te doen, einde stond me wel aan. Verder veel standaard onmogelijkheden; ongeborgde bouten, fluisterende gesprekken met gebroken zijruit, doodleuk vliegen zonder cockpitruit

Leuk voor een keer, had meer ingezeten.

avatar van gijsvogel

gijsvogel

Vreemd Niemendalletje,

Deze heeft van alles wat, en het slingert me van het ene naar het andere uiterste.

De film is soms slecht, ongeloofwaardig en clichématig, maar ook af en toe weer goed, spannend, vernieuwend, en boeiend.

Het verhaal an sich is wel leuk te verfilmen.

Maar hierbij wordt af en toe het ongeloofwaardige toch even mogelijk gemaakt, en daardoor wordt ie vervelend.

Uiteraard zijn voor deze B-genre film de nodige factoren ingemetseld, en daar irriteer ik me dan ook gelijk aan... maar het blijft iets hebben...

Er zit een zweempje van symboliek, fantasie en drama in, en de vertelling met de blik op het fantasievolle verhaal maakt het ergens tóch tot een fraaie film die met een diepere bedoeling geschreven is als waarvoor hij verfilmd is.

dit komt bij mij alleen pas achteraf aan.

Can't put my finger on the spot there tough.

Kort samengevat, er zit meer in de film maar het komt er niet uit, en dat bedoel ik dan weer op het filmische en symbolische vlak...

Ik had tijdens het zien eigenlijk het idee dat hij van Australische komaf was, en zie eigenlijk net pas dat het een canadees dingetje is...

Niet door accenten van de spelers ofzo, maar meer door het idee dat er in canada niet zo heel veel gevlogen word met kleine vliegtuigjes, dat was in mijn beleving meer een aussie dingetje.

Al met al wel vermaakt met deze, zij het met een regelmatige frons op het gezicht.

Had meer ingezeten qua verhaal en verfilming en qua vermogen om een echte goede film te zijn.

lichte onvoldoende.

avatar van boozebelly

boozebelly

gijsvogel schreef:

...Ik bijvoorbeeld had die drinkende gozer gelijk na vertrek van het vliegtuigje gelijk al overboord gezet, irritant mannetje....

Maar dat kan toch helemaal niet jongûh! Naast het feit dat hij dan te pletter zou vallen op de grond en het daardoor bestempeld kan worden als moord, zou het voor het plot van de film ook wel erg ongeloofwaardig zijn... Je pleurt toch niet meteen iemand uit een vliegtuig als diegene even irritant is? Extremist! Extremist!

avatar van Fortune

Fortune

Jah inderdaad, dat staat helemaal in contrast met de rest van de film die wel helemaal geloofwaardig is.

avatar van gijsvogel

gijsvogel

boozebelly schreef:

Hypothetisch bedoeld natuurlijk.

avatar van Filmkonyn

Filmkonyn

voskat schreef:
Jammer.

Helemaal mee eens.. de film bouwt goed op, maar na het zien van het monster (octopus of zo???) wordt het een heel stuk minder... Er is veel meer mogelijk met dit verhaal... gemiste kans

avatar van Spartaan1986

Spartaan1986

• 2033 stemmen

Vooral het eerste uur goed te pruimen. De laatste 20 minuten waren van een bedenkelijk niveau. Als geheel best een aardige film die zeker niet verveeld.

Ja, best leuk.

Andrews maakt zoveel keuzes waardoor dit gewoon een heerlijke campy filmpje wordt, misschien onbedoeld maar voor de kijker als mij een winst. Fijne cast ook die prima dient als tienervolk, de altijd mooie Lowndes completeert dat feit alleen maar. De opbouw voltrekt zich sneller dan ik verwacht had maar Andrews weet in dat dikke uur dat ie de boel boeiend moet houden in het vliegtuig ook erg boeiend te houden.

Het verhaal wordt eigenlijk steeds stompzinniger. Vooral op het moment dat het 'beest' zijn intrede doet en hint dat er wel meer aan de hand kan zijn. Het wordt nog leuker als de link met de comic gelegd wordt en vervolgens als het beest eindelijk de hoofdrol opeist besef je dat je hier een onvervalste campy monster flick on your hands hebt, en dat is best verrassend. Erg leuk vermaak. Qua uitwerking niet al te best op momenten maar de keuzes van Andrews maken heel veel goed.

Spoilertags?

Naomi Watts

Euhm, zeg ik iets wat de poster zelf al niet weggeeft?

Niet meer

Naomi Watts

Het is je dus toch opgevallen, beetje jammer .

avatar van killer13

killer13

ging nog wel, ik heb al veel slechter gezien. andrews word trouwens de regisseur van de derde cabin fever. door altitude ga cabin fever: patient zero (de film gaat zich afspele op een cruiseschip) toch wel in de gaten houden. deze film was nog wel best vermakelijk, vooral als je je verveelt en je niks anders te doen hebt. niks hoogstaand, maar zeker niet slecht

avatar van Elineloves

Elineloves

Best aardig!

Tuurlijk, het verhaal wordt steeds ongeloofwaardiger en de personages zijn verschrikkelijk stereotype, sommigen worden niet goed uitgewerkt en zijn daardoor maar 'lege omhulsels' terwijl de andere personages juist weer kampen met demonen uit het verleden en de bijbehorende flashbacks ze iets 'menselijker' proberen te maken.

Het acteerwerk viel me eigenlijk nog wel mee. Ik had sowieso vrij lage verwachtingen dus ik ben eerder verrast dan teleurgesteld. Dat we wendingen af en toe een beetje vreemd waren, om het maar zacht uit te drukken, vond ik ook niet storend. De film wist mijn aandacht er wel goed bij te houden en er gebeurde genoeg om te blijven boeien. Vooral het deel met Cory was spannend.

Jessica is trouwens belachelijk mooi zeg, wat een knappe dame. Haar uitstraling maakt har ietwat vervelende karakter goed.

Het einde had voor mij niet zo gehoeven, had best een paar minuten eerder mogen stoppen. Maar verder: Goed te doen hoor!

avatar van Glacius

Glacius

Hoezo ongeloofwaardig? Binnen het kader van de film is er niets ongeloofwaardigs aan. Vrij belachelijk argument bij dit soort films..

avatar van Elineloves

Elineloves

Ongeloofwaardig is misschien inderdaad niet het juiste woord. Al vind ik bepaalde wendingen en acties van de personages iets te vergezocht, en er zitten een aantal punten in die toch vrij lastig zijn. Testa-Rossa noemt er al een aantal.

Naomi Watts

Ongeloofwaardig is gewoon een legitiem kritiekpunt, onrealistisch is een ander verhaal.

avatar van Peterke!

Peterke!

Ik weet eigenlijk niet wat ik hierover moet zeggen. Laat ik beginnen met dat het acteerwerk in ieder geval niet verkeerd was. Voor de rest is dit verhaal nogal raar. Een groot gedeelte van de film is redelijk geloofwaarig, maar richting het einde vind ik het belachelijk! Het einde zelf sloeg naar mijn mening echt helemaal nergens op. Ik snap ook niet waarom deze film onder het horrorgenre valt, want de horror vond ik ver te zoeken. Het was opzich leuk om eens te kijken, maar een tweede keer hoef ik deze film zeker niet te zien.

avatar van joolstein

joolstein

Bij vlagen was het een spannende film. Helaas hield de film deze spanning niet vast. Hoopte dat de reden/ plot van de film veel eerder in de film kwam zodat er meer te griezelen viel. Heel stiekem vond ik dat ze het verdiende Ze gingen naar een Coldplay-concert en dan vraag je er toch wel een beetje om!!

avatar van Daan258

Daan258

joolstein schreef:

Bij Ze gingen naar een Coldplay-concert en dan vraag je er toch wel een beetje om!!

Haha, precies. Zo is dat XD.

Wat een complete onzin film.

Ik had echt niet verwacht dat hij me zo vreselijk tegen zou vallen.

Hij wist me echt nergens te vermaken. Matig acteerwerk, op geen één moment ook maar een beetje spanning te vinden en het verhaal was helemaal lachwekkend, voor zover je kan zeggen dat er een verhaal inzit.:p

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

Tjonge jonge , ik had geen hoogvlieger verwacht , maar dit was wel heel erg beneden maat .

Zowat de gehele speelduur , zie je een stel middelmatige acteurs , in een klein vliegtuig .

Ze ruziën wat , ze spelen wat guitaar , op weg naar een concert , en dan ontstaat er trammelant in het vliegtuig , eerst door war defecten , later wat wazigere dingen ,

Met een belachelijke plot twist , en een gedurfd einde , die onder toezien van een fantastische regisseur , er mee weg zou komen.

Het is bijna filosofisch , en diepgaand .

Maar dat is de rest totaal niet , en het voelt aan als heel erg ver gezocht .en misplaatst .

Niet zo best dus .

avatar van Phantasm

Phantasm

IK vond het toch best een vermakelijke film, niet echt goed en niet echt slecht.

avatar van Shadowed

Shadowed

Vermakelijk.

Kwalitatief niet de beste film nee, maar ik moet bekennen dat ik me hier goed mee heb weten te vermaken. Sowieso klinkt het concept zo over-the-top dat ik het als persoon niet links kan laten liggen. Daarnaast leek er geen sprake te zijn van een SyFy-film, dus een eerlijke kans geven vind ik dan wel zo toepasselijk.

Altitude is een film die best wel wat centjes in de productie lijkt te hebben, maar tevens niet veel werk van het verhaal gemaakt heeft. Van het woord "logica" heeft Altitude dan ook geen polshoogte genomen. Tijdens de tweede helft schakelt de film namelijk rap over in een snelle thrillerfilm met allerlei onlogische zaken zoals een vliegtuigdeur open kunnen doen tijdens het vliegen.

Toch blijft het allemaal erg aardig wegkijken en zeker de eerste helft kent een aantal opvallend spannende momenten waarbij de frustratie degelijk wordt uitgewerkt. Die momenten maken de film verder wel voelbaar, maar ook de tweede helft kent een aantal leuke scenes. Wel moet je als kijker even wennen aan de fantasierijke switch halverwege de film.

Acteerwerk is half. Enkele crewmembers zoals Weary gaan goed op in diens rollen, andere personages zoals Liboiron zijn niet al te best. Het is een beetje wat je kan verwachten van dit soort films. Storend of vervelend is het niet, maar echt bovengemiddeld sterk evenmin. Het mist wel een personage dat echt gaaf is, maar verder niet meer te klagen dan deze puntjes.

Visueel degelijk. Soms wordt er leuk met het geluid gespeelt, en ook de cinematografie ziet er redelijk uit. CGI ook niet al te storend, al blijft dat beperkt. Camerawerk had wel iets beter gemogen en ook de timing en montage hadden wat aandacht kunnen hebben. Verder is Altitude eigenlijk een degelijk project, alleen zit het vol met onlogische zaken die je als kijker wat uit de ervaring halen.

Het blijft aardig vermaak dat iets nieuws uit probeert. Niet best qua logica wat de meeste stoorpunten veroorzaakt, maar verder keek het aardig weg. Ik durf er eigenlijk nog wel een voldoende voor uit te delen, maar dan puur voor het vlotte vermaak. Inhoudelijk kent de film genoeg om wat op aan te merken namelijk.