Altitude (2010)

Canada / Verenigde Staten
Horror / Sciencefiction

geregisseerd door Kaare Andrews
met Jessica Lowndes, Ryan Donowho en Michelle Harrison

Na een mysterieuze motorstoring heeft een pilote haar kleine sportvliegtuigje niet meer in de hand. Deze beginnende pilote en haar vier tienervrienden bevinden zich al snel in een dodelijke confrontatie met een bovennatuurlijke kracht. Wat staat hen te wachten?

Trailer net bekeken, lijkt me erg slecht (tevens een 4.4 op imdb)

avatar van j0zman
Goed acteerwerk, goede muziek/geluid, goed camerawerk, mooie effecten, en ook nog eens supermooie dames (vooral piloot Sarah).

Echter, het voelt raar en niet als een geheel. Het gegeven dat hun vliegtuig niet naar behoren werkt was al interessant op zich, en had niet zozeer de de tentakels etc. nodig om er wat van te maken, want hierdoor oogt het allemaal wat rommelig.

Het is net een Twilight Zone film.
Maar toch, 2,5*

PS: Jank-alert

Redelijk.

Jammer dat er naarmate de film z'n einde nadert een hoop idiote elementen toegevoegd worden.

De opzet is best sterk allemaal. Personages zijn niet bijster boeiend maar uitgezonderd één absolute loser ook niet echt irritant. Visueel is het dan nog best knap allemaal. Mooi filtertje, best sfeervol.

Niveau daalt een beetje vanaf het groepje in de zwarte wolk terecht komt. Meteen krijgt de film zo'n studiogevoel en wordt het vliegtuigje ook een wat saai plekje. Toch is het mysterie sterk genoeg om de aandacht vast te houden.

De verklaring (jongen z'n bedenksels komen uit wanneer hij bang is) is echter veel te random, de oplossing tot het probleem komt ook echt compleet uit de lucht, wat zorgt voor een flauw Doornroosje-einde.

Jammer, want met een beejtje meer zorg had er een echt leuk filmpje ingezeten. Nu stuikt het op het eind wat in elkaar, al blijven de goede punten wel staan als de credits over het scherm rollen.

Nipte 3.0*

Een vliegende octopus...... :s

avatar van vranque
Prima verhaal Onderhond. Kan ik me helemaal in vinden. Maar 3 sterren is in mijn optiek te veel.
2.5 *

Leuke film, spannend wel een beetje fanta maar is algemeen boeiend

avatar van Tristan Scelso
Best leuk. Goed onderwerp. Heeft inderdaad iets weg van Twilight Zone en heeft ook iets van die sfeer. Dus goed gedaan. Heb ervan genoten. Acteerwerk was ok.

avatar van Tristan Scelso
sporthaas schreef:
Een vliegende octopus...... :s

Als je hem hebt gezien dan begrijp je toch wel waarom de octopus daar verschijnt??? Had dus net zo goed iets anders kunnen zijn. En by the way vliegt de octopus niet.... pfffff...

Een joke.

avatar van eltorro
Jammer, te irritante personages.

Normaal heb ik niet zo veel problemen met cliché achtige personages, maar dit was toch wel weer een vak apart. Te beginnen met Sal, hij was nog te doen tot die eerste driftbui, en jammer genoeg ging dat ook nog bijna door tot het einde van de film. Sara was te doen tot de helft, blijkt dan al gauw een soort emo te zijn, en krijgt het voor elkaar om elke bekende cliché achtige emotie voor de dag te halen. Mel en Cory waren gewone cliché personages, en zoals ik al zei heb ik daar geen problemen mee. En dan komen we bij Bruce, als hoofdrolspeler was hij niet echt cliché, maar irritant was hij zeker wel. Vanaf de eerste minuut haalde hij al het bloed onder mijn nagels vandaan, met die vervelende paniek aanvallen en vliegtuig vrees.

De dialogen wilden ook niet echt mee werken, en irriteerde ook meer dan dat het echt iets toevoegde. Gelukkig waren er ook nog pluspunten, zo was de octopus wel vet en de SF te doen. Het verhaal kon er ook prima mee door, al hadden ze die happy ending weg kunnen laten, en die 2 vliegtuigen beter in elkaar kunnen laten crashen. Was de film wat evenwichtiger geweest.

NightSpirit
Echt een heerlijke horror dit. Dat was even lang geleden dat ik niet de minuten ging zitten aftellen bij een film, totdat het voorbij was. Film begint redelijk saai, maar al gauw nemen de spanningen in de cabine een mooie opbouwende sfeer in. Vind ook dat de special effects echt credits verdienen. Was echt creepy gemaakt. 4,5* want het monster had naar mijn idee wel iets eerder mogen komen.

Verder niks mis met deze....

avatar van JacoBaco
Wat als een vrij geloofwaardige film begon, eindigde in een fantasieloos sprookje. Ik weet niet of jullie weleens op een aantal kilometers hoog aan een vliegtuig hebben gehangen die zo'n pak 'em beet 300 km/uur vliegt? Probeer dan maar eens te ademen. Je hebt te maken met G-krachten, het is erg koud en beschermende kleding hebben ze in de film niet aan. Maar goed, als James Bond het kan, dan kunnen andere het ook zullen we maar zeggen. Leuk ook dat er amper wapperende haren te zien zijn. En als er een mechanisch probleem is, dan kan dat wel van binnenuit geregeld worden.

Verder is dit geen slechte film, dus neem ik dat soort gekkigheid maar op de koop toe. Ik kreeg in ieder geval het gevoel dat ze ook daadwerkelijk in het vliegtuig zaten en niet in een studio. Paar leuke camerashots en het ziet er verder allemaal prima uit. Acteerprestaties zijn voor een film als deze goed.

Altitude weet een mysterieus sfeertje te creëren wat helaas niet lang stand houd en er zitten wat achterlijke zaken in, maar die kan je voor lief nemen. Wat overblijft is een film die de moeite waard is.

We hebben deze film net gekeken. Hadden er meer van verwacht eigenlijk.. Niet echt een goede film. Het einde was helemaal raar in elkaar gezet. Niet echt een aanrader sorry. Een halve ster meer kunnen we er echt niet van maken helaas. Me vriend was ervan in slaap gevallen.

avatar van RickZ
Sf-thriller met te onwerkelijk verhaal en matige Special Effects (die octopus). Niet spannend.

Sarella schreef:
...Me vriend was ervan in slaap gevallen.

Ondanks die leuke meiden?

avatar van 606
Aardig concept en een verrassend einde,
Acteren was niet altijd even goed.
En wat betreft horror, nee dat was het niet.

2,5 ster

De eerste 45 minuten vond ik eigenlijk matig en niet boeiend en ik was geneigd om de film af te zetten. Gelukkig heb ik dat niet gedaan want na die 45 minuten komt de film eindelijk op gang en wordt hij ook boeiend. Het einde vond ik best verrassend en was ook leuk gevonden. Van de acteurs had ik nog nooit gehoord maar ze deden het behoorlijk in deze redelijke Horror/Thriller.

avatar van Noodless
Het pluspunt van de film is Jessica Lowndes !
En dan hebben we het ver gehad ondanks het leuke concept.
Sommige actie-momenten in de film zijn echt belachelijk en het einde vond ik
Een klucht van een film ! 2/10

avatar van SaNDuTjE
Aardig idee met in het begin wat mooie shots. Voor de rest is het een lange aanloop naar een paar minuten 'spanning' en is dit verre van een horror.

Ik had moeite deze af te kijken en ben daar jammer genoeg niet voor beloont.

avatar van zorro
deze film viel mij erg tegen had er meer van verwacht

avatar van JTSP
gaap met moeite afgekeken,

avatar van Starscream
noemen ze dit tegenwoordig nog een horror

avatar van Joanke1321
Nog best leuke film, niet verwacht. Alleen jammer van die octopus midden in de lucht . Anders had ie waarschijnlijk hoger gescoord.

avatar van barcam
Goed idee maar slaapverwekkende uitvoering.

Deze film viel hard tegen alleen de laatste 5 minuten was goed.

Het eeste uur van de film vond ik zeer amusant daarna toen het plot over ging op sf werd het minder en minder , toch jammer had meer ingezeten.

avatar van james_cameron
Best leuke en spannende film, een soort tot speelfilmlengte opgerekte aflevering van The Twilight Zone. De jonge cast is acceptabel, de beperkte setting van het vliegtuigje verveelt niet en het real time-gegeven van het script is degelijk uitgevoerd. Tegen het einde is de film te betrappen op een aantal wat minder effectieve scenes, maar al met al vond ik het een intrigerend mysterieus filmpje, met weinig middelen gemaakt maar op visueel en inhoudelijk niveau de moeite waard.

avatar van Fortune
Wel een vermakelijke film als je, je niet gaat storen aan gigantische onzin.
Hij was redelijk spannend in de trend van ik wil weten hoe deze af gaat lopen.
De personages zelf waren wel eendimensionaal en nogal cliché.
De reden waarom het allemaal gebeurd en hoe het allemaal opgelost gaat worden is niet geweldig. Toch heb ik me vermaakt hierbij en is de tijd snel voorbij gevlogen.

avatar van Bibelonseberg
Vliegende octo, wat een nep.
Wel afgekeken omdat ik toch wilde weten hoe dit zou eindigen.
Had inderdaad een aflevering van de serie Twilight kunnen zijn.

avatar van perceived
Het verhaal is te onnozel voor woorden maar ik heb me er prima mee vermaakt.

avatar van Glacius
Veel ongeloofwaardigheden, true, maar tegelijkertijd kan dit verklaart worden door het plot van de film. Ik had overigens al wel eerder vermoedens over wat het plot nou zou zijn, halverwege de film.
De film voelt als een Twilight Zone aflevering en helemaal geen slechte. Ik geef de schrijvers en de regisseur in iedersgeval props voor het feit dat ze een wat originelere aanpak hebben aangegrepen inplaats van de average horrors die jaarlijks uitkomen.