Amazones (2004)

Nederland
Komedie / Actie

geregisseerd door Esmé Lammers
met Monique van de Ven, Monic Hendrickx en Susan Visser

Vier vrouwen uit Breda-Noord zijn hun armlastige leventje beu. Lot, Sam, Reneetje en Kers nemen het heft in eigen handen en na enige voorbereiding beroven ze een bank bij hen in de buurt. Tot hun grote verrassing komen ze er gemakkelijk mee weg. Helaas blijft hun leventje niet probleemloos, want de politie ontdekt langzaam steeds meer over de daders. Als het hen bijna te heet onder de voeten wordt, besluiten ze hun laatste overval te plegen.

avatar van sinterklaas
Film viel toch reuze mee eigenlijk.

Alles vind plaats in de achterbuurt van Breda en alles word ook heerlijk overdreven. (de achterbuurt moet persee grauw zijn en het moet meer iets weghebben van Oost Europa met dat troosteloze sfeer ) We volgen dus de 4 nette dames die in de schulden komen. Ik vond ze toch wel allemaal best grappig acteren. Ook Theo Maassen steelt de rol uiteraard. Amazones is gewoon een prima wegkijkertje met best leuke humor. Ook zitten er hier en daar nog wat leuke actiescenetjes in. De naschrift is dan weer hartverwarmend.

Toch nog een prima film.

Na lange tijd weer gezien. Wat een slecht acteerwerk zeg!

avatar van ovejanegra
wa een kei slechte film zeg, deze had nie gemaak hoeve worre! 1,0* houdoe

avatar van VanRippestein
ok film die goed vermaakt. Ik vond de accenten, als niet iemand uit de buurt, ok klinken en eigenlijk wel grappig gedaan.

Das echt geen Bredaas. Das ABN met een zachte G erop geschroefd. Dat is niet zo erg maar maak dan geen film over Breda Noord. Verder weer belachelijk slecht acteerwerk en een verhaal van niks.

avatar van tommykonijn
Ondanks het feit dat ik me dit herinnerde als een redelijk slechte film van Nederlandse bodem, moet ik mijn mening na een herziening nu toch een beetje bijschroeven. Een slechte film wil ik dit namelijk niet noemen. Monique van de Ven en Susan Visser doen het leuk, de rol van Monic Hendrickx was niet slecht maar een beetje onopvallend en Georgina Verbaan vond ik persoonlijk iets minder. Toch 'steunt' Verbaan's personage min of meer op de andere drie, waardoor haar prestatie niet irritant wordt. Er valt in het begin ook meerdere malen te lachen om de onhandigheid van de personages (bijv. als ze gaan ''oefenen''). Jammer dan ook dat het de humor een beetje af lijkt te nemen na de eerste overval en de film een serieuzere kant lijkt te willen kiezen. De film gaat dan niet bepaald vervelen, maar het wordt wel direct een stuk minder interessant. Het concept van de film is leuk, maar de uitvoering is soms wat minder. Vermakelijk is het zeker, maar niet van een hoogstaand niveau.

avatar van bjerik76
Waarom moesten al deze top actrices nou weer met een accent praten ?
Als ze gewoon allemaal lekker dr eigen taaltje/accent zouden acteren zou het naar mijn mening al hoger scoren.

avatar van boozebelly
Qua verhaallijn is het allemaal net onderhoudend genoeg voor een kijkbeurt, maar de humor is doorgaans te zwak en het acteerwerk is veelal iets te overdreven om te kunnen spreken van een degelijke film.

Alles, maar dAn ook alles wordt vernaggeld door de ontzettend slechte accenten..... En georgina verbaan.

avatar van nadrin
Grappig en een beetje ontroerend. Kon een Vlaamse film zijn .

avatar van Phantasm
Leuk bedacht en kijkt lekker weg, prima vermaak.

avatar van john mcclane 2
dramatisch slechte film.
ondanks dat de hoofdrol speelsters top talenten zijn.
ze kunnen het script niet naar een hoger plan werken.

Ach, het was best een grappig filmpje, en helemaal met dat accent van Georgina, dat was toch gewoon hilarisch?

Clapboy
Was erg grappig.

Heerlijke film.
Weet niet waarom, maar kan hem kijken zonder dat ie verveelt.
Susan Visser is super lekker en Monique van de Ven mag er nog best wezen.

En theo blijft me altijd verbazen.
1 van de meest botte caberatiers en in zijn films komt ie vaak zeer sympathiek over, bijv. MINOES.

avatar van Earth
Erg matige film. Het begin is langzaam, het accent is irritant...pff. Komt later iets beter op gan. Komt mij meer over als een tv-film. Snel vergeten.