All the Boys Love Mandy Lane (2006)

Alternatieve titel: Mandy Lane

Horror / Thriller

geregisseerd door Jonathan Levine
met Amber Heard, Michael Welch en Anson Mount

Een groep scholieren besluit om het nette en lieve meisje Mandy Lane uit te nodigen voor een groot feest op een afgelegen ranch, aangezien Mandy Lane ineens een erg mooie meid is geworden. Maar dan ontdekken de scholieren dat het aantal aanwezigen op het feest op vreemde wijze begint te dalen. Dan blijkt er iets goed mis te zijn met die lieve, leuke en mooie Mandy Lane.

avatar van Angelo2
Saaie matige tienerhorror. Een simpel verhaaltje met een aantal irritante personages. Hele vriendengroepje was zowiezo apart net zoals het einde van de film. Nee dikke tegenvaller. Een 4

avatar van Shinobi
Het leek net een saaie aflevering uit een tienersoap die ik aan het kijken was met uitzondering van het moorden dan.
Allereerst geen slecht voor Amber Heard, die zet Mandy Lane goed neer. Het is gewoon te wijten aan het matige script.
Waar de film best aardig begint, vervalt het al snel naar slecht eenmaal op de ranch aangekomen. Bijna saai zelfs.

Wie de moordenaar is viel ook al snel te raden. De plottwist was op zich wel oké.

Kleine 1,5 sterren.

avatar van TragieStar.*
Tegenvaller helaas!

Het begon wel leuk vond ik, zat lekker in de film en een aantal leuke nummers kwamen voorbij. Amber Heard is een erg mooie vrouw, ze deed het wel aardig, maar ze wekt niet echt een overtuiging op of iets wat een goede toegevoegde waarde heeft op acteergebied (buiten haar uiterlijk dan).

Het is een vrij trage film die pas op het einde een beetje opgang komt, maar dat stelt ook weinig voor. Dat Emmet de dader was zag ik al van veraf aankomen, maar werd ook redelijk snel in beeld gebracht. Ook wist ik eigenlijk al van het begin dat Heard ook in het complot zat. Ik weet niet waarom, maar ik had gewoon zo'n gevoel. En dat werd alleen maar sterker toen ze zei: dat ze het vriendengroepje haat en terwijl Garth tegenhield, zodat hij de vader van één van die jongens niet zou bellen.

Had trouwens ook een iets andere film verwacht. Waarschijnlijk het plot ook niet goed gelezen, maar dat speelt verder niet mee in mijn beoordeling.

avatar van DjFrankie
Beetje simpele film die het woord horror niet mag dragen. Ook het einde zie je van te voren aankomen, veel te voorspelbaar.
Deze film hoef je zeker niet te hebben gezien.

avatar van Piratje
Met horror heeft deze film heel weinig te maken.
Thriller zou je nog even kunnen noemen, dank zei de regie.

Het verhaal in de film begint met speelse mooie schaarsgeklede in een jeugdgroep die zich oppept met drank, sex en drugs rond een privaat zwemdok. Het gaat er allemaal vrolijk aan toe tot de jalousie van de verliefden dodelijk toeslaat. Gesteund door die drugs en drank.

Tot een zestal jeugdigen zinnens zijn een afzonderlijk feestje te bouwen rond de mooie Mandy Lane waarop alle jongens verliefd zijn, maar niet geraken waar ze willen.

Het voorspelbaar plot eindigt met een aftocht.

Heel wat close-ups zorgen voor de sfeer die langdradig plot per plot vooruit helpt.

De gevechten zijn zwak en toch bloederig, terwijl het vakantieverblijf, een afgelegen ranch, alles behalve aantrekkelijk oogt.

Een film om nooit gezien te hebben. Uiterst zwak langdradig simpel verhaal en een ondermaatse vertolking.

Heel weinig te vertellen over een soort verwende losbandige jeugd die niet weet hoe met nutteloos tijdverdrijf aan zijn einde moet komen. Voor zover er een bewust einde mogelijk is.
Van ontspanning is er helemaal geen sprake. Eerder een eentonige ergernis.

Ik zou nogmaals 0,5 punt willen geven voor het vrolijke begin.
Eigenlijk gezegd vandaag een heel droevige filmavond gehad. Met hoop op beter materiaal.
Het lijkt of de inspiratie en de budgetten aan de bodem zitten.

avatar van filmkenner1
slappe hap! niet om aan te zien.

avatar van misterdhdh
matig filmpje, maar wel nog vermakelijk tussendoortje. origineel is het allemaal niet meer, maar echt slecht vond ik deze film niet, heb al veel slechter gezien. mandy lane vond ik goed acteren en is wel een zeer mooi meisje vind ik. het acteerwerk vond ik over het algemeen niet slecht. het einde zag ik wel aankomen, en origineel is het einde toch ook niet zoals er beweert wordt. heb ik nog wel in films gezien. ik wist duidelijk dat mandy ook een killer was wanneer ze zij dat ze iedereen van het groepje haatte. had deze film nog wel een half puntje meer gegeven wanneer er een duidelijk motief voor de moorden was. deze film was leuk tussendoortje, al wordt het nooit echt goed of spannend, ook te weinig schrikmomenten, maar film is zeker te bekijken, mede dankzij de mooie meisjes.

2.5/5

avatar van Marvinleeaday
Matig, vreemd en voorspelbaar, duurde gelukkig niet al te lang. Kijken en snel vergeten.

avatar van Askikker
Wilde na die draak van Inception gewoon ff een simpel horror filmpje kijken.

Beviel in ieder geval beter; niks geen nep gevechten, trucage, CGI of moeilijk bedoelde lulverhaaltjes.
Gewoon horror pulp met een lekkere meid, en dat kan heel aangenaam zijn.
(zeker na Inception)!

Ai, dit was een tegenvaller.

De hele film draait, hoe verrassend, om Mandy Lane. Maar Mandy is, naast dat ze uiteraard een mooie meid is, ontzettend saai. Amber Heard deed het prima, maar Mandy zelf is gewoon te vlak. De interacties van de overige personages zijn nog best aardig om te zien, maar voor het genre is het gewoon niet boeiend.

All The Boys Love Mandy Lane is ook saai. Door de synopsis kreeg ik het gevoel dat er een soort Carrie-sausje overheen zat, maar dit was niet bepaald het geval.
Er komt eerst een lange aanloop met de nodige cliché's en wanneer de eerste dode valt is het al snel duidelijk dat Emmet de dader is. De puzzelstukjes leg je daarna snel in elkaar en dan begin je met wachten tot de 'twist' komt waaruit blijkt dat Mandy ook in het complot zit.

De grootste afknapper is dan nog dat het motief van de dader(s) gewoonweg heel onduidelijk is en je achterblijft met een gevoel alsof er iets mist. Ik vroeg me af waar ik nu de hele tijd op had zitten wachten, want het kwam maar niet.

*1.5

avatar van DVD-T
Hoe verknoei je anderhalf uur van je tijd? Kijk All the Boys Love Mandy Lane.

90 minuten is genoeg tijd om een leuke slasher te maken. Dat hebben genoeg films in het verleden en in het heden bewezen. Mandy Lane weet zich op geen enkele manier te onderscheiden van de rest. Het is een saai geheel. Na het zien van begin scene met het zwemfeestje belooft het nog wat te worden met de rest van de film. Niets is minder waar. We moeten een geheel film kijken naar platte, irritante personages, een redelijk standaard verhaaltje, lelijk geschoten beelden. Ook Heard weet weinig toe te voegen op het geheel. Mooie aanwezigheid maar verder ook weer een erg slecht geschreven karakter.

De hele film kabbelt veel te langzaam vooruit, zonder daarbij echt vooruit te gaan. Steeds weer hetzelfde. De kills vormen daarin ook niet echt een leuke afwisseling. Best inspiratieloos allemaal. Je ziet ook al van ver af aankomen wie de dader nu werkelijk is. Datzelfde geld ook voor de twist . Beetje jammer om dit er nog achter aan te plakken. Enige motivatie is ook ver te zoeken. Wel credits naar de muziek keuzes trouwens. Erg fijne tracks komen er toch wel voorbij met als toppunt de nieuwe bewerking van America's "Sister Golden Hair". Eigenlijk is de muziek het enige goede aan de film. Verder vooral een erg saaie, vervelende en sfeerloze film.

avatar van lovecraft
Wat is dit slecht, zeg. Waarom zijn horrors - en in mindere mate thrillers - altijd zo ontzettend slecht? Zijn deze genres zo moeilijk?

Nu ja, 1 ster, omdat ie beter is dan Ushi Must Marry (en Costa).

avatar van Dogie_Hogan
De Blu-ray, release 3 dec. 2013.

avatar van Robert1970
Wat een afknapper.
Mooie meiden zijn het wel. Maar wat een slappe film. De film is niet eens eng of spannend.
Horror is het amper te noemen.
Nee... Deze film hoef ik niet in mijn DVD/Bluray kast.

avatar van Kondoro0614
All the Boys Love Mandy Lane

Deze is helaas slecht gevallen bij mij. Ik vond de film geen Thriller waardig. Ik vond er 0% spanning in zitten. Horror kan ik wel begrijpen met het beetje bloed er in voor kwam maar goed. Erge mis stapper opzich. Al lig ik daar niet wakker van maar, wel van het feit dat de film gewoon zo ontiegelijk slecht en onlogisch in me kaar zat. Ik kon er maar geen goed verhaal aan vast knopen en alles liep door me kaar heen. Erg chaotisch dus. En dan ook nog met het 'schokkende' einde waar je helemaal niet van op keek, momenten waarvan je echt wou dat ze nooit waren gebeurt en vaak erg duister / te donker gefilmd. Er zonde jongens!

Amber Heard is denk ik toch de enigste waarvoor ik deze film keek. Wat een pracht van een dame dit. Dan is Anson Mount ook nog een goede acteur met een leuk personage en dan begint het te dalen.

Het verhaal is erg slap en flinter dun. Er is geen touw te bekennen waar je, je knoop kwijt kan en het is dus erg moeilijk om hem te blijven volgens. 90 minuten duren daarom ook extra lang en dan heb je ook nog een vreemd eind. Het concept is leuk bedacht maar viel als nog niet goed in de smaak. Er zijn ook teveel kleffe scene's die je bijna de neusgaten uit kwamen. Bah!

avatar van Gang_Star
Redelijke film, met de mooie Amber Heard in de hoofdrol. Hiermee heeft de film meteen een reden om te gaan kijken. De film heeft erg veel weg van standaard werk, heeft een paar redelijke scenes, maar bevat te weinig spanning om te kunnen uitblinken. Redelijk, maar meer ook niet.

avatar van james_cameron
Grappig om de mooie Whitney Able, zo goed in Monsters uit 2010, hier te zien als onuitstaanbare bitch.

avatar van UltraMovieKiller
Waarom wordt aan het einde niet uitgelegd wat het motief was achter de moorden? Erg jammer.., verder een vermakelijke film met een leuke wending vlak voor het einde. Maar overal te matig en daarom geen voldoende.

avatar van John Milton
"There she is boys, Mandy Lane. Untouched, pure. Since the dawn of junior year men have tried to possess her, and to date all have failed. Some have even died in their reckless pursuit of this angel."

Mandy Lane krijgt er behoorlijk van langs hier op MovieMeter, en ik moet zeggen dat ik wel begrijp waarom. Logica stond niet op één toen het script geschreven werd, lijkt het. Een karakter als Chloe is praktisch onuitstaanbaar, maar de reden daartoe lijkt volledig te ontbreken. Ook de andere tieners zijn eigenlijk vrij inwisselbaar, op Mandy Lane zelf na. Vergelijk dat eens met de karakters van Cabin in The Woods en je ziet gelijk hoe het wel en niet moet. Van Amber Heard die hier de titelrol speelt, had ik tot nog toe weinig gezien. Een klein maar memorabel rolletje als sexy teenager in Zombieland, waardoor ik vorig jaar best onder de indruk was van wat ze opeens in The Danish Girl liet zien. Mandy Lane is een rol uit die eerste categorie, in extremis. Ik ben zelf eigenlijk een brunetjesman, maar oh oh oh. Jeetje.

Waarom dan toch die voldoende? Noem het gunstig gestemd na een fijne zonnige zaterdag of mildheid naar het subgenre, noem het betoverd door Amber Heard, maar ik heb me ondanks de vele mankementen genoeg vermaakt om toch nét die voldoende te geven, zij het met opgetrokken wenkbrauwen over het feit dat ik dat doe. Ach, er zijn ergere dingen.

All the Boys want to fuck Mandy Lane

Dat zou een betere titel zijn geweest voor deze film, maar Jezus wat een slecht uitgewerkte en uitgevoerde Horror / Thriller film was dit. Zo ontbreekt het in deze film eigenlijk zowel aan verhaal, motief en plot. En op het einde heb je zoiets van "waar ging dit in godsnaam over ?".

Het enige waar het in dit verhaal (welk verhaal eigenlijk ?) om draait is om irritante en vervelende scholieren die alleen maar denken (en vooral ook doen) aan seks (en dan vooral om als eerste Mandy Lane te mogen neuken), drugs en alcohol en één of andere idioot (waarvan je al direct weet wie het is) die deze scholieren één voor één vermoord en dat zonder goede reden. Daarbij komt dan ook nog eens op het einde de achterlijke plotwending die nergens opsloeg. Kortom, je zit gewoon te kijken vanaf de eerste tot de laatste minuut (duurt circa 85 minuten), naar een film die slaat als een tang op een varken.

Hierdoor weet deze film ook niet te vermaken en te boeien (laat staan dat het ergens spannend wordt) en blijf je na het einde alleen maar achter met vraagtekens. Omdat de cast zeer irritant en vervelend is, heb je ook totaal geen band met de personages (Garth, gespeeld door Anson Mount, die min of meer op de jongeren moet passen, is nog het meest sympathieke personage) en juich je het alleen maar toe als weer eentje wordt vermoord (soms best grof en bruut). Hoewel ze ook behoorlijk irritant en vervelend was, vond ik het voor de zwaar behaarde, althans van onderen (daar ging ze na kritiek van iemand op een gegeven moment ook iets aan doen op het toilet ), Chloe (gespeeld door de best mooie Whitney Able, die ook in één scene topless is te bewonderen) wel een beetje jammer, want het is gewoon zonde om zoiets moois te vermoorden Nadat zij als laatste van de irritante en vervelende scholieren vermoordt wordt op verrassende wijze, loop je tevens tegen het achterlijk plot aan en voor Chloe was het tevens letterlijk en figuurlijk tegen een mes aanlopen.

De eerste helft van het verhaal is saai, flauw, langdradig, irritant en vervelend, want daar draait het werkelijk alleen maar om seks, drugs en alcohol. Opzicht heb ik niets tegen seks (sterker nog, ik juich het juist toe in films), maar in deze film sloeg het gewoon nergens op en leek het eigenlijk ook het enige waar de hitsige scholieren aan dachten (zo wordt zelfs één van de jongens in een auto met andere personen, die het ook nog normaal vinden, afgetrokken door een meisje, waarbij de scene wel nog netjes met een landkaart werd afgedekt) en dat gaat natuurlijk al snel vervelen. In de tweede helft van het verhaal draait het vooral om het één voor één vermoorden van de scholieren, terwijl daar juist geen enkele spanning of verrassing bij zat want na de tweede moord wordt al duidelijk wie de dader is en hij wordt daarna ook gewoon in beeld gebracht (ook als dit laatste niet werd gedaan wist je wel wie de dader was, want het lag gewoon voor de hand). Dus aan speculaties liet deze film niets over, m.u.v. misschien wel de achterlijke plottwist op het einde die gewoon te belachelijk voor woorden was en mede omdat beide personen hadden afgesproken om daarna zelfmoord te gaan plegen, waar eentje dus van terugkomt en er dus ruzie onderling ontstaat, met als gevolg dat één van de twee het niet zal overleven.

De dertien in een dozijn cast kon me totaal niet bekoren en bestond eigenlijk ook alleen maar uit vervelende en irritante personages. Enkel en alleen hoofdrolspeelster Amber Heard (in de rol van het nette en lieve meisje Mandy Lane, die alle jongens het hard op hol doet slaan en met name hun penis) en Whitney Able (in de rol van Chloe die zichzelf heel mooi vindt) konden me nog enigszins interesseren en dan ook puur en alleen vanwege hun schoonheid en vooral natuurlijk Amber Heard in haar eerste hoofdrol in een film.

Al met al gewoon een irritante en vervelende (misschien wel de twee sleutelwoorden voor deze film) Horror / Thriller film zonder een goed verhaal, motief en plot, maar wel met vraagtekens. Deze film is dan ook gewoon zonde van mijn tijd geweest en krijgt daarom ook van mij het laagste punt wat je maar kan geven, namelijk 0,5*.

avatar van Shadowed
Vreemd.

Vrij stompzinnige film dit. Amber Heard is zeker een positieve verschijning, begrijp me niet verkeerd. Maar dat de film zich concentreert over een stel geobsedeerde tieners, allemaal voor 1 meid, dan gaat het wel wat de mist in.

Van de man die ons later het best sterke 50/50 bracht, is dit een behoorlijke tegenvaller. Qua horror en slasher zit het nog wel op zijn plaats, maar het verhaal is gewoon zo belachelijk dat je eigenlijk niets serieus neemt. Het is daarnaast ook nergens spannend en begint met de minuut stompzinniger te worden.

Grote tegenvaller deze film. Had in elk opzicht beter gekund, vooral het verhaal. Heard is een mooie vrouw, maar zelfs hier kan ze niets mee. Net als de rest, het is allemaal maar matig gebracht.