All the Boys Love Mandy Lane (2006)

Alternatieve titel: Mandy Lane

Horror / Thriller

geregisseerd door Jonathan Levine
met Amber Heard, Michael Welch en Anson Mount

Een groep scholieren besluit om het nette en lieve meisje Mandy Lane uit te nodigen voor een groot feest op een afgelegen ranch, aangezien Mandy Lane ineens een erg mooie meid is geworden. Maar dan ontdekken de scholieren dat het aantal aanwezigen op het feest op vreemde wijze begint te dalen. Dan blijkt er iets goed mis te zijn met die lieve, leuke en mooie Mandy Lane.

avatar van Verhoeven
Effectief, gebruiksonvriendelijk, onconventioneel en origineel! Wat wil een mens nog meer?

Alleen al de belichting, kleurgebruik, camerawerk en dan ook nog lekker gemonteerd. Het meeste zal wel post-production werk zijn maar toch vond het wel lekker cool uitzien. En dan dat einde. Zag het totaal niet aankomen. Hoewel ik wel kan begrijpen dat Mandy Lane eerst de middelbare school wou afmaken...

avatar van B_B
B_B
Ben altijd wel te porren voor dit soort horror-tussendoortjes.

Script is opzich best waardeloos en vond het eerste deel van de film nou ook niet echt extreem boeiend. Later wordt het een stukje spannender en kon vond het einde toch wel erg leuk.

Film heeft ook een fijne look waarbij vooral belichting erbovenuit sprong. Verder nog wat toffe filtertjes en zo hier en daar wat tof camerawerk. Dit is natuurlijk geen film waarin Amber Heard zich kan bewijzen als actrice maar een mooie verschijning is het zeker.

avatar van Fran
Best een leuk horrorfilmpje voor een saaie zondagmiddag. Echt heel erg eng heb ik het nergens zien worden maar er zaten wel een paar spanningsmoment in. Niet veel maar toch ... Het eerste gedeelte vond ik zelfs redelijk saai maar het tweede gedeelte maakte het weer een eind goed.

Het verhaal is gewoon wel leuk om naar te kijken. Eigenlijk had ik het niet door dat Mandy Lane bij de slachtingen betrokken was. Daardoor was het einde voor mij best wel een verassing. Mooie meid ook om naar te kijken.

Wat deze film net iets leuker maakt dan een andere gemiddelde horrorfilm zijn de effecten. De momenten waarop het beeld vervaagd of even stilstaat maakte het over het algemeen wel bijzonder om naar te kijken.

Maar verder is het niet echt een hoogvlieger. Desondanks toch wel erg leuk om naar te kijken.

avatar van Observator
Oh, Mandy

Helemaal niet onaardig. Deed me denken aan Rovdyr (2008). Een zelfde gemoedelijkheid, kleurgebruik en vreedzame soundtrack.

Film wordt gedragen door Amber Heard die een erg sterk personage neerzet. Een oase van rust en mysterie binnen een groep feestende tieners. Feestende tieners zijn meestal mijn irritatie nr. 1 in Amerikaanse horror, maar daar had ik hier weinig moeite mee.

Verrassend? Nee. Wel iets van een plottwist. Of je het nou aan ziet komen of niet, het blijft enerzijds toch vermakelijk, anderzijds wellicht een afknapper.
Smerig? Sporadisch. De eerste slash op de boerderij was best ongemakkelijk, maar het gore gedeelte was niet heel sterk.
Vermakelijk? Ja, toch best wel. Kijkt makkelijk weg, wat onderhuidse spanning, geen 13 in een dozijn en de scéne bij het koeienkerkhof is toch redelijk briljant.

MR APOCALYPSE
Pfff ik dacht een lekker slasher-film te gaan maar wat viel dit tegen.
Verwachtte echt geen klassieker maar dit was echt ongelooflijk slecht.

Mandy Lane is een mooi meisje maar ze leek wel contact-gestoord de hele film,en zei waarschijnlijk in totaal 7 zinnen tot 10 minuten voor het einde.
Kijk bijvoorbeeld naar elisha cuthbert in 'the girl next door'
Zo moet een sexy meisje worden neergezet om te geloven dat alle jongens op haar vallen.
Wat een saai karakter was Mandy Lane.
De hele cast was saai en acteerde slecht.

De film was ook ongelooflijk traag en saai.
De jongeren die samen erop uitgaan om te feesten,maar ik zou me kapot vervelen met zo'n saai groepje,want het zag er geen enkele keer gezellig uit.
Geen enkele keer een leuk grapje ook..

De moorden waren saai,de killer ook.
Niks was goed aan deze film..

Dit was echt ongelooflijk slecht terwijl ik juist wel hou van die slasher-films maar jammer.

avatar van yeyo
Normaal interesseert dit soort films mij geen moer, maar had van deze gehoord dat het een soort "hommage" was aan horrorfilms uit de jaren 70.

Toch niets van gemerkt eigenlijk die hommage, vond het de zoveelste voorspelbare kloon.

avatar van DonOswaldo
toch wel vermakelijk.. kijkt lekker weg en de plottwist op het einde droeg ook z'n steentje bij

avatar van m1701
Ik vond em eigenlijk helemaal niet zo heel slecht.
Vond het zeker géén horror!!!

Het einde vond ik wel positief in deze film, dat was wel aardig bedacht. Alleen de film kabbelt toch wel een beetje langzaam voort zonder echt heel spannend te worden. Dit gebeurt pas aan het einde. Wat dan ook het leukste gedeelte van de film.

Wat is die "Mandy Lane" toch een natuurlijk knappe vrouw!! WOW

3* had meer in kunnen zitten

Anime Fan
Kijkt helemaal niet lekker weg, ronduit saai. Er gebeurt ook totaal niets spannends tot het einde, maar zelfs die was zwak!

erik1677
ja precies is gewoon bagger

avatar van flipflop
Ik denk juist dat dit een zeer ondergewaardeerd pareltje is. Ik vermoed zelfs dat als ATBLML in de jaren 80 of 90 uit wat gekomen, deze een veel beter cijfer zou hebben en misschien zelfs een cultklassieker status zou kunnen hebben gehad.

avatar van yeyo
flipflop schreef:

Bwa, zelfs in de jaren 90 waren dit soort tiener slasherfilms al zwaar uitgemolken.

avatar van handsomedick
All the boys love Mandy Lane?
Well, I don't!

Wat een zwakke film. Nergens overtuigend, nooit spannend en ga zo maar door. En Mandy Lane zelf? Wat een saai twaalf in een dozijn wijf, ik word daar niet koud of warm van. Zonde van de tijd die ik er aan besteed heb. Eén sterretje voor de moeite.

nachtbraker
Tegenwoordig komen er zat slasher-films uit,vaak met tieners die om wat voor reden ook 1 voor 1 afgeslacht worden.
En hoewel ze altijd cliches bevatten en vaak voorspelbaar zijn vind ik toch de meeste erg vermakelijk. (Ook mindere slasher-films als jeepers creepers 2,the hills have eyes 2 en TTCM : The beginning vind ik erg vermakelijk)

Ik heb dus echt geen hoge eisen als ik dit soort films ga bekijken.
Lekkere wijven,beetje leuke karakters,leuke kills,en maybe nog een leuke wending of iets wat zo'n film net wat anders maakt en ik ben tevreden. En natuurlijk een beetje spanning.

Maar wat is deze film ongelooflijk slecht.
Ik kan gewoon echt niks positiefs zeggen over deze film.
Tja,Mandy Lane is best een lekker ding,maar op die cover hierboven ziet ze d'r heter uit dan in de film,en d'r karakter is echt ongelooflijk slecht neergezet.
Ze straalt niks uit waardoor alle jongens verliefd op d'r zijn,op een leuk pijpbekkie na.
Ook de andere karakters zijn stuk voor stuk van bordkarton en vermoeiend om naar te kijken.
Zelfs ik had wel betere karakters en dialogen kunnen verzinnen.

De film heeft overdreven veel cliches en word nergens spannend,wat ook ermee te maken heeft dat de karakters me niet boeien.
Dan maar hopen op een paar goede kills maar ook die blijven achterwege.
De moordenaar is kleurloos en voorspelbaar en de twist aan het einde is een beetje onrealistisch en valt voor mij niet echt samen met de rest van de film.
Erg matige film!

avatar van Nelusje
Ach ja, het einde was niet top, maar de rest was wel vermakelijk, daarom toch 3 ***

avatar van soom
In een staat van net ziek geweest te zijn (vorige week donderdag werd ik tot en met zaterdag ziek), en gisteren en vandaag was het wéér raak , had ik na 7 dagen geen behoefte aan welke film dan ook gehad te hebben, wel zin om weer eens een filmpje te zien. Let wel, 7 dagen zonder film, dat kan eigenlijk natuurlijk niet, ghehe. (hoewel ik eerder ABBA muziek zou missen dan films, zelfs als ik te beroerd ben om van beiden te genieten).

Tja, Amber Heard vind ik wel het type om hierbij aanwezig te zijn, ze mag vaker in dit soort pulp opduiken. Voor mij dus zeker een lichte en kleine voldoende (Mijn waardering is meestal 2,5* als ik de film wel enigszins weet te waarderen, zoals hier, maar er voor mijn gevoel verder niet zoveel inzit, en dat was het ook wel, ja, want het einde sloeg echt totaal nergens op! Ik had echt het idee van, okay, en dat kan? Dat is geloofwaardig? Hallooo, doe even een beetje creatief daar aan die script tafel, dat gelooft toch geen mens en geen hond?).
Nou, blijkbaar geloofden de scriptschrijvers het wel, maar ze vergaten imo dat ze nog een publiek moesten vermaken. Dat is dus niet echt gelukt. Maar hier en daar wel vermakelijk.

En oja, zag ik die Anson Mount niet naast de geflopte en enigszins ook wel geflipte mrs ex Federline-Spears? OOOHHH!! Ik kijk ca 13 minuten later even op imdb, en ik zie dat Michael Welch een rol had in Twilight en heeft in het vervolg! Oeh! Ik kan echt niet wachten!!

avatar van Jules15
Orgineel concept, toch verkeerd uitgepakt!
Iets te standaard geworden en te weinig actie om boeind te blijven.

Een vrij standaard tiener-slasher, die me toch deze avond wel zoet heeft gehouden.

Een film die je eens ziet en vrij snel weer vergeet, maar hij was goed te zien voor een keer. Zal niet ingaan op details en alles, maar hij zat redelijk volgens het boekje in elkaar, zonder hoogtepunten en dergelijke. Verder een bijzonder schone hoofdpersoon en een onverwacht maar niet zozeer ideaal plot.

T'is sowieso geen hoogvlieger, maar ook weer geen weggegooid geld, en als avondvuller gaat ie prima door, daarom krijgt hij normale gemiddelde voldoende.

avatar van MB-
MB-
2 sterren, puur omdat ik Amber heard een leuk meid vind. Het verhaal is halverwege de film wel goed maar in het begin is het nogal vreemd. En het einde is ook raar, ik zeg niet dat het de film verpest maar ik vind het niet passend.

Het was een mooie meid maar geen goeie film.

CaptainTwisted
Ben het volledig met MB- eens, alhoewel ik de rest van de film wel kon waarderen. Ook het einde was best leuk bedacht, maar geen dijerkletser! Ik geef hem 3*

Vond dit geen goede film. Het was redelijk, maar het einde heeft het voor mij totaal verpest. Ook de sfeer zat er niet in. Heb nog nooit zo'n saai muziekje gehoord tijdens een moordscene.

avatar van Nienke1981
Niet echt een goede film... Voor de zondag kan 't net.
Elke jongen wil Mandy Lane, terwijl er niks zinnigs uitkomt.

avatar van movie acteurs
All the Boys Love Mandy Lane, klinkt als zo'n typische romantische/komedie met cliche's. Het was gek genoeg een horror en dan met zo'n titel.

Erg sfeerloos maar ook een best bizarre horror film. Erg irritante horror. Het acteerwerk is niet al te best. Alleen dat mooie weilandje is een pluspunt waard. Voor de rest is dit gewoon een prul. 1,0 voor een heel erg slechte horror film.

avatar van Gizzmann
Ondergewaardeerd!

avatar van ForgottenSon
Vond het meer comedy dan horror. Kan iemand de plottwist verklaren overigens?

avatar van JacoBaco
Volgens mij valt er weinig te verklaren.

avatar van ForgottenSon
JacoBaco schreef:
Volgens mij valt er weinig te verklaren.

Nou ja, toch wel waarom Mandy zelf achter de moorden bleek te zitten. Waarom wilde ze haar vrienden dood?

avatar van JacoBaco
Ik weet het niet meer en ik weet ook niet of ik het überhaupt wel geweten heb.

avatar van maxo922
Grote verassing!

Ja, het is vrijdagavond. Alleen thuis, vrienden weg, dan maar een filmpje kopen. 5 eurotjes, meenemen die hap. Verwacht een simpele, hopelijk vermakelijke slasher. Maar het is ZO veel meer!

Sowiezo heeft de film vanaf het begin al een heerlijke sfeer te pakken. De muziek, de zonnige shots. Aand de ene kant prachtig, maar het heeft ook iets zeer lugubers.

De opbouw van de film is niet bijzonder. Eenigzins langzaam, maar het wachten loont. Vanaf het begin lijkt het allemaal een simpele Slasher te worden. Maar naarmate de film goed op gang is wordt het beter. Klein pluspuntje zijn de acteurs. De typetjes waren érg typisch, maar ze acteerden zeker niet slecht. Vooral Amber heard met haar uiteindelijk zeer aparte rol.

Het uitgangspunt is niet origineel. Een simpele wraakactie. Maar dat maakte in dit geval weinig uit aangezien de ontknoping ,die veel later komt, erg goed is.

Ook een groot pluspunt aan ATBLML is de Dramatisch/Romantische kant. 2 Scenes die ik daarmee bedoel.
De scene met de donkere jongen en Mandy opweg naar het huis en de scene met mandy en chloe in de badkamer, die al wat van mandy"s aard weggeeft.

Conclusie: Een erg verrassende film, met als pluspunten: Mooie sfeer, verassende scenes en mooie beelden. Enige minpunt is dat het, het eerste halfuur te veel van een normale slasher weg heeft.

Nergens Zeer Goed, maar het is toch zeker wel goed genoeg om een dikke voldoende te scoren.

* 3,5