All the Boys Love Mandy Lane (2006)

Alternatieve titel: Mandy Lane

Horror / Thriller

geregisseerd door Jonathan Levine
met Amber Heard, Michael Welch en Anson Mount

Een groep scholieren besluit om het nette en lieve meisje Mandy Lane uit te nodigen voor een groot feest op een afgelegen ranch, aangezien Mandy Lane ineens een erg mooie meid is geworden. Maar dan ontdekken de scholieren dat het aantal aanwezigen op het feest op vreemde wijze begint te dalen. Dan blijkt er iets goed mis te zijn met die lieve, leuke en mooie Mandy Lane.

avatar van jstinissen
ik ben het helemaal eens met gotti

avatar van ralfsjam
dit einde vond ik voor deze film de beste optie ja! en wat was er ongeloofwaardig aan. je kon het van verre aan zien komen...
het was alleen wachten op de uitwerking, en die was in mijn ogen redelijk, gotti en jstinissen!!!

avatar van jeroentjuhhhhh
Ik ga deze film vanacht een kans geven, hopen dat hij nog mee valt, want volgens mij kan ie nog best leuk worden !

Net klaar met kijken, weet niet helemaal wat ik er van vind..

De film brengt niets nieuws, maar wat het doet doet het goed.
Acteer prestaties zijn goed genoeg, de slachtingen waren wel leuk (Niets bijzonders..) en het verhaal was op papier niet slecht.

Het grootste + punt is toch wel mandy lane, want dat was echt een genot om naar te kijken.
Het einde was leuk, alleen slecht uitgewerkt, alles sloeg veelste snel om en er gebeurde té veel in een korte tijd.
Dat hadden ze best wel wat anders mogen doen.

Deze film brengt dus echt niks nieuws, maar als je dit soort films leuk vind zul je deze ook wel kunnen waarderen.
De film is niet slecht, maar het had zoveel beter kunnen zijn!
jammer, echt een gemiste kans.

Toch 3* omdat ik het wel de moeite waard vond om hem te kijken

Chazzo schreef:
ben ik blind.. maar is Mandy Lane écht wel zo knap?

100% Blind

Poehh wat wordt deze film ondergewaardeerd hier. Gewoon een erg goeie slasher, niks mis mee.
Een 3.5*

salvatore schreef:
Een 3.5*

Moet ik je wel gelijk geven, het is een goede slasher.
Iets wat ik lange tijd niet meer heb gezien.

Ga binnenkort Prom night kijken, hoorde dat dat ook wel een goede slasher is

avatar van rtopma
een lekker horror zeker het kijken waard

avatar van otherfool
Om onbegrijpelijke redenen alsnog redelijk groot in Nederland uitgebrachte film probeert tegelijkertijd formules in stand te houden als ze te breken. Alsof je een huis in gewoon rode bakstenen bouwt, en er stiekem een paar zwarte tussen plant.

Eerste scenes van de film rond het zwembad zijn wel sterk, maar vervolgens verzant de film in doorsnee tienerhorror met het gebruikelijke hitsige slachtvee inclusief creepy killer.

De omslag waarbij onze vriend de slachter zich definitief bloot geeft is verfrissend, de eindscenes zijn dat eigenlijk dan weer niet. Een trucje, leuk bedacht, maar slecht doordacht, zeg maar. Zomaar flats uit de hoge hoed getoverd en dat was het dan.

Uiteindelijk toch weer niks bijzonders. 2*.

Raffael77
Aardige film met lekkere Amber. Het was niet echt spannend en het hak werk mocht ook wel beter maar zon'lage stem is ook te ver gezocht.

Opzich wel leuke film. Niks speciaals maar is wel naar te kijken. Geen horror maar meer een thriller. Zie hier veel discussien over horror en thriller. In mijn ogen een goede horror en thriller; It en Se7en! Maar Saw vind ik eigenlijk ook niet echt een horror maar ook geen triller, zit er net tussen in!

Maar de film, het is wel de moeite waard om naar de kijken...

Had eerlijk gezegd het einde wel anders voorspeld... :$

avatar van N_SANE
Ben net klaar met kijken. Op zich een prima tienermovie, al vind ik dit niet echt onder het genre 'horror' vallen, eerder een (psychologische) thriller.

Verder leuk en het kijkt lekker weg. Wat een mooie dame trouwens die Mandy

En ook ik had het einde anders voorgesteld. Maar goed, een onvoorspelbare einde is natuurlijk ook erg leuk en dat is bij deze aardig gelukt.

avatar van Macmanus
Niet geslaagd maar geeft me wel hoop voor The Wackness.

Probleem met deze film is dat het slasher gedeelte te standaard is en helemaal nergens spannend. De moordenaar poep ik zo onder, waardeloos ventje. Maar de opbouw en de look maken veel goed. Leuke filtertjes en coole montage maakte het leuk voor het oog.

Regisseur die met zijn montagestijl en look bij een full drama zeker een fris geluid kan zijn. Helaas is dat in het horror genre al redelijk geïntegreerd en om die Fransen te evenaren moet je met een tikkeltje meer komen.

3 sterren.

L0sT_R3B3L
Wat een waardeloze rommel,komt er dan nooit meer een goede horrorfilm.Deze films hebben allemaal iets weg van goedkope pornoflims.Vooral in het begin bah wat een bagger !!
Waarom maken ze zon rotzooi man pfff.

L0sT_R3B3L

Waarom geef jij voor alle films 5*

Is niet waar.
Hij gaf Croc een 3.5

avatar van bisse
Wat sfeer en beelden betreft heeft deze film wel aardig wat te bieden maar in het genre schiet de film tekort qua spanning en gore. Het script is ook wel heel erg mager maar de regisseur die volgens mij veel beter uit de voeten komt met een ander genre weet er toch nog een aardige film van te maken.

Standaard horror/thriller, nergens bijzonder, eerste halfuur helemaal niet, maar ook niet vervelend om te kijken.

avatar van Dimensie
Ik zou hem omschrijven als een tienerhorrror.
Mandy is wel leuk... en daar houd het wel een beetje bij op.

ik vindt deze film niet echt onder de genre horror vallen het is eigenlijk een thriller.

de film op zichzelf was niet erg boeiend maar ook niet erg vervelend om naar te kijken. Niet erg spannend de verhaal vond ik op zich ook een beetje slap.

na de eerste dode van het dak dacht ik nou dit kan nog wel eens wat worden maar zo te verder in de film begint het verhaal een beetje af te dwalen.

geef het dus ook een 3.

avatar van scorpie-oentje
Vond de film een beetje 13 in dozijn, Mandy Lane niet het meisje waar je je het vuur voor uit de sloffen zou lopen en het hele gebeuren erg voorspelbaar. Wat mij betreft, geen aanrader!!

avatar van Pistons
Als een mooi meisje zich manifesteert als onmogelijk te krijgen kan haar status tot epische proporties groeien, tot het punt dat het richting de obsessie gaat, het draait niet alleen maar om het uiterlijk.
En ook in dat departement is ze zeker niet verkeerd for that matter.

avatar van Spartaan1986
Wat een voorspelbaretwistzeg. Mandy Lane had al eerder tegenGarth gezegd dat ze de rest haattedus kon je zoiets wel zien aankomen.

Over het algemeen is het allemaal wat tam voor een horrorfilm. Het is een wraakfilm met wat horror elementenNiks bijzonders eigenlijk maar het niveau wordt nergens dramatisch. Het acteerwerk is vrij redelijk, de actrices waren mooi.

avatar van tovertje86
het is gewoon niet spannend en het einde zie je al van heel ver aankomen.

avatar van Rosalie Verbrug
De film in één woord samengevat: oppervlakkig

Hoogtepunt van de film : Sealed with a Kiss.

Geen bijzondere griezel thriller.
Weinig spanning en al helemaal geen schrikmomenten.
En dat is toch wel dodelijk voor dit genre.
Eerlijk is eerlijk ,er is wel sprake van een onverwacht einde.
De enige verrassing en positieve punt van deze
"All the boys loves Mandy Lane"...

avatar van DaDonDaDa
met gierende banden naar de uitverkoopbakken bij blokker !!! Slecht , slecht slecht...

en mijn god wat een lelijke chickies!

Zeer vreemde film vond ik dit.

Eerste half uur gebeurt er werkelijk niks en zit je te kijken naar een soort van Beverly Hills 90210 anno 2008 met een afgebleekte horrorfilter. Tweede half uur volgt er meer geblow en trashy gehoer met wat slasher moorden ertussen.

Pas op het einde komt dan de twist die de film doet draaien naar films als Audition en Adaptation. Altijd gevaarlijk en Mandy Lane komt er ook niet echt mee weg. De banale jongeren en de platte praat krijgen hun plaats, maar het einde slaagt er niet in de eerste helft van de film interessant te maken. De irritatie blijft jammer genoeg hangen.

Verder wel erg mooie belichting en kleurgebruik (al zal dat waarschijnlijk allemaal wel post-production werk zijn, heerlijk wat je daar tegenwoordig mee aankan) en af en toe gaaf camerawerk. Daar doe je het dan voor. Het einde is een leuke pay off maar werkt niet als excuus voor de rest van de film.

avatar van Ellis85
haha vond er niet zoveel aan eigenlijk..

dit trekt op niets zelfs voor horrorfans het kijken niet waard