All the Boys Love Mandy Lane (2006)

Alternatieve titel: Mandy Lane

Horror / Thriller

geregisseerd door Jonathan Levine
met Amber Heard, Michael Welch en Anson Mount

Een groep scholieren besluit om het nette en lieve meisje Mandy Lane uit te nodigen voor een groot feest op een afgelegen ranch, aangezien Mandy Lane ineens een erg mooie meid is geworden. Maar dan ontdekken de scholieren dat het aantal aanwezigen op het feest op vreemde wijze begint te dalen. Dan blijkt er iets goed mis te zijn met die lieve, leuke en mooie Mandy Lane.

wat had ik hier veel van verwacht, en wat kwam ik bedrogen uit!. De titel, het/de? verhaalomschrijving,de trailer en ja zelfs de kaft deed me al watertanden en ongeduldig worden tot ik deze film kon gaan zien!..maar nee..het is gewoon niet mijn soort film ik vind het gewoon niet mooi in beeld gebracht allemaal, geen spanning, verhaalopbouw gaat van hak op de tak, mensen verdwijnen zomaar maar worden niet gemist..en oja dan word er ook eventjes een verhaal van dode koeien doorheen gewoven zodat de finale toch nog een btje op een enge plek kan plaatsvinden.En dat mandy erbij hoorde had ik wel verwacht, maar het is allemaal zo slecht uitgewerkt! en wat is het motief van mandy..waar zijn dr ouders aan overleden?..dat zijn dingen die ik graag had geweten..en waarom was die mandy lane zo verdomd saai!..nee zonde van mn geld! wil iemand ruilen of overkopen?

avatar van mrwhite
have you ever seen a more boring horror movie then this?????

tja wat moet je hier van zeggen dit verhaal is al vaak verteld natuurlijk.jonge mensen die niet om kunnen met de druk op school en dan maar besluiten om de personen die daar schuldig voor zijn af te maken alleen is het in deze film heel zwak in beeld gebracht maar het is vooral een zeer saaie domme film eigelijk.om maar te zwijgen over de dialogen die nergens op slaan.
de regiseur gaat voor mij toch het meeste de boot in waneer hij eerst geheim wilt houden wie de moordenaar is en 10 sec na de 2de moord hem plots al zingend tevoorschijn laat komen.
de film is dan nog eens zeer voorspelbaar.

ik geef deze 1,5* omdat ik dit jaar gewoon nog slechtere horror heb gezien.

niks bezonder

avatar van Icer
Mandy Lane, voorspelbaar en toch ook weer niet.

Je weet het, je ziet het aankomen en toch net iets anders.

Love never dies!

avatar van TimZor
vooral vanwege amber nog wel leuk om te zien en ff een leuke twist in de film vondt ik maar voor de rest traag en voorspelbaar.

Zwak verhaal, rare opbouw.
Je moet de achterkant van de dvd lezen waarom Mandy zo geliefd is, zelfs dan en met het kijken van de film blijft het vaag.
Geen topper

avatar van CRu
CRu
Waarom All the boys op Mandy Lane vallen is wel duidelijk. De film beoordelen is lastiger.
Begint vermakelijk, maar het duurt vervolgens heel lang voordat er weer echt iets 'leuks' gebeurt.

Off topic: de omschrijving van zo'n film kan ook weer teveel weggeven. Is ook de reden dat ik de achterkant van boeken niet lees vóór het boek.

Couch Potato
Kompleet ongeloofwaardige shit is dit. De taal van dit zooitje tieners is ook vreselijk irritant, het zal je kind maar wezen.
Dit is van de slechtste cinéma die ik ooit zag, rotslecht geacteerd, maar wat valt er aan zo'n klotescenario ook te acteren, dit is rommel van de allerergste soort en dit gaat nergens over, echt kompleet nergens.

Jullie Hollanders hebben er een schitterend woord voor; kutzooi!

Zonde van al die kilometers pellicule die verprutst wordt... ach ja, die would be acteurtjes hebben er werk mee, zeker?

GuyB
Belachelijke film.

Het plot, simpel maar geinig, had spannend kunnen uitgewerkt worden. Nergens was er ook maar even spanning te bespeuren.

Tieners zijn om ter domst en ronduit saai. Het saaie drank/drugs/sex gebeuren...Mandy Lane mag dan wel een streling voor het oog zijn...het was erg genoeg die faggot die de moorden pleegde. Een mietje/gespierde stylo die het haalt van iemand als Bernt...dat kan dus niet.

Blijkbaar maken ze zich ook geen zorgen als hun vrienden vermist blijven...

Niets om geld voor uit te geven, dit 'you're so much prettier than me' drama.

avatar van 606
Viel me behoorlijk mee, en de film had een verrassend eind.
Acteren is ook redelijk.

3 sterren

avatar van Noodless
606 schreef :

avatar van Metalfist
It's the kind of party where everyone gets wasted

In mijn herinnering was All the Boys Love Mandy Lane een vermakelijke film. Toen ik hem gisteren in de Mediamarkt kocht (voor de spotprijs van 2 euro) zat ik nog altijd met het idee dat ik een goede koop had gedaan. Althans, tot ik thuiskwam en ik op de site keek waar ik zag dat ik de film maar 2.5* had gegeven en dat de algemene score niet veel beter was. De score strookte dus niet met mijn herinnering dus heb ik de film gisteravond maar eens opgezet.

Het was van 8 december 2008 geleden dat ik de film blijkbaar nog had gezien en in mijn recensie van toen sprak ik over het verhaal waar ik blijkbaar niet veel van moest hebben. Ondertussen paar jaar ouder, ook wel wat meer slashers gezien en ik moet zeggen dat dit eigenlijk wel erg leuk was. Het script kent een aantal rare wendingen en nergens wordt het verfrissend maar ik denk dat ik gewoon een zwak voor dit soort films begin te ontwikkelen. Het begint gewoon al erg sterk met de zwembadscène waarin het effect van Mandy op tienergasten al snel duidelijk wordt. Daarna vervalt de film in een ietwat standaard plot (de keuze om de killer al ergens halverwege de 2e helft van de film bekend te maken was wel een goede keuze) maar het einde kon toch net wel iets beter. Op zich is het idee van Mandy gestoord te maken een goede zet maar iets meer informatie had niet slecht geweest. Nu krijg je enkel maar 2 psychotische tieners te zien die niet echt een beweegreden hebben om hun daden te verantwoorden (de aanleiding was er nochtans wel dankzij het boek dat Emmett vast had maar jammer genoeg wordt er niets mee gedaan). Qua plot had dit normaal gezien op een 2.5*-3* gekomen maar de film kent een te lekker sfeertje voor die score. De filter die over de film is gegoten past perfect en geeft een heerlijk bevreemdend sfeertje. Het is jammer dat de film af en toe wat slow motion kent, iets waar ik niet zo heel goed tegen kan, maar voor de rest is het wel dik in orde.

Amber Heard leerde ik voor het eerst kennen met de MMA film Never Back Down. Ik was toen helemaal verliefd geworden op haar mooie verschijning dat haar naam gegrift stond in mijn geheugen. Volgens mij was dat een aantal jaar geleden ook de reden waarom ik All the Boys Love Mandy Lane een kans had gegeven. Terecht want Heard is meer dan uitstekend in de film. Mandy Lane hoort een mooie verschijning te zijn, Mandy Lane hoort alle hoofden, zowel mannelijk als vrouwelijk, op hol te slaan en Amber Heard is dan ook gewoon Mandy Lane. Bloedmooi maar ook capabel van een sterk stukje acteren. In 2006 was Heard nog geen grote naam in filmland, daarmee waarschijnlijk dat ze hier aan meedeed, maar hier speelt ze toch al wel erg leuk. Mysterieus, mooi maar tegelijkertijd erg dodelijk. Heerlijke actrice. Er wordt ook nog een 2e blonde geïntroduceerd, namelijk Whitney Able. Ze wordt compleet weggespeeld door Heard maar kent nog altijd wel een aantal leuke scènes. Prachtig stuk trouwens waar Chloe komt aangelopen, achtervolgt door de auto en dan Mandy die haar koelbloedig neersteekt. Meestal worden dit soort films gekenmerkt door barslecht acteerwerk. Het genre staat er nogal om bekend maar eerlijk gezegd, ik zie het vaak niet. Ik heb al vaak slechtere acteurs gezien (zet een Belgische soap maar eens op) want ook hier in de film speelt heel de cast een vermakelijk rolletje. Het zijn natuurlijk geen rollen waarvoor je alles moet geven maar de tieners spelen toch allemaal stuk voor stuk sterk. Een nadeel was wel soms dat de ondertiteling gewoonweg ontbrak. Op zich geen ramp maar het was keihard aan het regenen dus ik verstond niet veel van de tekst zonder het geluid keihard te zetten. Doet geen afbreuk aan de film maar het is gewoon een waarschuwing mocht je de erg goedkope DVD van DFW kopen.

Ik moet dringend eigenlijk eens wat meer werk maken van dit genre. Vroeger heb ik het vaak, onterecht, afgekeurd want de film kent een aantal leuke stukken. Nergens vernieuwend qua kills of dergelijke maar de degelijke cast plus de fraaie sfeer zorgen voor een goede film. En Amber Heard is prachtig natuurlijk.

avatar van DonOswaldo
Goede recensie Metalfist (waar ik het mee eens ben)

avatar van Metalfist
Bedankt! Toch wel een ondergewaardeerd werkje hier.

avatar van Stephaniievm
606 schreef:

Zeker!
Ik heb deze film voor € 2,50 gekocht. Normaal zijn de films dan wel oké. of aan de magere kant.
Maar ik vond deze zelfs nog goed!

Bijzonder saaie film die op geen enkel moment kan boeien.

melvddonk
Ik vond ook dat de film niet veel deed. 1,5 punt voor het begin van de film, die ik dan nog wel redelijk vond met de zwembadscene. Verder zat ik helemaal niet lekker in de film en hij kon ook geen enkel moment mijn aandacht goed vasthouden.

Wel jammer trouwens, want het verhaal opzich is niet verkeerd. Jammer dat ze het zo uitgewerkt hebben.

Ik snap niet waarom deze hier zo'n lage quotering krijgt. Ik heb al veel beroerdere horrorfilms gezien: ik vond het plot, de muziekkeuze en vooral het in beeld brengen van een zeer aardige kwaliteit. De cinematografie vind ik bij momenten adembenemend door de uitstekende combinatie van kleur en muziek. Qua verhaal was het zo net niet je standaard horrorfilm (los van het "ze gaan er een voor een aan"-aspect, dat had van mij niet gehoeven), en dat maakt 'm net goed voor mij. Je moet er ook niet echt naar kijken voor een overvloed aan actie of bloed, het coming-of-age gehalte (en de zinloosheid en stupiditeit van deze hoop tieners) vond ik eigenlijk veel aangenamer in deze film.

En serieus, Amber Heard, trouw met me.

geronimo
1 ster voor mezelf, omdat ik 'm heb uitgezeten. Dacht namelijk, of beter gezegd, hoopte dat ie nog èrgens redelijk zou worden, maar helaas...

avatar van blurp194
Simpel maar wel grappig filmpje van het type teen slasher - en alle cliches van het genre worden braaf gebruikt. Met een mooie Mandy, leuk gespeeld, mooi gefotografeerd, en een paar toch wel wat verrassende twists in het plot.

avatar van rep_robert
Extreem saaie 'horror/thriller', wat enkel door de prachtige Heard, het mooifilmerij en een geinig einde nog het aanzien waard is. Voor de rest zou ik me maar goed wapenen voor een lange zit omdat de tienerproblemen blijkbaar belangrijker zijn, en dat ondanks de geringe speelduur.

avatar van juliegirlxoxo
Valt best nog wel mee.Het begin in het zwembad vond ik een leuk stukje maar daarna begint het best wel saai te worden.Hoewel er goede stukken inzitten zoals O my god!O wait there is nobody ik vondhet idee van de killer een vernieuwend idee beste virend vermoord mensen om daarna samen met beste vriendin zelfmoord te plegen wat bloederig maar ook erg schattig is.Enkel jammer dat sommige stukken de film vertragen en vervelend maken wat best jammer is want de konnen er een super film van maken.Het is erg jammer dat de film pas eindigt waneer hij echt goed begint te worden

avatar van Spetie
Een film die goed begint, dat moet gezegd worden. Het hele feestje in en rondom het zwembad heeft veel sfeer en is een goede inleiding voor de rest van de film.

Zodra de hoofdrolspelers op reis gaan, wordt de film een stuk minder. Het is niet spannend en ook qua sfeer is het allemaal wat minder, ondanks dat de regisseur er af en toe wel een hip kleurenfilter tegenaan probeert te gooien. De moorden zijn nogal standaard en vanaf dat moment wordt het allemaal wel erg standaard. Het enige leuke is dan wel, dat de moordenaar een half uur voor het einde al bekend is. Dat vond ik wel een goede zet, al is de uiteindelijke afloop wel uiterst voorspelbaar.

Amber Heard is overigens altijd fijn op te zien. Zo ook hier. Mede daardoor kijkt het allemaal nog redelijk weg. Goede horror is het echter niet.

avatar van killer13
interessant voor een keertje te zien, maar er gebeurt te weinig om de hele film lang geboeit te kijken. het acteerwerk is vaak slecht, alleen amber heard doet het over de ganse lijn goed. en jammergenoeg is de film vrij voorspelbaar. geen topper, maar die ene euro die ik er aan heb betaald is ie wel waard.

avatar van Tommy De Vito
Bar, maar dan ook echt zo'n bar slechte film. Tijdverspilling deze film.

avatar van Zandadder
Voldoende als tussendoortje. En voor een knaak tegenwoordig veelal te verkrijgen.

In principe een simpele teener-slasher met een groep jeugd op een afgelegen ranch waarbij er een moordenaar rondwaart.

De film begon en eindigde best goed. Daar tussenin aardige en mindere momenten (zoals de matige kills waar zo'n film het toch van moet hebben).

Spetter Heard maakt toch best wat goed.

avatar van missyanaroid
echt geen verwachtingen, en de personages staken in het begin wat tegen, maar best vermakelijk filmpje! Meer kan 'k er niet van zeggen, heb al veel slechter gezien. Af en toe leuke spanning. Wel wat voorspelbaar maar dat maakt niet uit

SlasherMovieMan
Houden of haten de jongens Mandy Lane?

Non de kaat! Ikke denken dat ik weer een standaard teenage horrorfilmpje aan het kijken was, is deze film gewoon hartstikke bruut. Een flinke verrassing. Lekker harde horrorfilm en ik heb hem gisteren eindelijk besteld op Bol. En dan is alles ook nog met mijn favo actrice Amber Heard, deze moet ik absoluut in huis hebben! Oké, ik vind Amber Heard een kei heerlijke actrice, maar ik ben toch blij dat ik niet één van die jongens uit de film ben!

avatar van wibro
Ik zag dit filmpje liggen bij Boeken Voordeel ( 3 voor € 4,95). Het was eigenlijk niet meer dan een opvulling voor de andere twee filmpjes "Saw" en "Cypher" die ik daar zag liggen en die ik zowiezo wilde hebben. Ik verwachtte van deze "Mandy Lane" dus helemaal niks, zeker gezien de zeer "positieve" reakties in dit topic voor dit horrorfilmpje. Achteraf gezien viel het allemaal reuze mee. De fotografie vond ik erg mooi en femme fatale "Mandy Lane" vond ik toch best wel een lekker ding. Het verhaaltje stelde wel niet zo veel voor, maar ik kon er toch wel van genieten dat Mandy een paar van die tieners waaronder Chloe om zeep hielp . Ik heb mij dus niet verveeld en daarom krijgt deze film van mij een voldoende. Ik heb veel slechtere horror gezien.

avatar van Daan258
niks aan.
Saai verhaal, niet spannend, geen gore.
het enige wat leuk was aan de film was Amber Heard verder niks.