All the Boys Love Mandy Lane (2006)

Alternatieve titel: Mandy Lane

Horror / Thriller

geregisseerd door Jonathan Levine
met Amber Heard, Michael Welch en Anson Mount

Een groep scholieren besluit om het nette en lieve meisje Mandy Lane uit te nodigen voor een groot feest op een afgelegen ranch, aangezien Mandy Lane ineens een erg mooie meid is geworden. Maar dan ontdekken de scholieren dat het aantal aanwezigen op het feest op vreemde wijze begint te dalen. Dan blijkt er iets goed mis te zijn met die lieve, leuke en mooie Mandy Lane.

Lijkt me een ontzettend standaard horror worden, maar Michael Welch in een horror maakt me nieuwsgierig.

avatar van Spartaan1986
Een film uit 2006 die gewoon in de bios gaat komen? Vreemd

Komt wel vaker voor.

avatar van blythefangirl
Lijkt me wel een gave, aparte film.
Ben benieuwd!

MFEO
Deze film is al aantal keer uitgesteld zeg. Eerst december toen januari toen april en nu mei! Zou me geld er niet op zinzetten dat die nu in mei komt.

avatar van Prudh
Gewoon lekker naar het AFFF gaan.

Rotterdammers gaan maar naar 1 festival per jaar...

avatar van Prudh
Het NFF in Utrecht?

orbit
Niet slecht genoeg.. of niet goed genoeg, het is maar hoe je het bekijkt

avatar van Ant
Ant
MFEO schreef:

Toch wel want hij draait in de sneak deze week. Ooit nog goedgekomen met deze film.

Gisteren deze film in de sneak gezien. Gelijk gebruik maken van de mogelijkheid deze -persoonlijk- te beoordelen.

Het verhaal zit een weinig spannend in elkaar en er gebeurd het eerste halfuur niets.
Persoonlijk vielen de acteerprestaties tegen en ..ben ik blind.. maar is Mandy Lane écht wel zo knap?

Ook het hoe en waarom het verhaal zich een wending geeft is toch wel dicht bij de werkelijkheid: kijk maar naar de High Schools de laatste jaren.
Alleen het mist een overtuiging en had er een "wc knip" scene niet ingehoeven, al was dit misschien het leukste van de film.
En er wordt nogal wat afgeblowd en gesnoven.

Voor horror is hij veel te licht. Beter de categorie drama / thriller ofzo.

Ga vaak naar sneakpreviews maar dit was veruit de slechtste gezien. Jammer!

avatar van SuperSideSwipe
Pffff absoluut niet een film die in de bioscoop thuishoort.

Dit is echt zo een film die qua boxart en samenvatting je ertoe kan brengen om hem voor 1 euro uit de voordeelbak mee te nemen, maar zeker niet de moeite waard om in de bioscoop te bekijken.

Ruim een uur zit je doelloos te kijken naar eigenlijk niets. Dan op slot volgen er een paar minuten actie, en een vage twist in de plot.

Vond dit best een leuke 'weg kijk film' verstand op 0 en genieten van het vrouwelijk schoon. Acteer prestaties zijn niet echt goed, maar om een dinsdag avond mee te vullen meer dan goed.

avatar van Yugnav
slechtse film die ik in de sneak gezien heb, EVER!!!! heb hier geen goed woord voor over... 0,5*

Begon wel geinig, maar vervalt al snel in een flauw slasher verhaaltje, waar het script meteen in een gat valt.

Suffe killer ook...

avatar van T.Bos
Heeft alles voor een goede horrorfilm in zich, alleen de spanning wordt al snel om zeep geholpen. Dat is nou bijzonder sneu, want nu is het niet meer dan teenslashorror, waar 100 van hebt in een dozijn. Wel vermakelijk.

Enige wat de moeite waard was, was het vrouwelijk schoon in de film. Verder hoort hij absoluut niet in de horror categorie thuis en voor een willekeurige andere categorie ontbreekt het verhaal.

HorrorFilms4Life schreef:
Verder hoort hij absoluut niet in de horror categorie thuis

Neuh, vind ik ook niet. Maar films worden tegenwoordig sowieso al tenenkrommend slecht gecategoriseerd in genres waar ze absoluut niets te zoeken hebben. En vooral thrillers en slashers wil men nog wel eens horror noemen.

Ik wist in eerste instantie niet zo goed wat ik van deze film moest vinden. Ik zag 'm enkele weekjes geleden in de sneak preview en na slechts tien minuten zag ik het eerste groepje mensen al de zaal verlaten. Misschien omdat het geen grote, of in ieder geval interessante film was met weinig bekende acteurs, of dat ze het einde al van tevoren aan zagen komen.

Ik verbaasde mij echter over het camerawerk, dat hier en daar wat rare standpunten in nam en zelfs wazig was, en dat zette me al aan het denken. Ik bespeurde ook een bepaalde spanning omtrent Mandy Lane, wat me ook aan het denken zette. De betweters zullen dan ongetwijfeld wel roepen dat Mandy Lane zelf achter de moorden zit, maar De spanning wordt wel op een bepaalde manier vastgehouden zodat het tot laat in de film gissen is naar hoe en waarom de vork eventueel in de steel zit. Is allemaal leuk en aardig tussen de elementen die we al veel en veel vaker in andere slashers hebben gezien.

Blijft me toch nog bij hoe ongelooflijk stom de cameraman sommige shots heeft weten te maken. Met dat in het achterhoofd en het feit dat Mandy Lane in sommige shots wel erg ontzettend opgehemeld wordt vanwege haar uitermate stralende en bijzonder knappe verschijning (dit zeg ik vanuit het standpunt van de makers), kreeg ik steeds meer het idee dat er opzet in het spel zit. Knappe jongens, knappe meisjes, origineel bedoelde, expliciete moorden, een naar jaren '70-achtig sfeertje en acteerwerk dat niet overtuigd. Misschien is dit gewoon een expres slecht gemaakte ode aan de grindhousefilms die, zelfs in het spectrum van expres slecht gemaakte films, slecht gemaakt is. Of zoiets. En toen, tijdens de aftiteling, kreeg ik die theorie in mijn hoofd en werd die tevens bevestigd: een meelifter op de Grindhousefilms van Tarantino en Rodriguez!

avatar van ArcovandenBroek
Vreemd, hele vreemde film. De moorden an sich waren niet eens zo slecht verzonnen, maar het hele plot is een grote warboel en aan het eind snapte ik er maar weinig van. Matige film, die niet thuishoort in de bioscoop.

avatar van T.Bos
Horror is voor mij als je gaat gillen van angst en bijna elk weldenkend mens (bijna) achter de stoel laat kruipen om de creepy en sneaky dingen die geflikt worden. Graag een wreed en vreselijk 'monster' erbij die iedereen 1 voor 1 laat verdwijnen in z'n gehaktmolen, het liefst met zoveel mogelijk bloed en gore. Als het even kan een onverwachte twist. Dat zit allemaal in deze film. Waarom zou dit geen horror zijn? Het is gewoon een teenprequel op Saw en al die goorheid aan misselijkmakend zinloos geweld.

M. van Kessel
In zekere zin zou je dit wel als horror kunnen omschrijven. Ik ben alleen heel duidelijk in mijn omschrijving wat horror is. Als ik een horrorfilm wil zien, ga ik niet deze kijken. Als ik een thriller wil zien, dan ga ik deze kijken. Horrorfilms hebben in mijn definitie vooral een bovennatuurlijk thema. Monsters, geesten, dat soort dingen. En ook daar zie ik weer verschillende subgenres in. Ik denk graag moeilijk. Maar films waarin een seriemoordenaar huishoudt, is voor mij toch echt een thriller, hoe smerig het ook is. Wellicht dat andere mensen dat anders zien, maar ik houd graag duidelijk een verschil tussen die twee genres

all the boys love mandy lane, al vond ik het meer mandy LAME. er gebeurde werkelijk niks in de film en kon er met moeite mn aandacht bijhouden.
nee, ik hoef deze film niet nog een keer te zien. blegh

avatar van Mr. Chiel
M. van Kessel schreef:

Halloween, Friday the 13th en Nigtmare on elm street - om maar wat te noemen- zijn toch echt allemaal horrorfilms, zo worden ze ook door iedereen omschreven.

Mr. Chiel schreef:

Alle 3 de reeksen hebben toch wat bovennatuurlijks in zich. Michael Meyers is bijna onsterfelijk. Jason Voorhees verdrinkt als kindje en komt terug voor wraak en Freddy Krueger wordt levend verbrand en komt terug in de nachtmerries.

avatar van Mr. Chiel

De eerste 2 zijn echte mensen, en Freddy is een droom. Maar iedereen ziet het blijkbaar anders

M. van Kessel
Inderdaad, ik denk dat iedereen wel een bepaalde beschrijving heeft van genres Misschien dat ik mijn omschrijving van horror/thriller nog eens in een forumtopic verder uitwerk. Niet teveel offtopic gaan is beter.

avatar van ralfsjam
moet zeggen dat het weer een "same old song and dance" was. jongeren op een afgelegen plek, een voor een dood, blowtjes roken zoals alleen amerikanen het slecht kunnen acteren, een een zogenaamd mooi meisje! nou Amber Heard was in mijn ogen niet echt speciaal. Melissa Price was spannender. maar smaken verschillen. verder was het einde redelijk gedaan. maar het is en was weer zo'n usa jongeren horror waar we er nu al 127468 van hebben gezien. niets nieuw onder de zon! net aan 2.5 omdat de film redelijk geschoten was.

heb deze film tijd trug in de sneak gezien vond em erg standaard de mooie hoofdrolspeelster maakt hoop goed maar afgezien daarvan geef ik em een 6 standaardfilm die je zo weer vergeten bent

avatar van Bo_17
Goeie film, lekker apart met een leuk, ogenschijnlijk simpel plot en een goed einde.

acteerwerk is allemaal goed in orde, en ook met de gore en bloed zit het wel goed hier. Het is geen bloedfestijn, maar smaakvol gedaan met hier en daar wat brute scenes.

Een goed einde? Vond het vreselijk ongeloofwaardig, makkelijk en flauw.