All the Boys Love Mandy Lane (2006)

Alternatieve titel: Mandy Lane

Horror / Thriller

geregisseerd door Jonathan Levine
met Amber Heard, Michael Welch en Anson Mount

Een groep scholieren besluit om het nette en lieve meisje Mandy Lane uit te nodigen voor een groot feest op een afgelegen ranch, aangezien Mandy Lane ineens een erg mooie meid is geworden. Maar dan ontdekken de scholieren dat het aantal aanwezigen op het feest op vreemde wijze begint te dalen. Dan blijkt er iets goed mis te zijn met die lieve, leuke en mooie Mandy Lane.

avatar van Kuwiel
Een echte tiener B film , aan het eind snel af geraffeld !!
Het enige mooie aan deze film was Mandy lane.

DaDonDaDa schreef:
met gierende banden naar de uitverkoopbakken bij blokker !!! Slecht , slecht slecht...

en mijn god wat een lelijke chickies!

het is maar wat je van zo'n film verwacht natuurlijk. Ok, het is geen enge horror, maar voor het genre tienerhorror vind ik hem zeker wel geslaagd.

Je moet er gewoon niet teveel bij nadenken. Ik vond het overigens prachtige dames om naar te kijken, dat maakte een heel groot gedeelte voor mij goed.

Samengevat, simpel oppervlakkig, amerikaans, studenten. En als je dit van te voren weet en er ook niet meer van verwacht is het in mijn ogen een prima film.. 2.5 sterren

avatar van movieaddictt
Mandy is natuurlijk niet lelijk, echt wel knap eigenlijk!
By the way, de film was super!

avatar van Keane1983
Heb de film net gekeken en vond het een zeer vreemde sfeer.

Als vrij snel heb je in de gaten wie de moordenaar is wat overigens wel jammer is maar absoluut niet uit te sluiten (het kan er maar 1 zijn).
Het einde daarin tegen vond ik best verrassend, hoewel je het aan de andere kant wel weer kunt verwachten...kortom een hoop dubbelheid.
De acteerprestaties vond ik (voor een horror van tegenwoordig) niet tegenvallen. De film kijkt zeer zeker lekker weg en naar mijn mening worden dingen niet afgeraffeld (wat sommigen onder ons wel vinden).
Kortom, een zeer leuke film voor een avondje onderuitzakken.

avatar van tal1b
goeie film! en verrassende slot, tenminste wat origineels

Origineel? Een volslagen ongeloofwaardige gimmick. Maar ach, de film was me al een uur eerder kwijt.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Van goed naar slecht en vooral naar saai. Origineel is het allemaal niet, maar enigszins onderhoudend wel. Het einde is echter dusdanig beledigend dat je zou wensen dat je de film niet had gezien. Matig.

avatar van brucecampbell
Een niet al te originele thriller/horror waarin de motivatie van Mandy Lane om al haar vrienden te vermoorden totaal niet wordt uitgewerkt.
De eerste helft van deze film is enorm saai, de tweede helft is een slasher zoals je er al honderden gezien hebt en het einde is me een raadsel.

avatar van Banjo
pfff dit verhaal beloofd niet veel goeds..

avatar van dzeaz
heb em net gekeken en ik vond em traag op gang komen
wou em bijna uitzetten maar toch al met al laatste helft
maakt film toch wel beetje goed vind ik, beetje gore bloed erin.

krijgt 2,5 * van mij

avatar van mikey
Een horrorkenner op de dvd hoes wist te melden dat de plottwists briljant zouden zijn.. nou al 30 minuten voordat ik de dvd plaatste, had ik het einde al geraden.

(alleen motivatie van de moorden is zoek, maar goed, tegenwoordig kijk je nergens meer van op)

Toch lang geen slechte tienerslasher, dankzij een aardig sfeerbeeld.

Ik vond dit wel leuk - maar enorm voorspelbaar.

avatar van Metalfist
All the Boys Love Mandy Lane

Redelijk standaard horror filmpje met een saai eerste deel en een tweede deel dat ik al honderden keren ergens anders heb gezien.

De killer is eigenlijk ook helemaal niet verrassend (niet moeilijk omdat je hem al bijna van in het begin van de film weet). Het einde is ook onduidelijk maar wat wel vrij cool is, is het camerawerk op sommige momenten en Amber Heard is natuurlijk ook een prachtige verschijning voor het oog.

avatar van robje76
Zojuist de film gezien, vanaf het begin tot het einde totaal niet boeiend. Simpele verhaallijn....Flauwe film, absoluut zonde van je tijd

0,5* voor de moeite (en omdat je geen 0* kan geven)

Heb deze film eens opgezocht omdat ik Amber Heard eerder heb gezien in Never Back Down. Natuurlijk een prachtige verschijning en ook omdat ze in Hollywood wordt aangeduid als een mega-talent ben ik deze film dus gaan kijken. Op haar prestaties heb ik niet veel te maken. Ze zet Mandy goed neer als lief naief meisje van wie je dit nooit zou verwachten.

Op de film zelf heb ik wel wat aanmerking. Je moet niet verwachten dat je naar een superfilm kijkt maar ik vind het hoe dan ook toch een groot gemis dat er geen enkele motieven duidelijk worden gemaakt.
Ik snap nog steeds niet waarom ze zoiets heeft gedaan samen met die Emmet. Iemand die dat even kan ophelderen? Het enige wat ze zei was tegen die Garth, dat ze ze haat. Er wordt niks duidelijk waarom ze ze haat en waarom ze dit heeft gedaan. Iemand die dat even kan uitleggen? En waarom besluit ze om toch ook maar die Emmet te killen en zelf te willen blijven leven? Tuurlijk, met die Garth als getuige is het voor haar de perfecte moord omdat zij nooit gezien zou worden als dader, i get that, maar waarom besluit ze toch om door te leven als ze met haar beste vriend besluit om eerst hun en daarna zichzelf af te maken?

avatar van john constantine
De film was aardig, niet helemaal wat ik verwacht had. Ik dacht namelijk dat zij al die moorden zou gaan plegen, en niet een Noob! Dat vond ik al een minpunt 2e minpunt, de film komt veel te langzaam opgang, de eerste moord komt pas naar 40 minuten, en dat is toch echt te lang in mij ogen voor een film van 90 minuten!

De film kent ook zo weer kleine pluspuntjes, het acteerwerk was best aardig, lekker wijf uiteraard:P en de moorden zijn ook wel goed uitgewerkt!

Kortom hij krijgt van mij een 3.0*!!

avatar van xangadix
All the boys except me...

avatar van Glacius
john constantine schreef:

Kortom hij krijgt van mij een 3.0*!!

Je hebt al het hele plot verraden, dumbazz
Gebruik spoiler tags.

avatar van AmazingPP
Zeer matige film met een zeer matig script en zeer zeker uiterst matige acteerprestatie's. Het lijkt ook wel of de jongeren vandaag de dag niets meer anders doen dan blowen, zuipen en snuiven! Had allemaal veel beter uitgewerkt kunnen worden; gemiste kans dus 2 *.

avatar van Elineloves
Niet vernieuwend, niet verrassend, niet boeiend, niet spannend... Heel veel 'niet'jes, vond hem ook niet de moeite waard om ooit nog eens te bekijken.

Greeneyelady1
Ik had nooit gedacht dat die stille Mandy Lane uiteindelijk meer bleek te zijn dan dat meisje die alle aandacht trekt en een etiketje toebedeeld had gekregen als " beeldschone maagd "
Ik vond het aangenaam om te zien hoe ze bijna aanbeden werd door zowel de meiden als de jongens.. Zo mooi vond ik haar trouwens niet, maar door die groep vrienden die haar uitnodigen om te komen naar het feest ga je daar haast ook in geloven. Hhaa.

Ik vond de film net wat te zoetjes allemaal. Er had wel wat meer bloed mogen vloeien bij deze teenagemovie.

3 sterren omdat deze film toch wat anders is dan de doorsnee horrorfilm en mij daarom is bijgebleven.

avatar van Noodless
Standaard tienerhorrorfilm die mij wel wist te boeien. Het verhaal is simpel en de hoofdverdachte is heel voorspelbaar, maar toch wordt de film naar het einde toe verrassend, ook al kun je dit ook wel gaan vermoeden. De reden van de moorden lijkt me toch logisch : pure jaloezie en manipulatie. Sterk vond ik de sfeer en het camerawerk. En eerlijk is eerlijk : Amber Heard is een hele mooie dame en speelde haar rol ook goed. De film krijgt van mij ondanks vele slechte kritieken hier toch een 7/10.

avatar van namingway24
Een geweldige retro slasher. Het verhaal is niet bijster origineel, maar de uitwerking is heel goed. De film moet het niet hebben van de gore, maar van de venijnigheid van de moorden, die er soms erg pijnlijk uit zien en in sterk contrast staan met het rustige begin.

Het einde zag ik niet aankomen, maar is zeker gezien de laatste paar jaar met de vele highschool- moorden vrij controversieel. En net als je denkt "het is afgelopen", krijg je nog een extra twist om de oren met het bedrog dat Mandy pleegt door haar pact met de moordenaar te verbreken.

De acteerprestaties variëren van goed naar uitstekend. Amber Heard speelt haar rol van buitenbeentje erg sterk, zelfs als ze geaccepteerd wordt door de groep voel je dat er iets niet klopt. Voor de rest zijn de personages een beetje stereotiep, maar toch redelijke doorsnee Amerikaanse tieners. En ik zeg tieners, want geen één persoon zag er uit alsof ze een tiener speelde terwijl ze al ver in de twintig zijn, iets waar ik me in andere slashers wel is aan erger.

De lokatie waar de film zich afspeelt is goed gekozen en levert zeer mooie plaatjes op. Je hebt ook echt het gevoel van isolatie. Ik hou ook van films met een kleine cast. Er zijn geen personages die er te veel aan zijn en er alleen maar toe dienen om de bodycount iets omhoog te krikken.

Jullie merken het, ik heb niet echt iets te klagen over deze film. Dit is mijn soort film en één van mijn favoriete slashers van de laatste jaren...

avatar van Franklin1975
Gisteravond deze film opgezet en het blijft helaas bij een keer kijken.
Ik snap niet wat de achterliggende gedachte is van de maker.

Ik mis om te beginnen al echte horrormuziek, of iig spannende muziek. Je werd nu vanaf het begin geconfronteerd met experimentele sfeerplaatjes en dito muziek.
Terwijl ik er weinig sfeer in vond zitten. Het was allemaal veel te laidback en afstandelijk.

De motivaties ontbraken ook heel de film door. Gemaakt door een liefhebber van Scream, Halloween en Nightmare On Elm Street. Maar de saaie thema's van die films gebruikt. Had er bijv. veel meer sex in gegooid, dan was het misschien nog wat geworden.

Het enige mooie aan de film is de verschijning van Amber Heard (waar ken ik die naam nogmeer van?).

avatar van eminemfan190
Franklin1975 schreef:

Mischien Never Back Down

avatar van Paul_Hauer
Leuk voor een keertje, maar daar blijft het bij. Komt maar langzaam op gang, spanning is ver te zoeken en de echte goede horrorscènes zijn helaas maar op één hand te tellen...

namingway24 schreef:

Michael Welch (Emmet) was 18 toen ze dit filmde (herfst 2005)
Amber Heard (Mandy Lane) was 19
Edwin Hodge (Bird) was 20
Aaron Himelstein (Red) was 20
Luke Grimes (Harvey) was 21
Van de andere weet ik de geboorte datum niet maar ver in de twintig waren ze niet hoor.

avatar van Vascago
Super langdradig in het begin, daarna komt er wat meer vaart in en wordt het ook leuker. Het einde slaat nergens op. Er wordt geen motief gegeven. Maar het allerergste in de film vond ik nog wel het gebruik van het geweer. Een slasher met een vuurwapen :s . Ik wil messen, zagen, bijlen, pijl en boog, maakt geen ruk uit. Maar geen vuurwapen.

avatar van VanRippestein
Mijn god! ik dacht dat ik iets gemist had: ik heb nog wel 10 min na zzitten denken hoe dit verhaal nu uiteindelijk in elkaar steekt. Maar na verder onderzoek kan ik dus toch niet anders dan zeggen dat elke vorm van motivatie en logica ontbreekt, waarom die dude een deal sluit met Mandy, Wat mandy überhaubt eigenlijk wil, waarom die laatste dude opeens NIET doodgaat, wat de toevoeging is van haar tante en de foto van haar paps en mams

Dan rest mij dus niets anders dan te concluderen dat dit plottechnisch de slechtste film is die ik ooit heb gezien. Dat zoveel mensen gatenkaas niet kunnen onderscheiden van plotwending en er zelfs mensen zijn die dit als origineel/verrassend noemen. Mijn mond valt open van verbazing....

Greeneyelady1
Weet je waar ik aan zat te denken? Toen MandyLane bij haar tante ging wonen is ze haar verstand kwijt geraakt.