All the Boys Love Mandy Lane (2006)

Alternatieve titel: Mandy Lane

Horror / Thriller

geregisseerd door Jonathan Levine
met Amber Heard, Michael Welch en Anson Mount

Een groep scholieren besluit om het nette en lieve meisje Mandy Lane uit te nodigen voor een groot feest op een afgelegen ranch, aangezien Mandy Lane ineens een erg mooie meid is geworden. Maar dan ontdekken de scholieren dat het aantal aanwezigen op het feest op vreemde wijze begint te dalen. Dan blijkt er iets goed mis te zijn met die lieve, leuke en mooie Mandy Lane.

Het verhaal was wel erg voorspelbaar.
IK vond de filmmuziek goed en passend, en ook locatie en beelden waren goed,alleen ook ik begreep de motivatie niet van de moorden
Er hoeven niet veel moorden in te zitten, en het hoeft niet bloederig te wezen om een sfeervolle film neer te zetten,want het keek wel lekker weg, er zijn slechtere horrorfilms dan deze film.
IK vind hem erg ondergewaardeerd, daarom geef ik 3.5 sterren omdat het toch weer even iets anders is dan andere horrorfilms en ook voor de locatie, beelden ,en muziek.
En de naam all the boys love Mandy Lane is wel pakkend, en ook de voorkant van de dvd ziet er wel gaaf uit.

avatar van namingway24
Michael Welch (Emmet) was 18 toen ze dit filmde (herfst 2005)
Amber Heard (Mandy Lane) was 19
Edwin Hodge (Bird) was 20
Aaron Himelstein (Red) was 20
Luke Grimes (Harvey) was 21
Van de andere weet ik de geboorte datum niet maar ver in de twintig waren ze niet hoor.

Misschien heb ik me een beetje ongrlukkig uitgedrukt. Ik bedoelde inderdaad dat het gewoon mensen van 19 waren of net er overheen en geen mensen van eind 20 die tieners spelen.

avatar van N811
Dat soort slaafjes als Emmet bestaan echt.

Greeneyelady1
Waar baseer jij dat op?

Geen motief voor de moorden..erg langdradig..wel een erg mooi meisje die Amber Heard..Leuk voor 1 keertje..meer niet

avatar van Naomi Watts
Gemiste kans weer.

Te beginnen met dat Heard, ook al is het nog vroeg in haar carrière, zich niet moet lenen voor dit soort werk. Dit is horror 101 op zijn puurst en er zijn genoeg films voorgegaan die het beter doen.

Film kabbelt te lang voort naar het uiteindelijk slash gedeelte. Van een slasher wil ik dan graag ook wel wat vernieuwende kills zien maar die bleven helaas ook uit. Geen inspiratie, gewoon op de automatische piloot.

avatar van Rianneke_Dan
Wat een foute film zeg. Het begin was goed, toen zat er een bepaalde mysterieuze sfeer in, maar dat was er jammer genoeg alweer snel uit. Het werd een lange saaie en vooral ook standaard slasherfilm met een totaal niet enge killer. Het acteerwerk was ook niet goed, en de moorden zagen er ook maar matig uit. Dan proberen ze er nog wat van te maken door in het einde zo'n twist te gooien, maar eigenlijk slaan ze daar de plank totaal mis.

Niet leuk dus, ondanks dat de film aardig begon.

avatar van Boeikens
Zwak.

Niets nieuws onder de zon en vooral erg voorspellend.
Het verhaal is flinterdun en het eerste half uur is puur melig. Vervolgens ziet men al snel wie de moordenaar is wat de spanning volledig wegneemt. Verder zijn de moorden weinig origineel en valt de gore zowat volledig buiten beeld. Het einde is ietwat verrassend en redt een deel van de anders zwakke voorstelling.
Het camerawerk is best aardig en die Mandy Lane mag er i.d.d best wezen.

avatar van Friday the 13 th
Gemiste kans inderdaad.

De film komt erg traag op gang en draait uiteindelijk helemaal rond niks. Van spanning is geen sprake en de twist zie je al van mijlenver aankomen.

De personages blijven vrij oppervlakkig en interesseerden me geen moer. De motieven? Die blijven vaag en zijn waarschijnlijk van ondergeschikt belang.

Het zuigt een beetje om horrorfan te zijn in de tijden van nu, er komt nauwelijks nog een goede film op de markt.

avatar van james_cameron
Zo slecht is de film nu ook weer niet. Het is een wat dromerige, seksueel geladen slasher, qua verhaal niet al te interessant (en logisch), maar redelijk onderhoudend en soms best spannend. De fraaie fotografie en de al even fraaie hoofdrolspeelster zijn in ieder geval een pluspunt.

erik1677
ik ben het met friday the 13 th eens
Na alle recencies hadt ik toch echt een horrortopper van jewelste verwacht, maar helaas op een paar momenten na vindt ik dit een superzwakke film.
Ook de personages in deze film deden me nul coma nul.
alleen het begin is vet , met die duik van die jongen in dat zwembad.
Maar verder snap ik dat gedartel om die mandy heen ook niet, want zo bijzonder is dat personage nou ook weer niet.
Echt met recht een overhypte film

avatar van HarmJanStegenga
De enige reden waarom ik deze film wou zien was Amber Heard. Geweldig talent, een prachtige meid en ook een groot pluspunt in deze film. Het verhaal stelt niks voor, maar wist me wel te vermaken. Vooral het eerste gedeelte was erg leuk. Eenmaal aangekomen op de ranch maakt de film een paar flinke misstappen, maar het einde vond ik dan weer erg leuk. Ik heb totaal geen problemen met de killer. Van mij hoeft het niet altijd een eng figuur te zijn. Highschool mietjes mogen ook wel eens doordraaien. Dat maakt de film natuurlijk wel minder eng, maar dat maakt niet uit. Voor de rest mag de schrijver van dit script zich wel even gaan schamen, want die is natuurlijk belabberd. Wat een zeef zeg. Njah, regisseur Levine zorgt er dan wel voor dat we alles op een fatsoenlijke manier voorgeschoteld krijgen. Een paar mooi geschoten beelden, prima soundtrack en de altijd mooie (en ook weer prima acterende) Heard zorgen ervoor dat ik nog een 2,5 aan deze film kwijt kan.

avatar van matthijs_013
Geweldig talent hebben is heel wat anders dan mooi zijn he
Als ik van alles wat ik van haar gezien heb (aardig wat) een conclusie moet trekken, is het maar een doorsnee blondje.
Maar misschien moet ik deze film eens zien.

avatar van HarmJanStegenga
matthijs_013 schreef:

Ze heeft/is beide

Greeneyelady1
Het is maar wat je mooi vindt.. Doe mij maar 1 van de 7 schoonheden!

Bijzonder saaie film, die me bijna niet kon boeien.
Het laatste half uur is goed, met een zeer verrassend eind, maar het kan de ganse film niet meer redden.
Ik heb al betere prenten gezien in dit genre.
Bovendien, de DVD hoes vermeld 5.1 én DTS sound, maar van dat laatste is op de DVD niets terug te vinden.

avatar van Aapje81
Redelijk onderhoudende kruising tussen een cocaine/snuif film uit de jaren zeventig en een standaard Slasher. De opbouw was heel aardig, daarna wordt het allemaal wat langdradig en het einde is best ok. Het enige wat mij echter bij zal blijven aan deze film is Amber Heard. Mooie meid en behoorlijke actrice. Verder kom ik niet van de indruk af dat er veel meer in had gezeten als alles wat zorgvuldiger was uitgewerkt.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Aapje81 schreef:

Wat is een "cocaine/snuif film" als ik vragen mag?

avatar van The_Game
Aardig filmpje voor tussendoor, maar meer ook niet. De hoofdrolspeelster Amber Heard ziet er leuk uit, maar weet helaas niet te boeien in deze film. De soort van twist op het einde van de film, weet nog net niet op een voldoende te brengen. Wel een erg tof hoesje.

avatar van Glacius
matthijs_013 schreef:
Geweldig talent hebben is heel wat anders dan mooi zijn he

Er zijn veel mensen die beide niet schijnen te kunnen onderscheiden.
Verder een behoorlijk slechte film.
Geen spanning en een matig verhaal die slecht uitgewerkt is.

avatar van Vullero
Magere 'horror'-film die geen moment echt boeit.

Begin is een mini-road movie en het erotische gehalte word krampachtige de film ingegooid.

mensen noemen de hoofdrol speelster een goede actrice en erg knap, maar dat is allemaal maar zozo, het donkere meisje is mooier in mijn ogen.

anyway, saai en 2*

avatar van Nephilim
bovengemiddelde Slasher/thriller met een fijn old school sfeertje.
Enkel jammer dat het al gelijk duidelijk was dat Emmet de killer was. Had liever een whodunit verhaaltje gezien. Verder had ik graag de motivatie van Mandy willen weten.
Twists zijn cool maar ik wil graag een uitleg.

Desalniettemin een sfeervolle Slasher/thriller. Beter dan de meeste moderne slashers imho.

avatar van Jules15
Niet zo´n spannende film, leuk voor 1 keer, Maar wel jammer dat het stukje hierboven al de film en het verrassende stuk verklapt.

avatar van shockdog
Voorspelbare, soms saaie horrorfilm met semi-verassende 'omdat-het-moet-twist' op het einde. Die overigens niet verklaard word: waarom vermoorden ze al die tieners? Je kan ze ook links laten liggen..Enige pluspunt is Amber Heard. én knap én een goede actrice.

avatar van OlafK
Erg voorspelbaar, maar bij vlagen toch wel zeer vermakelijk.

In All The Boys Love Mandy Lane speelt de aantrekkelijke Amber Heard Mandy Lane; een nogal vreemd en mysterieus meisje. Ze is samen met enkele klasgenoten op vakantie op een nogal afgelegen ranch en al snel - hoewel het in de film nogal lang duurt - komen de eerste mensen om.

Wat volgt, is een erg voorspelbare, doch zo nu en dan behoorlijk vermakelijke rit, met op het eind een al even voorspelbare twist. Het maakt deze film tot een weinig bijzonder product, dat gelukkig niet helemaal door de mand valt. 2 sterren.

avatar van Glacius
Het spannendste stukje was het moment dat ik dacht dat we misschien nog wat lesbo actie kregen te zien tussen de 2 blondines.

avatar van flipflop
Nogal standaard slasher die vermakelijk is maar niet boven het gros uisteekt. Maar mede door de bloedmooie Amber Heard (mandy Lane) die tot mijn verbazing ook nog kan acteren, en het geniale (bizarre) einde driedubbel de moeite waard. Zeker als je van plottwisten en blonde meisjes houd.

Reinbo
Ik vond dit alles behalve een standaard slasher. de film had een gave look en lekker sfeertje. Ik vond 'm iets inzakken het laatste half uurtje toen het wat meer een gewone slasher begon te worden. Vond Mandy Lane ook niet bijzonder knap.

Wel 3*

avatar van flipflop
@ reinbo,

het sfeertje was inderdaad erg goed, maar het idee van ; tieners gaan naar een besloten ranch, en ze worden een voor een afgeslacht is toch redelijk standaard. Het was vermakelijk maar ik had het gevoel het als eens eerder gezien te hebben . Het einde vond ik dan juist weer geweldig en origineel. de verbijstering die ik kreeg toen het einde zich ontvouwde; erg goed gedaan. Ik wil wel meer van deze regisseur zien, volgens mij is hij in staat topfilms te maken met een tikkie meer ervaring.;)

Reinbo
Ik had alleen vanaf het begin door dat Mandy samen met haar vriendje de moorden zou plegen. Misschien vond ik het daarom minder slasherachtig omdat de dader zich in de groep bevond. Daarom vond ik het daadwerkelijke moorden wel weer standaard.