Alpha and Omega (2010)

Verenigde Staten / India
Animatie / Avontuur

geregisseerd door Anthony Bell en Ben Gluck
met de stemmen van Hayden Panettiere, Justin Long en Christina Ricci

Kate en Humphrey zijn twee jonge wolven die een fijn leventje hebben bij hun ouders en roedel in het bos. Kate is een erg aanwezige wolvin die alles tot in de puntjes geregeld wil hebben. Niets ontgaat haar nauwkeurige visie. Humphrey leeft meer van moment tot moment en doet het vooral rustig aan. Dan worden de twee jonge wolven gevangen genomen door parkwachters en ver van hun vertrouwde omgeving vandaan gehaald. Kate en Humphrey ontsnappen, maar staan er plots helemaal alleen voor.

avatar van Fran
Op zich wel grappige animatie maar echt bijzonder vond ik het niet. Wel leuk dat wolven een keer de hoofdrol spelen in een kinderfilm. Vaak worden deze dieren toch als de slechterikken weergegeven. Dat maakt het wel wat specialer. Dochterlief vond het ook een leuke film dus op zich val je je hier geen buil aan.

Zojuist was de film te zien op FILM1. Even gekeken.

Prachtige film:) Aan het einde kreeg je tranen van blijdschap:)

Zelf ben ik gek op dit soort film, animatie, niet teveel over nadenken, standaard verhaaltje. Altijd mooi om te zien en altijd mooie emoties.

avatar van Nicolage Rico
In de hedendaagse animatiewereld kun je toch niet meer aankopen met zulke kwaliteit? Ziet er echt heel beroerd uit. Alsof ze het in 1991 gemaakt hebben.

avatar van baspls
RICHARD RICH JE STELT ME TELEUR!

avatar van stijntjeee4
Een opzich wel grappige film, leuk als tussendoortje maar niet meer, het verhaallijntje is heel dun en het verhaal vond ik dan ook een soort van mix tussen verschillende eerdere films, niet heel erg origineel dus. De animatie was erg slecht en dan nederlandse stemmen waren naar mijn mening ook niet om aan te horen

avatar van baspls
Alpha & Omega Review
Ben het helemaal eens met Anemat!
Kom op! Richard Rich!!?!? De regisseur van The Black Cauldron, The Fox and the Hound, The Swan Princess en Animator van The Rescuers kan toch niet zulke zooi gaan maken.

avatar van stijntjeee4
baspls schreef:
Alpha & Omega Review
Ben het helemaal eens met Anemat!

Mee eens, het had veel beter kunnen zijn

Dick2008
Ik vind dit toch best wel weer een heel leuke animatiefilm. Ik heb mooiere en lelijkere animatiefilms gezien laat ik het daar dan maar op houden en daar zal iedereen ook wel weer zijn eigen smaak en mening over hebben. In het begin is het, zoals gewoonlijk weer een beetje wennen. Nogal statisch en houterig getekend en het niet al te bijzondere verhaal is vanaf het begin al voorspelbaar. Naarmate de film vordert wordt het wel steeds leuker.
Het is wel een allegaartje van allerlei genres, romantisch en avontuurlijk, komisch vaak ook en wat drama, aan West Side Story moest ik ook wel denken.

Die twee vogels en beren zijn dan niet zo mooi getekend maar de wolven gaan best wel. Een beetje kinderlijk ook wel, maar ach. Verder gewoon vaak amusant om te zien en Humphrey en Kate samen, ik vind het wel schattig hoor. Eigenlijk is het gewoon een soort romantische komedie alleen dan verplaatst naar wolven en in animatievorm.

Over het algemeen iets te lang voor het eigenlijke verhaal en voor mijn doen, maar dat geldt voor al die animatiefilms die langer dan zo'n uur duren eigenlijk wel. Zoals ik al vaker heb geschreven, ik kijk liever cartoons, hoewel langere speelfilms nu ook al aardig beginnen toe te nemen.
De stemmen zijn overigens plezierig, dit betreft dan de Engels gesproken versie die ik nu heb bekeken maar de Nederlandstalige klinkt ook best goed. Ondanks wat kanttekeningen en opstartproblemen zet ik hem op 5.0

avatar van Phantasm
Niet echt geweldig, leuk om een keertje gezien te hebben.

Dick2008
Dick2008 schreef:

Nou ja het gaat deze film, maar vaak nogal speels. Niet al te geweldig getekend, maar zoals alles in deze film is het wisselend, dan is het leuk en dan weer niet zo mooi getekend. De film begint nog best aardig en dat blijft lang zo, maar wordt dan langdradig, om toch weer leuk afgesloten te worden. De dialogen zijn ook al wisselend dan weer grappig dan weer niet. Ik vond de twee vogels best grappig, al voegt het weinig toe. En de stemmen blijven wel goed. Ook is het verhaaltje op zich best aardig. Ik dacht dat hij leuker was maar voor het grootste gedeelte was het toch ook wel weer amusant om te zien.

Dick2008 schreef:

4.0