The House of Magic (2013)

Alternatieve titels: Flits & Het Magische Huis | Le Manoir Magique | Thunder and the House of Magic

België
Animatie / Familie

geregisseerd door Jeremy Degruson en Ben Stassen

Thunder is een achtergelaten jonge kater. Hij komt terecht in een mysterieus herenhuis bij een oude tovenaar, waar hij vrienden maakt met de huisdieren en enkele speelgoedfiguren. Hij heeft het hier erg naar de zin, totdat het huis verkocht dreigt te worden. Samen met zijn nieuwe vrienden doet hij er alles aan om potentiële kopers af te schrikken.

avatar van horizons
Dat ziet er leuk & vrolijk uit.

kappeuter (moderator)
Vanaf 5 februari 2014 in de bioscoop (Independent Films)
EDIT: verplaatst naar 16 april
Nederlandse titel: Flits & Het Magische Huis

avatar van predator
Mooi gemaakte film. Met de beelden en de sfeer is niks mee, alleen is het verhaal wel heel erg magertjes. Een variant op Home Alone.

avatar van soom
Flits. Ben niet echt meer van dat soort films, toch een beetje ontgroeid vrees ik. Hoezeer ik ook probeer het kind in mezelf niet helemaal te begraven. ( Disney heeft ook altijd een solide basis gevormd voor m'n liefde voor tekenfilm) Nou, het begon dan ook als een doorsnee kinderfilm, met nog de grootste verontwaardiging ook die je je maar kunt voorstellen. En ik heb niet eens echt iets met katten, nee. Ik vind ze natuurlijk wel leuk om te zien, haast ik me meteen maar te melden, maar geef mij maar liever (gremlinachtige) hondjes, daar ben ik toch meer van. Honden zijn net iets meer mijn kop espresso. Dat ik dat nog zou schrijven is overigens iets wat ik niet had verwacht van mezelf. Bij Frankenweenie schreef ik heel iets anders.. ach ja, mensen veranderen.. Goed, dit naar aanleiding van de film, jawel. Het was leuker geweest als er een hond in de hoofdrol gezeten had. Hoe aaibaar Flits ook was.

Verder wel aardige kleuren en hier en daar wat ouderwets geneuzel en boem, film afgelopen. Alles geregeld en klip klaar. Dankzij wat spannende scenes weet de film nog aardig vermaak te blijven. Maar ik hoop de eerstkomende 30 jaar dat iets als dit me bespaard blijft. Ik droom nog steeds..

avatar van Dominootje
Leuke feelgood movie! Als dit geen glimlach op je gezicht tovert, weet ik het ook niet meer! (:

Een schattig, zoet, simpel, fris en zeer vlot verteld verhaal met veel magie, bestemd voor kinderen (onbezorgd vermaak), over een jonge kater dat een nieuw tehuis vindt waar eigenaardige figuren wonen. De film was kleurrijk, de figuren waren mooi geanimeerd en de beelden zaten vol met verrassende details.

avatar van Phantasm
Mooi gemaakte animatiefilm die lekker wegkijkt.

avatar van tattoobob
Leuke vrolijke animatie film....prachtig vormgegeven en leuke typetjes in de film.
De voice over van Bram Moskowitcz vond ik niet helemaal geslaagd....hij had van mij zich wel wat beter mogen inleven met het personage.

Verder een leuke film voor jong en oud.

avatar van PSV_Supporter
Middelmatige film. Verhaal lijkt wat op Home Alone. Film is niet erg grappig en de animaties zijn niet overal even 'smooth'.
De kids hebben het na 1x ook gezien, en aangezien dit de voornamelijke doelgroep is een duidelijke graadmeter.

avatar van Geno
Erg leuke animatie. Je blijft kijken. Er zijn prachtige beelden/ benaderingen van een en ander in deze film. Maar het verhaal, een leuk sprookjesverhaal, is een leuk gegeven. Zeker een aanrader voor wat jongere kijkers.

Ja.. deze animatie staat als een huis

avatar van AmazingPP
Een film gemaakt met het 3D-effect op de eerste plaats, want het is "en-nu-gooien-we-dit-weer-naar-je-toe" en dat gaat maar door en maar door. Dan moet het verhaal wel inleveren en dat doet het ook. Het verhaaltje is flinter -en flinterdun, maar dat mag de pret allemaal niet drukken. Wat overblijft is een hele vrolijke leuke animatie-film, meer geschikt voor kinderen dan als voor volwassenen, terwijl ik het altijd wel leuk vinden als ze de boot een beetje in het midden houden. Zo zie je maar dat een verhaal vertellen echt een kunst is en dat laat ik dan toch over aan de meesters van Pixar. 3 *

avatar van WB
WB
Prima animatiefilm, met hier en daar mooie beelden. Geen hoogvlieger, een flinterdun verhaal, maar leuke typetjes zo voor de kleintjes onder ons. De kleine man heeft 'm al meerdere keren gekeken.

avatar van missl
Schattige animatie waarin dieren voor een huis gaan zorgen. Film lijkt te zijn gemaakt voor de hele kleintjes.

avatar van mrklm
Het verhaal is niet bijster origineel en qua animatie mist deze Europese productie de finesse van de grote studio's, maar dat wordt gecompenseerd door een hoog tempo en een grote hoeveelheid inventieve en vaak bijzonder grappige visuele ideeën. Thunders welkomsfeest is een mooie variant op de 'Little Wooden Head'-scène uit Pinocchio (1940) en qua inventiviteit doet dit regelmatig aan Toy Story (1995) denken. Het kan weliswaar niet tippen aan die meesterwerken, maar dit is prima vermaak voor (heel) jong en oud.