Along Came Polly (2004)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door John Hamburg
met Ben Stiller, Jennifer Aniston en Philip Seymour Hoffman

Reuben Feffer is doodsbang voor enig risico in zijn leven. Op zijn huwelijksreis wordt hij dan door zijn vrouw, die er met een duikinstructeur vandoor gaat, bedrogen. Eenmaal thuis gekomen loopt Reuben oud-klasgenoot Polly Prince weer tegen het lijf. Reuben vraagt Polly mee uit en wil een relatie met haar opbouwen, maar ontdekt dan dat Polly's leefstijl totaal anders is dan zijn eigen manier van leven.

avatar van Davidus
Niets bizonders. Leeg vermaak. Goed als tegenhanger van het "zwaardere"werk...
En wel nog net een voldoende vanwege een paar toch echt wel typische Stiller droge kluchterige klunsscenes: Spicy food + badkmr en de sexscene (tel tot 50)...

Leuk om gezien te hebben maar niks bijzonders. Leuk voor een avondje op de bank met je gedachte op 0 gezet.

2.5 stars!.

avatar van hjcool
Het is gewoon een feel good movie met romantiek en komedie, enige niveau zit er niet in.

avatar van DonOswaldo
Wel leuk. Ben Stiller is prima gecast voor z'n rol, net als de rest. Paar grappige momenten, al mocht het ietsje meer (zo was er ook soms meer drama dan me lief is). Is ook geen hoogvlieger, maar wel een leuk feel-good filmpje voor een keertje.

Kleine 3,5*

avatar van Fran
Wat een draak van een film. Ik hou best wel van een romcom op zijn tijd maar hier zag ik toch echt niks in hoor. Ik moet wel bekennen dat ik sowieso geen fan ben van Stiller maar Aniston vind ik meestal wel leuk. Maar ook haar vond ik beduidend minder. Er was ook 0,0 procent chemie te ontdekken tussen de twee. En dan de humor .... tè flauw voor woorden. Nee, voor mij was dit wel een teleurstelling.

avatar van Dennis Evahi
...dat stukje op de plee vind ik toch wel om te gieren hoor!....

avatar van Jessen0wnt
Nee.

Soms heb je van die dagen dat dit soort films je echt niet pakken, en dan blijft er weinig over. Kijk, ik kan dit soms best wel waarderen, en de droge humor bevalt me uiteraard soms wel. Dat is ook mijn humor, en ik heb ook best wel kunnen lachen, alleen pakte het totaal niet. Het kwam niet eens over, een romcom met een nogal vaag verhaal wat overkomt, is op zich al een mijlpijl.

Al met al een redelijke romcom, maar heeft op elk echt elk vlak flinke aandachtige minpunten waardoor het echt nergens ''gewoon leuk'' word. 't Is allemaal te gemakkelijk, maar ook te amateuristisch qua techniek en interactie van de cast. Erg slecht getimed en veel verkeerde grappen.

Ben en Jennifer zijn geen top acteurs maar kunnen echt wel beter dan dit, al is het qua romcom-humor al erg laag. Gewoon nergens goed, beetje pijnlijk allemaal.

Het was mijn dag niet, en was sowieso al niet veel soeps.

0,5 ster

avatar van MJP10
Vond de film wel leuk.

Bobo_27
harm1985 schreef:
Zelden zo weinig gelachen als om deze film, want wat een on-leuke draak is dit zeg. Ten eerste is Ben Stiller gewoon een beroeps-loser die film na film voor de zelfde rol getypecast wordt en ten tweede toont deze film maar weer eens aan dat Jennifer Aniston, hoe leuk ze er ook uitziet, nooit verder zal komen dan romantische comedy's van dit niveau, en zij is niet de enige van de cast van Friends voor wie dat geldt.

Zoals ik al zei viel er niets te lachen, zeker niet om al die vooropgezette grappen die je van een kilometer zag aankomen, niet in de laatste plaats omdat je ook maar geen moment gelooft dat het handelen van Reuben enigszins realistisch is. Komt bij dat zijn beste vriend een ongelooflijk irritant personage is, die alleen maar ergernis opwekt bij me. Geen enkel normaal mens pikt zijn crap en geen enkel normaal mens zal tot 9 keer toe aanbieden om een restaurant uit te kiezen (en afgewezen te worden) zonder te zeggen dat hij iets aan zijn darmen heeft en hij dus niet zomaar naar elk restaurant kan bezoeken. Komt bij dat het redelijk duidelijk is dat Reuben de meeste dingen tegen zijn zin doet, zoals dat salsa dansen, een hoop vrouwen zijn daar heel gevoelig voor, dus dat het al verder komt dan een eerste date verbaast me al zeer.

Dan is er nog de toilet scene, ook totaal wars van enige logica. OK, ik begrijp dat het gênant is dat je uitgebreid gaat zitten kakken op de WC van een vrouw die je nauwelijks kent, maar als je ziet dat het WC papier op is, dan vraag je, als normaal mens toch gewoon of ze nog een rolletje extra hebt, en als je dan een handdoek pakt, dan spoel je die toch niet door de WC? Voor iemand die aan risico-analyse doet had ie toch wel ff kunnen analyseren dat het risico dat dat ding niet kon worden doorgespoeld te hoog was? Bovendien zit er nooit genoeg water in die chiffon om de WC te laten overlopen. Om de scene compleet te maken pakt hij, uiteraard, de super dure rugspons om die te gebruiken als ontstopper. En oh ja, het hele idee van deze scene is sowieso gejat van ik meen Dumb & Dumber.

Wederom een herinnering waarom ik films met ben Stiller mijd als de pest. 0.5*

als ik zo naar een komedie zou kijken als jouw kan ik maar beter elke komedie mijden als de pest. zonde!

avatar van Noodless
Gewoon een leuke film met een enthousiaste Ben Stiller en stijlvolle Jennifer Aniston die in haar rol duidelijk maakt dat je verder moet kijken als je neus lang is. Niet echt hilarisch, maar prettig om naar te kijken. 6/10

Wat een ongelofelijke matige film. Daar zit echt weinigs in. Weinig humor, weinig verhaal en komt totaal niet in de buurt van die topper "I love you man' welke ook door Hamburg geregisseerd. Nee jammer !!

avatar van Jimske
Jessen0wnt schreef:
Nee.

Het was mijn dag niet, en was sowieso al niet veel soeps.

0,5 ster

Amai omdat ge ne mindere dag hebt, gaat ge ne film totaal afkraken met een halve ster? Dan vraag ik me af hoe je een échte slechte film (lees flop lijst) zou beoordelen?

avatar van DragQueen
Niets bijzonders deze Komedie, maar wel aardig tijdverdrijf. Stiller en Aniston acteren zoals ze altijd doen, en draaien op routine. Het verhaal is wel leuk bedacht, maar helaas komen niet alle grappen goed uit de verf. 2,5 Ster.

avatar van kuk
kuk
Mja het beweegt, en Jennifer Aniston ziet er prima uit. En sporadisch willen de situaties ook best grappig worden. Maar over het geheel straalt deze prent en voornamelijk Ben Stiller een en al middelmatigheid uit.

Redelijke film waarin een man door zijn vrouw wordt bedrogen tijdens hun huwelijksreis. Een weinig origineel verhaal voor een romcom als deze, maar de film kijkt mede door de korte lengte wel gemakkelijk weg. De grappen zijn vaak wat aan de platte kant. Een leuke cast waarbij vooral de bijrollen het beste op de lachspieren werken.

avatar van Rickyman
Leuke film, een romantische komedie die mij wel heeft verrast.
Normaal laat ik films met Jennifer Aniston aan me voorbij gaan, een leuke meid hoor maar altijd in haar Friends rol en dezelfde humor, met negen van de tien keer ook Vince Vaughn of Adam Sandler oid naast zich. Maar hier met Stiller heb ik toch wel kunnen lachen.

calimer@
Deze zag ik een jaar geleden, wat een draak van een film, wat een nietszeggend onbenullig script. En dan die Ben Stiller die ik nog nooit ergens goed heb zien acteren. Op Wikipedia las ik dat hij tot de groep Frat Pack wordt gerekend maar het is me niet echt duidelijk wat daar nu mee bedoeld wordt. Een film om gauw te vergeten.

Ik heb het maar weer geprobeerd om te proberen te doorgronden waarom mensen Ben Stiller films kijken en wederom is het me niet gelukt. Ja, ik heb onbedaarlijk gelachen bij Tropic Thunder en kan Zoolander licht waarderen. Waarom lukt het me bij de rest niet? Ben Stiller is als hij Ben Stiller speelt uitzonderlijk... Ben Stiller. De beste man speelt irritante personages met praktisch constant dezelfde mimiek in scripts die bestaan uit simpele poep- en pieshumor. Along Came Polly is in dat opzicht wederom een film die valt bij zijn abominabele presentatie en enigszins van een afgang wordt behoed door een, gedeeltelijk, capabele resterende cast. Aniston is charmant in dezelfde rol die ze al decennia speelt, Hoffman is aardig en Azaria is fenomenaal in zijn veel te kleine rol. Net zoals in Night At The Museum 2 wilde ik meer van hem in plaats de Stiller-ramp die zich door de film heen klunst. Maar nee, het mocht niet zo zijn, Stiller mag doorgaan met doen waar hij op zijn meest middelmatigste in uitblinkt.

Wat vooral zo erg is, is het feit dat het allemaal maar voortkabbelt en voorzichtig stroomt en gewoon eigenlijk nergens naartoe gaat. De gimmick van een man die risico's inschat en langzaamaan die kille rationaliteit moet loslaten voor de quirky manic pixy dream girl die zijn leven binnen dartelt is saai en werkt niet. Verstopte toiletten werkten in Dumb And Dumber al niet. De zoveelste hoeveelheid Joodse grapjes werkten niet. Het enige dat echt werkte was Hank Azaria. Misschien moet ik maar gewoon eens een romantische komedie met Hank Azaria kijken in plaats van mezelf te ergeren aan dit soort inferieure zooi.

avatar van MH040
Raar die lage ratings. Leuke romkom. Philip Seymour Hoffman heeft een hilarische bijrol in deze film.

avatar van IH88
“When you least expect something great might come along. Something better then you even planned for.”

Stiller is een beetje hit and miss voor mij en Aniston vind ik meestal redelijk goed in dit soort films, maar Along Came Polly is het allemaal net niet. Het is allemaal iets te braaf voor een grove romcom en te weinig zoetsappigheid voor een romantische film.

De humor werkt ook niet echt (op één of twee scènes na) en waarom Aniston en Stiller nou verliefd worden is voor mij onduidelijk. Er is nou niet echt sprake van een bepaalde chemie tussen beide en de personages hebben weinig gemeen. Seymour Hoffman heeft wel een leuke rol en zorgt nog voor wat humor. Aniston is een innemende actrice en Stiller wisselt sterke prestaties af met zwakke maar samen zijn ze gewoon geen overtuigend duo. Jammer!

avatar van Vinokourov
Ondanks Philip Seymour Hoffman (hij is overduidelijk de grappigste) is Along Came Polly niet al te best. Het verhaal werkt zich richting het eind in de nesten en Ben Stiller en Jennifer Aniston hebben weinig humor in zich. Verder erg routineus allemaal met weinig leuke momenten.

avatar van Duke Nukem
"So, tell me true... are you guys for suba?"

Heel grappige film met Ben Stiller als neurotische loser en Jennifer Aniston... wat heeft die een mooi kontje zeg!

avatar van jermaineoneal7
Eergisteren voor de 5de of 6de keer gezien en ik blijf lachen met Philip Seymour Hoffman's Sandy Lyle typetje. Vooral bij de playground scenes: White Chocolate! (brick) Iceman! (brick) Old Skoo-ool! (brick)
Ook heb ik een hopeloze zwak voor Grieks vrouwelijk schoon zoals La Aniston en ook ben ik enorm fan van Debra Messing van de Will & Grace series.
Ook speelt Alec Baldwin en de stem acteur van Apu uit de Simpsons een grappige bijrol.
Good things
3.5 sterren

Op zich een aardige romcom over een man die op zijn huwelijksreis wordt bedrogen en vervolgens een nieuw meisje leert kennen. Over originaliteit valt hier totaal niet te spreken, aangezien alle clichés binnen het romcom genre keurig worden afgewerkt. Ook de grappen voelen enorm ingestudeerd over, waardoor de personages een soort spontaniteit missen. Hoffman vond ik een enorm irritant personage die verder ook weinig toevoegde op het gebied van humor en verhaallijn.

Ondanks dat het allemaal niet zo best was, is het wel een vermakelijke film. De grappen zijn, ondanks enorm ingestudeerd en niet heel origineel, wél grappig. Stiller en Aniston spelen een beetje op de automatische piloot, maar ook zij waren wél vermakelijk om naar te kijken. Door de korte speelduur viel de film me uiteindelijk wel mee.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Vooral in de eerste helft stiekem nog best vermakelijk, flauw met momenten maar op zich kon het er wel mee door.
2de helft krijgt helaas(wat wel vaker het geval is bij filmpjes zoals dit) een beetje last van een sleur, de serieuzere kant die de film op probeerde te gaan voelde eerder langdradig aan als dat het echt iets toevoegde. We weten allemaal dat dit voorspelbaar ging worden, dat weet je eigenlijk al voor dat je de film gaat bekijken maar dan nog kan het best vermakelijk worden als de film zichzelf niet al te serieus neemt.
Ben Stiller was geen storende factor, Jennifer Aniston zag er fantastisch uit en Philip Seymour Hoffman gaf een klein extraatje, jammer dat de film het luchtige niveau van het eerste gedeelte niet heeft vast gehouden en ook op het einde de boel te lang probeert uit te rekken.

De spoof naar Breakfast Club was trouwens wel leuk gevonden

avatar van des1
Stiller kan als geen ander een wat klunzig tiep neerzetten die met de nodige ongemakken en neuroses te maken heeft. Denk ook aan The Heartbreak Kid en Meet The Parents. Leuke komedie die eens te meer bewijst dat Aniston moeiteloos past in komedies. Denk ook aan Bruce Almighty waar ze tegenover Jim Carrey acteert. Maar ook in serieuzere rollen. Leuk verhaal deze film die af en toe tenenkrommende momenten te zien gaf... op een offbeat manier. Hoffman had er ook zin an als sidekick van Stiller.

avatar van Decec
Een redelijk komedie/romantiek film...
Redelijk verhaal...
Redelijk acteerwerk...
Komedie is mijn ding niet...
Bekende acteurs Ben Stiller en Alec Baldwin...
Prima camerabeweging...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek met Dolby Digital...
Niet te moeite waard...

Ik vond het maar een saaie film met een fantasieloos verhaal.