The Amazing Spider-Man 2 (2014)

Actie / Avontuur

geregisseerd door Marc Webb
met Andrew Garfield, Emma Stone en Jamie Foxx

Peter Parker moet zijn tijd verdelen tussen de liefde van zijn leven, Gwen Stacey, en het vechten tegen boeven. Hij is bijna klaar met school, maar is zijn belofte aan de vader van Gwen niet vergeten. Peter moet uit haar buurt blijven om te zorgen dat ze veilig blijft, maar dat lukt hem niet. Het leven van Peter verandert wanneer hij tegenover de nieuwe schurk Electro komt te staan. Zijn oude vriend Harry Osborn keert terug. En Peter ontdekt nieuwe informatie over zijn verleden.

avatar van danuz
Vooral erg lang(dradig) dit tweede deel. Had zo een dik half uur afgekund. Verder van hetzelfde niveau als deel 1, dus in die zin zeker consistent. Dat doet Webb wel goed. Jammergenoeg vind ik ook dit deel bij herkijk een heel stuk minder bevredigend. In de bios werken die scenes met Electro best wel, maar nu vond ik me dat een pak saai!

avatar van IH88
Spider-Man Movies Ranked From Worst To Best | IndieWire Ik denk dat Zwolle84 het hier niet mee eens is . Ik heb trouwens alle zes de film op 3,5 sterren. Weird...

avatar van Zwolle84
Kan er niet zo heel veel mee, nee. Ik haakte al af bij de uitgekauwde woorden "everything that's wrong with modern Hollywood".

avatar van GrobbekuikenXL
Deze duurde echt te lang. Electro is een misser, zie hem liever zoals in de strips. Het drama gedeelte is wel ok en ergens jammer dat het derde deel met green goblin niet is gekomen. Die nieuwe puber Spider-Man zie ik echt niet zitten maar wie weet valt het mee. De eerste van Raimi is nog steeds mijn favoriet.

avatar van Phantasm
Te trage opbouw, vond zijn voorganger toch net wat beter, waar ook meer in gebeurt.

avatar van Kondoro0614
The Amazing Spider-Man 2

Ik ram er echt even keihard door heen en heb vanmiddag dan ook ‘The Amazing Spider-Man 2’ aangezet en gekeken om mij zelf klaar te maken voor de nieuwe ‘ Spider-Man: Homecoming (2017) ’ die ik wil kijken wanneer hij per Blue-Ray uitgebracht word, en ik kan wel zeggen dat Spider-Man mijn favoriete Marvel superheld is. Aan de kant van DC zou dit Batman zijn en in het algemeen blijft The Joker toch mijn favoriet met als zekerheid alleen de rol van Heath Ledger. Helaas is The Amazing Spider-Man 2 samen met ‘ Spider-Man 3 (2007) ‘ de slechtste van reeks al zou ik The Amazing Spider-Man 2 niet slechter willen bestempelen dan ik dat met Spider-Man 3 ga doen, want zelfs The Amazing Spider-Man 2 is beter dan deel drie van Raimi.

Ik ben erg onder de indruk geweest van Electro, althans in het begin. Na een tijdje werd hij echt zwaar eentonig waardoor ik hem eigenlijk gewoon saai vond. Electro is een slechterik die ik miste en ik echt een mooie toevoeging vond aan de reeks, al vind ik dat Marc Webb er niet alles uit heeft gehaald dan dat ik liever gezien had. Daarbij is het hele Harry Osborn verhaal dikke diaree, want dat was echt geen reet aan en vond ik Rhino die je op het einde ziet een onnodige toevoeging aan deze film waardoor hij uitermate langdradig werd. Dat maakt deze film voor mij saai maar echt slecht is hij niet, ik heb hier echt super veel gemengde gevoelens over!

Ik ben wel redelijk fan van het verhaal, althans ‘fan’: ik vond hem wel leuk. We volgen nu Peter Parker die door gaat met misdaden oplossen. Zo moet hij net voor zijn diploma-uitreiking een Oscorp vrachtwagen terug kapen om plutonium of uranium terug te winnen die wat dieven hebben gestolen. Hier kwam Spider-Man, Max Dillon tegen die groot fan van hem is alleen niemand ziet hem echt staan. Op een dag moet Max een storing verhelpen maar wanneer hij dit doet komt hij onder stroom te staan en valt in een bak vol sidderalen. Hij word Electro: een man die helemaal gemaakt is van elektriciteit en poespas en ik vond het tot nu toe wel de leukste vijand van Peter Parker, zeker de scenes op Times Square is natuurlijk om van te genieten!

Electro werd als Max Dillon door niemand herkent. Hij had geen vrienden en geen vriendin dus hij zat heerlijk alleen op zijn kamer die helemaal onder de Spider-Man posters hing. Electro word tegen gehouden door Spider-Man en hij word mee genomen naar Oscorp voor verdere onderzoek. Terwijl dit gebeurt gaat de vader van Harry Osborn dood waardoor Harry het zeggen krijgt over de Oscorp groep. Wanneer hij eruit gesodemieterd word en Spider-Man hem niet wil helpen door zijn bloed af te staan komt Spider-Man tegen aardig wat vijanden te staan

De CGI in dit tweede deel vond ik uitstekend voor de rest laat de film veel punten liggen wat ik echt doodzonde vind. Ik heb wel genoten van dit laatste deel (voordat ik de nieuwe ga kijken) maar dit is net ietsjes beter dan ‘Spider-Man 3’, want dat was echt bagger! Nu ben ik ook wel even klaar met de Spider-Man reeks, voor de volgende keer!

avatar van Antonev
Qua actie en visuele effecten kom je met dit tweede deel van de Amazing Spider-Man reeks wel aan je trekken. Het hele (liefdes)verhaal er omheen is bijzonder cheesy en wordt snel vervelend. Valt toch wel tegen in vergelijking met deel 1.

avatar van DiamondsRealDeal
Hoewel ze hoopten op 1 mljard is 700 miljoen toch geen tegenvaller. Waarom wordt dit wel zo betiteld?

avatar van jeroentjuhhhhh
Wat een beroerde reboots zijn dit. Ongelooflijk. De Raimi-trilogy is véél leuker. Spider-Man is (als ik er dan toch één moet kiezen...) wel mijn ''favoriete'' superheld, jammer dat hij hier kansloos moet verzuipen in een geweldige hoeveelheid clichématige / zaaddodende dialogen.

2 1/2 uur (bi-zar) aan herkauwde onzin met middle of the road effecten. Men pikt werkelijk alles van Hollywood...

Wat een klapper deze super helden film.

Kippenvel zo ontzettend goed.

Met electro sterke rol van Jamie Foxx en de beroemde acteur Andrew Garfield uit Hacksaw Ridge in de hoofdrol.

Volle 5 sterren verdient.