Spider-Man: Homecoming (2017)

Actie / Avontuur

geregisseerd door Jon Watts
met Tom Holland, Robert Downey Jr. en Michael Keaton

Peter Parker keert na zijn eerste superheldengevecht als Spider-Man terug naar zijn normale leven in Queens. Hij hoopt snel bij The Avengers gevraagd te worden door Tony Stark, maar het telefoontje blijft uit. Peter wordt ongeduldig, denkt dat hij zichzelf als held moet bewijzen aan Tony Stark en gaat vervolgens zelf op zoek naar onrecht. Tijdens deze zoektocht komt hij al snel bij een mysterieuze wapenhandel van ene Adrian Toomes.

avatar van K. V.
Deze eens geprobeerd en vond het wel een vermakelijke film. Tom Holland vond ik wel goed gekozen. De film weet wel te boeien, ondanks de lange speelduur. Verder zag hij er goed uit.
Het verhaal is wel niet zo bijzonder, maar viel ook niet tegen.
Een leuke film.

avatar van nathaniel177
Slechte film. Overal gaten in het verhaal. Irritant ventje die Tom Holland. Snap niet dat zoveel mensen dit een goede film vinden

avatar van xgogax
psychopath schreef:
Kinderlijk!
Eens , kinderachtig en irritant !

Slechtste Spider-Man film ooit ? De film duurt veel te lang , weinig actie en een oninteressante villain .

In aanloop naar Infinity war moet ik wat schade inhalen met marvel films, en nu was Spiderman homecoming aan de beurt en hier ga ik niet te veel woorden aan vuil maken de slechtste marvel tot nu toe wat een kinderachtig gedoe en hij duurt veel te lang zonde van de tijd 2.5

Goeie film over een scholier die een dubbel-leven leidt als Spiderman. Deze tweede reboot van Spiderman gooit het over een iets andere boeg (voornamelijk omdat het een onderdeel is van de Avengers-serie). Een flink portie humor die grotendeels geslaagd is (zoals de stem in het pak). Een paar prima actie-scenes (gelukkig niet bomvol actie).

avatar van Roger Thornhill
De plot doet me weinig, het titelpersonage niets en zijn vertolker nog minder, maar er zijn verrassend veel compensaties : Washington Monument is een geweldig idee voor een lokatie, wat er met de ferry gebeurt vind ik eveneens aardig gevonden, Laura Harrier is een prachtige verschijning, er valt leuke muziek van de Ramones en The (English) Beat te horen, en de onthulling / twist is echt fantastisch en geeft Michael Keaton (hier sowieso al een mooie driedimensionale schurk) de gelegenheid om daarna nog eens extra eng te worden – zijn tête-à-tête met Holland in zijn auto is werkelijk waar ècht creepy. Al die pluspuntjes tillen de film voor mij dan toch nog naar een krappe voldoende, maar als geheel houdt het allemaal niet over.

avatar van Shadowed
Gewoon een lollige marvel.

Vind Holland nu al leuker dan Maguire. Ondanks dat de films van Raimi misschien wat beter zijn qua verhaal, vind ik dat Holland echt een leuk klunzig maar lollig karakter uitstraalt. Ook is hij nog fris en kan hij dus de rol nog best lang spelen.

Effecten zien er natuurlijk goed uit, maar het verhaal stelt weinig voor. Natuurlijk hoef je van een Marvel geen ongelooflijk verhaal te verwachten. Ondanks dat was het af en toe wat saai, je aandacht blijft niet de hele film lang erbij.

Soms best sfeervolle scenes, zoals het beklimmen van het Monument. Keaton zet een best leuke maar soms wat cliche schurk neer. Soweiso leunt de film soms iets te veel op cliche maar daarbuiten was het een best vermakelijke film en krijgt het gewoon een voldoende.

avatar van jeroentjuhhhhh
Kinderlijk? Tsja... Ironisch genoeg zijn die serieuzere ''volwassen'' (LOL) Marvel-films een stuk infantieler. Kon dit sowieso beter hebben dan die oersaaie Garfield vehicles. Tom Holland is niet altijd even goed uit te staan (met z'n über standaard Amerikaanse kopf), maar als stem van Spidey wel erg goed.

Iegh.

De laatste week aan een Marvel inhaalslag toe, deze er ook maar bijgenomen. Nog steeds van Sony zag ik, maar blijkbaar is er ondertussen toch een overeenkomst met Disney om ook Spiderman meer bij de rest te betrekken. Het netto resultaat is dat Downey Jr ook weer een centje mag bijverdienen.

De film zelf ... alsof Nickelodeon de rechten in handen heeft gekregen. Het lijkt wel kinderTV met een ongemakkelijk hoog budget. Holland is compleet onuitstaanbaar, dat dikke ventje dat steeds bij hem loopt zo mogelijk nog erger. Zijn schoolprobleempjes boeiden al helemaal niet. De tijd dat ik steevast elke week naar Saved by the Bell zat te kijken is dan ook al even voorbij.

Een hoop gezucht bij de compleet misplaatste humor, verder is het vooral erg lang wachten tot deze tragische zit afgelopen is. Acteurs zijn belabberd, de bad guy is opnieuw een complete sof (en uiteraard weer iemand die Parker kent), actiescenes zijn duf. Hoe deze in een lijstje "highest rated on RT" komt is mij een compleet raadsel. Geeft ook meteen de serieux van dat soort sites aan.

Het niveau van Marvel ligt al niet erg hoog, maar Sony maakt het wel érg bont. Brak.

avatar van Cikx
Onderhond schreef:

De laatste week aan een Marvel inhaalslag toe

De terror

avatar van Taxis
Als je houdt van een film waarbij je entertaint zal worden, waarbij humor genoeg is (wat vooral terugslaat op het entertainment stukje) en een makkelijk verhaal aanwezig is met een paar goede verwijzingen naar de MARVEL-universe, dan is dit een aanrader. Daarentegen kan het bij sommigen overkomen als een kinderlijk verhaal. Daar ben ik het niet mee eens.

Het verhaal speelt zich af alsof de hoofdpersoon, Peter Parker, zijn gaven al heeft gekregen. Hij worstelt in het normale leven van een tiener op een middelbare school terwijl hij ook nog deze gaven heeft. Daarnaast heeft hij een beste vriend die vooral wordt gebruikt (naar mijn mening) voor de wat grappigere stukjes.
De film heeft een luchtige ondertoon, wat sommige mensen interpreteren als kinderlijk. Ondanks dat ik de meningen van anderen daarin accepteer, vraag ik toch om zelf naar de film te kijken en er zelf een oordeel over te vellen. Dit vooral omdat ik vind dat dit niet het geval is.
Wat fijn is aan deze film, is dat het aansluit op de andere Marvel films maar dat je deze film niet hoeft te zien om het verhaal van deze film te begrijpen.

Aan degene die dit helemaal hebben gelezen en hierdoor hebben gekozen om de film te zien: "Veel kijkplezier". Aan degene die de film hebben gekeken en toch vinden dat deze niet in de smaak viel; dan spijt me dit, aangezien ik er wel van heb kunnen genieten.

avatar van frolunda
De zoveelste Spiderman verfilming,wel wat beter dan het vorige duo maar ook weer niet zo goed als de drie films van Sam Raimi.Feit is dat ik het allemaal iets te veel van het goede vind.......een mooi moment om Arachnophobia (1990) weer eens uit de kast te trekken.

avatar van Warning
Ronduit vermakelijk. Tom Holland speelt een leuk joch, veel beter dan 'psycho' Tobey Maguire. Michael Keaton doet het prima. Zendaya en Laura Harrier zijn weliswaar een lust voor het oog , maar Laura Harrier lijkt er veel ouder uit te zien dan Tom Holland en dat oogt vrij ongeloofwaardig, ook dat zij aardig tegen hem blijft doen na wat hij allemaal haar aangedaan heeft. Daarnaast paste de 'oude' Shocker meer in zijn rol dan de 'nieuwe', ook in lijn met de comics. Prima betoog van Michael Keaton over de werkende klasse en de elite.