Spider-Man: Homecoming (2017)

3,31

Actie / Avontuur

geregisseerd door Jon Watts
met Tom Holland, Robert Downey Jr. en Michael Keaton

Peter Parker keert na zijn eerste superheldengevecht als Spider-Man terug naar zijn normale leven in Queens. Hij hoopt snel bij The Avengers gevraagd te worden door Tony Stark, maar het telefoontje blijft uit. Peter wordt ongeduldig, denkt dat hij zichzelf als held moet bewijzen aan Tony Stark en gaat vervolgens zelf op zoek naar onrecht. Tijdens deze zoektocht komt hij al snel bij een mysterieuze wapenhandel van ene Adrian Toomes.

174 BERICHTEN 43 MENINGEN
Prima Spidey reboot. De film slaat af en toe een beetje door maar verder een hele fijne hernieuwde kennismaking.
Veel leuker dan bijna al die Avenger films

avatar van pako
Slechtste spiderman film die ik gezien heb. Lijkt meer op komedie.

wel aardig niet bijzonder

Ik had eerst enige scepsis vanwege de zoveelste reboot, maar ik vindt dat Tom Holland een betere/leukere Spider-Man neerzet dan Andrew Garfield.

avatar van Noud
Wat intens slecht.

avatar van Noodless
Zo...eindelijk gezien en mijn vermoedens zijn uitgekomen....voor mij de zwakste Spider-man helaas.
Redenen : veel te veel flauwe humor in verwerkt, een matige slechterik, bepaalde onlogische toevoegingen bij de held Spider-man zoals een vriend die hem volgt, Parker fotografeert toch graag en hier merk je daar niks van, al die gadgets ( en dat zijn er uiteindelijk heel wat) en zo zijn er nog wat dingen. Ook de actiescènes weten niet echt te boeien. Het verhaal is ook maar slapjes en de cast stelt teleur. Vooral de chemie tussen Parker en zijn vriendin is er gewoon niet. Gelukkig is er voldoende vermaak en kijkt het vlot weg, maar deze film kan voor mij totaal niet wedijveren met vorige delen.
6/10

avatar van ehgeahrev
Met vlag en wimpel het betere spider-man-werk. De comic-sfeer spat er van af. En geen pretentie. Zo hoort het voor een stripverhaalverfilming.

avatar van DVD-T
"Can't you just be a friendly neighborhood Spider-Man?"

Niet zo zwaar in toon als de andere Spider-Man films die vooral aandacht schonken aan de dood van Uncle Ben en Peter's manier om daar en met het Spider-Man zijn om te gaan. Hoewel ik een groot fan ben van Webb's films, Garfield als Peter/Spider-Man en de chemie met Gwen Stacey (Emma Stone), was dit toch echt wel genieten. De humor, dialogen, de nuances in de bewegingen en poses. Marvel en Holland zetten hier toch wel een goede versie van de superheld neer en weet zich goed te bewijzen dat hij ook in de Marvel Cinematic Universe thuishoort. Een Homecoming. Een film waarvan van te voren gezegd werd dat dit niet zo zeer een origins story zou gaan worden maar Peter al zijn krachten al zou hebben. Maar je kunt er natuurlijk niet om heen dat dit wel degelijk een soort van Origins story is. Wat dan goed werkt, is dat het wel een keer een onconventionele origins story is. Je kunt daardoor direct met alle fun stuff beginnen. En dat is hier een verademing. Daarnaast komt natuurlijk ook nog dat je al een beetje aan het personage gewend bent geraakt na zijn debuut in Captain America: Civil War.

Wat ik wel een beetje in Spider-Man: Homecoming mis, is emotionele impact. De film faalt er een beetje in om je heel erg met Peter, andere personages en het verhaal mee te laten leven. De film heeft wel heel erg weinig echte drama. Een sterk moment is er nog wel richting het einde in de loods, maar is net niet genoeg om dat echte power moment te zijn binnen de film. Verder bevat de film vooral heel veel fun. Het high school gebeuren en alles wat daar rondom gebeurt, werkt erg goed. De humor is goed vertegenwoordigd en ook met de actie, die trouwens niet erg veel aanwezig is, zit het wel goed. Vooral de Washington Monument is fantastisch. De toevoeging van Tony Stark/Iron Man en Happy Hogan is leuk maar voelt toch een klein beetje off. Toch werkt Watts heel erg goed met wat hij heeft en zet hij gewoon een erg leuke, frisse en kick-ass film neer. Ook leuk zijn de vele verwijzingen naar de comics en andere Marvel Cinematic Universe films. In de onvermijdelijke post-credits scenes zitten weer een aantal momenten om je interesse te wekken over het verloop van Spider-Man's verhaal binnen de MCU.

Holland leek misschien niet de beste keuze te zijn voor Peter/Spider-Man, maar heeft in Civil War en nu in zijn eigen film bewezen dat hij een goede casting keuze is gebleken. Al heb ik nog wel wat twijfels bij zijn dramatic range. In de toekomst moet nog blijken of hij dat ook aankan. Keaton is erg sterk als Adrian Toomes. Misschien wel een van de beste Marvel villains van de afgelopen jaren. Verder is de ondersteunende cast best goed, maar raakt wat ondergesneeuwd in het verhaal wat Watts hier wil volgen. Connelly is wel memorabel als Suit Lady. Al wist ik tijdens het kijken niet dat het Connelly was.

Qua effecten is die natuurlijk om van te smullen. Marvel levert meestal een behoorlijke kwaliteit af. Effecten zoals in de eerste X-Men film zul je niet meer snel in een Marvel tegenkomen. Costume design is geweldig. Het pak van Spider-Man en Vulture zien er echt geweldig uit. Sound design is ook om van te smullen en Giacchino's score is echt geweldig.

Erg leuke entry in de MCU. Spider-Man past perfect tussen de andere helden. Ik ben dan ook oprecht benieuwd naar de rol van mijn favoriete superheld binnen de Avengers in Infinity War en het verloop van zijn eigen verhalen. Entertainment van het hoogste niveau.

geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Het vermoeden begint langzaamaan op te komen dat ik Marvelfilms buiten het X-Men/Deadpool-hoofdstuk (dus niet van Disney) echt zat begin te worden. Age Of Ultron viel al flink tegen, terwijl Civil War bij herziening ook een flink aantal domme scenes heeft. Wat die film echter nog wel had, was iets van belang waarom gestreden kon worden. Spider-Man: Homecoming is in dat opzicht absoluut een film voor de kleintjes/mensen die vooral een hoop lol willen hebben en verder niets extra's van een film eisen.

Tom Holland is best aandoenlijk en verdient ook alle lof voor zijn performance, maar verder heb ik me vooral zitten ergeren aan de wijze hoe zijn personage echt een kind is. Natuurlijk was dit allemaal de bedoeling, maar ik heb geen enkele interesse in of Peter het meisje wel of niet krijgt. Na alle films waarin het lot van de wereld er vanaf hangt, vind ik het ook echt niet interessant om te weten of hij het meisje wel of niet krijgt, of dat hij de slechterik wel of niet pakt.

De vermeende 'sympathieke' slechterik verliest alle geloofwaardigheid op het moment dat hij een kompaan per ongeluk doodschiet en dan lacht omdat hij dacht dat hij een ander wapen vast had. Oeps, foutje, hahahaha? Michael Keaton is wat mij betreft een sympathiek acteur en zijn personage heeft een interessant intro, maar het hoe/wat/waarom hij Vulture is, is vrij tenenkrommend. Robert Downey Jr. die nog even slaapwandelend op het scherm verschijnt is eveneens een behoorlijke farce. Leuk voor de trailers om fans te lokken, maar verder een van de slechtste performances die hij als Stark heeft neergezet.

Wat er overblijft is een hoop grapjes en net-niet stukken. Enkele mooie momenten op het monument, leuk gebruik gemaakt van de diepte in de shots terzijde, is Spider-Man: Homecoming een film die me echt helemaal niets deed. Was The Amazing Spiderman 2 dan echt zo slecht? Ik herinner me dat ik daar in ieder geval nog scenes met impact heb meegemaakt.

avatar van ambrosini
Leuke en aardig zo'n spiderman film.. je blijft kijken..

Spider-Man: Homecoming is een echte kinderfilm maar met de opmerking dat ik de film veel te flauw en oubollig vond .

avatar van john mcclane 2
Erg leuk! Gewoon wat je verwacht van een goede spidey film, die het moet afleggen tegen zijn goede en mindere voorgangers en clichés moet vermijden . Dat laatste lukt natuurlijk niet helemaal.
Maar het is fris , humor , en naar wat ik begrijp van een maat die alle marvel comics kent , het dichts bij de comics zit ,( peter is echt een wat puber achtig jochie en zo hoort het ) .
Goede voldoende zekerzzz,
Tenslotte de eerlijke trailert .
Honest Trailers - Spider-Man: Homecoming - YouTube

avatar van RonT
Voor een Avengers-film viel deze me eerlijk gezegd niet mee. Echt zwakke special effects (Spidey in beweging met name is heel ongeloofwaardig, amateur-werk) en lang niet zo grappig als ik had gehoopt. De puberproblemen van Peter P. moet je ook maar op zitten te wachten. Hee, zelfs tante May zag er lang niet zo goed uit als in de Captain Amerika film.

avatar van Banjo
Een leuke film vooral voor de jongere kijker...

3 sterren

avatar van umbra
Leuke film uit de spider-man reeks, net iets meer sf als de voorgaande films. Zeer vermakelijk. 7/10

avatar van dielemandirk
Sorry, maar dit is één van de mindere van de Spider-reeks.
Ik heb bijna alle strips en films gelezen/gezien/in bezit en dit is niet Spider-Man..!
Alsof de film gemaakt is voor kinderen tussen 10 en 12, want de bedoeling om Spider-Man als een 14-16 jarige nert/grappige/rebels en eigenwijs voor te doen is totaal mislukt.
Eindelijk in de laatste 30 minuten is Spider-Man, Spider-Man uit de stripreeks en is het genieten, wel jammer de invoeg van TS, dat totaal uit de duim is gezogen en zoals in de stripreeks de jonge held de weg naar volwassenheid zoekt, ten niet doet, want dat was de boodschap van de bedenker van Spider-Man ..!

avatar van Drifter
Dit is een ongelooflijk slechte spiderman film.
Er is niets goeds te bedenken over dit vervolg behalve misschien de bankrekening van de producer en wat acteurs.
Het heeft helemaal niets met het oorspronkelijke verhaal te maken en erger nog is dat het niets nieuws toevoegt.
Daarnaast is het een totaal onlogisch verhaal met onrealistische wendingen en ontmoetingen.
Slecht geacteerd, geen band met hoofdrolspelers, geen zijverhalen, geen chemie...
Heel knap dat het een gemiddelde van 3.3 heeft.

avatar van Waackx
De reactie van Spiderman na 37 minuten in die bunker te zitten met zijn pratend pakje, is typerend hoe ik dacht over deze film na 38 minuten en 8 seconden, ongelooflijk dat volwassen mensen deze onzin leuk vinden.

avatar van Kondoro0614
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Gister avond wou ik graag in kerstfilm kijken, om dit toch maar even te vermijden (aangezien het nog behoorlijk vroeg is) heb ik besloten de nieuwe Spider-Man film eens op te zetten. Nog niet zo lang geleden heb ik een hele Spider-Man marathon gehad waarbij deze film volgens mij net was gaan draaien in de bioscoop. Omdat ik persoonlijk bezig ben om mijn meningen en stemmen gelijk te krijgen en omdat ik hoorde dat deze film uitwas / uit kwam was het natuurlijk een win-win situatie. Nu dan toch eindelijk een paar maanden later deze nieuwe Spider-Man film uit kwam was ik natuurlijk verkocht, ik ben groot Spider-Man fan en ik moet zeggen dat ik prima genoten heb van deze film. Ondanks de sommige clichés en wat min punten blijf ik in een hoge stem voor deze film en heb ik me prima vermaakt.

Ik begin erg het gevoel te krijgen dat deze film je écht moet liggen, nogal veel negatieve reacties die ik er onder lees terwijl ik deze film helemaal niet zo erg vond. Misschien dat het puberale in mij toch nog kleine dingen in de film leuk vind, al vond ik toch ook aardig wat dingen niet geslaagd. Zo vind ik dat de regisseur ‘Jon Watts’ zo’n typische Hollywood regisseur is waarbij het vooral vaak over poep, plas en seks grappen moet gaan (al lezend van recensies bij zijn vorige film dat het ook al centraal staat). Ook in deze film komt het nogal vaak naar voren en wel op zulke momenten dat je het ten eerste totaal niet verwacht maar ten tweede dat het ook gewoon ontzettend slecht getimed is en het niet eens leuk is. Zo word bijvoorbeeld de scéne van Ned en Peter ernstig verstoord tijdens het schoolfeest. Wanneer Peter dan vervolgens op pad is en Ned van alles in de gaten houd in de bibliotheek van de school en er een lerares binnen komt die hem gesnapt heeft en Ned antwoord met:

“What are you doing here? There’s a dance.”
“Uhhm.. I’m watching … Porn.”

Dit zijn dus de standaard scénes (ook eerder in de film langs gekomen) waaraan ik me dan toch wel kan ergen en dat maakt Spider-Man dan gelijk een stuk minder leuk. Zo vond ik het verhaal redelijk om te volgen maar ik merkte dat er heel veel druk word gelegd op de Avengers en daar was ik niet altijd even grote fan van.

Dit zelfde zien we echter ook in de Marvel film ‘Captain America: Civil War’ gebeuren waarbij we ook een soort ‘The Avengers’ taferelen krijgen en het eigenlijk niet echt zozeer om Captain America alleen ging, dat was ook bij deze film. We krijgen natuurlijk nog mee dat Tony Stark de mentor van Peter / Spider-Man is en ook hij heeft een aardige rol in de film. Toch is de film erg wennen met een ‘nieuwe’ Peter Parker en de ‘nieuwe’ Spider-Man. Dus eigenlijk klopt het één en ander wel, de opkomst is leuk maar het kan natuurlijk niet op tegen de (voor mij) originele film ‘Spider-Man’ maar ik denk dat, dat ook meer een sentimentele connectie heeft: dat was echt een jeugd-helden film.

We zien in dit nieuwe Spider-Man deel de opkomst van ‘Tom Holland’ als Spider-Man. Hij heeft natuurlijk al een nodige introductie gehad in de film ‘Captain America: Civil War’ waar hij feitelijk gezien voor het eerst op komt als Spider-Man en wij fans massaal weer moeten wennen aan een derde Spider-Man waarbij we nu allerlei andere versies hebben ontmoet, is dit deel van Spider-Man natuurlijk leuk om het leven van Peter Parker een beetje te zien. Toch blijft voor mij Tobey Maguire de ‘echte’ Spider-Man maar, Tom Holland vond ik persoonlijk dan weer een betere Spider-Man dan Andrew Garfield die ik niet echt geschrikt vond voor deze rol. Tom Holland laat in ‘Spider-Man: Homecoming’ zien dat hij een geschikte persoon is om Spider-Man te spelen en ik ben benieuwd naar de toekomstige Spider-Man films. Robert Downey Jr. deed het zoals bijna altijd weer erg leuk en ook Michael Keaton vond ik heerlijk in zijn rol. Michael begint een beetje op te komen in mijn filmwereldje en ik heb nu al aardig snel drie films van de beste man achter elkaar gezien en ik vind hem erg leuk acteren.

Het verhaal is zoals verteld redelijk. We beginnen bij het punt wanneer de aliens New York hadden aangevallen en Adrian Toomes mag vervolgens opruimingen doen op de plaats delict. Alleen wanneer er een geavanceerde team binnen komt wandelen moet Toomes opzouten en handelen hun het af. Toomes is het hier niet mee eens en neemt wat alienafval mee met het gevolg dat ze hier erg sterke wapens van maken.

Al gauw volgen we Peter Parker, een jonge jongen die samen met zijn vriend Ned op de middelbare school zit. Peter zit bij een zo gehete ‘Stark Stage’ zoals ze het zelf noemen maar eigenlijk is hij Tony’s nieuwe project: Spider-Man. Het hele verhaal van de spinnenbeet is nu dus verleden tijd wat ik dan toch wel zonde vind. Na een vrije training van The Avengers gaar Parker terug naar zijn buurt waar hij ongeduldig wacht op een nieuwe uitnodiging die maar niet komt. Tijdens het wachten handelt Peter wat straat zaakjes af: zoals fietsendieven etc. Op een avond merkt hij op dat er een pin automaat berooft word met nieuwe gadgets uit de toekomst. Na het gevecht lijkt alles rustig maar zo is dat niet, tijdens een uitje ziet hij een grote blauwe gloed in de hemel en tijdens de verkenning stuit hij op de mannen die in de wapens handelen en al gauw komen we in contact met Vulture, de baas van de bandieten.

Wanneer Spider-man de mannen blijft achtervolgen en een beetje misbruik maakt van zijn pak gaat hij op een veerpont goed de fout in waarnaar Tony besluit zijn pak af te pakken en Peter te schrappen uit zijn project. Peter weet alleen niet van stoppen en na het maken van zijn eigen pak gaat hij weer achter Vulture aan die wrede plannen heeft. Na een groot gevecht word Vulture (Toomes) opgepakt en mag Peter vervolgens weer terug keren als Spider-Man wat hij vervolgens afwijst
, allemaal erg leuk maar het word nergens echt héél bijzonder waarvan de haren op je nek recht op komen te staan en je op het puntje van je stoel gaat zitten, dat is nergens écht aanwezig helaas.

De film krijgt uiteraard nog een wending die uitermate cliché is. Wanneer Peter uit het Spider-Man traject gegooid is gaat hij op date met (zijn liefde) Liz. Ze spreken af bij Liz haar huis waarbij er een ontmoeting met haar vader staat te wachten en je raad het al: Adrian Toomes. Na een ontmoeting in het huis besluit Toomes hun weg te brengen waarna hij Peter herkent aan zijn stem en de twee een confrontatie krijgen (die niet al te spectaculair was). In het eigen gemaakte pakje besluit Peter vervolgens achter Toomes aan te gaan en weet hem ook te pakken.

Ik heb dus aardig genoten van deze film en ik ben er nog best over te spreken. Deze spin-off is ten minste beter dan de gene hiervoor en ik ben benieuwd (en klaar) voor de volgende delen maar ik hoop dan toch wel dat hij wat minder kinderlijk is.

avatar van mnrk
You're the Spider-Man, from YouTube!

Deze reboot van Jon Watts is een leuke film geworden...

Deze film past gewoon helemaal in de laatste reeks van Marvel, de combinatie van humor en actie komt helemaal op zijn plaats in deze film...

Special effect's zijn dik in orde en er zit lekker veel vaart in...

Tom Holland zet een goede Spider-Man neer (niks ten nadele van de andere acteurs die hem voorgingen als Spider-man) en Michael Keaton blijft gewoon altijd goed in welke rol dan ook...

Ook de score in deze film was weer in orde...
Michael Giacchino - Spider-Man: Homecoming (2017) - MusicMeter.nl

Als je deze films vergelijkt met Batman zijn dit echt geweldig kinderachtige puberfilms.

avatar van limelight73
Heeft niet veel meer met spiderman te maken. Is nu echt een film voor kinderen tot 12 jaar geworden. Ook het hele spiderman "idee" wordt verkracht. Uiteraard zitten er wel wat grapjes in, maar dit is onderhand 2653 in een dozijn.

avatar van Rodger
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Ach, wel een leuke film.
En de kinderen vonden deze ook prima.
De actie scenes waren leuk, het verhaal prima, en de cast ok.
Hier zal wel een vervolg op komen, wraak van de dochter.!

3.5 ***

Leuk, alleen met Tony Stark stukjes.
Wegwerp movie, gelijk vergeten