• 8.353.970 stemmen

banner

Spider-Man: No Way Home (2021)

Actie / Avontuur | 148 minuten

Genre: Actie / Avontuur

Geregisseerd door: Jon Watts

Met onder meer: Tom Holland, Zendaya en Benedict Cumberbatch

Releasedatum: 16 december 2021

• Bioscoop Te zien in 82 bioscopen

Plot Spider-Man: No Way Home

"The Multiverse unleashed."

Nu de ware identiteit van Spider-Man is prijsgegeven, kan Peter zijn normale leven niet langer meer scheiden met dat van zijn rol als superheld. Hij schakelt vervolgens de hulp van Dr. Strange in om dit alles ongedaan te maken. Dit brengt echter enorme risico's met zich mee, waarbij hij gedwongen wordt te ontdekken wat werkelijk nodig is om Spider-Man te zijn.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Dr. Otto Octavius / Doctor Octopus

Eugene 'Flash' Thompson

avatar van alfredh

alfredh

Matige film. Op zich een cool gegeven om de multiverse spidermen te laten opdraven maar het wordt allemaal veel te lang uitgesponnen. Het tempo zakt echt wel erg als ze tegen elkaar beginnen over hun trauma´s, gemiste kansen, verloren liefdes en weet ik wat nog meer. Far from home was gebalder, zwieriger (haha pun not intended) grappiger en intenser. 2u28 speelduur wordt dan echt wel een lange zit.

Ajax&Litmanen1

Als ik zeg dat ik films in gewone kwaliteit kan kijken, dan is dat zo!!!. Ik zou zeggen, KOOP EEN IPTV SNIPER BOX EN KIJK.

Omdat iedereen naar de bioscoop moet, wordt er niet gelooft dat ik de waarheid spreekt. Waarom alle andere films wel maar niet Way Down ? Koop kijk er ervaar . Mazzel!!

Je liegt gewoon. Er is geen HD of Bluray versie van deze film beschikbaar.

Daarnaast mag je je sowieso schamen, deze film hoor je 1000 procent in de bioscoop te zien.

avatar van Uier

Uier

Misschien ziet ‘ie het verschil in kwaliteit niet.

Dat verklaart dan ook wellicht zijn beoordelend vermogen.

avatar van rep_robert

rep_robert

Koop zo sniper kasje voor 55 euro en dan kan je een oordeel geven. Niets met Cam opnames .En nou ff van je gejank .

Streaming is per definitie van mindere kwaliteit dan de bioscoop of van een (4K) blu-ray disc kijken. Je hebt een lagere en onstabielere bitrate dat je in de beeld- en audiokwaliteit terugziet. En als je dat ook nog eens illegaal doet, be your guest. Overigens discussieer je met mensen die heus wel weten hoe ze illegaal aan een film kunnen komen en in welke verschillende rips de films te verkrijgen zijn. Dus jij hoeft niet aan te komen dat je No Way Home in extreem goede/vergelijkbare kwaliteit illegaal kan streamen. Overigens support je de filmindustrie hier ook niet mee. Dus snap niet waarom je hier zo stoer loopt te doen. Je discussieert met filmliefhebbers die met liefde hun favoriete projecten steunen. Dan hoef je niet met je Sniper promotie aan te komen zetten.

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

Ik word stapel dol van alle spoilers online .

Omdat in de meeste landen de bios open is en dit een mega hype is no way home al in vele Memes te vinden ..

Ik weet het , het is een luxe probleem maar toch .

avatar van maurice32

maurice32

kpn film huren kijken naar NIEUW de 6de film WAY DOWN met 3 kinderen op de afbeelding. 1 daarvan ben jij , (IQ=LOW)

Iptv box heb ik ook met real debrid gecombineerd, ik ben één van de eersten die deze film in 4k kwaliteit zou moeten zien en deze spiderman staat gewoon nog steeds op CAM kwaliteit.

Geen wonder dat je de film in 3 keer bekeken hebt. Ik zou het nog geen 5 minuten volhouden, want het is een hele slechte CAM kwaliteit.

Ajax&Litmanen1

Haha wat beschamend, die Edwin. En dan mij van low iq betichten.

avatar van filmfan0511

filmfan0511

Heerlijk blockbuster-vermaak. De Marvel-formule werkt niet altijd even goed voor mij (hoewel er weinig échte stinkers in de franchise zitten, en ik bijvoorbeeld erg kan genieten van de Avengers-films of Guardians of the Galaxy), maar Spider-Man overstijgt de MCU een beetje natuurlijk. Dat komt in de voornaamste plaats door mijn jeugdsentiment naar de oude trilogie van Raimi, en dat geldt dan driedubbel voor deze No Way Home. Op geen enkel moment voelt het herintreden van al de vorige iconische villains als too much aan; er wordt goed de tijd voor genomen, en de makers hadden gelukkig ook wel door dat de focus vooral gelegd moest worden op Doctor Ock en de Green Goblin. Heerlijke moment wanneer ze ten tonele verschijnen op de brug, en wat lijkt vooral Dafoe enorm veel plezier te hebben om terug te keren naar de rol. Hetzelfde geldt voor de rollen van Garfields en Maguire's Spider-man. De drie Spider-mans bij elkaar vond ik veruit tot de beste en vermakelijkste momenten uit de film horen, en het voelt in alles als een liefdevolle ode naar de oude films aan. De actiescènes in de tweede helft zijn heerlijk bombastisch en komen geweldig tot hun recht op het grote scherm. Er wordt een prima balans gevonden tussen de kleinschaligheid van de eerste twee MCU Spider-Man films en het bombast van iets als The Avengers. Tom Holland zelf mag ook nog benoemd worden natuurlijk. M'n favoriete incarnatie van Spider-Man is hij niet, maar door zijn hele sympathieke invulling van het personage, landen de emotionele momenten in deze film perfect. Iets wat ik niet vaak bij een Marvelfilm ervaar, dus dat maakt van No Way Home echt wel meer dan alleen spektakel en bombast.

De fanservice is af en toe té zeer aanwezig, maar dat ging onvermijdelijk zijn met dit soort concept. Toch had het af en toe een beetje minder gemogen. Ook zijn de verhaalwendingen an sich wel héél simpel en makkelijk. Dr. Strange en zijn magische spreuken komen op elk moment van de film maar wat al te goed van pas. Het einde is daardoor niet geheel bevredigend. Maar bon, er zit meer dan genoeg goeds in No Way Home, zodat de mindere punten nooit te hard gaan storen. Zoals ik al zei, blockbuster-vermaak van het hoogste niveau met een héle grote dosis jeugdsentiment/feest der herkenning, en zeker één van de betere films uit de hele Marvel-franchise. 4*.

Ajax&Litmanen1

De film is de 1,5 miljard aan opbrengst al voorbij en staat momenteel op plek 8 van meest verdienende films aller tijden.

7 en 6 pakken ze ook nog makkelijk, 5 en 4 is afwachten. Dat word wel moeilijk.

avatar van schram101

schram101

Vaak heb ik wat moeite met die belachelijke speelduren van ‘tegenwoordig’. Een F&F film of Spider-Man die 2,5uur moet duren is in wezen natuurlijk gestoord. Echter, het zijn in dit derde deel van de reeks wel precies deze extra scènes die de film een hart geven. De Tom Holland saga krijgt hier zijn kers op de taart. Iconisch, grappig en soms zelfs een tikkeltje emotioneel.

Wellicht hebben we op een gegeven moment een villain te veel maar dat mag de pret niet drukken. Dafoe steelt sowieso de show. Fantastische rol opnieuw van hem. En ik ben niet de grootste fan van Doctor Strange als superheld, maar het charisma van Cumberbatch mag er zijn.

De actie is verder strak geregisseerd. Het slot opnieuw spectaculair en uiteraard moet je even de credits uitzitten.

Far From Home was het ritje Antwerpen wel waard. Absoluut een meerwaarde op het witte doek.

avatar van martijnk

martijnk

Ik was even klaar met Marvel films zeker na het filosofische geneuzel in films als Age of Ultron maar dit was toch wel heel erg goed. Dit is weer een superhelden film zoals die hoort te zijn: Geweldige aktie,oude helden en villains en een flinterdun verhaaltje. Een echte popcorn blockbuster film dus waar je verder niet teveel bij na hoeft te denken. Gezien in Antwerpen in IMAX 3D en kan dat iedereen aanraden want de aktiescenes zijn echt adembenemend mooi. Wat een rollercoaster rit was dit zeg. Soms heb je weleens dat de actie te chaotisch en storend is maar dat was hier niet, dit was echt perfect gebalanceerd.

En dan ook nog fan service van het eerste uur! De Green Goblin blijft toch één van mijn favoriete villains en Dafoe is zoals altijd weer de ultieme creep zoals alleen hij die goed weg kan zetten. Dat lachje en dat gezicht, die tanden, je zou er nachtmerries van krijgen. Echt geweldig gespeeld!

En ik vind Toby Maguire toch nog altijd één van de betere Spidermans, charismatisch gezien. Zijn deelname aan deze film voegt dan ook veel toe. Tom Holland vind ik wel ok zolang hij z'n pak aanheeft en je z'n babyface niet ziet en babystemmetje niet hoort. Andrew Garfield vind ik ook niet zo geweldig, beetje Bieber-achtig maar ok dat is persoonlijk.

Ook zijn er een aantal momenten waar ik me afvroeg of het niet beter was een hotelkamer te boeken met z'n drieën. Maar dat is typisch weer dat Amerikaanse emo-geneuzel. Daar moet je dan even doorheen bijten maar dat doet verder weinig af aan deze film en gelukkig is het ook binnen de perken gebleven. Het zijn vooral mooie momentjes om indien nodig de WC te bezoeken.

Al met al aangenaam verrast. Dikke aanrader!

Ajax&Litmanen1

Jezus, martijnk gebruik eens spoilertags, zo verpest je het voor velen.

avatar van martijnk

martijnk

Ajax&Litmanen1 schreef:

Jezus, martijnk gebruik eens spoilertags, zo verpest je het voor velen.

Ja oeps. Maar als je een film nog moet zien kun je hier beter niet lezen maar bij deze.

avatar van Harleen Quinzel

Harleen Quinzel

Een soort live action Into the Spiderverse, maar dan met een script dat een stuk zwakker is.

Het blijft gelukkig genietbaar door de acteurs en fijne character moments, maar het verhaal zelf voelt wel erg gemakzuchtig opgesteld. Probleem..blabla magic...nieuw probleem..oplossing...nieuw probleem..conflict..oplossing..nieuw probleem en meteen daarna..ja hoor..oplossing.

I hate magic, het maakt scriptschrijvers gemakzuchtig.

Desondanks valt er gelukkig erg veel te genieten..Holland, Zendaya en dat andere kereltje vormen een goeie centrale kern in de film en de stukjes fanservice zijn mss doorzichtig, maar daarom niet minder effectief.

Voor mij is het vooral Andrew Garfield die met de film weg loopt. De manier waarop hij naar M.J keek in de labscéne zorgde al voor een krop in de keel, maar toen hij haar in de finale wist te redden van een dodelijke val en zijn emoties niet meer kon verbijten zat ook ik in mijn bioszitje met de tranen in mijn ogen.

No way home is verre van perfect, maar het heeft te veel goede elementen om er chagrijnig over te doen.

Harleen Quinzel schreef:
I hate magic, het maakt scriptschrijvers gemakzuchtig.

Ik ben het op zich met je eens, maar ik vind juist dat deze film de magie goed gebruikt. Want de conclusie is een paar keer dat je er niet de problemen blijvend mee op kan lossen. Peter gebruikt het om zijn identiteit te redden, maar opent het multiverse. En op het einde gebruiken ze weer magie, maar daardoor is Peter zijn hele sociale leven kwijt want niemand kent hem nog. Ik vond dat het bij Avengers: Endgame luier werd gebruikt. Toen was het wel deels de redding.

avatar van rcuppen79

rcuppen79

Spider-Man: No Way Home is alweer het derde deel uit de Spider-Man franchise, waarin Tom Holland de rol van Spider-Man op zich neemt. Marvel combineert al jaren diverse superhelden in hun films en ook hier speelt Doctor Strange een grote rol in het geheel. Maar daarnaast verkend Spider-Man: No Way Home ook het concept van het multiversum, waarbij er een link wordt gelegd naar de oude Spider-Man films. Dit zagen we al terug in de trailers met de komst van de schurk Doctor Octopus De vraag was dan ook of Tobey Maguire en Andrew Garfield tevens hun opwachting zouden maken in deze film.

Spider-Man: No Way Home wist een enorme hype te veroorzaken en trok in haar eentje de Amerikaanse box-office uit het slop waarin ze de afgelopen 2 jaar dankzij de Corona-pandemie was beland. In haar openingsweekend bracht de film al meer geld in het laatje in de VS dan enig andere film uit het Corona-tijdperk. Dat is aan de ene kant bewonderenswaardig, maar het toont ook wel aan dat het Amerikaanse publiek nog nauwelijks te porren is voor films die niet rondom superhelden draaien. De top-5 van 2021 wordt andermaal gedomineerd door superhelden, waarbij alleen Fast & Furious 9 nog een plek wist de bemachtigen op plaats 5.

Maar als je de hype rondom de film achterwege laat, zien we andermaal dat Spider-Man: No Way Home wederom de bekende formule hanteert en verder keurig binnen de lijntjes blijft. De actie blijft uiterst spectaculair, maar aan de andere kant hebben we het allemaal wel eens eerder gezien. De terugkeer van Andrew Garfield en met name Tobey Maguire werd natuurlijk met gejuich ontvangen. Toch krijgen beide heren maar weinig te doen en spelen ze tweede viool achter Tom Holland. Het had me wel lachen geleken als ze ook Nicholas Hammond uit de oude tv-serie hadden teruggehaald. Dat had het geheel wel afgemaakt.

Het concept van de multiverse werd al eerder verfilmd in de Oscarwinnende animatiefilm Spider-Man Into The Spider-Verse, en die film was hierin een stuk creatiever. Hier is het vooral makkelijk scoren met de nostalgie van de oude Spider-Man-films. Ik heb me er wel mee vermaakt, maar ik vond de film nergens echt opzienbarend.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

***Tussendoor enkele berichten verwijderd. Onze vriend Erwin (Google Holland ) heeft zich overigens uitgeschreven.***

avatar van Superboy

Superboy

Perfect !

Veel actie ! Geen overdreven politieke agenda's ! EINDELIJK weer eens een goeie MCU film na al die saaie bagger

avatar van schumacher

schumacher

Ik dacht oooo, dat begint hier goed, het begin vd film was heel goed maar dan...... opeens zakt het volledig in, hier en daar gebeurde er nog eens iets maar het begon zeer saai en langdradig te worden, de dialogen boeiden niet, teveel gewauwel en het zitten rekken. Ook meerdere aktie scenes nadien waren gewoon oke maar veel vh zelfde vind ik.

Een 3, meer kan ik niet geven. Er zijn betere spiderman films en als je een film bijna 150 min lang maakt dan moet het genoeg kunnen boeien, dat deed het te weinig voor mij.

Liever 110 minuten dan en meteen er boenk op.

De film is niet slecht, er zit vermaak in en hier en daar eens een klein grapje die wel niet altijd geslaagd was maar ik vind bepaalde vorige spider films veel leuker dan deze.

avatar van KingJ

KingJ

ik vond het allemaal matig en weer eens een lange zit…

moet maar eens stoppen met superhelden films kijken, het is duidelijk niet mijn ding

(de kinderen vonden hem wel goed)

voor de liefhebber..

avatar van Erikb99

Erikb99

En wat vond ik er nou van:

Wat een heerlijk film is dit geworden zeg. De ruim 2 uur wordt ook goed gebruikt en voelde nergens te lang aan. Het verhaal wordt wel enigszins voorspelbaar als de spreuk van Doctor Strange fout gaat. Maar desalniettemin blijft het leuk. Natuurlijk als diverse bad-guys er in voorkomen vanuit de vorige spiderman films van Tobey Maguire en Andrew Garfield gaat de film helemaal lekker los. Natuurlijk is het geen "zware" film en gaat deze film langs alle lijnen waar Marvel bekend om is. Is dat slecht? Nee hoor, het hoort nou eenmaal bij zo'n superhelden film. Wel voelde deze film als een opzet naar de film voor Doctor Strange in the Multiverse of Madness. Aanrader? Absoluut. En ja er is een end-credit filmpje.

avatar van Richsdr

Richsdr

Leuke film, maar ik haat echt dat zogenaamde leuk doen/grapjes maken.

Past totaal niet in het verhaal van spiderman (vind ik)

Ben meer voor de wat serieuzere kant ervan.

avatar van soom

soom

Ik houd van Zendaya en van Tom Holland, en van de rest van deze best wel toffe film.

Ja, ik wist al wat er ging gebeuren (..). En toch, al had ik dus de nodige voorkennis, werd ik zo weggeblazen. Wauw, man.

Geweldige scenes, die me in waanzinnige verbijstering achterlieten.

Van drukte heb ik overigens niets gemerkt. Ik was de enige in een lege zaal, wat zeker bijdroeg aan de fantastische ervaring.

Iets minder goed als/dan sommige andere Spider-Man films, want het blijft een overdaad aan bepaalde dingen. Maar degelijk en hartverscheurend is het niettemin.

En heb ik al gezegd dat ik van Zendaya houd?

Nee? Nou, dan nog maar eens.