Spider-Man: Far from Home (2019)

Actie / Avontuur

geregisseerd door Jon Watts
met Tom Holland, Zendaya en Jake Gyllenhaal

'Spider-Man: Far from Home' speelt zich af na de gebeurtenissen van 'Avengers: Endgame'. Peter Parker gaat met zijn vrienden op zomervakantie door Europa. Tijdens deze vakantie wordt hij benaderd door Nick Fury in een missie om het mysterie rondom verschillende aanvallen van elementaire wezens te ontrafelen. Hierbij ontmoet hij mede-superheld Mysterio.

• vanaf 13 november te koop op dvd en blu-ray

een 5,5.......

De film begon goed tot het duidelijke werd wie of wat de slechterik was. Ik begreep ook niet echt het doel van de slechterik want zo slecht was hij niet. Dan irriteerde me het enorm dat Peter Parker continu weg was zonder een goeie reden op te geven en vooral die leraren die het niet vreemd vonden. Ik vind deze Spiderman eigenlijk ook te jong ogen en ook samen met MJ die veel ouder lijkt dan hem. Tobey Maguire en Andrew Garfield waren voor mij betere personages. Wat de rol van Nick Fury hier in is snap ik ook niet echt en dan nog het einde gedurende de aftiteling pfff weet niet hoor wat ik daar van moet vinden. In ieder geval niet shocking maar eerder dom. Maak nou maar gewoon een film met Spiderman en Venom dan word het weer wat interessanter.

nooit meer spiderman oke tijden veranderen maar zo erg neen. ik weet ook wel dat deze films meer voor de jonge generatie geschikt is maar toch waren de andere spiderman films toch meer volwassen dan deze. ik mis de oude films waarom dat ze hem vervangen hebben door deze acteur weet ik ook niet zal wel weer te maken hebben met geld zeker? enigste aan die film dat goed is de speciale effecten en daar houd het voor mij op ik wou nog eens kijken maar spiderman is er niet meer. deze spiderman is meer geschikt voor iedereen zowel kleine kinderen als wat oudere kunnen er naar kijken oke voor sommige toch omdat hij niet zo erg is als de vorige dus de oude films. deze is gelijk je naar een jeugd film kijkt op zondag want het zijn bijna allemaal kinderen die in de film mee spelen dus ja meer gewoon een jeugd film voor het publiek van af 16 jaar en ouder. ik heb graag naar de strip verfilming van spiderman geken en ze gekocht op dvd een van mijn persoonlijke favoriete films de laatste denk ik van de oude cast was spiderman 3 vele vonden deze de slechtste van allen wel ik niet fond zijn zwart kostuum beter dan zijn gewone kostuum en hij had het ook verschrikkelijk moeilijk maar ja gewoon zeer goed

avatar van Spoelworm
oke, stel je eens voor dat je in een gat woont, ver weg van alles. en daar ongeveer nog een uur vanaf. Avengers , de laatste , DE film van het jaar, speelt twee keer in de plaatselijke bios en die heb je gemist. Dit is een te goede film om te downloaden, je wacht op de blu ray release. . Je mijd iedere "filmtotaal" pagina als de pest - omdat die vol staan met spoilers zodra de film 1 week in de bios is geweest. Eindelijk is het zover, de film is, later als in Nederland, eindelijk op blu ray te bestellen. Besteld. Dit duurt nog eens een paar dagen. In de tussentijd spider-man maar kijken, de pindakaas versie , sorry. De film start met,jawel, het einde van de Avenger film.

Nee, niet best dit. Die Tom Holland is een leuke spider-man, en ik wil dit graag een leuke film vinden , maar een paar drones als bad guys is echt te slap voor woorden. De vorige vond ik nog best vermakelijk , maar dit is slecht hoor. ik quote comicbookguy, : "worst spider-man, ever."

avatar van Grindhouse62
Nou, ik ben er nu wel klaar mee met de Spider-Man franchise. Vond deze film niet al te best. Hij is druk, Boordevol actie en special effect. Maar het verhaal is bagger en sterk overdreven. Dit was voor mij de laatste.2.0

Die MJ heeft ook maar één gezichtsuitdrukking he. Slechte acteerprestaties, niet boeiend verder.
Allemaal van die weggooi films.

avatar van macrobody
Tja, een Marvel. Heb je er een gezien heb je ze allemaal wel gezien. Maar blijft toch leuk voor een avondje vermaak.

die scène waar "mysterio" al de ontslagen werknemers toespreekt x 100000000

Ik dacht even naar een blooper take met Jake Gyllenhaal te kijken , zo geforceerd.

avatar van Master Blaster
Viel toch beetje tegen.
Bad-guy was matig bedacht/neergezet

kijkt wel lekker weg 3*

avatar van Actarus
Kinderlijk, zo mag je de nieuwe Spider-Man noemen. Het lukt me maar niet om die te drukke Tom Holland als een held te zien. Heimwee naar Tobey of Andrew...
Bovendien die MJ, Djezus, wie heeft die gecast? Niets vrouwelijk aan, onsymphatiek nors en totaal niet knap...Als side-kick van spidie verwacht ik toch iets waar mijn ogen van blinken hoor....
En al die geforceerde grappen komen me stilaan de strot uit...
Tienerfilm, Avengers onwaardig....Spiderman was beter dood gebleven in Infinity Wars

avatar van umbra
Amusante Spider-Man film die lekker wegkijkt met fijne SFX.

avatar van james_cameron
Gelukkig heel wat beter dan het matte en kinderachtige Homecoming, met een leuker plot, meer aktie en grootser spektakel. De humor is ditmaal ook beter te pruimen. De trip door Europa biedt veel aantrekkelijke locaties (alhoewel ik zonder Broek Op Langedijk had gekund) en Jake Gyllenhaal als de energieke, ontwapenende Mysterio zorgt voor een frisse wind in schurkenland. Hier en daar te melig en ik vind Tom Holland in de titelrol nog steeds te arrogant en zelfverzekerd, maar de reeks is op de goede weg.

Lol @hoe Nederland werd geportretteerd. Het was nog net geen middeleeuwse tafereel
Hoe gênant.

Verder met afstand de zwakste Spider-Man tot nu toe. Heel goedkoop en bijna een slechte high school komedie bij vlagen.

avatar van Kondoro0614
“I came for science. I'm leaving 'cause of witches. Welcome to the new dark ages!”

Toch wel weer een zeer vermakelijke film over mijn favoriete ‘Marvel’ personage ‘Spider-Man’ die ze met Tom Holland heel goed hebben gekregen. Toch vond ik ‘Homecoming’ zelf wel wat vermakelijker, moest vaker lachen om Tom Holland en de feel-good was hier heel erg aanwezig, die ik eigenlijk bij ‘Far From Home’ wel een beetje miste. Desalniettemin heb ik me uitstekend vermaakt, werd er weer genoeg gevochten en vond ik het verhaal erg leuk om te volgen.

De film speelt zich af na de groote gebeurtenissen in de ‘Avengers’ films, dus de link die ze vaak leggen was wel even zoeken maar ik heb me er na een tijdje prima mee vermaakt. Zo moeten we we wel constant door brengen hoe het gemis van Robert Downey Jr. als ‘Iron Man’ actief is. Maar word er best druk opgelegd wat ik zelf vaak wel erg onnodig vond. Voor de rest was de introductie van ‘Mysterio’ zeer vermakelijk, dit vond ik zelf weel leuk nieuwe tegenstander voor ‘Spider-Man’.

Zoals ik al zei vond ik het een zeer vermakelijke film, zit de interesse er van mijn kant nog aardig in en blijft het wel mijn favoriet. Het was hoewel soms wel wat makkelijk is uitgewerkt (sommige gebeurtenissen dan wel te verstaan) kon ik uitermate genieten van de energierijke ‘Tom Holland’, een leuke Jake Gyllenhaal en een leuk open eind zodat we ons weer klaar kunnen maken voor een nieuwe. Het blijft toch een soort vermaak voor me, kan er niks aan doen.

avatar van ehgeahrev
Stel dat je de afgelopen 10 jaar op Mars bent geweest en je keert terug naar de aarde en je wil wat films inhalen. Hoe begin je aan deze Marvel-meuk? In welke volgorde kijk je best naar Captain America, The Avengers, Spider-man, Iron Man, Captain Marvel ...?

avatar van Ajax&Litmanen1
ehgeahrev schreef:

Wat dacht je via de volgorde die Marvel al 11 jaar hanteert? Ik zeg maar iets stoms hoor...

avatar van GGG
GGG
Was een aardige film. Qua niveau minder dan de vorige maar dat maakte veel humor weer goed.

Sow sow, wie had dit gedacht na het saaie eerste deel. Prachtig en meeslepend gemaakt. Top!

Net zoals de vorige Spider-Man film, te weten "Spider-Man: Homecoming (2017)", is dit gewoon rotzooi van de bovenste plank, die soms zelfs beschamend is om naar te kijken en dan doel ik vooral op het gedeelte in Nederland in Broek op Langedijk. Dit is ook niet meer dan een high school-komedie film, met flauwe en kinderachtige humor, verpakt als superheldenfilm. Misschien dat sommigen zullen zeggen:

"Slimme zet van Marvel, om het bomvolle en dramatische epos "Avengers: Endgame" nog hetzelfde jaar af te blussen met een lekker luchtig zomeravontuur"

Maar daar ben ik het totaal niet mee eens en ik zat er ook niet op te wachten en ik ben blij dat ik deze film in ieder geval niet in de bioscoop heb gezien (was ik destijds ook nooit van plan)

Vroeger had Spider-Man tenminste nog een mooie meid aan zijn zijde in de vorm van Kirsten Dunst en Emma Stone (heeft wel een vreselijke stem), maar tegenwoordig moet hij het doen met chagrijn Zendaya Maree Stoermer Coleman (die naam alleen al), die ik vond lijken op een jonge Joseph Gordon-Levitt, zoals hij er destijds uitzag in de komische televisieserie "3rd Rock from the Sun (TV Series 1996–2001)". Ze liep ook vrijwel continue rond in vrijetijdskleding (o.a. gymschoenen) en miste daardoor elke vorm van vrouwelijke uitstraling, laat staan dat ze sexy was.

Wat dat betreft is Marisa Tomei (als May Parker) nog de mooiste vrouw in deze film, terwijl zij al ruim in de vijftig is, maar ze mag er nog steeds wezen. Ze speelt in deze film wel min of meer een afgelikte boterham, vanwege haar relatie met Happy Hogan (Jon Favreau) die vroeger voor Iron Man werkte.

Het verhaal waarbij Peter Parker mee gaat op schoolreis naar Europa (speelt zich ditmaal dus niet af in New York) en waar al gauw geheimzinnige monsters (zogenaamde "Elementals") uit een andere dimensie en superheld Mysterio (Jake Gyllenhaal) opduiken, wist mij in ieder geval totaal niet te vermaken en het eerste uur van het verhaal vond ik dramatisch slecht en dat inclusief de kinderachtige humor. Jake Gyllenhaal vind ik een goede acteur, maar als "bad guy" Quentin Beck / Mysterio in deze film slaat hij de plank volledig mis en ik vond het ook maar een hele flauwe "bad guy" en hij heeft niet eens superkrachten maar gebruikt gewoon drones, projecties, een team van mensen en een speciale bril (die door Tony Stark gemaakt is) als misleiding.

Visueel zag het er allemaal wel mooi uit (o.a. de gekozen locaties in Venetië) en ook de effecten (CGI-animaties) mochten er wezen, maar dat is meestal wel het geval in een Marvel film. De actie (vooral in Londen) is verder wel oké, maar zeker niet bijzonder, spectaculair of origineel. De cast stelt gewoon teleur (die dikke Jacob Batalon is gewoon vreselijk en totaal niet grappig) en zelfs Samuel L. Jackson kon me dit keer niet echt bekoren. Tom Holland had wel zichtbaar veel plezier in het spelen van het beroemde personage Spider-Man.

Van mij mag men in ieder geval stoppen met de Spider-Man films (gezien het einde, beter gezegd extra scènes tijdens de aftiteling, zal dit helaas niet gebeuren) en ik vind het sowieso al belachelijk dat men daarvoor al drie verschillende personen heeft versleten in de vorm van Tobey Maguire (vond ik persoonlijk de beste Spider-Man), Andrew Garfield en Tom Holland (vanwege zijn achternaam zal men wel het beschamende stukje over Nederland hebben toegevoegd) en dat ook nog eens binnen deze prille eeuw.

Bagger

Beetje teleurstellende Spiderman episode dit keer. Ik vond deze uitvoering voornamelijk kinderachtig over komen. Met de puberale karakters in de film lijkt men vooral gekozen te hebben voor een hele jonge doelgroep. De kalverliefdes in deze Spiderman editie waren vooral irritante onderbrekingen. Wel leuk waren de diverse lokaties waar de film zich afspeelde. Met name Venetie zag er spectaculair uit. Al voegde de 3D weer eens helemaal niks toe aan het geheel. Gyllenhaal overtuigde niet als zogenaamde bad guy. Leek geen geloof te hebben in zijn rol. De kleine hollandse intermezzo was wel weer even grappig.Jeroen van Koningsbrugge kan toch mooi zeggen dat ie een amerikaanse marvel heeft gezeten. 2.5*

Eerste keer dat ik een Spider-Man film niet kon afkijken. Wat een kinderachtige film zeg.

avatar van Macmanus
Saai.

Om te begrijpen hoe vreselijk generiek dit gemaakt is moet je eigenlijk Zendaya bekijken in deze film. Ze is een soort Disney product waarvan je logischerwijs denkt dat die niet veel meer kan dan lullige bijrolletjes spelen. Dan opeens zet je de HBO serie Euphoria op en zie je dat ze wel degelijk kan acteren! Het is tekenend voor hoe de acteurs hier instappen. Niemand boeit het heel veel. Je ziet Gyllenhaal denken. "Krijg ik voor deze teksten zoveel miljoenen?" Alleen Tom Holland is in het echt net zo een lulletje rozenwater als in deze film en denkt dat deze films ook echt nog wat voorstellen.

Nou laat ik duidelijk zijn. Deze films stellen geen ene reet voor. Het is nooit een John Hughes film en het is nooit een Sam Raimi film. Het is nooit een goede film en het het is nooit een interessante slechte film. Het is zo weer vergeten.

2 sterren

Matige film.
Het tienergezelschap. De geforceerde dialogen. Het matige script met dito bad guy.
Special fx die zeer CGI ogen.
Dat deze film de recordopbrengst heeft van alle Spidey films geeft duidelijk niet aan dat dit ook de beste is. Sterker nog...hij staat bij mij ergens onderaan.

avatar van Duke Nukem
Beter dan Homecoming, vooral de beelden in Venetië en Praag zijn mooi. Maar het blijft wel erg puberaal (Spider-Man gaat op schoolreis). Tom Holland als tiener met zijn piepstemmetje is eerder Spider-Boy dan Spider-Man. Zijn dikke schoolkameraad is niet grappig en die Zendaya kan echt niet acteren. Dan vond ik Kirsten Dunst en Emma Stone leukere love-interests voor Spider-Man! J.B. Smoove als mr. Dell vond ik bij momenten wel grappig. En de actie is in deze film beter dan in Homecoming.

avatar van afca_fanatic
Popcorn film ten top. Nee die tiener soap, had wat mij betreft achterwege gelaten mogen worden. 2,5*

avatar van MovieHolic
Mwoah, dit is vind ik persoonlijk een van de mindere Marvel releases, het begon okay maar werd al gauw enorm kinderachtig. Verhaal wel aardig maar minder mijn ding.
Nou ja ze kunnen niet allemaal even goed zijn uiteraard.

avatar van psychopath
Mooie effecten voor de rest vrij kinderlijk en irriteerde me dood dat ze een bepaalde religie forceren in films.

MJ beetje jammer weer en ook staat de M dit keer voor michelle, saai karakter en jammer dat ze WEER het origineel verpesten.

Marisa Tomei ziet er echt nog goed uit.

avatar van HALVE TAMME.
Zit ik met mijn goede gedrag te kijken zie ik ineens Jeroen van Koningsbrugge voorbij komen. Zittend in de gevangenis met zijn oranje porem. Bah!

Spider-Man: Far from Home: een zware teleurstelling.

Bedankt Jeroen

avatar van Captain Pervert
Hoewel ik me prima hebt vermaakt met deze film, ligt de lat voor een MCU film vrij hoog. Zeker na het zien van Avengers Endgame. Deze film is dan ook ruimschoots één van de zwakste in de reeks. Positief aan deze film zijn de humor en de special effects. Hoog niveau. De scène die zich in "Nederland" afspeelde was voor mij ook erg geslaagd. Jeroen van Koningsbrugge kan 'MCU' nu op zijn CV bijschrijven. Eat that, Jeroen Krabbé!

Maar Marie Jane, gespeeld door 'Zendaya', artiestennaam van een vreselijke stijve hark, helpt het allemaal behoorlijk om zeep.

Als stijve hark Zendaya een liefdesbaby zou maken met houten klaas Keanu Reeves, dan werd het Pinokkio.

Een ander minpunt is de badguy. Mijn kennis van de strips is onvoldoende om de twist aan te zien komen, dus dat was nog wel aardig, maar imponeren doet de slechterik op geen enkel moment.

3 sterren

Het is heel eerlijk gezegd niet veel beter dan het eerste deel ,maar het is wel leuk dat ze naar Europa gaan en daar gaan vechten. Het is dan ook wat anders dan dat standaard New York/Los Angeles idee. Of iedereen daar woont. Maar dat is mooi dus niet gebeurd.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Puberale Parker.

Spider-Man: Far from Home is een leuke nonsense film zoals we al jaren voorgeschoteld krijgen door de Marvel-magnaten. Niets meer en zeker ook niets minder. Natuurlijk is Tom Holland geen Robert Downey Jr. maar dat zit hem deels in het script nietwaar? Deze ietwat onzekere Spider-Man moet er eentje zijn die direct aansluit bij het tienervolk dat de bioscopen massaal bevolkt, en dat is absoluut gelukt.

In de vorm van een schoolreis beleeft de puberale Peter Parker amoureuze avonturen met de beeldschone MJ en neemt hij het en passant nog even op tegen een bad guy die zichzelf als superheld presenteert. Een voorspelbare, maar leuke twist die weet te werken en goed aansluit op de luchtigheid van deze popcorn-film. Niks geen zware kost over uitstervende Avengers, maar vooral veel kolder met zogenaamd buitenaardse aliens.

***

Met dank aan Sony Pictures Home Entertainment voor het recensie-exemplaar.