Spider-Man: Far from Home (2019)

Actie / Avontuur

geregisseerd door Jon Watts
met Tom Holland, Zendaya en Jake Gyllenhaal

'Spider-Man: Far from Home' speelt zich af na de gebeurtenissen van 'Avengers: Endgame'. Peter Parker gaat met zijn vrienden op zomervakantie door Europa. Tijdens deze vakantie wordt hij benaderd door Nick Fury in een missie om het mysterie rondom verschillende aanvallen van elementaire wezens te ontrafelen. Hierbij ontmoet hij mede-superheld Mysterio.

avatar van mrwhite
tukkerstein schreef:

Je snapt neem ik aan dat je deze reactie onder elke negatieve recensie op Moviemeter kunt plaatsen?
Good Point.....je zegt dat het hetzelfde is als alle Marvel films. Puberaal, oninteressant, weinig grappig en saai!! Dan vraag ik mij af waarom je nog kijkt.
Als je een franchise, film reeks of serie niet goed vind dan stop je er toch mee...nee jij gaat inplaats daarvan 10euro betalen voor iets oninteressant en saai dat lijkt me op zijn minst vreemd !!!

Zwolle84
tukkerstein schreef:

Juist niet, want in het gros van de reviews wordt niet een hele reeks/serie met de grond gelijk gemaakt. Dan kun je je alsnog afvragen of je naar dat aas moet happen, maar jouw vraag is in ieder geval niet van toepassing.

avatar van talana
saai, saai.....

avatar van talana
Saai, saai

avatar van mjk87
Het eerste uur gaat echt helemaal nergens over eigenlijk, en ik vond dat heerlijk. Gewoon een onbekommerd vakantiefilmpje met enorm leuke personages, goede humor en een fijne zomerse vibe erin. Beetje Europa aandoen, wat fotogenieke locaties erin, beetje high school, beetje liefde en af en toe wat actie tussendoor die dan ook direct knalt, mede door de goede cgi.
Het tweede uur is meer plotgedreven en niet het meest interessante verhaal, met aan het eind een te lange actiescène (waar de cgi dan af en toe ook hapert) en helaas ook een verhaal dat je voelt aankomen (vanaf seconde 1 weet je: Gyllenhaal is niet wie hij is). De film weet dan niet meer te verrassen en weet de sfeer van het eerste uur ook niet meer te krijgen, al probeert men dat af en toe wel. Verder wel een zalige soundtrack (dat nummer bij de eind-credits), goed tempo, en een sterke chemie tussen Holland en Zendaya. 3,5*, maar op basis van het eerste uur had ik graag veel hoger gegeven.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Tom Holland doet het zeker niet slecht als Spider-Man. Zijn films geven Peter Parker weer als tiener en de onzekerheid hoe er mee om te gaan. Hij is met andere dingen bezig en 'de wereld redden' is toch iets voor de echte helden in zijn ogen. De films hebben ook voldoende humor die beter werkt dan bvb Guardians of the Galaxy (meer puberhumor) en Far from home doet wat je van de film verlangt.

Er is iets te veel zelfverheerlijking naar de franchise van MCU. Leuk dat ze de fans iets extra meegeven, maar teveel is teveel! Dit keer mag Nick Fury meespelen en het is jammer genoeg één van zijn minste prestaties uit de MCU. Jake Gyllenhaal is dan weer beter, een figuur als Michael Keaton.

Far from home is in elk geval een leuke film, wat standaard voor de rest, maar goed onderhouden en verschillende keren gelachen. Geen hoogtepunt van de reeks, maar je voelt dat het met zo'n films best wel goed komt in MCU. Niet elke film moet een hoogvlieger zijn. Dit is best genieten. Popcorn zoals het hoort.

avatar van soom
What the fu..

Ja, ja, ja! Oeh, wat genoot ik. Tot op het bot ging dit alles, echt.
Tom Holland hartje hartje, Zendaya vloog alle kanten op en liet maar weer zien, na dat heerlijke nummer met Zac Efron dat ze best wel wat kan en kon.

Uiteraard was dat stukje scene in, werkelijk waar, (??) Broek op Langedijk, super top.
En al was het waarschijnlijk niet echt zo als meneer Parker zei over dat mensen hier zo aardig zijn, (sorry, landgenoten.. ) het was wel echt heel erg ludiek. En het zag er verdraaid mooi uit ook nog.

Ontelbare kudos voor Jake Gyllenhaal. Ik ben uiteraard (..) niet blijven zitten voor de filmpjes na de aftiteling, maar YouTube is echt een goede vriend. Want iig één van de twee scènes die daar voorbij komen, gezien via deze manier. Ik houd van de onberekenbaarheid van het karakter Mysterio. Het zal je ook maar gebeuren. Doe je alle moeite om je identiteit te bewaren, komt dat voor de mensen die daar op dat moment, incluis jijzelf zijn, open en bloot op straat te liggen.

Ja, dus. Heerlijke zooi. Magistrale actie die zo lijkt te zijn weggelopen uit een show van Hans Klok. (en ja toevoeging, wat ironisch is het dat Jake nu in Spiderman zit he, hij had met ex-lief Kirsten kunnen schitteren. Daarentegen doet 'ie dat nu met anderen.)

avatar van JacoBaco
Beter dan deel 1 en dat gebeurd natuurlijk niet vaak. Bij deze film krijg ik meer het gevoel dat er beter over nagedacht is. Maar misschien ook niet en daar kom ik later op terug. Dat tripje naar Europa incl. verschillende locaties werkt in elk geval zeer goed! Met een voor ons Kaaskoppen natuurlijk een klein hoogtepuntje, namelijk Broek op Langedijk! De film heeft tevens hele fijne actiescènes en de humor is vaak helemaal raak.

Het enige wat jammer is, het voelt niet helemaal als een Spider-Man film. Op het einde wel, maar dan zijn we al 1,5 uur verder. Dus wat dat betreft is er wellicht wat minder goed over nagedacht, maar het werkt wel. Ik vind dit een lastige! En dan Jake Gyllenhaal in een Spider-Man movie. Ik waardeer deze acteur enorm, maar hier vind ik hem niet helemaal op zijn plek.

avatar van John Milton
Geinig, maar meh.

Ik zie Tom Holland graag als Spidey, en heb misschien een klein zwakje voor Zendaya. Maar het script is erg zwak, en Jake Gyllenhaal is (hoewel een sterk acteur) is hier wat mij betreft toch echt miscast. Enorme CGI monsters en destructie zonder consequenties kan ik ook niet zoveel mee. Het hoeft voor mij niet zo grootschalig; ik heb het liever klein maar dat ik het wel bijna kan voelen.

avatar van IH88
“I think Nick Fury just hijacked our summer vacation.”

Vermakelijke Marvel film. Tom Holland als Spider-Man begint één van mijn favoriete Avengers te worden, en in Far from Home laat hij weer eens zien waarom. Het plezier en de jeugdige bravoure stralen van Holland af, en laten we hopen dat hij het nooit kwijtraakt. Het geeft de film een schot energie dat het ook wel nodig heeft. De humor werkt, Holland en Zendaya vormen een charmant koppel (in hun gezamenlijke scenes leeft de film echt op), Gyllenhaal zet een perfecte Mysterio neer, de actiescènes en special effects zien er schitterend uit en Tomei, Jackson en Favreau zijn altijd een groot pluspunt in de Marvel films.

De twee grootste problemen van de film zijn dat het verhaal weinig om het lijf heeft en dat er van spanning geen sprake is. In Homecoming had je nog een schmierende Keaton, maar zo’n slechterik ontbreekt hier. Hoe goed Gyllenhaal ook is. Acteurs als Batalon, Revolori, Starr, Smoove en een aantal nieuwe personages voegen weinig toe en zijn eerder een vervelende onderbreking (met uitzondering van de jonge Rice als Betty). Gezien de geweldige eerste post-credit scene doet Jon Watts er goed aan om in het derde deel wat personages af te vloeien en zich te richten op de grootste kracht van zijn trilogie. Holland (die als Spider-Man nu echt een leidersrol moet gaan vervullen), Zendaya, Tomei, Batalon (in een kleinere rol), Rice (juist in een grotere rol) en Favreau, aangevuld met een sterke slechterik. Plus de fijne combinatie tussen humor, actie en een coming of age verhaal. Meer is er niet nodig voor een sterk derde deel.

avatar van Graaf Machine
Allemaal niet verkeerd, kijkt lekker weg. Maar voor het op gang kwam was er toch wel heel veel onnozel gedoe, en verder was het ook niet allemaal je van dat. Wel leuk van Broek op Langedijk, dat is ook eens aardig te zien in een Hollywoodfilm.
Niet heel erg goed, maar ook geen verspilde tijd.

Ik heb net deze film gezien. gewoon een lachertje. Rommelig en chaotisch.

Man wat een slechte verhaal lijn. Kinderachtig

Ben ik nu echt de enige die het zwakste aan die film vond hoe ze Nederland weer hebben geportretteerd met een tralie gevangenis en die zogenaamde hooligans. En dan uitkomen in broek op waterland na die ontsnapping ??? Hoe logisch. En welke tgv rijdt er überhaupt van Berlijn naar Nederland ?

Mik71 schreef:

Vond het wel grappig, die oranjebajesklanten. Zie het ook niet als portret van Nederland, maar een knipoog naar Nederland. Maar misschien hadden ze inderdaad beter een stel klaagneuzen kunnen laten zien, want dat is natuurlijk veel Nederlandser.

avatar van JacoBaco
Aan de ene kant is Nederland Amsterdam. De stad met 180 verschillende nationaliteiten, de Red Light District, de ontelbare Coffeeshops, de grachten enz. En aan de andere kant is Nederland dat mini boeren landje met enkel molens, tulpenvelden en mensen op klompen. Dus ja, wat is nu onze identiteit? Filmmakers weten het ook niet altijd. Denk aan Goldmember in Austin Powers of Elias Koteas als Edgar Reese in de film Fallen waarin hij iets in het Nederlands zegt wat geen Nederlands is. En dan EuroTrip waarin Nederlands uiteraard Duits praten. Spider-Man heeft gekozen voor Nederland als land met molens en tulpen. Inmiddels ben ik wel gewend dat Nederland in films nooit helemaal lekker uit de verf komt, maar ik vond het erg leuk om te zien deze keer.

avatar van Graaf Machine
Andere landen worden in films toch nagenoeg altijd karikaturaal neergezet.

avatar van JacoBaco
En dat maakt het nou zo leuk. Voor Nederland kan dat op twee totaal verschillende manieren. Terwijl we dus zo'n kleine landje zijn.

avatar van Graaf Machine
Maar dat er gekozen is voor die Oranje-supporters, dat vind ik nou leuk. Laat zien dat ons malle sportkleurtje echt indruk maakt.

avatar van JacoBaco
Ja, daadwerkelijk Nederlandse mensen/acteurs en dan specifiek de oranje-supporters. Bij de meeste films heb ik het idee dat de filmmakers maar wat aanklooien wat betreft hun visie van Nederland. Bij Spider-Man krijg ik de indruk dat het deze keer gevraagd is aan Nederlanders. Zo van, kunnen jullie ons helpen met een scène in Nederland? Dus ja, erg leuk.

avatar van film_girly
Ik heb me wel vermaakt met deze film, maar om nou te zeggen dat die gaat bij blijven nou nee. Een film die je net zo goed op Netflix ofzo kan kijken.

JacoBaco schreef:

Ja denk het ook. En dat Jeroen van Koningsbrugge dan heeft gezegd: "Ja zorg dat Peter Parker, nadat hij in de hoge snelheids trein bewusteloos is geraakt wakker wordt in een oeroude gevangenis met tralies in Broek in Langedijk. Dan kom je het dichtst bij hoe het reilt en zeilt in Nederland...... En zet hem dan naast een paar Nederlandse oranje hooligans. want daar staat Nederland bekend om."

Erg jammer van een film die verder prima vermaakte, na het tegenvallende End Game.

Mik71 schreef:

Wat jij zegt is in principe waar, maar waar het mij omgaat is dat stukje leuke herkenning. Echte Nederlanders die dus een keer de Nederlandse taal spreken, herkenbare supporters van het Nederlands (oranje) voetbal, de tulpenvelden en wat molens. Ik herkende meer van Nederlands dan in een films zoals EuroTrip (2004) en ik zie tenminste Nederlanders i.p.v. Mike Meyers als Nederlander in Austin Powers.

avatar van IH88
Peter Parker had ik in de Warmoesstraat wakker kunnen worden, en zijn "Spidey sense" voelt dan natuurlijk gelijk aan waar de Wallen zijn. Hij is MJ op slag vergeten, maar dat is ook zo cliché . Dan maar kaas, klompen, molens, hooligans en tulpenvelden.

avatar van Thiver
Graaf Machine schreef:
Andere landen worden in films toch nagenoeg altijd karikaturaal neergezet.

Vaak wel, maar in deze film komen Venetië, Praag en Londen er toch een stuk beter vanaf. Waarschijnlijk omdat daar gewoon echt is gefilmd, wat voor het Nederland-segment overduidelijk niet is gebeurd. Je zou verwachten dat dat met een Marvel-budget wel tot de mogelijkheden behoort, maar blijkbaar was Jeroen van Koningsbrugge invliegen het hoogst haalbare.

avatar van thunderball
Deze afgelopen middag gaan zien in 2-D te Antwerpen.

De vorige Spider-man film vond ik -ondanks alle lofbetuigingen, die ik er van te voren over las- zwaar tegenvallen en ontzettend kinderachtig, dus ik vreesde van te voren het ergste...

Wat viel het mee en wat heb ik mij eigenlijk ontzettend vermaakt!

Erg leuke film, die wellicht in het begin wat langzaam op gang komt, maar nooit verveeld, of saai wordt en aldoor een leuke, vrolijke vakantie blockbuster sfeer uitstraalt en feitelijk ook nog het superhelden genre met grote superheld vs schurk op de hak neemt, maar het tegelijkertijd ook serieus genoeg neemt, om het daadwerkelijk spannend en enerverend te laten zijn. Da's knap gedaan!

Film kent genoeg vermaak, actie, humor en goede SFX om tot het einde te blijven boeien (blijf vooral ook tot het einde van de aftiteling zitten!). Holland en Zendaya vormen een leuk filmpaar en Gyllenhaal, die aanvankelijk een doorsnee superheld speelt, weet te verassen en zorgt voor een aardige plottwist.

Eindelijk ook weer fantastisch opgenomen scene's van Spidey in de lucht, slingerend tussen wolkenkrabbers en andere gebouwen, iets wat de vorige keer toch te weinig aanwezig was.

Het korte Nederlandse uitstapje werkt perfect en is hilarisch!

Erg leuke middag gehad: een welverdiende acht, ofwel 4 sterren!

henkecs schreef:
Ik heb net deze film gezien. gewoon een lachertje. Rommelig en chaotisch.

Man wat een slechte verhaal lijn. Kinderachtig

Mij een raadsel waarom volwassen mannen naar deze kul kijken...

avatar van JacoBaco
Geen uitdagend raadsel. In deze context jezelf beperkingen opleggen omdat je volwassen bent is jezelf tekort doen. En dat is op zijn minst jammer. Anderzijds is het interesse en dat is in deze context niet gebonden aan een volwassen man zijn. En dat is dus de vrijblijvendheid. Als jij op je tachtigste nog met LEGO wil spelen, vooral lekker doen.

avatar van thunderball
Ben ik even blij dat ik nooit volwassen ben geworden!

avatar van AmazingPP
Zaterdag j.l. deze film gezien in Cinecity CCXL in Vlissingen in 3D en in Dolby Atmos. Ik ben een volwassen man van vijftig jaar en hou van Spider-Man-films, vooral die van Raimi. Ook de game speel ik graag op de PS4 en de VR-experience op de PS4 was ook erg grappig. En waarom zou je als volwassen iemand hier niet van mogen genieten? Flauwekul van de bovenste plank. Er zijn ook zat volwassenen die van Potter houden. Maar goed, dit gezegd hebbende: terug naar de film.

Het begin was een ietwat verwarrend, omdat ik de Avengers niet heb gevolgd. Toen het een en ander duidelijk werd is de film best aardig om naar te kijken. Negatief puntje: Op een gegeven moment heb je wel heel erg het gevoel dat je naar een PS4 game zit te kijken.

Het is een spektakel-zomer-popcorn-film. Niks meer, niks minder, maar ik heb er stiekem toch wel van genoten.

3,5 *

avatar van predator
Deze viel me heel erg mee. De vorige film vond ik flauw, maar deze voelt door het reizen door Europa heel verfrissend. Ik vind Zendaya nog steeds niet leuk, Rice zou veeeeel beter passen in de rol van MJ, maar Tom Holland doet het goed. De film is geen topper, maar prima om te zien. De IMAX paste er ook goed bij.