• 8.518.183 stemmen

Spider-Man: Far from Home (2019)

Actie / Avontuur | 129 minuten
3,24 1.023 stemmen

Genre: Actie / Avontuur

Geregisseerd door: Jon Watts

Met onder meer: Tom Holland, Zendaya en Jake Gyllenhaal

Releasedatum: 4 juli 2019

Plot Spider-Man: Far from Home

"It’s time to step up."

'Spider-Man: Far from Home' speelt zich af na de gebeurtenissen van 'Avengers: Endgame'. Peter Parker gaat met zijn vrienden op zomervakantie door Europa. Tijdens deze vakantie wordt hij benaderd door Nick Fury in een missie om het mysterie rondom verschillende aanvallen van elementaire wezens te ontrafelen. Hierbij ontmoet hij mede-superheld Mysterio.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Betty Brant

Brad Davis

avatar van bart007bond

bart007bond

Het vervolg is super , best EVER !

avatar van TMP

TMP

Deze tweede Spider-Man film met Tom Holland is iets minder dan zijn voorganger. Een bad guy die nergens echt interessant wordt, waarmee de vertolking van Gyllenhaal meteen een stukje minder is dan die van zijn voorganger Keaton. Daarnaast een plot dat niet de gehele speelduur weet te boeien. Zendaya acteert wel zeer behoorlijk en zij heeft zeker chemie met Holland. Hun gezamenlijke scènes zijn dan ook zeker de moeite waard. Spider-Man's beste vriend krijgt hier best wel wat schermtijd, dat had een stuk minder gemogen, want het is een nogal vervelend personage. Bijzonder detail is nog dat men even Nederland aandoet, al probeert men vooral in enkele minuten zoveel mogelijk clichés de revue te laten passeren. Niet slecht, maar er zijn zeker betere Spider-Man films.

avatar van Black Math

Black Math

Spider-man goes Europe. Ook hier is er kennelijk het één en ander gebeurt in een andere film uit het Marveluniversum die ik niet gezien heb, want Iron Man is dood. Het wordt allemaal op dusdanige wijze gepresenteerd zodat je gewoon de film kan kijken zonder het gevoel het niet te begrijpen omdat je een andere film hebt gemist.

Geen Iron Man in deze film, maar wel Samuel L. Jackson, die ik altijd graag zie vanwege zijn charisma. De antagonist in deze film is niet wat ik verwacht had (al had ik niet bepaald een goed gevoel bij zijn karakter) en is erg doortrapt, gebruikmakend van moderne technologie, wat voor mij redelijk origineel aanvoelt. Tel daarbij de Europese setting op en de grappige onhandigheid van de Spider-man in deze reboot, en het leidt tot de leukste Spider-man film tot nu toe. 2,5*.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Ook deze Far From Home, was weer een aardige Spider Man film, al vond ik de vorige, Coming Home uit 2017 toch wel iets beter. Ik ben nu ook wel echt benieuwd hoe die laatste nieuwe zal zijn. Maar als de hoge waarderingen zie zal dat wel een betere zijn dan deze en de vorige. Na het zien van Spider-Man: Coming Home, ben ik de andere ook gaan kijken, en dat voor iemand die niet echt fan is van Marvel. Maar de films kijken gewoon lekker weg en zijn verder ook wel amusant. Ik begin me wel wat te ergeren aan die stukjes na de aftiteling. De eerste keer is dat leuk, maar als ze ermee aan de gang blijven is het leuke er wel af. Dat ze dan de film gewoon wat langer maken, en niet na de aftiteling weer verder gaan. Maar ik kijk wel uit naar No Way Home.

avatar van Collins

Collins

Peter Parker verheugt zich op een paar dagen van ontspanning en bevindt zich op een schoolreisje in Europa. Maar ja, de hormoontjes spelen op en het kwaad slaapt nooit en van een rustige periode komt niet veel terecht.

De uitgangssituatie van de film is een aaneenschakeling van toevallige omstandigheden. De auteur van het script heeft zich heerlijk uitgeleefd in leuke scènes met een knipoog. Het personage Peter Parker is een onzekere tiener met een ongemakkelijke houding betreffende sociale interacties. Voer voor humoristische gebeurtenisjes. Tom Holland speelt zijn personage alleraardigst.

Spider-Man: Far From Home zou zomaar een frisse highschool-komedie kunnen zijn met op de achtergrond de besognes van een superheld, ware het niet dat de superheld nu eenmaal zijn plicht moet doen en dat het dus onvermijdelijk is dat dat aspect van het verhaal gedurende het verloop meer en meer op de voorgrond treedt.

De film verliest zich een beetje in optische extravaganza. Veel spectaculaire effecten. Mooi om naar te kijken, maar de charmante knipoog uit het eerste deel van de film is daarmee definitief verdwenen. Spider-Man: Far from Home is dan weer een gewone bombastische superheldenfilm. Een film zonder verrassende wendingen met veel spektakelscènes. Best leuk allemaal, maar een beetje veel en niet bijzonder genoeg om een speelduur van 129 minuten te rechtvaardigen. Daarvoor heeft het verhaal gewoon te weinig inhoud.

Spider-Man: Far from Home kent een fris begin en biedt verder leuk vermaak, maar duurt te lang.

Dat is het wel.

avatar van jipt

jipt

Leuke verassing. Komische en vlotte film. 3,5* maar een 0,5* extra voor het uitstapje naar Nederland. Op naar het volgende deel.