Spider-Man: Homecoming (2017)

Actie / Avontuur

geregisseerd door Jon Watts
met Tom Holland, Robert Downey Jr. en Michael Keaton

Peter Parker keert na zijn eerste superheldengevecht als Spider-Man terug naar zijn normale leven in Queens. Hij hoopt snel bij The Avengers gevraagd te worden door Tony Stark, maar het telefoontje blijft uit. Peter wordt ongeduldig, denkt dat hij zichzelf als held moet bewijzen aan Tony Stark en gaat vervolgens zelf op zoek naar onrecht. Tijdens deze zoektocht komt hij al snel bij een mysterieuze wapenhandel van ene Adrian Toomes.

avatar van K. V.
Deze eens geprobeerd en vond het wel een vermakelijke film. Tom Holland vond ik wel goed gekozen. De film weet wel te boeien, ondanks de lange speelduur. Verder zag hij er goed uit.
Het verhaal is wel niet zo bijzonder, maar viel ook niet tegen.
Een leuke film.

avatar van nathaniel177
Slechte film. Overal gaten in het verhaal. Irritant ventje die Tom Holland. Snap niet dat zoveel mensen dit een goede film vinden

avatar van xgogax
psychopath schreef:
Kinderlijk!
Eens , kinderachtig en irritant !

Slechtste Spider-Man film ooit ? De film duurt veel te lang , weinig actie en een oninteressante villain .

In aanloop naar Infinity war moet ik wat schade inhalen met marvel films, en nu was Spiderman homecoming aan de beurt en hier ga ik niet te veel woorden aan vuil maken de slechtste marvel tot nu toe wat een kinderachtig gedoe en hij duurt veel te lang zonde van de tijd 2.5

Goeie film over een scholier die een dubbel-leven leidt als Spiderman. Deze tweede reboot van Spiderman gooit het over een iets andere boeg (voornamelijk omdat het een onderdeel is van de Avengers-serie). Een flink portie humor die grotendeels geslaagd is (zoals de stem in het pak). Een paar prima actie-scenes (gelukkig niet bomvol actie).

avatar van Roger Thornhill
De plot doet me weinig, het titelpersonage niets en zijn vertolker nog minder, maar er zijn verrassend veel compensaties : Washington Monument is een geweldig idee voor een lokatie, wat er met de ferry gebeurt vind ik eveneens aardig gevonden, Laura Harrier is een prachtige verschijning, er valt leuke muziek van de Ramones en The (English) Beat te horen, en de onthulling / twist is echt fantastisch en geeft Michael Keaton (hier sowieso al een mooie driedimensionale schurk) de gelegenheid om daarna nog eens extra eng te worden – zijn tête-à-tête met Holland in zijn auto is werkelijk waar ècht creepy. Al die pluspuntjes tillen de film voor mij dan toch nog naar een krappe voldoende, maar als geheel houdt het allemaal niet over.