Spider-Man: Homecoming (2017)

Actie / Avontuur

geregisseerd door Jon Watts
met Tom Holland, Robert Downey Jr. en Michael Keaton

Peter Parker keert na zijn eerste superheldengevecht als Spider-Man terug naar zijn normale leven in Queens. Hij hoopt snel bij The Avengers gevraagd te worden door Tony Stark, maar het telefoontje blijft uit. Peter wordt ongeduldig, denkt dat hij zichzelf als held moet bewijzen aan Tony Stark en gaat vervolgens zelf op zoek naar onrecht. Tijdens deze zoektocht komt hij al snel bij een mysterieuze wapenhandel van ene Adrian Toomes.

avatar van K. V.
Deze eens geprobeerd en vond het wel een vermakelijke film. Tom Holland vond ik wel goed gekozen. De film weet wel te boeien, ondanks de lange speelduur. Verder zag hij er goed uit.
Het verhaal is wel niet zo bijzonder, maar viel ook niet tegen.
Een leuke film.

avatar van nathaniel177
Slechte film. Overal gaten in het verhaal. Irritant ventje die Tom Holland. Snap niet dat zoveel mensen dit een goede film vinden

avatar van xgogax
psychopath schreef:
Kinderlijk!
Eens , kinderachtig en irritant !

Slechtste Spider-Man film ooit ? De film duurt veel te lang , weinig actie en een oninteressante villain .

In aanloop naar Infinity war moet ik wat schade inhalen met marvel films, en nu was Spiderman homecoming aan de beurt en hier ga ik niet te veel woorden aan vuil maken de slechtste marvel tot nu toe wat een kinderachtig gedoe en hij duurt veel te lang zonde van de tijd 2.5

Goeie film over een scholier die een dubbel-leven leidt als Spiderman. Deze tweede reboot van Spiderman gooit het over een iets andere boeg (voornamelijk omdat het een onderdeel is van de Avengers-serie). Een flink portie humor die grotendeels geslaagd is (zoals de stem in het pak). Een paar prima actie-scenes (gelukkig niet bomvol actie).

avatar van Roger Thornhill
De plot doet me weinig, het titelpersonage niets en zijn vertolker nog minder, maar er zijn verrassend veel compensaties : Washington Monument is een geweldig idee voor een lokatie, wat er met de ferry gebeurt vind ik eveneens aardig gevonden, Laura Harrier is een prachtige verschijning, er valt leuke muziek van de Ramones en The (English) Beat te horen, en de onthulling / twist is echt fantastisch en geeft Michael Keaton (hier sowieso al een mooie driedimensionale schurk) de gelegenheid om daarna nog eens extra eng te worden – zijn tête-à-tête met Holland in zijn auto is werkelijk waar ècht creepy. Al die pluspuntjes tillen de film voor mij dan toch nog naar een krappe voldoende, maar als geheel houdt het allemaal niet over.

avatar van Shadowed
Gewoon een lollige marvel.

Vind Holland nu al leuker dan Maguire. Ondanks dat de films van Raimi misschien wat beter zijn qua verhaal, vind ik dat Holland echt een leuk klunzig maar lollig karakter uitstraalt. Ook is hij nog fris en kan hij dus de rol nog best lang spelen.

Effecten zien er natuurlijk goed uit, maar het verhaal stelt weinig voor. Natuurlijk hoef je van een Marvel geen ongelooflijk verhaal te verwachten. Ondanks dat was het af en toe wat saai, je aandacht blijft niet de hele film lang erbij.

Soms best sfeervolle scenes, zoals het beklimmen van het Monument. Keaton zet een best leuke maar soms wat cliche schurk neer. Soweiso leunt de film soms iets te veel op cliche maar daarbuiten was het een best vermakelijke film en krijgt het gewoon een voldoende.

avatar van jeroentjuhhhhh
Kinderlijk? Tsja... Ironisch genoeg zijn die serieuzere ''volwassen'' (LOL) Marvel-films een stuk infantieler. Kon dit sowieso beter hebben dan die oersaaie Garfield vehicles. Tom Holland is niet altijd even goed uit te staan (met z'n über standaard Amerikaanse kopf), maar als stem van Spidey wel erg goed.

Iegh.

De laatste week aan een Marvel inhaalslag toe, deze er ook maar bijgenomen. Nog steeds van Sony zag ik, maar blijkbaar is er ondertussen toch een overeenkomst met Disney om ook Spiderman meer bij de rest te betrekken. Het netto resultaat is dat Downey Jr ook weer een centje mag bijverdienen.

De film zelf ... alsof Nickelodeon de rechten in handen heeft gekregen. Het lijkt wel kinderTV met een ongemakkelijk hoog budget. Holland is compleet onuitstaanbaar, dat dikke ventje dat steeds bij hem loopt zo mogelijk nog erger. Zijn schoolprobleempjes boeiden al helemaal niet. De tijd dat ik steevast elke week naar Saved by the Bell zat te kijken is dan ook al even voorbij.

Een hoop gezucht bij de compleet misplaatste humor, verder is het vooral erg lang wachten tot deze tragische zit afgelopen is. Acteurs zijn belabberd, de bad guy is opnieuw een complete sof (en uiteraard weer iemand die Parker kent), actiescenes zijn duf. Hoe deze in een lijstje "highest rated on RT" komt is mij een compleet raadsel. Geeft ook meteen de serieux van dat soort sites aan.

Het niveau van Marvel ligt al niet erg hoog, maar Sony maakt het wel érg bont. Brak.

avatar van Cikx
Onderhond schreef:

De laatste week aan een Marvel inhaalslag toe

De terror

avatar van Taxis
Als je houdt van een film waarbij je entertaint zal worden, waarbij humor genoeg is (wat vooral terugslaat op het entertainment stukje) en een makkelijk verhaal aanwezig is met een paar goede verwijzingen naar de MARVEL-universe, dan is dit een aanrader. Daarentegen kan het bij sommigen overkomen als een kinderlijk verhaal. Daar ben ik het niet mee eens.

Het verhaal speelt zich af alsof de hoofdpersoon, Peter Parker, zijn gaven al heeft gekregen. Hij worstelt in het normale leven van een tiener op een middelbare school terwijl hij ook nog deze gaven heeft. Daarnaast heeft hij een beste vriend die vooral wordt gebruikt (naar mijn mening) voor de wat grappigere stukjes.
De film heeft een luchtige ondertoon, wat sommige mensen interpreteren als kinderlijk. Ondanks dat ik de meningen van anderen daarin accepteer, vraag ik toch om zelf naar de film te kijken en er zelf een oordeel over te vellen. Dit vooral omdat ik vind dat dit niet het geval is.
Wat fijn is aan deze film, is dat het aansluit op de andere Marvel films maar dat je deze film niet hoeft te zien om het verhaal van deze film te begrijpen.

Aan degene die dit helemaal hebben gelezen en hierdoor hebben gekozen om de film te zien: "Veel kijkplezier". Aan degene die de film hebben gekeken en toch vinden dat deze niet in de smaak viel; dan spijt me dit, aangezien ik er wel van heb kunnen genieten.

avatar van frolunda
De zoveelste Spiderman verfilming,wel wat beter dan het vorige duo maar ook weer niet zo goed als de drie films van Sam Raimi.Feit is dat ik het allemaal iets te veel van het goede vind.......een mooi moment om Arachnophobia (1990) weer eens uit de kast te trekken.

avatar van Warning
Ronduit vermakelijk. Tom Holland speelt een leuk joch, veel beter dan 'psycho' Tobey Maguire. Michael Keaton doet het prima. Zendaya en Laura Harrier zijn weliswaar een lust voor het oog , maar Laura Harrier lijkt er veel ouder uit te zien dan Tom Holland en dat oogt vrij ongeloofwaardig, ook dat zij aardig tegen hem blijft doen na wat hij allemaal haar aangedaan heeft. Daarnaast paste de 'oude' Shocker meer in zijn rol dan de 'nieuwe', ook in lijn met de comics. Prima betoog van Michael Keaton over de werkende klasse en de elite.

avatar van Nicholas
Holland is een sympathieke Spiderman en de humor is grotendeels vrij aardig. Daar tegenover staat een ongeloofwaardige en slechte uitgediepte bad guy (what's new), een te lange speelduur en het onhandige Spiderman gimmickje dat op den duur vervelend wordt.

avatar van Hectometerpaal
Leuke film voor pubers!
Love story duurde deze keer maar 3 kwartier, al een flinke verbetering.
Schoolboy vs. puberty en een freaky pakje.

avatar van missl
Jeetje mina de nieuwe Spiderman is een irritant menneke en ook de slechterik valt tegen. Jammer van deze film waarin (voor mij) Iron man het een beetje redt.

avatar van xKoSai
De zwakste spider-manfilm met een zeer flauw verhaal. Die stem van Tom kan je in het begin verdragen maar naarmate de film vordert begint het irritant te worden.

avatar van Lucaij
Ik herkende nog maar weinig personages uit de oorspronkelijke Spidermancomics. Waarschijnlijk zijn deze verloren gegaan aan de identiteitspolitiek. De nieuwe personages voelen erg geforceerd aan en zijn stukken minder dan de oorspronkelijke personages. Flash is niet de Flash meer, Mary Jane is er ook niet echt meer, tante is opeens een half model geworden en Peter Parker heeft geen liefde meer voor fotografie en ook zijn baas Jameson wordt gemist. We krijgen daarvoor in de plaats allerlei vervelende typetjes die niet zouden misstaan in een middelmatige high school film. Dat ze eerst eens kijken naar de kwaliteit en dan pas nadenken over diversiteit. Lijkt wel een hype te worden dat politieke correctheid boven aan de agenda komt te staan in Hollywood. Zelfs het slavernijverleden moet eventjes besproken worden in Spider-Man tegenwoordig. Ik vind het maar misplaatst. Ook heeft Spider-Man een soort van Ironmanpak gekregen met stem erin. Erg raar en onnodig.

Spider-Man zelf en Michael Keaton vond ik daarentegen wel leuke personages in deze film. Michael Keaton speelt goed, maar zijn personage is wat minder als slechterik die de film moet dragen. Wel duurt de film erg lang voor een simpel superheldenverhaal. Humor is oké tot kinderachtig. Dit wordt de zoveelste reeks Spider-Manfilms, maar ze mogen wat mij betreft terug naar de tekentafel.

Captain Marvel vroeg op het einde: How Many more of these? Heeft Marvel zelfspot gekregen, want dat begin ik me ook af te vragen bij de Spider-Man en Marvelfilms.

avatar van Keepthechange1980
Was best geinig. De speelduur was wel wat aan de lange kant.
Het was inderdaad wel jammer dat alle oorspronklijke bij-figuren er niet meer waren of in een bijna onherkenbare vorm.

avatar van martijn011
Tegenvaller.

Deze moest ik nog steeds zien, eindelijk van gekomen. Toch is het niet geworden wat ik gehoopt had, de film kent een aantal minpunten.
Zo is het ontbreken van een echt goede schurk altijd een minpunt. Alhoewel Keaton het helemaal niet zo verkeerd doet is het gewoon een inspiratieloos karakter wat in de voorgaande Marvel films ook al vaak is voorgeschoteld. Hij doet in ieder geval geen dingen die je je na een paar jaar nog herinnert.
Ook Tom Holland als Spiderman kan me niet echt bekoren. Hij heeft z'n stem niet mee en ik had soms het gevoel naar een kinderfilm te kijken.
Verder zijn er weer een aantal clichés in verwerkt die nu wel storend beginnen te worden. Zo'n romance is zo uitgekauwd, evenals de zoetsappigheid die op zo'n school heerst.

Af en toe kent de film toch wel een goede scène. Zo'n scène op een obelisk met een lift die dreigt naar beneden te vallen was een hoogtepunt, evenals het gebeuren op een veerboot. Dat Iron Man af en toe op komt draven is niet verkeerd, al heeft hij ook geen rol die lang in je geheugen gegrift zal staan.
Al met al vind ik dit een nipte onvoldoende, 2.5*

avatar van Vascago
Pffff, heb er gewoon 4 dagen over gedaan om deze film te kijken. Kon het gewoon niet verdragen om er langer dan een half uur achter elkaar na te kijken. Wat een kinderachtige, flauwe spider-man film is dit zeg.

Zwolle84
Vascago schreef:

Jeetje. Heftig man. Sterkte.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1 schreef:

14-4-2019
17-4-2019

Never forget.

Misschien kun je zo’n FB-kleurenfiltertje over je profielfoto doen? Dan leef je pas officieel mee namelijk.

avatar van Ajax&Litmanen1
Zwolle84 schreef:

Ik overweeg je om een like te geven. Ik wacht even af hoe populair je mening is, ik wil natuurlijk niet de enige liker zijn.

Wat een nare week. De Notre-Dame, Vascago die 4 dagen over Spider-Man heeft gedaan.

avatar van mjk87
Nou die likes krijgen jullie dan wel van mij

André Rieu wil nog wel staal doneren, maar geen idee of je er wat aan hebt.

avatar van IH88
Ajax&Litmanen1 schreef:

Ajax die gewonnen heeft .

avatar van El ralpho
Into the Spider-Verse

In Spider-Man: Into the Spider-Verse ontdekt het hoofdpersonage dat er meer universa met elk hun eigen Spider-Man zijn. Wellicht een plausibele verklaring dat we hier alweer naar een derde ''nieuwe'' Spider-man in pakweg 15 jaar zitten te kijken?

Bij de vorige reboot reeks sprak The Amazing Spider-Man 2 me pas goed aan maar voor ik goed en wel gewend aan Garfield was, klopte de derde opvolger alweer aan. De voornaamste reden voor deze her introductie lijkt de toetreding tot het Marvel Cinematic Universe te zijn, maar van weer een nieuwe Spider-man werd ik niet bepaald blij. Ik vond Tom Holland tijdens zijn introductie in Civil War maar irritant en dacht met weemoed terug aan Garfield en Maguire. Blijkt dat ik toch te snel geoordeeld heb,want hoewel ik Holland wel de minste van de drie vind, leek hij hier pas echt goed in zijn rol te landen. Voeg hier dan ook een rol voor Iron man aan toe en deze reboot voelt als een frisse wind, waar het eerste deel met Garfield juist niet in wist te slagen.

Sommige mensen noemen Homecoming kinderachtig, maar ik moet zeggen dat het highschool sfeertje perfect bij de setting past. Voor de verandering stoorde ik mij daarbij een keer niet aan de 12+ rating die de meeste Marvel films hebben. Holland is de jongste Spider-Man ooit wat in die zin het personage zoals hij wordt neergezet in de comics, ook het beste benaderd. Keaton als The Vulture vond ik ook gaaf omdat hij meerdere lagen had en je ook een kijkje in zijn privé leven en gezin kreeg. Actie momenten zijn voor sommigen misschien net té spaarzaam aanwezig, en Spider-Man is soms iets te veel aan het klungelen hoe zijn pak precies werkt, maar verder vond ik dit een hele solide titel die weinig verassingen herbergt, en je verder precies geeft wat je verwacht.

avatar van Jeilloc
First off, ik ben totaal geen fan van alles wat Marvel uitwerpt. Iron Man, The Avengers, Captain America, vind het niks.

Spidey is wel een toffe peer (ik heb de originele trilogie dan ook met veel plezier gekeken. Lang leven Sam Raimi ) en daarom volg en kijk wel alles van deze franchise.

Zeer tienerachtig is het zeker, maar goed. Liever deze "cheese" factor dan wat superhelden in strakke pakken die een paarse kerel poberen te verslaan verslaan.

Aparte cast waarin Tony Revolori, RDJ en Zendaya eruit springen. Tom Holland is ontzettend awkward maar acteert wel oké.

Ben wel benieuwd naar de follow-up.

Ik vond hem erg goed en leuk, niet verwacht.
4 sterren ⭐