Spider-Man 3 (2007)

3,20

Actie / Fantasy

geregisseerd door Sam Raimi
met Tobey Maguire, Kirsten Dunst en James Franco

Een buitenaardse symbiote van een andere wereld geeft Peter Parker, alias Spider-Man, nieuwe krachten en een zwart pak die hij goed kan gebruiken om enkele nieuwe vijanden mee te bestrijden. Peters leven lijkt geweldig te zijn met zijn nieuwe pak, totdat hij en zijn geliefden merken dat er iets niet klopt in zijn gedrag...

1561 BERICHTEN 51 MENINGEN
avatar van king-kevino
deze doet het iets beter dan de vorige 2 delen er wordt beter geacteerd en de special effects alsmede het camerawerk zijn erg goed te noemen ook zitten er minder maffe stukjes in (alleen dan het compleet insane stuk waar peter dansend over straat gaat en een pak gaat kopen ... oke misschien zitten er niet minder maffe stukjes in ) maar al met al een goede afsluiter van een niet eens zo heel slechte trilogie

Stoere film, met straffe effecten. Soms zwakke en soms goede actiescènes. Spijtig zit het verhaal wat rommelig in mekaar en een nogal slap scenario. Maar toch een donkere 3de deel waar een beetje duisternis in gebracht is en het wat interessant maakte.

avatar van mrwhite
Herzien en mijn stem aangepast. 1,5* > 1,0*

Ebenezer Scrooge
Een film uit duizenden...

...en dat bedoel ik negatief.

avatar van schram101
Hoewel er nog genoeg valt aan te merken op de afsluiter van Raimi's trilogie over Spider-Man is dit toch wel het meest intelligente en ook amusante deel van de reeks. Vooral Tobey Maguire lijkt een soort transformatie te hebben ondergaan want hij zet daadwerkelijk een erg sterke rol neer. Zijn rol vraagt in dit deel natuurlijk ook wat meer van hem, maar dit kan hij dus zeker hebben. Zijn duistere alter-ego is een welkome toevoeging voor de reeks. Hoewel enige uitleg hiervoor opmerkelijk genoeg lijkt te ontbreken is het wel interessant.

Spider-Man 3 heeft eigenlijk drie villains en hoewel het wat rommelig oogt is ook dit wel fris. Nadeel is dat eigenlijk geen van hen de kans krijgt uit te blinken maar wie anders dan James Franco doet dat toch weer wel..

Qua CGI heeft de tijd tussen het eerste deel en deze ook niet stil gestaan. Alles ziet er behoorlijk goed uit.

Uiteindelijk heeft Raimi een aardige reeks neergezet hoewel nergens echt bijzonder. Benieuwd of de nieuwe reeks van Marc Webb dit wel kan doen.

avatar van FinkPloyd
Gewoon een erg matige film, mss iets beter dan de vorige twee maar nog altijd zwak. Heb me net als in de vorige delen kapot geërgerd aan Kirsten Dunst. Is sowieso niet mijn favoriete actrice, maar wat is die MJ toch een ongelofelijk dwaas personage.

avatar van Dominootje
Yuk, Parker werd eng in deze film!

Stukken beter dan deel 2!
Wat bij deze reeks toch ook bijzonder maakt zijn de mooie intro's!

avatar van filmfan0511
Minste van de trilogie, maar niet zo veel minder dan deel 2 (daardoor ook gelijke scores). Eigenlijk zijn de meeste dingen in deze film gewoon erg standaard in het genre. De vijanden werden hier erg oppervlakkig (behalve Harry Osbourne dan) en het verhaal werd hier ook iets minder goed. Wel is het zwarte alter-ego van spider-Man een leuke toevoeging. Maar ja, de actie en effecten zagen er echt geweldig uit en daardoor was de film ook erg leuk om te kijken. Het eindgevecht was erg mooi en redelijk onvoorspelbaar. Visueel was de hele film erg mooi. Ook de muziek en acteerprestaties waren erg goed. Vooral Tobey maguire en James Franco acteerden erg goed.

Goede afsluiter van een trilogie die over het algemeen erg goed was.

avatar van Movie Jim
Ik vind dit de beste Spider-man film
die Sam Raimi gemaakt heeft.
Vooral als Spider-mans karakter
donkerder gaat worden,
vind ik het echt spannend.
Hoe Tobey Maguire dit al neerzet
echt geweldig.
Het gevecht tussen
Harry en Spider-man
is geweldig.

avatar van soom
Niet de beste Spider, oh nee. Maar door ouder worden ga je iig wat anders naar de wereld om je heen kijken, en wat je vroeger maar een 3 vond, klimt ongemerkt en zonder schroom op naar een 4. Misschien is het, omdat ik me in Mary Jane kan vinden, wellicht meer dan 7 jaar geleden. Zelfs al zal ik nooit in die situatie terechtkomen, ik kon er heel goed in mee gaan. Of misschien het feit dat ik het meer als de klucht zie die het altijd al was. Blijkbaar was ik een stuk serieuzer of zo? In 2 dagen 1 en 3 en een kort deel van 2 zien, zorgt in elk geval voor een duidelijk statement, wat ik vast wel heb gezegd: Sam Raimi klooide maar wat aan en in tijdens deel 3. Maar ik kan er nu meer mee in gaan dan toen. Malle onzin is ook wel leuk.

avatar van mikey
Tja de ongeschreven regel over de triologie: 3 is a crowd!

ipman-99
"It's time to pay, Marko!." ... " !!!

Spider-Man 3 (Heropfrissing) !!! 'Spider-Man 3' uit 2007 is opnieuw
spektakel van de bovenste plank !
Deze bewandelt de iets meer duistere sfeer met visueel knappe effecten zoals we dat in een
'Spider-Man' film kunnen en mogen verwachten.
Het gevecht tussen Spider-Man en Harry was weer smullen geblazen.
Het zwarte Spider-Man pak zag er vetjes uit en was cool om te zien.
New Goblin, Sandman, ... het waren stuk voor stuk coole en fantastisch uitziende karakters.
Coole 'Spider-Man' film met vette actie en heerlijke muziek.

avatar van missl
Beter dan nummer 2, ik vond het vooral wel mooi om te zien dat Spiderman in deze film met zichzelf in de knoop komt want hij was een arrogant mannetje geworden. De laatste vechtscene is ook wel tof.

avatar van ambrosini
Spiderman films zijn meestal goed.. ook deel 3 is erg vermakelijk en vooral special effects.. dit is weer zo'n film waar je 100'den delen van kunt maken..

avatar van martijn011
Prima afsluitend deel van de trilogie. Dit deel gaat iets meer de duistere kant op, een welkome aanvulling wat mij betreft, maar het is goed dat het hier ook eindigt.
Maguire moest qua karakterontwikkeling iets meer aan de bak, al kan ik me in m'n hoofd niet losmaken van het feit dat ik hem zie als een zachtzinnige puberjongen. Wat dat betreft is misschien Andrew Garfield wel een wat stoerdere Spiderman.

Z'n vijanden zijn in ieder geval talrijk aanwezig. Sandman zal nooit m'n favoriet worden, al is het wel eens een keer wat anders dan die misvormde gezichten en lichamen.
Sterk zijplot is de 'zwarte' Spiderman, zo'n alter-ego doet z'n werk. Het laatste half uur is het sterkste gedeelte van de film, al staat de scene waarin Spiderman aan komt vliegen bol van het patriotisme. Onder luid gejuich van het publiek, ondersteund door een zwaar aangezette soundtrack landen bij een Amerikaanse vlag.... Vreselijk en typisch Hollywood.

Voor het laatste deel hetzelfde oordeel als het eerste. Prima vermaak, interessant personage, redelijk acteerwerk en goede actiescènes. Kanttekening daarbij is dat de CGI niet altijd even goed uit de verf kwam, voor een film uit 2007 moet dat toch beter kunnen.

avatar van royals
Beste Spider-man film voor mij. Beste actiescenes (vooral met die tram) en vijanden.

avatar van centurion81
Zonde zonde zonde....Om Venom zo te verkwanselen.

avatar van IH88
Niet veel minder dan deel 1 en 2 (daarom ook voor alle drie de delen 3,5 sterren). De film is iets te vol en valt te vaak in herhaling. MJ moet voor de derde?! keer worden gered en Maguire is beter als sullige Peter Parker dan wanneer hij een donkere versie van PP moet spelen. Topher Grace is miscast en Venom wordt aardig verkwanseld. James Franco en JK Simmons zijn wel weer geweldig op dreef. Sandman is geen geweldige 'badguy' maar door het sterke acteerwerk van Church leef je toch mee.

avatar van Glennekeeeee
best raar dat deze film zo laag scoort maar misschien is dat te wijten aan de hype die er was ontstaan na deel 1 en 2 die voor velen toch zeer sterk waren. Want als je de film nu zou herbekijken zal je merken dat dit eigenlijk perfect een film is die in het MCU zou kunnen postvatten. Alle elementen (zwak neergezette badguys, visueel sterke actie, romantisch onderonsje, easter eggs, etc...) van een hedendaagse Marvel-film komt op dezelfde manier ook in deze film aan bod. De film verraste me wel. Ik dacht altijd dat Man Of Steel revolutionair was in het gebied van actie visueel naar een hoger level te brengen maar eigenlijk deed Spider-man 3 al een deel daarvan aangezien je daar ook luchtgevechten krijgt waar je rond word gevlogen etc. Jammer genoeg, en dat is toch best opvallend aan de spider-man serie van Raimi, zijn de effects ook hier al vaak gedateerd. Franco's Goblin-gevechten zien er maar zwak uit, Sandman is ook niet echt sterk qua effects en Venom, misschien was het visuele van Venom nog het beste aan het karakter in deze film. We zien hier ook Gwen Stacy opduiken maar in dit universum is het een heel ander, simpel, karakter dan in de Amazing-serie. Velen zeggen dat Venom niet véél aandacht heeft gehad. nuja, de uiteindelijke versie niet maar anderzijds draaide de hele film erond en mensen zeiden dat hij dood was. klopt ook niet want dr connors heeft nog maar dat boeit nu eigenlijk niet meer . De film zit boordevol actie én nadat ik mij ontdaan had van het feit dat de effects niet meer top zijn kon ik echt wel genieten van de actie én de gehele film op zich. te veel badguys vond ik niet want sandman merk je vooral in het eerste deel, de goblin heeft eigenlijk maar 1 actiescène buiten even in de finale en venom word geleidelijk gebracht. De finale is heerlijk en rond de trilogie goed af. Maar eigenlijk hebben ze er goed aan gedaan die serie stop te zetten want alles leek ook gewoon afgerond.

Kort:
Spider-man 3 is anno 2015 een film die gewoon perfect in het MCU zou passen en daar zeker niet kwalitatief voor moet onderdoen. heerlijke actie, goed verhaal dat de trilogie mooi afrond en een iets duistere toon. Staat voor mij toch op gelijke voet met de andere 2 films

avatar van Black Math
Minste uit de reeks. De vorige delen veel geworstel met het zelfvertrouwen van de hoofdpersoon, nu vooral veel sociale onhandigheid die voor heel veel plaatsvervangende schaamte zorgt. Dat is iets wat ik liever niet heb, zeker niet als de hoofdpersoon ook nog eens behoorlijk onuitstaanbare trekjes begint te ontwikkelen, rondloopt alsof hij de man is, terwijl het sukkelgehalte van hem afdruipt.

In de andere delen was de rol voor J.K. Simmons nog wel de moeite waard, maar zelfs hij komt niet echt uit de verf in deze film. Voor de rest voelt het allemaal zo serieus aan. Het is een stripverfilming, dan mag het toch ook wel wat meer carnaval zijn. Verder veel brakke actie, waarbij het iets te vaak aanvoelt alsof de vechtende figuren erin geplakt zijn. En het geheel duurt langer dan de andere delen, en zo voelt het ook. Ik kan er weinig mee. 0,5*.

MaartenTuinstra
Degelijk, maar ietwat te serieus allemaal.

Zoals Black Math opmerkte, er mag wat meer lol gemaakt worden in een stripverfilming. Het verhaal is namelijk weer erg matig. Het fantastische camerawerk en het vlotte tempo maakt gelukkig een hoop goed.

avatar van IH88
“It's me! Peter Parker! Your friendly neighborhood... You know.”

Dit derde deel is overvol en ondanks dat hij ruim twee uur duurt heb je het gevoel dat alles een beetje wordt afgeraffeld. Regisseur Sam Raimi heeft gekozen voor drie bad guys en dat heeft als consequentie dat niet alle verhaallijnen even goed worden uitgewerkt. Sandman, Venom en de New Goblin hebben het gemunt op Spiderman (en vice versa) en eigenlijk alleen de New Goblin komt echt goed uit de verf.

Franco speelt de wraakzuchtige Harry beter dan de verliefde en ietwat arrogante Harry van de eerste twee delen. Topher Grace is miscast en Venom wordt aardig verkwanseld en Sandman is geen geweldige bad guy maar door het sterke acteerwerk van Thomas Haden Church leef je toch mee. Maguire is weer geweldig als de sullige Peter Parker maar als hij een donkere versie van Peter moet spelen gaat het een beetje mis. Maguire werkt eerder op de lachspieren dan dat hij dreiging uitstraalt (Dit kan natuurlijk ook de bedoeling zijn?). Mary Jane moet voor de derde?! keer worden gered en Kirsten Dunst weet een goede "damsel in distress" te spelen maar een beetje inspiratieloos is het wel. J.K. Simmons steelt zoals gewoonlijk weer de show als J. Jonah Jameson… Wat een icoon! Complimenten ook voor het mooie en ietwat ambivalente einde. Dit derde Spiderman avontuur is overvol maar het is allemaal wel een vermakelijke bende

avatar van bjerik76
mooie finale.

Sluit goed aan, bij de voorgaande delen.
Niks op aan te merken

avatar van The_CrY
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
De afsluiter vond ik minder depressief dan deel 2, maar veel verwarrender. Er gebeurt opeens heel veel in hele korte tijd en ik heb niet het idee dat alles even goed uitgewerkt was. Daarnaast heb ik voor Tobey Maguire als Peter Parker echt totaal geen sympathie meer, en ja, ik snap dat dit komt door Venom, maar de manier waarop dit duidelijk wordt gemaakt is echt om te gillen. Gekke danspasjes e.d., emo-Peter, ok dan... De actie is wederom mooi, maar het feit dat wederom Mary Jane ontvoert moet worden is wel een teken van creatieve armoede geweest. Als geheel vond ik deze trilogie niet onvermakelijk, maar eigenlijk vond ik alleen het eerste deel echt kloppen als film.

een leuk vervolg weer.heb me weer prima vermaakt.blijft toch een leuke trilogie.

TMP
Afsluiter van de Spider-Man trilogie met Maguire. Het is de minste film van de drie. De bad guys komen niet echt uit de verf en het verhaal is ook niet bepaald sterk uitgewerkt. De toon is wat duisterder dan de twee voorgangers, maar echt goed werkt dat niet. De actiescènes zijn veelal wel de moeite waard, waardoor het toch nog redelijk wegkijkt.

avatar van Daan258
Het laatste deel uit de Spider-Man reeks met Tobey Maguire, helaas ook het slechtste deel.

Dit 3e deel was vermakelijk maar kan niet tippen aan zijn voorgangers.
Het verhaal was nogal saai, de actie was vele male minder, de bad guyes waren ook niet zo leuk en het acteerwerk van Tobey Maguire die ik graag zie (vooral als Spider-Man) was in dit deel niet zo goed.
Zijn acteerwerk was hier en daar zelfs wat vervelend te noemen. Slecht was de film zeker niet want ik me er goed mee kunnen vermaken en de actie/mooie beelden maakte zeker een hoop goed.

Leuk, maar gewoon niet zo goed als deel 1 en 2.

Een kleine 3.0*

avatar van Phantasm
Prima vervolg, goede special effects, kijkt verder lekker weg.

avatar van Kondoro0614
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Spider-Man 3

Nu ik met een Spider-Man marathon bezig ben, ik wou het rustig aan doen en af en toe even lekker Spider-Man aan zetten om ze te herzien heb ik in 1 week tijd bijna alle Spider-Man films al gezien die ik wou zien (ben nu ook bezig met The Amazing Spider-Man (2012) ) maar dit is toch echt wel de slechtste uit de gehele trilogie. Spider-Man 3 looft in het begin nog wel leuk te worden, een klassieke vijand voor Spider-Man en dat maakt de film nog redelijk leuk, alleen er zitten erg wat minpunten in deze film.

Zoals ik al bij deel twee vermeldde begon ik me toch een hekel te krijgen aan Mary Jane Watson. Een personage gespeeld door Kirsten Dunst wat eigenlijk gewoon een jaloerse troela is. Wanneer er een bijeenkomst word gehouden voor Spider-Man kust Peter met Gwen Stacey, die hij eerder gered had. Mary Jane werd hier woedend om aangezien het ‘hun kus’ was, wat twee films eerder is gebeurd in een steegje. Mary Jane is woedend op peter maar mag zelf even later wel met Harry zoenen, daar kan ik dan zo wild van worden. Zeur!

Voor de rest vond ik de gehele zwarte spider-man waardeloos. Wanneer we Peter met Mary Jane op een web zien liggen kijkend naar de horizon en even niet opletten valt er een komeet op aarde waar een zwart iets in zit. Dit zwarte spul kleeft zich helemaal vast aan Peter’s brommer waarna het bij Peter in de woning terecht komt. Op een dag begint het te kleven aan Peter waardoor zijn krachten overgenomen word door het pak. Dit pak zorgt er ook voor dat Peter opeens in een kwade geest verandert.

Hoewel ik de film niet echt lovend vond, was het verhaal redelijk te doen. We volgen de opkomst van een nieuwe vijand: ‘Sandman’. Deze man komt in een soort deeltjesversneller terecht waar zijn lichaam toegevoegd word door zand en zo de sandman word. Hij is voortvluchtige van de politie en wil eigenlijk niemand echt ‘kwaad’ doen. Spider-Man houd hem tegen en het is even stil. Er word veel aandacht geschonken aan het zwarte pak, die wanneer Peter hier van af wilt komen op Eddie Brock terecht komt, waarna hij ‘Venom’ word. Een duivelse versie van Spider-Man. Tijdens het zwarte pak transformatie pakte Peter, Brock aan die vernederend in de hoek stond en later zijn baan kwijt raakte. Brock maakt een formatie samen met de Sandman om Peter uit te schakelen. Peter vraagt Harry om hulp, die hebben eerder een gevecht gehad waarbij Harry zwaargewond raakte. Samen vechten ze tegen Sandman en Brock naar de overwinning.

Ik begrijp dat Marvel de stekker uit deze reeks getrokken heeft want dit derde deel is donders slecht. Ik maak me nu klaar voor ‘Dynamo Metalfest’ dus het is een kortere mening. De film is niet goed maar blijft stiekem wel een beetje leuk. Raimi is zijn kans kwijt, zijn vorige delen waren machtig dit was gewoon prutswerk vergeleken met dat. Op naar de volgende twee en dan wachten tot de nieuwe te kopen is of te pindakazen.

avatar van horizons
En dan dipt Raimi ietwat. Nog steeds vermaak maar de kibbelende verhaallijn tussen Dunst en Maguire had aan eind van deel twee afgelopen moeten zijn. Dunst lijkt er sowieso wat minder zin te hebben.

De hele Sandman verhaallijn of de Venom verhaallijn had gedumpt moeten worden. Nu is het beide niet af.