Spider-Man 3 (2007)

Actie / Fantasy

geregisseerd door Sam Raimi
met Tobey Maguire, Kirsten Dunst en James Franco

Een buitenaardse symbiote van een andere wereld geeft Peter Parker, alias Spider-Man, nieuwe krachten en een zwart pak die hij goed kan gebruiken om enkele nieuwe vijanden mee te bestrijden. Peters leven lijkt geweldig te zijn met zijn nieuwe pak, totdat hij en zijn geliefden merken dat er iets niet klopt in zijn gedrag...

avatar van pascal83
Eigenlijk al wat oud(er) nieuws, maar volgens een artikel op Wikipedia verklaarde Kirsten Dunst het volgende over het boevengehalte in Spider-Man 3 op een persconference:

"She also claimed that there would be 'two and half bad guys', and that one of them would be resurrected".

Dus naast Venom en Sandman kunnen we misschien nog wel Defoe of Franco verwachten als Green Goblin (of Franco als de Hobgoblin). Het lijkt mij vrijwel uitgesloten dat Doc Oc. nog een keer zijn opwachting gaat maken in een Spider-Man film, maar dat is natuurlijk ook niet uitgesloten. Helaas zien we het resultaat pas in mei 2007 .

Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Spider-Man_3

avatar van SilverGun
Met het einde van Spider-Man 2 in het achterhoofd is het toch niet zo moeilijk te raden welke 'ressurrected bad guy' ze bedoelt.

avatar van Esteban
Mijn vermoedens waren van het begin af aan al juist. Van zodra ik Topher Grace hoorde dacht ik aan Venom. Grace heeft zowat hetzelfde gestalte, dezelfde leeftijd en ietwat dezelfde uitstraling als Maguire. Vandaar.

Al sinds Spider Man 2 had ik het idee dat ze de nieuwe Goblin nog niets in de pap gaan laten brokken. Gelukkig. Laat James Franco nog maar wat borrellen en heel stilletjesaan uitgroeien tot de ultieme tegenstander. Drie villains zou trouwens wat te veel van het goeie zijn.

En met Church als Sandman zie ik het helemaal zitten. Straks ga ik nog 'n fan worden! (de eerste film vond ik namelijk maar zozo, back then)

avatar van Starry Night
Kan iemand voor de niet-stripkenners hier een omschrijving geven van Venom en Sandman?

avatar van Turkeyloverz
Voor Sandman: http://www.alaph.com/spiderman/enemies/sandman.html

:Sandman, echte naam William Baker, is een ontsnapte gevangene die tijdens een nucleaire test iets te dicht in de buurt stond, waarna hij zijn lichaam op commando in zand kon veranderen.

Voor Venom:

BlueSword
jammer, weer geen echt plaatje van venom.

Erg origineel er is iets fout gegaan met een test...

avatar van Esteban
Bryce Dallas Howard (the Village, Lady in the Water) joins Spidey 3! Ze is de nieuwe love-interest voor Peter Parker, Gwen Stacey. Mooie oplossing om Kirsten Dunst (die naar het schijnt geen deel meer wil uitmaken van mogelijke nieuwe films) naar de achtergrond te verschuiven.

Een spider-man film zonder Kirsten Dunst laat ik vrolijk langs me heen gaan. Wat is er dán nog leuk aan?

avatar van Phoenix
Dat wordt dan dus de villain van deel 4? (had PP niet een oogje op een vrouwelijke villain?).

Benieuwd trouwens hoe ze de ability van Sandman in beeld brengen.

Angrod_Pallanén schreef:

waarom staat daarboven dan:
met kirsten dunst

Omdat je niet goed leest...

avatar van Turkeyloverz
annabel schreef:

waarom staat daarboven dan:
met kirsten dunst

Die is pas later toegevoegd, ze stond er eerst niet bij..

avatar van Materny
Ben wel blij dat de regie weer onder dezelfde persoon is gevallen.
Dan weten we tenminste wat we een beetje kunnen verwachten.

In ieder geval wel een vet plaatje zeg!(*ahum*)

as
Veel nieuwe info over Spider-man 3 op aint it cool. Kijk wel uit: veel script spoilers voor wie er niet tegen kan, en een eerste foto van venom (wel een beetje wazig). Maar ik kijk hier nu wel erg naar uit. De Spidey wereld lijkt groter en groter te worden. Ik hoop dat raimi delivers. Het klinkt allemaal interessant: http://www.aint-it-cool-news.com/display.cgi?id=22569

as
Nieuwe teaser poster idd. Net even toegevoegd. Had trouwens liever het originele zwart wit pak gehad. Ook in verband met Venom later.

BlueSword
deze poster is erg mooi maar ook deprimerend.
niet meer zo kleurrijk als de vorige delen.
maar venom ziet er gaaf uit.

Mooie poster, lekker zwart en duister. Hoop alleen niet dat Spidey af stapt van zijn blauw rode pak, dat kan je niet maken na deel 1 en 2. Hij lijkt nu meer op Batman

avatar van IcU
IcU
Goeie nieuwe poster. Ik hoop dat die sfeer ook in de film zit.

avatar van soom
IcU schreef:
Ik hoop dat die sfeer ook in de film zit.
Veel regen en grimmigheid, bedoel je?

Erg stoere poster. Vreemd dat het hele productieproces pas in 2007 is afgerond

avatar van IcU
IcU
soom schreef:
Veel regen en grimmigheid, bedoel je?

Ja, bijvoorbeeld. Niet zo'n vrolijke vliere fluiter film, maar hier en daar wat drama en veel actie. Spider-man die tegen Venom in de stromende regen en bliksem op het puntje van een wolkenkrabber vecht lijkt me wel wat.

pascal83 schreef:
Erg stoere poster. Vreemd dat het hele productieproces pas in 2007 is afgerond
Ze zijn net begonnen...

IcU schreef:

Oh god, dat zou wel heel erg cliché zijn vind je niet? Zo'n overbekend heldenmoment waarvan iedereen al weet hoe het afloopt? De grimmigheid mag er wel zijn, maar ik blijf het niet in de sfeer van de Spider-Man serie vinden passen. En als er nu een andere *kuch* Burton *kuch* regisseur was dan zou het misschien ook echt zo worden, maar ik denk niet dat Raimi die kant op gaat, ookal wordt Parker ouder.

as schreef:
Ze zijn net begonnen...

Dat is waar ook, dat was ik bijna vergeten. Desondanks geeft IMDB aan dat de productie van januari 2006 tot juni 2006 (mits er geen grote vertraging optreed) gaat lopen, dan zou een kerstpremière er toch wel in moeten zitten lijkt me.

as
Niet als je Sam Raimi heet, een franchise hebt die nog wel wat jaartjes mee moet draaien en als je een degelijke film wil maken. Wat ik hoop bij god. Waar is die mooie nieuwe poster trouwens, mods?

Ik vond spiderman 1 zeer slecht en spiderman 2 waqs zeker niet om aan te zien.Altijd hetzelfde en het is zoo stom.

Dat is jouw, niet zo goede onderbouwde, mening. Maar wat bedoelde je as? De poster is er toch gewoon?