Spider-Man 3 (2007)

Actie / Fantasy

geregisseerd door Sam Raimi
met Tobey Maguire, Kirsten Dunst en James Franco

Een buitenaardse symbiote van een andere wereld geeft Peter Parker, alias Spider-Man, nieuwe krachten en een zwart pak die hij goed kan gebruiken om enkele nieuwe vijanden mee te bestrijden. Peters leven lijkt geweldig te zijn met zijn nieuwe pak, totdat hij en zijn geliefden merken dat er iets niet klopt in zijn gedrag...

avatar van timburton
jumpstylemovie schreef:

ja maar helaas vind ik de goblin in deel 1 , wel de minst adembenemende vijand

Mij deed de Green goblin ook niet veel, hoewel hij is geacteerd door de adembenemende Dafoe, die overigens Norman Osborn (Green Goblin als hij normaal is) wel een coole sfeer geeft.

avatar van JohnWilliams
Hij is slechter als Doc Oc en dan Sandman dus dat is wel weer leuk aan hem, hij komt denk ik terug in deel 4 (tenminste dat hoop ik )

Ook dit derde deel van Spider-Man kon me bekoren, al is het verhaal wat minder dan de beide vorige films.
Maar de actiescènes zitten goed in elkaar en de special effects zijn weer prachtig, en ik denk dat deze film het net daar van moeten hebben.
Van mij mogen er nog vervolgen op komen, al valt te betwijfelen dat ze nog zo goed zullen zijn als deze eerste 3 indien Sam Raimi er de brui aan zou geven.
Afwachten maar....

Ik vond dit de beste Spider-man film van de drie, klasse op alle gebied!

avatar van JohnWilliams
Venom was erg goed, maar ik vond zelf: The Green Goblin misschien nog wel de beste.

avatar van Bart Tönjann
The Green Goblin was minder spectaculair als bijv. Doc Ock, met die verwoestende tentakels, of Sandman, maar wel lekker evil en sarcastisch en daar genoot ik wel van Van deze film vond ik Sandman het spectaculairst, Venom het coolst en New Goblin het meeslependst. De beste villain over het algemeen blijft voor mij Green Goblin, of eigenlijk meer Norman Osborn zelf.

avatar van JohnWilliams
Die tekst, je haal me de woorden uit mijn mond!!! Sandman vond ik het beste net als zijn Theme (Christopher Young) in deze film. Osborn blijft geweldig, dat schilderij was ook wel grappig.

avatar van martinovitch
Dit is dus de duurste productie tot nu toe !
had er dan toch wel een beetje meer van verwacht ik vond persoonlijk spider man 2 beter als deze derde. verdiend toch een 3.5 ster!

avatar van JohnWilliams
Veel positieve reacties als ik het zo bekijk hier en op school etc... dat is mooi want dat verdient deze film zeker wel!

avatar van Bart Tönjann
Zeker weten!

avatar van Castor Troy
Een stuk minder dan de vorige 2 delen, rommelig verhaal, dat gaten heeft, Maguire vond ik ook wat minder, hopelijk was dit het laatste deel.

Castor Troy schreef:

Er komt een Deel 4...geloof ik...

avatar van steventje
Ik vond het een kinderlijk verhaal met weinig drama en teveel actie. Waarschijnlijk niet voor volwassenen maar van 7-15 j
Wel te genieten op een zondagnamiddag.

Echt boutslecht amerikaans sentiment wat een 1:1 kopie van Superman blijkt te zijn, alleen dan veel slechter.
Tenenkrommend was de scene waar Spiderman voor de Amerikaanse vlag zit.
Vol cliche's! En het acteerwerk: toen Franco dood ging moest ik alleen maar lachen om de scheve bekken van Spiderman en Dunst.
2+ uur verveelt dus

avatar van hellblazer93
Zozo... Stukken beter dan verwacht. Het verhaal is overvol en toch is het Sam Raimi aardig goed gelukt om het niet zo te laten blijken. Wat mij betreft konden ze Sandman weglaten en gewoon met Eddie en Goblin Jr. een film maken. Het acteerwerk was niet eens zo heel slecht vond ik trouwens. Redelijk veel cliche's, maarja; wat wil je met een actiefilm van Marvel. Het levert een goede en leuke kijkervaring op en daar draait het toch ook wel om.

En natuurlijk zit er geen drama in! Het is een actiefilm en geen drama.

En tot slot mijn eindcijfer; 3.5 * heeft de film wel verdiend van mij.

aerogp1 schreef:
Tenenkrommend was de scene waar Spiderman voor de Amerikaanse vlag zit.
2+ uur verveelt dus

Waar heb jij naar zitten kijken?
Naar Jackass the Movie?

avatar van Jaxxx
Jackass vond ik eerlijk gezegd leuker om naar te kijken!!! Dus geen onzinnige vergelijkingen gaan maken.

avatar van JohnWilliams
Het was maar een grapje hoor.
Ik vind deze film gewoon echt een pracht film en een waardige opvolger voor Spidey 2, mede dankzij goeie effects, een goeie cast en prachtige muziek van Christopher Young die het weliswaar beter doet dan Danny Elfman. Maar Elfman maakte wel de thema's die Young alleen maar beter maken dus Elfman stel ik zeker niet in de schaduw.

avatar van Jaxxx
Met goeie effects en goede muziek kom je er niet. Waar is het goede verhaal dan. En waarom wordt er op sommige momenten amateuristisch geacteerd? Waarom worden de fans zo teleurgesteld?

De tekenfilms waren altijd superieur, maar ook de strips!! Er had hier gewoon veeeeeeeeeeeel meer ingezeten met al dat ingestoken geld!! Ik geef een 1,5, omdat ik vroeger een grote fan was en ik krijg het niet over mn hart om een 0,5 te geven!

avatar van JohnWilliams
Vond je het géén goeie verhaallijn hebben?
Hij wilde met haar trouwen, de relatie tussen Spidey en Harry. De vader (Norman Osborn) die nog even in beeld kwam. Uncle Ben die weer wat leuks brengt in het verhaal (tenminste herineringen) en de strijd met zich zelf. Ik vind er juist wél een verhaallijn in zitten.

Overigens vind ik het eerder logisch dat je voor Pirates of the Caribbean een 0,5* zou geven...dat doe je ook maar daar zat bijvoorbeeld weer iets anders in! Maar niet over Pirates over...Spider-Man 4, jawel...hij komt er misschien nog wel ook.

Maar daar ben ik wat minder blij mee, deze blijft echt goed en waarom jij er géén verhaallijn in ziet zitten...tsja dat is jouw kant van het verhaal...mijn kant oftewel ik kijk op een geslaagde film neer met een goeie verhaallijn en één van de weinige films die je blijven boeien van het begin tot het einde...maar om nou een 4e te gaan maken?

avatar van Kricky
zeker een geslaagd derde deel. tobey kan het nog steeds. Ook in dit deel vind je vanalles: actie, humor,romantiek en drama. En dat maakt de films ook zo goed. Dunst en Frango zijn ook op hun best en.....PARKER? PARKER? WHERE ARE YOU? TAKE A PICTURE NOW!! Mr Jameson. Geweldige kerel, iets minder opvliegerig dan de voorgaamde delen, maar nog steeds grappig.

avatar van otherfool
Sullig derde deel van de tot dan toe aardige, zij het weinig opzienbarende Spiderman franchise.

Raimi doet geen pogingen het rammelende verhaal vol toevalligheden (Parker's labpartner goh is toevallig dochter van de politiechief en goh zijn concurrent bij de krant is verliefd op haar goh en die concurrent zit *net* in dezelfde kerk als Parker zijn pak uitdoet en goh de Sandman heeft zijn oom vermoord) te verbergen; we moeten het maar nemen zoals het is.

Strafpunten zijn verder uit te delen aan de ontzettend domme scene rond de sandman transformatie (it's probably a bird guys, it'll fly away) en de overdosis dramatiek aan het eind (waar kwam die vlag toch vandaan?).

Viel er dan niks te genieten? Nu ja, een aardig effectje her en der, grappige bijrolletjes (Campbell!) en een leuke scene in de jazzbar. Maar uiteindelijk is en blijft Spinnenman 3 toch vooral erg tegenvallend.

Een zeer krappe 2*.

avatar van martinovitch
vorige films waren beter zeker als je weet dat dit de duurste wereldproductie is

avatar van Mischa
't Zag er allemaal weer prima uit, maar het verhaal stelde echt bar weinig voor. Alles waar ze mee op de proppen kwamen is al tig keer eerder gedaan. Jammer, want met Spider-man, en zeker met de baddies uit deze film, valt veel meer te doen. ***

avatar van Hectometerpaal
De slechtste van de 3.....Spiderman 3 of het wel en wee van het liefdesleven van een superheld.....BORING!!!!

Wat een teleurstelling. Spiderman een compleet mietje. Ok, Peter Parker hoort wel een beetje een nerd te zijn, maar jezus christus, die scene op dat bruggetje. Tenenkrommend. Het zag er overigens wel leuk uit allemaal en er waren wat komische momenten. Dus toch. ***

avatar van FillumGek
Net als de vorige twee delen vond ik deze uitstekend. Meer van hetzelfde en daarom erg vermakelijk. Laat dat volgende deel maar komen.

avatar van FilmFreakDimi
Weer eens een lekkere klassieker, wel erg voorspelbaar deze. Er zit wel weer lekker veel actie in en een leuke verhaallijn. Een aanradertje op het gebied van Marvel films

avatar van Dianaa`
Spider-man3 is over het algemeen wel te doen, maar voor mij is 1x zien wel genoeg. Er zitten mooie effects in de film. Het verhaal is redelijk, alleen zoals otherfool het al zei:

Er zitten wel erg veel toevalligheden in deze film. Zelf vind ik de andere Spiderman delen leuker.

Ik vond het niet de beste ik vond 2 de beste ten eerste de eerste moest hij eerst ontdekken dat hij de Spiderman was bij 2 wist hij dat gelukkig al daarom was 1 niet zo geweldig maar bij 2 was het al een stuk spannender.
die scene met die trein die kon ik in 1 en 3 niet terug vinden ik moet toegeven en dat doe ik ook maar ik vond echt dat er in 3 veels te veel huil(jank) scenes waren met MJ dat laatste gevecht was zeer vet maar nee ik kijk naar 4 uit maar 2 vind ik nog steeds de beste uit de reeks tot nu toe.