Alles Is Familie (2012)

Nederland
Komedie / Drama

geregisseerd door Joram Lürsen
met Carice van Houten, Benja Bruijning en Thijs Römer

In 'Alles Is Familie' is iedereen binnen de familie De Roover op een punt in zijn leven beland waarin het maken van cruciale keuzes onvermijdelijk is. Zo wil Winnie (Carice van Houten) een baby, haar man Rutmer wil dichter bij zijn gevoel komen, zijn broer Charlie wil vooral geen verantwoordelijkheid en hun zwager Dick wil zijn overleden vrouw terug. Pater familias Arend wil gelukkig zijn. En zijn vrouw Jeanette wil dat iemand haar wil.

U-77 schreef:
Stereotype, puberale rommel van de bovenste plank. Echt schaamteloos slecht.

Totaal niet mee eens , ik vond het een leuke feelgood film en waarom geef jij zo vaak 0.5 * aan een film?
Zelfs een film als Nackt unter Wölfen (2015) geef je een 0.5 ster.

avatar van Capablanca
Geforceerd verhaal, waarin een paar best wel aardige momenten afgewisseld worden door ongeloofwaardige scenes, die vooral op het emotionele vlak flink uit de bocht vliegen. Carice van Houten verwoordt het mooi: "Dit is een klucht". Bovendien werd merkwaardig genoeg zelfs de kleinste bijrol ingevuld door een bn-er, waarbij ook Van Kooten sr. zijn dochter nog even van dienst was.

avatar van Baboesjka
Wat mij betreft een prachtige film! Hij heeft mij echt geraakt. Ik vind het een goed verhaal en ik vind de humor grappig. Goed geacteerd. Hij duurt lang, maar ik vond 'm nergens saai worden. Smaken verschillen, maar ik vind 'm beter dan verwacht en heb er met plezier naar gekeken. De volle vijf sterren!

avatar van Captain Pervert
Was vandaag op TV. Na 5 jaar herzien. Viel niet tegen. Ik zag hem heel toevallig vanaf het begin. Alleen al het feit dat ik bleef kijken, terwijl ik eigenlijk nog aan het werk moest (druk druk)
Blijft geestig, om sommige momenten ontroerend maar ook erg grappig. Nergens teveel, nergens te weinig. De scène tussen Martine Bijl en Jacob Derwig over de overleden vrouw is erg goed. En Carice, voordat ze in 's werelds populairst TV-serie aller tijden ging spelen. Wauw.