Alles Is Familie (2012)

Nederland
Komedie / Drama

geregisseerd door Joram Lürsen
met Carice van Houten, Benja Bruijning en Thijs Römer

In 'Alles Is Familie' is iedereen binnen de familie De Roover op een punt in zijn leven beland waarin het maken van cruciale keuzes onvermijdelijk is. Zo wil Winnie (Carice van Houten) een baby, haar man Rutmer wil dichter bij zijn gevoel komen, zijn broer Charlie wil vooral geen verantwoordelijkheid en hun zwager Dick wil zijn overleden vrouw terug. Pater familias Arend wil gelukkig zijn. En zijn vrouw Jeanette wil dat iemand haar wil.

avatar van Awake78
Alles is Liefde vond ik een draak en veel te zoetjes, maar deze tja....is van een veel betere orde.

Zou normaal zo'n film nooit opzetten, maar ja, het bekende verhaaltje ('kijkt met vriendin mee etc'). Desondanks super mee vermaakt. Het lekker vlotte spel en de grapjes tussendoor, ja leuk gedaan. Ben normaal ook totaal geen fan van Carice van Houten, maar in deze film irriteerde ze me wonder boven wonder niet eens.

Duurt wel lang maar valt nauwelijks op. Ja dit is een prima Nederlands product met goed camerawerk, fantastische muziek op de juiste momenten en leuk acteerwerk. Ze hadden er echt zin in. Verdiende en onverwachte 4,5* van mijn kant.

avatar van cantforgetyou
Wij vonden dit een zeer goede, grappige en sterke drama film. Alle ingrediënten zaten erin. Leuk spel van alle acteurs. Verassend soms met Martine Bijl en Willike Alberti. De lengte van de film was deze keer ook niet storend. We hebben echt genoten.

avatar van Sammetje73
Leuke film, mooie cast

avatar van Parisa
Na Alles is liefde deze ook eens aangezet. Ik vond AIL niet zo heel bijzonder, omdat ik Love Actually al in mijn hoofd had zitten en die al best wel grappig vond. Daar kon een Nederlandse film niet overheen, dacht ik. En dat gebeurde ook niet.

Het verhaal van deze film staat los van AIL. Maar niet van verschillend soap materiaal. Er is wat komedie en drama in verwerkt. En dat is goed gedaan en afgewisseld. Ik heb ook verschillende keren gelachen om stomme situaties. Gehuild heb ik natuurlijk niet. Dat is me nog nooit overkomen met drama op soap niveau. In deze film zijn weer wat lijntjes aan elkaar geknoopt, al liggen ze allemaal wat dichter bij elkaar dan bij AIL. Het werkt allebei.
Het einde is uiteraard weer op voorhand te voorspellen.

Heel acterend Nederland is weer tevoorschijn getoverd om deze film te maken. In dit geval heb ik me aan niemand geïrriteerd. Alleen aan het feit dat ik om de paar minuten “he, daar is Pietje” riep tegen mijn buurman. Niet handig als je in de mindset van een film probeert te komen en je steeds wordt afgeleid door het volgende bekende hoofd.
Alle hoofd- en bijrollen worden prima ingevuld.

Het zag er allemaal veelbelovend uit, als je de cast ziet die op de hoes staat.
Maar het verhaal viel me wel een beetje tegen, en ik vond het in zijn geheel niet erg leuk, weinig momenten gezien waarom ik echt kon lachen.
De acteerprestaties zijn niet slecht, daar niet van, en romatisch is het ook allemaal wel, maar komisch ?? Neen, dat vond ik niet.
Er had wat meer pit in mogen zitten, nu was het me allemaal een beetje te langdradig.

avatar van mcdaktari
Schitterende Nederlandse film. Leuk verhaal, goed gespeeld en gewoon een verhaal zoals het zo maar kan gebeuren. Ik vind deze film minimaal 3,5 ster verdienen, en ik zeg eerlijk dat ik lang gewacht heb met kijken naar deze film omdat ik al een vooroordeel klaar had, maar het is flauw om bij voorbaat al te zeggen dat het een flut film is enkel omdat het een Nederlands product is. Maar ik vind dat ze dit soort films juist heel goed kunnen maken in Nederland.

avatar van bartbart
Leuke grappige film

avatar van wimaroca
redelijke film,alleen ik ben geen fan van Thijs Romer,die is altijd overacte

Carice draagt echt de film,en Bruijning trouwens ook

avatar van m1701
Aardige film maar niet heel bijzonder.
Naar het einde toe werd het wat romantischer wat het wat leuker maakte,
maar verhaal zelf mwah.
3* vooral door acteerwerk Carice & Benja

avatar van Ted Kerkjes
Zeer aangenaam verrast. Ik vond Alles Is Liefde echt een waardeloze film, maar deze vond ik echt heel goed. Af en toe misschien ietwat voorspelbaar, maar toch zeer vermakelijk.

(Volgens mij was Rutmer trouwens een soort parodie op John Ewbank. )

avatar van Pollypeachum1
Nee, dit was niet veel. Goede cast, goed acteerwerk, maar op de een of andere manier rommelig in elkaar gezet. Geen humor, maar wel vreselijk veel drama.

Meer komedie dan drama, toch, deze absurde toestanden binnen de familie en die toch voornamelijk de liefde, of wat er moet voor doorgaan, betreffen.
Alleen maar een beetje gestoord omdat het zo lang duurde, maar voor de rest "happy go lucky".

avatar van panax
een hele goeie film wat mij betreft,enigzins sceptisch begonnen met kijken
maar dat was snel niet meer sceptisch en ik heb genoten
van de verschillende acteurs en hun typetjes wat ze speelden
carice heeft een goeie droge humor kom ik elke keer weer achter
lange zit maar het was het waard
beter dan alles is liefde !!

JustSomebody
Geweldige film, leuke cast ook, wel vervelend dat ze die eeuwige van Houten er weer bij doen.
4.0

Alles is Liefde vond ik echt een hele fijne film en ik heb deze bewust links laten liggen vanwege het (te) hoge verwachtingspatroon. Uiteindelijk heb ik hem vanavond toch maar eens gekeken. Om positief te beginnen, het is wel een vermakelijke film. Ik hou van films waar allerlei subverhalen door elkaar heen lopen en zo toch in verhouding met elkaar staan. De verhalen zijn allemaal best wel aardig, maar mijn inziens komt er teveel drama in voor. Dit soort films hebben natuurlijk altijd een portie drama waarna het allemaal weer goed komt, maar in Alles is Familie komen er meerdere dramatische stukken in voor. Teveel naar mijn mening.

Daarmee hebben we het eerste negatieve punt te pakken. De tweede is misschien wat flauw, maar hij voldoet inderdaad niet aan het niveau van Alles is Liefde. Een mislukking zou ik het zeker niet willen noemen, maar het zo goed als altijd hetzelfde blik bekende Nederlandse acteurs wat voor de film is opengetrokken haalt hiermee geen topscore. 3*, goed voor één keer maar zeker niet een film die mij heel erg blij zal blijven of ik nog eens ga kijken.

avatar van Robertdeniro
Duidelijk flanswerk, verhaallijnen clichématig opgebouwd. Humor is zeker aanwezig, Thijs Rōmer heel geestig en wanhopig in een schlemielenrol. Al met al voldoende vermaak, vooral als Borsato schertsachtig wordt gepersifleerd. Drie sterren en dat is meer dan genoeg.

Wat een geweldige film!! Ik heb genoten!
De film was lang maar daar merk je niks van omdat het scènes heel kort zijn. Geen lange gesprekken waar je te veel bij na moet denken en je jouw aandacht verliest. Het is een film waarvan je kan genieten zonder te veel na te denken. Een film met geweldige humor, niet lomp of voorspelbaar. De verhaallijn is misschien voorspelbaar maar daar denk je niet over na als je de film kijkt, je laat het lekker over je heen komen, bovendien is het de humor en de rare persoonlijkheden die de film onvoorspelbaar maken. Het is een fantastische film en ik hoop dat er nog en 'Alles is .....' komt!

avatar van Molly.
Ik ben niet enthousiast over deze film. De (in mijn ogen wat belachelijke) verhaallijn kan me niet raken en het over-acting irriteert me mateloos. Er wordt gesproken over meer 'drama' naast komedie (tov alles is liefde), maar deze balans slaat wat mij betreft compleet de plank mis. Alle twee half, maakt alle twee slecht uitgewerkt en niet passend. Blijf onbevredigd achter.

avatar van marximaal
totaal verrast door deze film had niet verwacht dat de film mij zo zou raken

Een erg leuke en goede film met ook een paar heel leuke verrassende rollen erin. Zo is Willeke Alberti weer eens acterend te zien. En Martine Bijl, met al haar onderhuidse humor, ik mag die vrouw gewoon! En grappig dat Georgina Verbaan zich leende voor een kleine rol maar het heel leuk doet. Leuk verhaal. Goed acteerwerk. En ik las het al eerder hier: de film duurt best lang, maar is zo flitsend van opzet, dat je je er zeker niet mee verveelt! Ik heb ervan genoten.

avatar van Donkerwoud
Een beetje zoals liftmuziek best aangenaam kan zijn om omhoog of omlaag te komen; zo is het ook fijn dat er dit soort nietsbetekenende niemendalletjes bestaan om vrije tijd te doden.

Dit is zo ongeïnspireerd en formulematig als films zijn kunnen, maar het levert een amusante reeks op van BN'ers in bijrollen. Grappen zijn niet bijzonder sterk maar vermaken toch. Hoofdrolspelers zijn leuk genoeg om de volle speelduur te boeien.

Alleen jammer van een plot dat steeds stappen over lijkt te slaan in zijn ontwikkeling. Laat ik het zo zeggen: echt logisch is het allemaal niet.

avatar van Timmy757
Aardige film, kijkt gewoon lekker weg. Carice en Bruijning zijn goed op dreef, daarintegen heb ik me wel bijna de hele film geërgerd aan de overacting van Römer. 3*.

avatar van lucdecoster
voor mij de beste scène : het liedje van Cheap Trick dat gespeeld wordt in de keuken

avatar van Glennekeeeee
Alles is Liefde was een flauw maar degelijk georganiseerd aftreksel van de typische britse all star romkoms als 'Love Actually' en de verschillende gelijknamige feestdagen. Alles is Familie borduurt enigszins voort op dit concept maar probeert ook meer te zijn.

De film begint zoals je het verwacht. De verscheidene personages worden zeer snel en 1 voor 1 geïntroduceerd om - zoals je zou verwachten - de ene na de andere zeemzoete komische romantische scènes te bewandelen. Alles is Familie verlaat redelijk snel die baan en mensen die een romkom verwachten worden eigenlijk snel in de steek gelaten. Lachscènes zijn er nauwelijks, AIF beslist dan ook om eerder een serieuzere toon te zetten en meer drama als komedie te worden. De verhaallijnen zijn stuk voor stuk herkenbaar (wat een verrassing) maar vooral redelijk volwassen gebracht. Dit aangevuld door een mooie cast die het zeker aardig doet zorgt ervoor dat Alles is Familie beter lijkt te zijn dan zijn voorganger, iets waar de Britse sequels alles behalve in slaagden. Toch is Alles is Familie geen topwerk. De film schat zich iets te groot in en wordt daarmee op den duur langdradig, het mocht iets korter. Het is niet omdat je de verhalen wat serieuzer brengt dat ze daarom inhoudelijk ook meer te bieden hebben en daar slaat Alles is Familie ook de plank mis. Ook voor mensen die een komedie verwachten (want de film staat toch aangegeven als romkom) kan de film tegenvallen als je je er niet over kan zitten dat dit een andere film was dan je had verwacht. Maar het einde is, ook al is het nergens verrassend, wel een mooie apotheose die volledig weerspiegeld van wat de film wou bieden.

Alles is Familie is een aangename verrassing binnen het genre en toont vooral hoe je dit concept ook op een volwassen manier kan brengen. Met dank aan goede muziek, visueel mooi en een uitstekende cast is dit romantisch drama éen van de vermakelijkste uit het genre

avatar van Lennon
Verrassend leuke film!

Absoluut een verbetering tov de voorganger.
Heb regelmatig kunnen lachen , en de speelduur stoort niet.

avatar van misterdhdh
Vermakelijk filmpje maar niet echt een absolute topper. Heb het vorige deel nog nooit gezien maar deze was op zich wel nog aangenaam om naar te kijken. Film begint snel maar kan het tempo niet de hele film vasthouden. Had het waarschijnlijk nog beter gevonden wanneer de film iets minder lang duurde. Meer dan twee uur is iets te lang voor dit redelijk dun verhaaltje. Sommige scenes waren iets te geforceerd en overbodig. Voor de rest leuke cast en redelijk goed acteerwerk.Vooral van Houten deed het goed en is bovendien een prachtige verschijning om naar te kijken. Misschien iets te veel personages om je echt te kunnen inleven in een personage. Af en toe leuke oneliners maar echt supergrappig wordt het nooit, al zitten er zeker genoeg leuke momenten en en verscheen er af en toe wel een lach op mijn gezicht. De film lijkt zich meer hebben toegespitst op het drama gedeelte, en dat is wel goed gelukt. Film is om sommige gebieden zeer herkenbaar. We twijfelen allemaal al wel eens hoe we verder willen met het leven en onze toekomst en welke keuzes we gaan maken. Maar ook dat het leven niet altijd loopt dan dat je zelf zou willen. Af en toe een leuk muziekje tussen, was ook leuk voor het vermaak. Al bij al zeker vermaakt met deze film, al duurde hij iets te lang. Maar zeker geen slechte film in zijn genre en leuke luchtige film als tussendoortje;
3.5/5

Deze film vind ik gewoon biljant
goede geacteren door iedereen.
komediedrama film geven ik 5 ster

avatar van mjk87
Film viel me alleszins mee en soms zelfs was dit gewoon erg prettig kijkvoer. Het eerste kwartier was nog het minste, vooral met een grote rol voor Römer die wel vrij overtuigend is als blaaskaak, maar ook gewoon strontvervelend. Daarna komt het verhaal echt op gang en vind ik de meeste personages goed neergezet en vrij sympathiek. Dan helpen de dialogen van Van Kooten ook wel, en zeker een Van Houten weet wat ze daarmee moet. Daarnaast heeft Derwig een mooie rol en viel Bruijning positief op na zijn vreselijke rol in Hartenstraat die ik eerder had gezien. Verder is het hele blik BN'ers dat wordt opengetrokken best geinig met natuurlijk een glansrol voor pa Van Kooten. De film duurt soms wel iets te lang, maar het hart zit op de goede plek. Sowieso duurt de film een kwartier te lang. De film had echt pluspunten gekregen als deze wat eerder was gestopt midden in die bak ellende, dat had me met een voldaan gevoel achtergelaten. Maar men durfde het blijkbaar niet aan waardoor het einde nu gewoonweg minder boeit. 3,0*.

avatar van mikey
Pffff Wat burgerlijk en banaal weer. Typisch gevalletje nl. Zelfde koppen, camerastandpuntjes, locaties, dialoogjes.

U-77
Stereotype, puberale rommel van de bovenste plank. Echt schaamteloos slecht.