menu

Film / Cast en crew / Dwayne Johnson

zoeken in:
Terminator, Rocky, Rambo. Die kennen we nu 30 jaar later nog. En over nog eens 30 jaar nog steeds. Die rollen in films die jij noemt, dat waag ik te betwijfelen.

SSeagal schreef:
(quote)

Tsja, het is maar wat je verstaat onder iconisch. Welcome To The Jungle, de foute maar zeker vermakelijke Doom, een aantal F&F films, Walking Tall, G.I. Joe: Retaliation, Central Intelligence, om er maar een paar te noemen. Best grootse films of films die dikke foute actie kennen. Misschien klopt de vergelijking met Schwarzenegger niet helemaal qua films (mede door het ontbreken van het jaren 80 gevoel, accent en grappige oneliners), maar zeker wel qua gespierde actieheld die ook zijn mannetje wel staat op het witte doek

De titels die jij noemt kunnen zich natuurlijk op geen enkel vlak meten met Terminator, Rambo, Predator, Rocky etc. Klopt gewoon wat mjk87 zegt, The Rock mist de iconische rollen of titels. Zijn werk is vermakelijk, dat van Stallone en vooral Schwarzenegger legendarisch.

Tsja legendarisch.. ook dat is discutabel. Ik denk dat nostalgie en het tijdperk toen een grote rol speelt. Al moet ik wel zeggen dat de hedendaagse actiefilms vaak die rauwheid missen, lastig om precies uit te leggen, maar puur een gevoel. Maar ik snap ook wel wat je bedoeld, de films met The Rock zijn erg tof, maar of je er 15 of 20 jaar later er nog over praat, nee dat dan weer niet. Waarom dat wel bij bepaalde Stallone of Arnold films het geval is? Geen idee. Misschien toch dat nostalgie gevoel, nostalgie maakt blind soms denk ik

Misschien wordt het tijd om The Rock eens te casten voor een nieuwe Terminator film

Vroeger maakte Dwayne Johnson nog goede films, met vaak harde over-the-top actie. Tegenwoordig speelt hij meer in komedies en kinderfilms... nu hij bekender is geworden. Jammer.

Vandaar dat ik hem niet meer kan vergelijken met bijv. Arnold, Stallone of Jean-Claude.

Valt ook wel mee hoor, F&F 8 was van vorig jaar en CI van 2016 en op IMDB zie ik dat er nog een paar actie titels onderweg zijn. Maar ben het deels wel met je eens dat hij vooral lekker moet beuken en knallen, zoals in GI Joe bijvoorbeeld Niks is irritanter dan een acteur die haast gemaakt is voor domme over de top actie rollen, ineens een drama of comedy doet om zichzelf zogenaamd te bewijzen of om divers te zijn. Wellicht leuk idee voor 1 of 2 keer, maar daarna gewoon weer terug naar waar je goed in bent.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:11 uur

geplaatst: vandaag om 21:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.