• 8.669.702 stemmen

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Skyscraper

"Don't look down"

De ex-militair Will Sawyer is verantwoordelijk voor de veiligheid in een wolkenkrabber in China. Tijdens een opdracht in staat plotseling een verdieping in de brand, waarvan hij de schuld krijgt. Hij slaat op de vlucht terwijl hij zijn onschuld probeert te bewijzen en op zoek gaat naar de dader. Bovendien moet hij alles op alles zetten om zijn gezin te bevrijden dat vastzit in het brandende gebouw.

Social Media

avatar van martijn011

martijn011

Gedrocht van een film.

Ik begreep dat dit een soort ode aan 'Die Hard' zou moeten zijn. Als ze echt een ode aan die topfilm wilden dan hadden ze deze film niet uit moeten brengen. In bijna niks is dit een goede film.

Allereerst is het verhaal echt om te huilen zo slecht. We zien Johnson wel vaker in hersenloos vermaak maar dit spant wel echt de kroon. De personages zijn nog platter dan karton, met als absoluut dieptepunt de slechtste en oninteressantste schurken die ooit op film zijn verschenen.

Is er dan niks goed? Ik moet zeggen dat de toren er wel mooi uit zag en ook het camerawerk mocht er zijn. We zien een aantal prachtige shots voorbij komen. Verder is dit een actiefilm zonder spanning, humor en creativiteit en weet ik zeker dat ik de film over een paar dagen al vergeten ben.

Zwaar onvoldoende.

avatar van AmazingPP

AmazingPP

Gisteren gezien vanaf 4K UltraHD Blu Ray. Het is een "als je denkt dat het niet erger kan, wordt het nog erger en dan nog erger"-film. Het verhaal heeft eigenlijk niks om handen en zo wordt er dan ook geacteerd. De personages blijven plat en zijn compleet onderdanig aan de actie in de film. De effecten zijn prima in orde en er zitten geweldige vondsten in. Het is overduidelijk een popcorn-film, gericht op de actie. Heb ik ervan genoten? Mwaah.... Met momenten wel, met momenten niet. 2,5 *

avatar van Jan met de pet

Jan met de pet

Film in 3D gezien.....mooie beelden en ik heb wel genoten, verstand op 0 en je hebt een leuke avond 4,0

avatar van frolunda

frolunda

De vorige film die ik met Dwayne Johnson gezien heb was San Andreas,geen hoogvlieger maar toch nog wel redelijk onderhoudend.Met name door de spectaculaire beelden van de diverse aardbevingen en daaruit voortvloeiende rampen.

Wat dat betreft is Skyscraper toch weer een stapje terug.Een ongeloofwaardig en al snel niet boeiend verhaal plus het feit dat ik van alle zogenaamde actiehelden die we de laatste decennia gehad hebben (Stallone,Schwarzenegger,Statham,Seagal om er maar een aantal te noemen) Johnson toch wel één van de zwakste vind.De man is (meestal) een zeer matige acteur en heeft in mijn ogen weinig charisma.

De actie in Skyscraper was zo nu en dan nog wel redelijk en ook de aanwezigheid van Neve Campell was nog best verfrissend maar voor de rest was het allemaal zo voorspelbaar en uitgekauwd dat ik zo'n uur na de film het meeste alweer vergeten ben.

Een,zelfs in zijn genre erg matig stukje cinema.

avatar van Flavio

Flavio (moderator films)

Bericht met onleesbaar taalgebruik verwijderd.

avatar van Boneka

Boneka

We hadden al Die Hard en The Towering Inferno (1974) en toen kwam Skyscraper uit 2018. De originaliteitsprijs zal die dus al niet krijgen. Maar dat wil niet zeggen dat Skyscraper slecht is, want qua actie en vormgeving ziet ie er strak en goed uit. Ook het beeld 4K en geluid is niks op aan te merken. Er valt dus best wel wat te genieten! Maar voor de rest vooral doorsnee. Het plotje is mager en de geloofwaardigheid is ver te zoeken met als dieptepunt the Jump. En we kunnen Dwayne Johnson beter Cloud Scraper noemen in deze film. Opvallend dat hij zoveel kan met een been! Maar goed wil je een hersenloze film zien zoals hier al wordt benoemd, dan kun je hier prima naar kijken. Geen moeilijke plotwendingen nee gewoon recht door zee of door de vlammen dit keer. Pluspunt vond ik wel de Chinese taal die er werd gesproken. Bad girl Hannah Quinlivan vond ik wel een lekkere rol hebben. Al kun je het verloop natuurlijk wel weer raden. A la James Bond met een vrouwengevecht. Man tegen man, vrouw tegen vrouw.

Okay geen topper, maar voor tussendoor gewoon een lekkere wegkijker. Dat de geloofwaardigheid ver te zoeken is moeten we maar voor lief nemen.

avatar van Kondoro

Kondoro

“If you can't fix it with duct tape... you ain't using enough duct tape.”

Een typische Johnson blockbuster, word dat nu een ding? Ik denk dat Johnson wel de Schwarzenegger van deze tijd is, een gespierde bunk die eigenlijk iedereen voor z’n kloten schiet en zelf er met een paar schrammen van af komt. Ook ‘Skyscraper’ mag zich in dit lijstje voegen. Ik zelf heb gewoon heerlijke genoten met een verstand op nul dan wil dat nog wel eens lukken.

Het stelt allemaal niet veel voor. Johnson is een ex-marinier die werkzaam is voor de F.B.I. Tijdens een klus raakt hij verzeild met een zelfbomber die er voor zorgt dat hij een been kwijt raakt. Hij gaat vervolgens aan het werk in een grote toren als security(?) waarna de toren aangevallen word en de familie van Johnson er nog in zit. Hij zet alles op alles om zijn familie en de toren te redden.

Tja, en dan krijg je alles wel te zien wat je verwacht. Johnson die met een nepbeen over een kraan weet te rennen en zo het gebouw in springt, aan het gebouw hangt aan een dun touwtje en noem zo maar op wat allemaal volgt. Het is vrij cliché, lekker doorsnee maar wel gewoon prima uit te zitten. De film duurt nergens te lang en is vrij snel afgelopen zonder te veel poes pas, een prima film om je te vermaken op een avondje, niks bijzonders.

avatar van klara

klara

Schaamteloos vertier, je struikelt zowat over de onwaarschijnlijkheden, maar 't smaakte best

wel lekker. Het zag er ook mooi uit, de toren op zich, later het vuur, enkele actiescenes en ik

begin ook meer en meer een zwak voor Dwayne Johnson te krijgen niet per se om diens

beperkte acteervermogen maar meer als actie-acteur en die in andere films ook redelijk de humor

aankan. De film biedt met veel actie uitsluitend oppervlakkig vermaak zoals de film ook evident

bedoeld is, maar neem je alles met een dikke korrel zout, dan beleef je ruim anderhalf uur prettig kijkplezier.

avatar van jipt

jipt

Over de top en ongeloofwaardig zijn hier de juiste ingredienten voor een hoop onzin en plezier.

avatar van des1

des1

Geen film voor mensen met hoogtevrees... zoals ik. Dwayne immer sympathiek.

avatar van Arleta

Arleta

Wat een onzin. Tegenwoordig moet alles van de effecten komen. Verhaal en acteurs doen er niet meer toe. Kan er niet meer punten van maken.

avatar van des1

des1

Arleta schreef:

Nou, ik had anders het zweet in m'n handen staan. Grappig dat een 2D scherm in je huiskamer toch zo'n effect kan sorteren. Mooie, levensechte effecten waar ze in de tijd van de Towering Inferno en de 60's TV serie de Thunderbirds van konden dromen.

avatar van ILDIB

ILDIB

Deze film duurt 103 minuten. Daarvan zijn er 103 onzin. Totaal ongeloofwaardig en incorrect.

Magnetic brakes en vervolgens zie je frictie vonken.

Hidden compartiments staan op de plattegrond.

Positieve punt is dat neve campbell niet ten prooi is gevallen aan ouderdom of uitgemergeldheid. Helaas is ze niet beter gaan acteren.

Het boeit genoeg om af te kijken dat wel.

avatar van Antonev

Antonev

Als liefhebben van The Rock films, vond ik dit toch wel een beetje een tegenvaller. Niet omdat er te weinig actie in zat of omdat het een lekker onwaarschijnlijk verhaal was, maar meer omdat The Rock een beetje uit de toon viel. Ik vond hem niet helemaal lekker op z’n plaats als invalide veiligheidsadviseur die een brandend gebouw in moet om zijn gezin te redden.

Het verhaal, tjah. In principe gewoon lekker hersenloos vermaak met veel actie. Precies zoals we van The Rock gewend zijn. Mooie vechtscenes, aparte bad guys en veel explosies. Niet goed, niet slecht, maar zeker wel vermakelijk.

Normaal gesproken wel goed voor 3 sterren, maar nu helaas een halfje er af voor de onwennige rol van The Rock.

avatar van Karst

Karst

Vermakelijke nonsens. Verstand op nul, biertje en borrelnootjes klaar en kijken. Vond het prima verder. Johnson doet waar hij goed in is. Een scène waar Johnson naar beneden stort wist zowaar nog een een oei!! aan mijn vrouw te ontlokken.

Snap de kritiek ook niet zo. Laten we eerlijk zijn, verhaal van Die Hard stelt ook niks voor. En wat denken sommige mensen wat voor film het dan gaat worden?

Heb me prima vermaakt in elk geval.

avatar van Peter Pan

Peter Pan

Als er niets anders te zien is, is er altijd wel een bar slechte film met Dwayne Johnson.

Toch er weer ingetrapt en gekeken....

Slecht emotieloos geacteerd en zeer onrealistisch.

Ook op de filmposter had ik het natuurlijk al kunnen zien, aan zijn vingertoppen hangend ver boven de grond....

Deze man beklimt wolkenkrabbers met een stukkie touw en een rolletje ducktape, kan met een "hout poot" 200 meter hoge hijskranen beklimmen en meters verspringen door de lucht, houd zware loopbruggen in bedwang met z'n armen en heeft altijd geluk dat er op grote hoogte geen wind is.

Totaal overbodig dat hij een "handicap" en een zoontje heeft, zonder deze gegevens wat de film exact het zelfde.

De "boeven" hebben een speciaal iemand om met een computersysteem te werken, maar zijn vrouw(die ineens ook martial-arts beheerst) weet met een paar handelingen ook alles te regelen.

Dit was voor mij het enigste aardige stukje in de film: "Oja dat is Neve Campbell" en toen weer verder.....

Hoop je op hersenloze actie, is het een prima film, hoop je op een enigsinds realistisch en spannend verhaal dan zou ik deze echt overslaan.

Waarom Dwayne Johnson zoveel geld verdiend, in zo enorm veel films speelt en telkens zulke slechte prestaties neerzet is voor mij echt een raadsel, maar dat zal waarschijnlijk echt aan mij liggen. Blijkbaar is er een groot publiek voor.

Slecht

0,5 *

avatar van panax

panax

spannende aktiefilm

leuke rol van neve campbell

mooie high tech beelden

prachtige special effects !!

prima rol ook van dwayne johnson

ducttape is de oplossing ,hahahahahhhahahahahhhahahha !!

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Vandaag nog eens herbekeken, heb deze met een half sterretje verhoogd.

Vond het een prima rampen / actiefilm!

Mooie opbouw, spannende scenes, mooi gedaan met dat vuur in de wolkenkrabber.

Soms wel een beetje over de top, snap niet zo goed waarom er van buiten uit geen blus helikopters werden ingezet of brandweer die kwamen helpen, iedereen stond gewoon te kijken.

Vond het wel een extra toevoeging met het gezin dat ook in het gebouw vast zit, maar dit hebben we natuurlijk al wel vaker gezien in dit soort films.

Al met al duurt deze film rond 95 minuten en vond hem daarom dus zeer vermakelijk voor een avond, al ik ''San Andreas'' en ''Rampage'' beter vond met Dwayne Johnson.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Om in parcivalis zijn termen te blijven, Gaaaaaaaaap.

avatar van ovattion

ovattion

Peter Pan slaat de spijker op z'n kop. Ik sluit me hier volledig bij aan. Ik heb er maar één woord voor: 'BAGGER'.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Ik had eens zin in een popcornfilm en dan kon je vandaag al gauw uit met een film van Dwayne Johnson. Verstand op nul en gewoon kijken. Vermakelijk, mja, toch een beetje, en kan me ook best voorstellen dat dat hoge gebouw in de bioscoop en met die glazen vloer een erg mooi effect gegeven moet gegeven hebben. Visueel dus best prima gedaan allemaal.

Qua plot en actie daarentegen erg flauw. Ook de ontwikkeling van het plot stelde niet veel voor waarbij het dieptepunt toch bereikt werd bij Neve Campbell toen ze het ook eens ging oplossen door de tablet herop te starten. Alsof het ingenieuze systeem daar niet tegen bestand was ... Vond verder ook de bad guys weinig memorabel, eerder zoutloos. Jammer dat er geen confrontatie inzat met die Chinese chick. John McClane daarentegen had daar wél ervaring mee.

Beetje nonsens allemaal. Gelukkig was ook het snel voorbij. Bij deze afgevinkt. Opdracht volbracht.

avatar van Elchapo

Elchapo

• 1925 stemmen

Zwaar overdreven film,onwaarschijnlijke actiescènes en niet echt groots acteerwerk en toch onderhoudend voor een kijk beurt......3 stars.

avatar van Berthil

Berthil

Fisico schreef:
...waarbij het dieptepunt toch bereikt werd bij Neve Campbell toen ze het ook eens ging oplossen door de tablet herop te starten. Alsof het ingenieuze systeem daar niet tegen bestand was ...

Same here, tablet herstarten en de hele toren die in de fik staat geblust en man en dochter bovenin gered. dat vat wel het niveau van de film samen. Maar is op het eind dus te laat om de film uit te zetten. Daarbij ook nog het volk op de grond met ooohh aaahh omhoog kijkend naar de hoogste toren in de wereld en wat Dwayne daar allemaal aan heldendaden doet. Film waarbij je jezelf afvraagt aan het eind; "waarom heb ik hier eigenlijk naar gekeken"?

avatar van Draconia

Draconia

Mwaaa,
De muziek was beter dan de film. Klassiek all-american thrillerverhaal. Man springt het vuur in om zijn dochtertje te redden, met een dito voorspelbaar eind. Waar ik me aan erger is dat het ene moment is hij zwaar gewond, het volgende moment kan hij ECHT ALLES. Dat en het is behoorlijk [me Tarzan, you Jane] -.-
Deze films zijn eigenlijk nooit echt spannend, omdat je weet dat het goed afloopt. Pas als dat onzeker is, ga je op het puntje van je stoel zitten.
Dus een magere voldoende, het gebouw was wel gaaf, en de muziek goed.
Ik heb gelijk ook even opgezocht wat een noodparachute kost, voor het geval ik daar zou komen wonen/werken, ongeveer 1500 euro. Graag gedaan

avatar van schram101

schram101

De Die Hard van de Aldi.

Wat een sof. The Rock zoekt ze wel uit zeg.. niet voor het eerst ook. San Andreas en die film met die domme aap waren ook al zo matig. Niet dat we het niet aanzagen komen hoor, maar het is niet alleen zo fantasieloos allemaal, maar ook nog zo flauw en braaf, dat er eigenlijk helemaal niets te genieten valt.

avatar van Jheroen

Jheroen

Vaag, slaapverwekkend verhaaltje

avatar van Capablanca

Capablanca

Soms is er op het nieuws een brand in een wolkenkrabber. Wat je dan altijd ziet is veel rook en weinig of geen vlammen. Hetzelfde gold bijvoorbeeld ook voor de Twin Towers. Dat het in deze film precies andersom is, vat de hele geloofwaardigheid van de rest van de film mooi samen: die is nihil. Om dan toch te slagen moet een film wel heel onderhoudend zijn. En dat is ie niet.

avatar van Curry

Curry

Deze even meegepakt gisteren. Een cliche film by the dozen, direct to DVD etc.
De skyscraper zelf zag er keurig uit en veel effecten waren gewoon prima, maar qua verhaal was dit natuurlijk een lege zak. Vader wordt beschuldigd en moet gezinnetje redden dat uiteraard op de verkeerde plek is. Volgens mij was The Rock hier wel 25x in een situatie waar hij met een smak ergens tegenaan kwam, incl. glas maar hij heeft nauwelijks een wondje op het eind. En is onvermoeibaar.
Die bad girl was ook nogal karton met die blikken steeds van: kijk mij eens de bad girl zijn.
En wat al eerder werd aangehaald, ook ik dacht, wedden dat zijn vrouw met die bad girl moet afrekenen en ja hoor
Maar ik ben vermaakt en de film vliegt voorbij, maar absoluut geen biosbezoek waard.

schram101 schreef:

De Die Hard van de Aldi.

De Die Hard van de Aldi..... hahahaha.... GOUD

Redelijke actie film nog.

tja je kunt het van 2 kanten bekijken en dan beland je vanzelf in de midden moot.voor het gemak bekeek ik hem maar on demant bij ziggo,terwijl het niemendaletje al zeker een jaar bij mij op de plank staat.soms loop ik mijn film verzameling door vanuit inspectie op kwaliteit.en dan gaan er soms zomaar heel wat richting de kliko.nu heb je ook nog eens kwalitiet en KWALITEIT,dat is dan ook weer een puur persoonlijke smaak.kwaliteit met een hooftletter is deze zeker niet,wat mij betreft is het een film voor doelgroep pubers en school gaanden.het kunstbeen van meneer johnson vond ik ronduit een belachelijke vertoning.spanning was er nergens en de film viel telkens in herhaling om de tijd te rekken tot het eind.en toch als je jezelf de blik op oneindig kan zetten in de weet dat het nou eenmaal geen rambo first blood is,dan zul je er misschien anders tegen aan kijken.1 ster meer kan ik er niet aan kwijt.

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

Vrij vervelende film, omdat echt alles zo cliché, nep, overdreven, dom en stom in elkaar zit. Het is gewoon lachwekkend. Enige pluspunt vond ik Neve Campbell.

Wat een vreselijke bullshit. Sommige special effects waren dan nog wel 'aardig', waardoor we de film hebben afgekeken. Maar begin hier niet aan als je iets anders kunt gaan doen of kijken.