Skyscraper (2018)

Actie / Drama

geregisseerd door Rawson Marshall Thurber
met Dwayne Johnson, Neve Campbell en Pablo Schreiber

De oorlogsveteraan Will Sawyer is verantwoordelijk voor de veiligheid in wolkenkrabbers. Tijdens een opdracht in China staat plots een wolkenkrabber in brand waarvan hij de schuld krijgt. Hij slaat op de vlucht terwijl hij zijn onschuld poogt te bewijzen en op zoek gaat naar de dader. Bovendien moet hij alles op alles zetten om zijn gezin te bevrijden dat vastzit in het brandende gebouw.

avatar van Grindhouse62
schumacher schreef:
Puur vermaak, meer niet.
Dat weet je op voorhand ook dus ik ga dan ook niet gaan klagen.
Een film mag bij mij 1 ding zeker niet doen en dat is vervelen en deze hier is vd 1ste tot de laatste seconde oke, geen saaie momenten, fun vh begin tot het einde.

Ben het volledig met Schumacher eens. Dit is voor mij weer 1 van 13 in een dozijn. Heerlijke popcorn/Chips film. Je krijgt met deze film heerlijk de tijd om.

avatar van MovieHolic
Actie zat maar helaas echt veel te veel onmogelijke zaken., daar heb ik me aan gestoord. Verder leuk voor als je je een keer verveeld en domme, lompe actie wil zien.

avatar van cor1946
Een over de top film maar was best leuk om naar te kijken. De acties en trucs waren prima. En Johnson speelde goed.

Ajax&Litmanen1 schreef:
Toch jammer, de trailer beloofde me een best vermakelijke popcornfilm, maar het eindresultaat valt ondanks dat ik er niks bijzonders van verwachtte nog aardig tegen. Skyscraper jat van tig oude films zoals Die Hard en The Towering Inferno, maar brengt alles zo clichématig en zonder een greintje zelfspot, dat het nooit lekker los wil komen. Daarnaast irriteerde ik me al snel aan de overdaad aan greenscreen CGI effecten die zo opzichtig aanwezig zijn (met een handje de rand van de toren nog vast kunnen pakken met daaronder honderden meters aan vuur, dat soort onzin) dat het ook niet erg indrukwekkend op me overkwam. Je had nooit het idee dat The Rock en zijn familie nou echt in de problemen zaten, ondanks een waanzinnig groot vuur. Ook jammer dat het niet gewoon een keiharde r-rated actiefilm is geworden als ze toch niet met humor willen strooien. Nu is het eigenlijk gewoon een film zonder eigen smoel geworden.

Dat is toch jammer, want visueel was de film verder wel aantrekkelijk met een fraaie megatoren en The Rock is gewoon altijd een stabiele factor omdat hij met zijn charisma en spieren gewoon prima een film kan dragen. Geen geweldige acteur, maar zijn enthousiasme compenseert veel. Jammer alleen dat hij veel te vaak in clichématige, commerciële projectjes speelt. Neem bijvoorbeeld hier ook de bad guys, wat een inhoudsloze flauwe kneuzen zijn dat zeg. Als The Rock ooit stopt met acteren zal hij nauwelijks een memorabele, legendarische titel op zijn naam hebben staan zoals bijvoorbeeld Stallone en Schwarzenegger dat wel hebben. Hij kan beter dan dit soort werk afleveren, al heb ik me er wel gewoon mee vermaakt. Vlot tempo, paar aardige stunts en ach, je krijgt wat je verwacht.

Het is niet te geloven hoe vaak je het woord cliché en nog een aantal van die woorden in een zogenaamde mening tegenkomt. Als je een film clichématig vindt, dan zijn jouw gekozen woorden van hetzelfde gehalte !! Ik zou het bijna vergeten, maar ik vind het een leuke film!

avatar van Ajax&Litmanen1
JanLo schreef:

Wat wil je nu eigenlijk zeggen?

Ajax&Litmanen1 schreef:

Wat wil je nu eigenlijk zeggen?
Begrijp je het niet ? Ik vind het een leuke film en jouw woordkeuze in de recensie clichématig om het met je eigen woorden te zeggen.

avatar van Ajax&Litmanen1
JanLo schreef:

Dat bedoel ik. Wat wil je nu zeggen. Maar ben blij dat jij een wat minder kritische kijker bent en hebt genoten van dit meesterwerk!

Ajax&Litmanen1 schreef:

Als het om actie gaat ben ik idd niet zo kritisch. Het mag voorspelbaar en clichématig zijn, en ik verwacht geen memorabele acteerkunsten. Ik kijk vooral om van de film te genieten, en dat lukt heel vaak. Actiefilms, en ook Romcoms zijn voor mij sowieso geen meesterwerken, maar ik vind het allemaal wel leuk om naar te kijken.

avatar van Brabants
Film zoals die al duizenden keer is uitgewerkt maar dan in een ander jasje. Met wat popcorn in de ene hand en een vloeibare versnapering in de ander is het allemaal prima te behappen. Het verdient daarna niet echt de moeite om er uitgebreid bij stil te gaan staan.

avatar van broncode
Heerlijke aktie film. Alles over de top, maar dan ook perfect uit gevoerd.

avatar van f2sputnik
Heerlijke actiefilm, gewoon kijken, niet nadenken.
Altijd leuk om naar "The Rock" te kijken.
Geen film om diepzinning te analyseren, gewoon lekker wegkijken.

avatar van lordhumangus
Die vent is zo perfect in alle films dat op 2 benen staan te gemakkelijke was in de film, dan maar een prothese om het wat moeilijker over te laten komen richting het publiek. Acteren kan ie niet, hij moet het hebben van de actie. ZIjn beste acteerwerk was in Tooth fairy van 2010. Plotgaten in de film zo groot als sink holes. Doorsnee film voor op een kater Zondag.

Zeer vermakelijke actie film. De actie scenes zien er prima uit en Johnson is toch wel op zijn best in dit soort macho rollen. Welliswaar met een klein hartje als het om gezinnetje gaat. Vesrtand op nul en genieten maar Dikke anderhalf uur suspense.3.5*

...hoop azijnpissers hier sorry.......gewoon n gezellige rampenfilm.Heb er nog nooit een gezien die realistisch was dus...kijken en niet zeuren met .......en hou dat so called interessante jargontaaltje bi je.

avatar van Uier
rooie60 schreef:
n gezellige rampenfilm.

Is dat zoiets als een vrolijke genocide?

avatar van Left4Dead
En het begon allemaal aardig netjes en leuk. Een actieflick die volledig uit de bocht vliegt en het verhaal en zeker ook het script compleet om zeep brengt.

Jammer.... hier had een soort en met Die Hard film uit gehaald kunnen worden.

avatar van NERD
JanLo schreef:

Ben het in grote lijnen met je eens m.b.t. actiefilms. Het jammere is dat in het geval van deze film zelfs het genieten van de film best lastig was omdat alle dingen waar potentieel van genoten zou kunnen worden van mijlenver aan ziet komen.

NERD schreef:

Misschien, maar waarschijnlijk vind ik het ook leuk als ik het mijlenver van tevoren zie aankomen. Dat zie ik trouwens in de meeste actiefilms, en het stoort me niet, anders ging ik ze niet meer bekijken.

Uier schreef:

Is dat zoiets als een vrolijke genocide?

Wat jij wilt...boeiuh....