Skyscraper (2018)

Actie / Drama

geregisseerd door Rawson Marshall Thurber
met Dwayne Johnson, Neve Campbell en Pablo Schreiber

De ex-militair Will Sawyer is verantwoordelijk voor de veiligheid in een wolkenkrabber in China. Tijdens een opdracht in staat plotseling een verdieping in de brand, waarvan hij de schuld krijgt. Hij slaat op de vlucht terwijl hij zijn onschuld poogt te bewijzen en op zoek gaat naar de dader. Bovendien moet hij alles op alles zetten om zijn gezin te bevrijden dat vastzit in het brandende gebouw.

Ik heb de film afgezet want ik kon er niet meer naar kijken.

avatar van clubsport
Als dit de bedoeling was om een soort die hard kloon te maken is het niet echt geslaagd , slecht is ie ook zeker niet maar memorabel evenmin .

avatar van macrobody
De winnende formule voor een actiefilm zijn de volgende ingrediënten: schieten, tieten en helikopters. Deze film mist het tweede als je de pecks van Dwayne Johnson niet meerekent

Dan moet er natuurlijk ook genoeg actie zijn en is het verhaal van ondergeschikt belang. Dat heeft deze film dan weer wel volop. Lekker over de top en niet te veel nadenken, een film waarvoor je naar de bios zou gaan als die niet vol met mensen zat die niet weten hoe ze zich moeten gedragen in gezelschap.

avatar van snarfje5508
Bijna aandoenlijk hoe cliché deze film verloopt. Iedereen doet zijn best maar oh oh, wat een bovennatuurlijke nonsens blijft het toch. Als je je niet lekker voelt op een verdwaalde zondagmiddag nog net te hachelen. Niet nadenken, gewoon kijken.

avatar van john mcclane 2
Popcorn vermaak , verre van origineel . Als je daar door heen kijkt , krijg je wat je wilt .
Prima in beeld gebrachte actie .leuk vermaak .
Vernieuwend is het niet is een understatement .
Maar ja, de actie liefhebber krijgt wat hij wil ( en helaas al zo vaak eerder gezien heeft .)
En die formule blijkt nooit helemaal uitgekauwd . En zal zich nog vaak herhalen . Eerlijk gezegd kan ik het ze niet kwalijk nemen .
Als je het redelijk uitvoert , geldt de regel : never chance a winning team .
Dus toch een redelijke voldoende wat mij betreft .

avatar van Stevil
Best vermakelijk. Gezien in de bioscoop. En niet weggelopen, zoals bij het pijnlijk irritant filmpje " Pain and gain". Dwayne Johnson is net als, Jason Statham en Vin Diesel, excellent in het acteren in actiefilmen. Ze zijn dit genre perfect op het lijf geschreven. We gaan er ook geen rasacteurs van maken. Tom Cruise en Denzel Washington, zijn dat wel. Dat kan je van Stallone, en Schwarzenegger ook niet zeggen . Maar, ze zijn wel beter dan Steven Seagal. Die lijkt in iedere film zijn tekst gewoon op te zeggen, en voor de camera te staan, alsof hij dit niet eens wil.

avatar van Night owl
Stiekem iets meer van verwacht, al begon het redelijk goed.
Maar wel veel onlogische en over-de-top dingen. Een normaal mens zou natuurlijk al lang het loodje hebben gelegd in al die rook en hitte.

Maar goed, het is wel vermakelijk.

avatar van jex
jex
Denk dat ik voorlopig geen Dwayne Johnson films ga kijken. Na Rampage en nu dit. Slecht.

avatar van Noodless
Neen, deze actiefilm wist me niet echt te bekoren. Voorspelbaarheid troef, maar vooral geen aanwezige spanningskracht. De redenen : simpel plot, veel ontploffingen die toch niet het beoogde doel weten te halen, zwakke boeven, te veel sentiment, holle personages en te veel actiemomenten die zelfs voor dit subgenre ongeloofwaardig en soms overdreven aangezet worden. Voldoende onderhoudend dat wel, maar interesse vermindert naarmate de film vordert. 5/10 By the way Rampage vond ik dan wel weer leuk.

avatar van IH88
“If you can't fix it with duct tape... you ain't using enough duct tape.”

De zoveelste actiefilm met Dwayne Johnson. Op een gegeven moment beginnen ze allemaal op elkaar te lijken, hoewel Skyscraper vooral een kopie is van Die Hard en The Towering Inferno. Een kopie is altijd minder dan het origineel, maar Skyscraper is zeker geen slechte film.

Dat komt vooral (zoals wel vaker) door The Rock, die weer laat zien de beste actieheld van het moment te zijn. Neve Campbell laat zien dat ze in meer films gecast moet worden, en haar personage is hier lekker bad ass. Het bracht fijne jeugdherinneringen aan mijn vele kijkbeurten van Scream naar boven. Origineel is het niet, maar Skyscraper is voor het grootste gedeelte vermakelijke onzin.

Lees opnieuw weer vele negatieve kritiek. Ok, is een actiefilm zonder diepgang, maar dit is eigen aan het genre. Wil je een echt zwaar op je maag liggend verhaal, zoek dan een drama of iets dergelijks. Je weet toch op voorhand als je kiest voor actie en Dwayne Johnson wat je mag verwachten. En ik hou van alle genres film, zie maar mijn reviews. Maar als ik een actie wil zien, weet ik dat ik met Dwayne niet kan missen. Altijd goed voor zijn genre. Alleen mis ik bij deze een beetje de typische zelfspot en komische bijnoot die ik bij andere films van Dwayne wel heb. Concept ok. En ja, niet realistisch, maar welke actiefilm is dat wel? Dwayne doet het goed. En Campbell Neve al tijdje niet meer gezien, blijft toch wel streling voor oog, lijkt precies niet te verouderen. Een ding vind ik niet ok: film bekeken via Telenet tv theek. In hun trailer zit een scène die in de film niet eens voorkomt, nl. deze waar men smalend doet over de gewone veiligheidsbeambten die Dwayne is en waar hij in conflict raakt met de veiligheidschef van het gebouw...Vreemd. Maw. er is dus een extended version. Alleen spijtig dat de trailer gevoed wordt met de scenes die in de normale film niet voorkomen...
Samengevat: voor actiefilm en liefhebbers van Dwayne: zeker bekijken. Voor zoekers van diepgaande drama en romantiek, niet doen. En doe je het toch, leef met de gevolgen want je weet waar je aan begint (breek dan ook niet af)... En pas op met trailer... Deze klopt niet, maar geeft wel sfeerbeelden van wat je mag verwachten. Voor mij toch 3*

avatar van Left4Dead
Mickey b schreef:

Dus elke actiefilm uit de geschiedenis binnen het genre actie bevat geen diepgang. Dat is nieuws voor mij, heb het nog niet zien staan op de voorpagina van de betrouwbare Telegraaf.

En nu kegel je het genre drama ook maar eens om, strak bezig.....

Toch best eerst eens goed lezen voor je degelijke repliek post. Eigen aan het genre betekent niet alle actiefilms hé... Maar als je kiest voor bepaalde acteurs weet je wat je mag gaan verwachten. Zowel positief als negatief.
En meestal is drama geen luchtig verhaal. Waar ik het genre drama volgens jou mee omverkegel lijkt mij een mysterie.