Skyscraper (2018)

Actie / Drama

geregisseerd door Rawson Marshall Thurber
met Dwayne Johnson, Neve Campbell en Pablo Schreiber

De ex-militair Will Sawyer is verantwoordelijk voor de veiligheid in een wolkenkrabber in China. Tijdens een opdracht in staat plotseling een verdieping in de brand, waarvan hij de schuld krijgt. Hij slaat op de vlucht terwijl hij zijn onschuld probeert te bewijzen en op zoek gaat naar de dader. Bovendien moet hij alles op alles zetten om zijn gezin te bevrijden dat vastzit in het brandende gebouw.

Ik heb de film afgezet want ik kon er niet meer naar kijken.

avatar van clubsport
Als dit de bedoeling was om een soort die hard kloon te maken is het niet echt geslaagd , slecht is ie ook zeker niet maar memorabel evenmin .

avatar van macrobody
De winnende formule voor een actiefilm zijn de volgende ingrediënten: schieten, tieten en helikopters. Deze film mist het tweede als je de pecks van Dwayne Johnson niet meerekent

Dan moet er natuurlijk ook genoeg actie zijn en is het verhaal van ondergeschikt belang. Dat heeft deze film dan weer wel volop. Lekker over de top en niet te veel nadenken, een film waarvoor je naar de bios zou gaan als die niet vol met mensen zat die niet weten hoe ze zich moeten gedragen in gezelschap.

avatar van snarfje5508
Bijna aandoenlijk hoe cliché deze film verloopt. Iedereen doet zijn best maar oh oh, wat een bovennatuurlijke nonsens blijft het toch. Als je je niet lekker voelt op een verdwaalde zondagmiddag nog net te hachelen. Niet nadenken, gewoon kijken.

avatar van john mcclane 2
Popcorn vermaak , verre van origineel . Als je daar door heen kijkt , krijg je wat je wilt .
Prima in beeld gebrachte actie .leuk vermaak .
Vernieuwend is het niet is een understatement .
Maar ja, de actie liefhebber krijgt wat hij wil ( en helaas al zo vaak eerder gezien heeft .)
En die formule blijkt nooit helemaal uitgekauwd . En zal zich nog vaak herhalen . Eerlijk gezegd kan ik het ze niet kwalijk nemen .
Als je het redelijk uitvoert , geldt de regel : never chance a winning team .
Dus toch een redelijke voldoende wat mij betreft .

avatar van Stevil
Best vermakelijk. Gezien in de bioscoop. En niet weggelopen, zoals bij het pijnlijk irritant filmpje " Pain and gain". Dwayne Johnson is net als, Jason Statham en Vin Diesel, excellent in het acteren in actiefilmen. Ze zijn dit genre perfect op het lijf geschreven. We gaan er ook geen rasacteurs van maken. Tom Cruise en Denzel Washington, zijn dat wel. Dat kan je van Stallone, en Schwarzenegger ook niet zeggen . Maar, ze zijn wel beter dan Steven Seagal. Die lijkt in iedere film zijn tekst gewoon op te zeggen, en voor de camera te staan, alsof hij dit niet eens wil.

avatar van Night owl
Stiekem iets meer van verwacht, al begon het redelijk goed.
Maar wel veel onlogische en over-de-top dingen. Een normaal mens zou natuurlijk al lang het loodje hebben gelegd in al die rook en hitte.

Maar goed, het is wel vermakelijk.

avatar van jex
jex
Denk dat ik voorlopig geen Dwayne Johnson films ga kijken. Na Rampage en nu dit. Slecht.

avatar van Noodless
Neen, deze actiefilm wist me niet echt te bekoren. Voorspelbaarheid troef, maar vooral geen aanwezige spanningskracht. De redenen : simpel plot, veel ontploffingen die toch niet het beoogde doel weten te halen, zwakke boeven, te veel sentiment, holle personages en te veel actiemomenten die zelfs voor dit subgenre ongeloofwaardig en soms overdreven aangezet worden. Voldoende onderhoudend dat wel, maar interesse vermindert naarmate de film vordert. 5/10 By the way Rampage vond ik dan wel weer leuk.

avatar van IH88
“If you can't fix it with duct tape... you ain't using enough duct tape.”

De zoveelste actiefilm met Dwayne Johnson. Op een gegeven moment beginnen ze allemaal op elkaar te lijken, hoewel Skyscraper vooral een kopie is van Die Hard en The Towering Inferno. Een kopie is altijd minder dan het origineel, maar Skyscraper is zeker geen slechte film.

Dat komt vooral (zoals wel vaker) door The Rock, die weer laat zien de beste actieheld van het moment te zijn. Neve Campbell laat zien dat ze in meer films gecast moet worden, en haar personage is hier lekker bad ass. Het bracht fijne jeugdherinneringen aan mijn vele kijkbeurten van Scream naar boven. Origineel is het niet, maar Skyscraper is voor het grootste gedeelte vermakelijke onzin.

Lees opnieuw weer vele negatieve kritiek. Ok, is een actiefilm zonder diepgang, maar dit is eigen aan het genre. Wil je een echt zwaar op je maag liggend verhaal, zoek dan een drama of iets dergelijks. Je weet toch op voorhand als je kiest voor actie en Dwayne Johnson wat je mag verwachten. En ik hou van alle genres film, zie maar mijn reviews. Maar als ik een actie wil zien, weet ik dat ik met Dwayne niet kan missen. Altijd goed voor zijn genre. Alleen mis ik bij deze een beetje de typische zelfspot en komische bijnoot die ik bij andere films van Dwayne wel heb. Concept ok. En ja, niet realistisch, maar welke actiefilm is dat wel? Dwayne doet het goed. En Campbell Neve al tijdje niet meer gezien, blijft toch wel streling voor oog, lijkt precies niet te verouderen. Een ding vind ik niet ok: film bekeken via Telenet tv theek. In hun trailer zit een scène die in de film niet eens voorkomt, nl. deze waar men smalend doet over de gewone veiligheidsbeambten die Dwayne is en waar hij in conflict raakt met de veiligheidschef van het gebouw...Vreemd. Maw. er is dus een extended version. Alleen spijtig dat de trailer gevoed wordt met de scenes die in de normale film niet voorkomen...
Samengevat: voor actiefilm en liefhebbers van Dwayne: zeker bekijken. Voor zoekers van diepgaande drama en romantiek, niet doen. En doe je het toch, leef met de gevolgen want je weet waar je aan begint (breek dan ook niet af)... En pas op met trailer... Deze klopt niet, maar geeft wel sfeerbeelden van wat je mag verwachten. Voor mij toch 3*

avatar van Left4Dead
Mickey b schreef:

Dus elke actiefilm uit de geschiedenis binnen het genre actie bevat geen diepgang. Dat is nieuws voor mij, heb het nog niet zien staan op de voorpagina van de betrouwbare Telegraaf.

En nu kegel je het genre drama ook maar eens om, strak bezig.....

Toch best eerst eens goed lezen voor je degelijke repliek post. Eigen aan het genre betekent niet alle actiefilms hé... Maar als je kiest voor bepaalde acteurs weet je wat je mag gaan verwachten. Zowel positief als negatief.
En meestal is drama geen luchtig verhaal. Waar ik het genre drama volgens jou mee omverkegel lijkt mij een mysterie.

Redelijke film waarin een veiligheidsadviseur verantwoordelijk is voor een nieuwe toren van maar liefst 255 verdiepingen. Geloofwaardigheid wordt al snel overboord gegooid en het plot zelf doet er verder ook weinig toe. Maar er is genoeg spektakel en de mega-hoge wolkenkrabber ziet er mooi uit. Dwayne Johnson doet waar hij goed in is. Vermakelijk genoeg voor een kleine 3.0 sterren.

avatar van italklaas
Typische Amerikaanse bagger. Alles overtrokken en ver van de realiteit.

Ik was al geen fan van Dwayne Johnson maar dit gedrocht slaat werkelijk alles. In een bepaalde recensie las ik zelfs een kop als "Towering Inferno meets Die Hard". Deze tenenkrommend slechte aktie film komt zelfs niet in de buurt van genoemde twee klassiekers.

avatar van GGG
GGG
Aardige popcorn film.

avatar van xxERWINxx
Aardig spektakel vol actie, leuk voor een dag als je even niets te doen hebt, speelduur van 95 minuten is ook net lang genoeg.
Hij was soms wel wat voorspelbaar, maar heb mij er wel mee vermaakt, ik had soms het gevoel sommige dingen al eens eerder had gezien in andere films, dus echt geweldig vond ik hem nou ook weer niet, gewoon een standaard actiefilm, had er toch iets meer van verwacht.
Ik vond 'Rampage' en 'San Andreas' wel een heel stuk spannender en beter.
Maar goed wel voldoende voor deze prent.

Dwayne Johnson vind ik normaal gesproken leuk om te zien in films, maar in deze flauwe, voorspelbare, kinderachtige en clichématige Actie / Drama film, welke ik destijds in de zomer helaas in de bioscoop heb gezien, vond ik hem juist tenenkrommend slecht en dit geldt minstens ook voor de overige cast, waarbij de kinderen McKenna Roberts en Noah Cottrell vooral voor een hoog braakgehalte zorgen. Dit is inderdaad zoals "italklaas" het ook al aangeeft, namelijk typische Amerikaanse bagger. Ik had nog beter de Skyscraper film met Anna Nicole Smith kunnen kijken, dan deze troep.

avatar van joeygamer2
Goede film! Begon wel OK nog niet echt goed. Toen kwam de brand en vroeg ik me af waarom het gebouw niet instortte, wat in het echt wel gebeurd zou zijn. Toen ging Dwayne ook nog even een hijskraan beklimmen en sprong ook gewoon dat gebouw in ook. Daarna werd de film toch nog beter met goede actie en een klein beetje drama. Vooral het eind vond ik toch nog het beste. Het begon slecht, maar het einde maakte her weer goed.

avatar van teigertje
Jammer de film zo laag scoort hier.

Steengoede aktie film !

Beter als verwacht.

avatar van Decec
Uitstekend actie/avontuur/thriller film...
Super mooi 3D HD kwaliteit breedbeeld...
Uitstekend spannend verhaal...
Uitstekend acteerwerk...
Bekende acteur Dwayne Johnson speelt goed...
Uitstekend achtergrond geluid met Dolby Digital 5.1..
Uitstekend camerabeweging... wolkenkrabber...
Heerlijk genoten...
Top!

avatar van missl
Als je nergens over na wilt denken en graag naar Dwayne Johnson kijkt die toch altijd alles redt, dan is deze film prima. Ik vond het wat makkelijk maar ja, voldoende.

avatar van K. V.
Deze ook eens meegepikt en het was niet mis, maar ook niet zo speciaal. Leuk om Neve Campbell nog eens te zien en verder zag de toren er wel goed uit. Het verhaal is niet zo verrassend, maar dit is wel te verwachten bij dit soort films.

avatar van umbra
Was duct tape ne sponsor Best çava actiefilmpje, allemaal zeer onrealistisch, maar boeien, is vaker bij dergelijke films. Ook redelijk voorspelbaar allemaal, maar Dwayne Johnson speelt zn rol gelek we hem kennen, vol overgave en family first attitude. Hannah Quinlivan mag er ook wel zijn

avatar van Rico120
Nee deze film werkt niet
waarom deze film probeert mee te liften van twee films (Die Hard en the Towering infuno)
Niet origineel slap aftreksel cliché

waar door deze film niet werkt jammer

Wanneer 1+1 een 1/2 is. In 3D oogde de film vast geweldig, maar is verder eerder een slap aftreksel dan de films die eerder zijn genoemd.

De slechte kritieken op deze film snap ik niet goed.
Ik had een spektakelfilm verwacht en dat heb ik gekregen, meer dan dat zelfs... als je deze film bekijkt met hoogtevrees huiver je bij sommige scènes wel extra.
Dat je in deze film geen superscenario moet verwachten is normaal, Towering Inferno en Die Hard, waar deze film op gelijkt, hadden dat ook niet, en die kregen wel meer lof dan deze film.
Deze prent is buitengewoon spannend, en daar gaat het om.
Bovendien zijn de beelden prachtig en het geluid (in Doly Atmos) fenomenaal!!!
En de cast kwijt zich zeer goed van zijn taak zonder uitzonderingen.
Voor mij is dit een topper en al één van de beste films die ik dit jaar heb gezien!!!

avatar van Shadowed
Niet slecht.

Nog maar een Johnson opgezet dan, hij speelt leuke en minder leuke rollen. Deze rol was prima, maar wel gelukkig een rol met iets meer emotie en tegenslag dan de doorsnee Johnson rol. Ik wil hem nog weleens in een pure dramafilm zien waar de actie gewoon wegblijft.

Begint al niet zo slecht, al is het duidelijk dat dit gewoon een doorsnee actiefilmpje is, met zoals ik eerder al zei, net een wat persoonlijker tintje dat het nog iets geloofwaardiger maakt. Terwijl alles wat we hier te zien krijgen volslagen belachelijk is.

Mensen met hoogtevrees zullen dit misschien wel enger vinden, ik hield zelf ook een aantal keer mijn adem in bij de beklimming van de hijskraan. Maar de hoogtevrees zelf wordt iets te vaak uitgemolken waardoor de thrillerscenes op een gegeven moment wel een beetje voorspelbaar worden.

Irritante types trouwens die schurken. Quinlivan daarbij volop, wist me de volledige speeltijd die ze kreeg te irriteren omdat ze zo'n doorsnee schurk is. Ook Møller is een wat doorsnee schurk, alleen dit keer geen zwaar Engels accent maar een Scandinavisch accent. Leuk dat die ook eens in Amerikaanse films mogen opdraven.

Actie is wel leuk, soms behoorlijk spectaculair, maar de effecten zelf vallen vaak door de mand door de wat houterige CGI. Het moet het hier eigenlijk dan ook meer hebben van thriller dan de actie zelf, want wie een pure actie verwacht komt misschien wat bedrogen uit. Actie komt meer in de vorm van vuur.

Designs zijn erg goed gelukt, dat gebouw ziet er tof uit. 8K kamer is erg leuk gedaan, en weet daar ook enkele leuke dingen mee te doen. Jammer dat de effecten dan ook totaal niet aansluiten op de mooie designs, en dat is dan weer jammer.

Camerawerk is eigenlijk het beste aan de film, want die is sterk. Hypermoderne bewegingen hier en daar en constant leuke bewegingen door de kamers. Dit helpt de film dan wat omhoog. Het is nog wel wat afstandelijk, had misschien wat dichter op de huid gemogen zodat de intensiteit wat verhoogd kan worden.

Acteerwerk is mwa, Johnson is, ondanks zijn drama in de rol, nog steeds een beetje op de automatische piloot. Campbell precies hetzelfde eigenlijk. Als de karakters iets meer een eigen smoel mochten hebben dan was dit waarschijnlijk leuker geweest.

Typisch een filmpje dat je snel vergeten bent, maar genoeg vermaak biedt om je geboeid te houden.

avatar van barcam
Verstand op nul maar stiekem genoten van deze popcorn onzin.

avatar van martijn011
Gedrocht van een film.

Ik begreep dat dit een soort ode aan 'Die Hard' zou moeten zijn. Als ze echt een ode aan die topfilm wilden dan hadden ze deze film niet uit moeten brengen. In bijna niks is dit een goede film.
Allereerst is het verhaal echt om te huilen zo slecht. We zien Johnson wel vaker in hersenloos vermaak maar dit spant wel echt de kroon. De personages zijn nog platter dan karton, met als absoluut dieptepunt de slechtste en oninteressantste schurken die ooit op film zijn verschenen.

Is er dan niks goed? Ik moet zeggen dat de toren er wel mooi uit zag en ook het camerawerk mocht er zijn. We zien een aantal prachtige shots voorbij komen. Verder is dit een actiefilm zonder spanning, humor en creativiteit en weet ik zeker dat ik de film over een paar dagen al vergeten ben.
Zwaar onvoldoende.