Rampage (2018)

Alternatieve titel: Rampage: Big Meets Bigger

Actie / Avontuur

geregisseerd door Brad Peyton
met Dwayne Johnson, Naomie Harris en Malin Akerman

Primatoloog Davis Okoye (Dwayne Johnson) heeft een ongewone beste vriend: een zeldzame albino silverback gorilla genaamd George. Maar wanneer George in aanraking komt met een experimenteel serum dat vanuit een ontploft ruimtestation op aarde is gestort, beginnen hij en andere wezens enorm te groeien. Ze trekken erop uit om alles om hen heen te vernietigen... Davis gaat er samen met een genetische wetenschapper (Naomie Harris) achteraan om hen te stoppen.

avatar van ikkegoemikke
JanLo schreef:
Je vindt de film leuk, en er over schrijven ook zo te zien. Is filmrecensent niet iets voor je ?

Ik zou een kans met beide handen grijpen. Maar ik ben dan weer zo realistisch genoeg om te beseffen dat er al genoeg recensenten zijn. Ik ben maar een kleine garnaal die schrijft voor zijn grootste fan. Voor mezelf dus

avatar van JanLo
ikkegoemikke schreef:

Nou ja, je vindt het leuk, en hier kun je je verhaal ook kwijt! En misschien heb je nog wel meer fans.

avatar van JanLo
limelight73 schreef:
man man man... kunnen we stoppen met dit soort films...
Wat mij betreft hoeft men hier niet mee te stoppen. Je kunt zelf misschien wel stoppen om naar dit soort films te kijken! Ik hou niet van horror, en kijk er dus ook niet naar, maar men mag ze gerust blijven maken!

avatar van broncode
Een vermakelijk blockbuster die geen moment verveelt. Daarnaast is the gimmick met een gorilla die gebarentaal begrijpt goed uitgewerkt. De Rock doet wat hij het beste kan, zijn muscles laten werken en aardig zijn. Is overgins ook de reden dat ik zijn films kijk, bijzonder aimabel man is het.

De actiescènes zien er super uit en de CGI is heel dik in orde, zoals je bij een blockbuster kunt verwachten. Maar dat is dan ook alles waar deze film het van moet hebben. Want het onbenullige en rammelende script, de bijzonder matige acteerprestaties en de compleet van enige inspiratie gespeende dialogen scoren echt een onvoldoende. Daar een stel slechteriken die zo uit een kinderserie van Studio 100 lijken te zijn weggelopen bij op geteld, kan ik deze film echt niet hoger dan 2 sterren geven.

avatar van Thorongil
Aardige actie, kort maar leuk, zonder pretentie.

avatar van DragQueen
Lekkere blockbuster met goede effecten, veel spektakel, een leuk uitgewerkt verhaaltje, en een prima rol van Dwayne Johnson. Vermakelijke film. 3 Sterren.

avatar van huiguh
Typische Hollywood blockbuster bagger. Enige pluspunt is de prachtige CGI.

avatar van Brabants
Film die precies zo in elkaar zit zoals je op voorhand al verwacht. Er is niets mis mee, maar je moet er van houden. Als je lekker het verstand op nul wilt zetten zit je met deze film zeker goed. Simpel en voorspelbaar verhaaltje en mooie beelden die er niet voor zorgen dat je in slaap valt.

avatar van italklaas
Gewoon een leuke film. Niets speciaals en toch de moeite waard.

Vermakelijke film, maar niks speciaals.

avatar van GGG
GGG
Popcorn movie...niets anders!

avatar van grovonion
Heel logisch opgebouwde film, met erg realistisch ingevulde elementen. Het enige wat me stoorde is dat de gorilla minder snel groeide dan de wolf en alligator. Kan niet.

avatar van Donkerwoud
Best oké voor een gameverfilming. Zeker omdat het oorspronkelijke bronmateriaal (gigantische mutanten slopen Amerikaanse steden) weinig materiaal biedt voor een volwaardige blockbuster. Ze hebben er goed aan gedaan om de relatie tussen primatoloog Davis Okoye (Dwayne Johnson) en zijn witte gorilla George centraal te stellen. Een Frankenstein-motiefje over hoe Okoye's dierenvriend door genetische manipulatie uitgroeit tot monsterlijke proporties en steeds agressiever wordt. Het beest zelf is niet inherent slecht, maar het zijn 'de wetenschappers' die met hun geknoei een spoor van vernieling aanrichten. Ook leuk dat er een gigantische chimera/wolf en een vliegende alligator tegenover George komen te staan, met een groots eindgevecht dat zowel past bij een eigentijdse blockbuster als dat het een hommage is aan de oorspronkelijke games. Wel jammer dat de schurkenrollen eerder comic relief zijn dan dat ze bijdragen aan de dreiging. De incestueuze broer- en zusrelatie tussen de twee obligate multimiljonairs 'met een diabolische agenda' is bloedirritant. Ach, ik heb me hier mee vermaakt, dat is soms ook wat waard.

avatar van Gang_Star
Prima vermaak. Een film met een hele flinke scheut actie, Dwayne Johnson (wat al bijna niet fout kan) en mooie special effects. De geloofwaardigheid is totaal niet van toepassing voor deze film en de CGI ziet er geregeld prachtig uit. Het verhaal mag dan simpel zijn, maar het gegeven groot, groter, grootst en alles kan kapot zorgen voor een leuke blockbuster.