ad

Met onder meer: Dwayne Johnson, Naomie Harris en Malin Åkerman

Releasedatum: 12 april 2018

Over Rampage

"Big meets bigger"

Primatoloog Davis Okoye (Dwayne Johnson) heeft een ongewone beste vriend: een zeldzame albino silverback gorilla genaamd George. Maar wanneer George in aanraking komt met een experimenteel serum dat vanuit een ontploft ruimtestation op aarde is gestort, beginnen hij en andere wezens enorm te groeien. Ze trekken erop uit om alles om hen heen te vernietigen... Davis gaat er samen met een genetische wetenschapper (Naomie Harris) achteraan om hen te stoppen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van fondip

fondip

Zulke helden films zijn tegenwoordig zo standaard geworden je weet gewoon precies hoe het af gaat lopen, vroeger was het nog zo leuk met rambo commando king kong jurrasic park noem maar op, maar nu denk je zo van 'hoe kan het nog zijn dat ze nog steeds de zelfde verhaallijn op zetten'.

Voordat ik begin met films kijk ik eerst goed naar verhaal en naar het begin, want dan heb ik meteen de indruk of het een tijdsverspilling is of niet, helaas was het bij deze meteen raak omdat ik een vrouw zag zweven in een ruimtestation die beschadigd was, (hoe de hell kan je zo rond zweven zonder ruimtepak) in een beschadigd ruimte station?, kan iemand dat mij uitleggen, en oja toen ik de monster tevoorschijn zag komen was ik al gauw klaar mee, maar toch omdat het zo laat was dacht ik laat ik maar gelijk af kijken omdat ik al was begonnen, tot me grote verbazing zag ik acteur Jeffrey Dean Morgan (NEGAN!) waar ik enorme fan van bent, toen dacht ik zo van WAAROM speelt hij in hemelsnaam in dit film, dit verdient hij niet, zo een goede acteur in een troep film, dat kan je gewoon niet menen helaas was dat wel het geval, want ik gun hem gewoon de beste films, over dwayne johnson heb ik helaas alleen maar haat gevoelens omdat hij veel uitslooft en te ijdel is over z'n figuur, ook doet hij Arnold schwarzenegger veel na wat mij irritatie opleverde, over het film betreft is dit gewoon sausje van King Kong/Godzilla en Demagorgon van Stranger Things.

3 sterren alleen voor Jeffrey Dean Morgan.

avatar van pierre18

pierre18

Het begon allemaal nog wel aardig, maar binnen een halfuur worden alle overdreven toestanden, schreeuwende en eigenwijze militairen, verschraalde verhaallijnen tevoorschijn gehaald. Jammer. Enige positieve elementen zijn de CGI en leuke grappen.

avatar van DSZ86

DSZ86

Simpel, maar kijkt lekker weg.

Een studententien: 5,5.

avatar van Ebenezer Scrooge

Ebenezer Scrooge

De film gaat al meteen lekker van start met een primatoloog (The Rock) die in gebarentaal communiceert met een albino gorilla (een gewone gorilla is tegenwoordig al niet meer bijzonder genoeg), die op een gegeven moment ook nog eens zijn middelvinger opsteekt en zelfs het obscene handgebaar voor coïtus weet te maken. Hoe idioot wil je het hebben?

Wanneer de aap, agressief geworden door het serum, zich verstopt heeft in het berenverblijf komt er bij één van de dierenverzorgers wel heel snel een geweer uit de mouw tevoorschijn. Later worden de dieren van alle kanten beschoten. Schieten op dieren, ook al zijn het dan gemuteerde uit de kluiten gewassen soorten, ik kan daar steeds slechter tegen.

Jeffrey Dean Morgan speelt gewoon Negan uit The Walking Dead, wel zo gemakkelijk. En na afloop natuurlijk nog een huilend oorlogskind voor het dramatische effect.

Maar toch, over de gehele linie genomen is het allemaal best vermakelijk, met af en toe dus een kleine irritatie. Alsof je een handvol popcorn in je mond steekt en dan opeens je tanden breekt op een harde maiskorrel. De CGI is wel goed, hoewel ik er ten opzichte van een film als King Kong (2005) ook niet echt veel vooruitgang in zie. En sommige stukjes waren ook echt lollig: de wolf die de golden retriever even goed laat schrikken hahaha…

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

• 2008 stemmen

Gaat nog net.

Rampage verliest nauwelijks tijd aan één of ander gezinslid dat nog gered moet worden en da's een verademing in dit soort film. Rechttoe rechtaan wordt naar 2 zaken gewerkt: de dieren die alles slopen en nadien de gorilla die de andere 2 moet slopen.

Daartussenin staat Dwayne Johnson zijn ding te doen. Ik kan hem wel hebben als opgepompte held in dit soort hap-slik-weg actiefilm.

avatar van N00dles

N00dles

Tegenwoordig is een foute, slecht geschreven onzin-rampenfilm niet compleet zonder Dwaynegod als de ultieme stoere bink-met-een-klein-hartje.

Johnson maakt met zijn charisma dit soort films net even iets kijkbaarder maken dan de meeste genrefilms, zoals ook Peytons eerdere, net zo foute, San Andreas.

De special effects zijn wisselend. Het is vast weer een hoop werk geweest, maar tegenwoordig is alles mogelijk met de juiste middelen en een groot budget, dus van instortende gebouwen en ontploffende heli's raak ik niet meer zo onder de indruk. Leuk, maar niet meer dan dat.

En daar is dan ook alles mee gezegd, want verder zijn het schrijfwerk, de pacing en character development van bedroevend laag niveau.

Vrijwel alle personages zijn ééndimensionaal en volkomen irrelevant. Vreemd genoeg komen de personages in het begin van de film nergens meer terug in het verhaal, wat hun screentime volkomen nutteloos maakt.

De grappen die voor 'humor' door moeten gaan zijn niet meer dan onderbroekenlol gericht op simple-minded tienerpubliek en het einde is misschien wel één van de flauwste eindes die ik in tijden heb gezien.

Dus ja, ook al heb ik me vermaakt omdat alles zo stompzinnig was, ik kan voor dit soort pulp niet veel hoger geven dan een 2*.

avatar van Ste*

Ste*

Dwayne Johnson die het opneemt tegen drie monsters die een stad verwoesten, wat wil een mens nog meer?

Dit valt wat guilty pleasure betreft wel helemaal in mijn straatje. Want echt veel meer is het natuurlijk niet. Moet zeggen dat het er meestal wel vrij goed uitzag op hier en daar een wat brak greenscreenshot na, maar zeker wat personages en schrijfwerk betreft is dit toch wel cliché slechte rampenfilm, alsof de makers het expres wat extra dik hebben aangezet. De twee badguys zijn van een soort kinderfilm-niveau, en de oneliners en teksten zijn vrij vaak facepalm-waardig, maar daarom ook wel weer vermakelijk.

Zeker die laatste grappen van George (middelvinger en 'neuk'gebaar) laten de film nog snel even extra puberaal en slecht aanvoelen.

Maar goed, ondanks dat toch wel genietbaar, je weet waar je naar gaat kijken met een film als dit neem ik aan.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

fondip schreef:

The Walking Dead is al minstens 5 jaar veel grotere bagger dan deze amusante popcornfilm, dus Jeffrey Dean Morgan paste zich hier vast snel aan....

avatar van macrobody

macrobody

Een quote van Uwe Boll is precies wat ik er over te zeggen heb:

We are living now in a world where Independent Movies are dead and the big players only are making all the money. That they then use developed brands and ideas from established series such as my Rampage films in order to make even more money is unfair but typical. The new RAMPAGE movie will shrink my brand and my revenues I can make in the future with my RAMPAGE movies. It also confuses the audience! I want that WARNERS change the title, especially because the new movie has nothing to do with a RAMPAGE and looks more like Jumanji 2 and is one of those typical feelgood, popcorn bullshit movies that the studios use to brainwash America even more! All these kind of movies including Transformers, Avengers are helping the military industrial complex in America to win and have retards like Trump be American President who would say that the earth is flat as soon they think they can benefit from this!

avatar van Metalfist

Metalfist

macrobody schreef:

Een quote van Uwe Boll is precies wat ik er over te zeggen heb:

Alleen had Uwe Boll zelf is wat onderzoek moeten doen aangezien deze Rampage gebaseerd is op de gelijknamige Rampage (1986 video game). Het is zijn filmreeks die voor verwarring qua titels zorgt. Om dan nog maar te zwijgen over het feit dat je ook nog Rampage (1988) en Rampage (1963) hebt.

avatar van macrobody

macrobody

Metalfist schreef:

Ja, het gaat mij niet zozeer over de naamgeving als wel dat de hele film een propaganda plaatje is voor de DOD (department of defense). Dat deze film is gesubsidieerd met belastinggeld durf ik mijn hand voor in het vuur te steken. Ik vind dat dat met grote letters aan het begin moet worden gezegd, net als op een sigarettenpakje. Deze film kan schade aan de hersencellen veroorzaken als het te serieus wordt genomen.

avatar van Pestiis

Pestiis

fondip schreef:

3 sterren alleen voor Jeffrey Dean Morgan.

"De monster", "dit film", "het film", "tot ME grote verbazing", woorden die samengevoegd behoren te worden los van elkaar schrijven, geen hoofdletters gebruiken op plaatsen waar dat wél hoort...

Je bazelt hier over 'haatgevoelens' (1 woord) naar Johnson en over irritaties....

Leer eerst eens correct Nederlands voor je gaat zeuren over alles wat je niet aanstaat! Want die uitermate beroerde grammatica van mensen zoals jij, daar gaan bij MIJ (en vele anderen) de haren van overeind staan en dat wekt bij MIJ (en vele anderen) absolute irritatie op!

avatar van Basto

Basto

Heerlijke onzin.

Godzilla, King Kong en een weerwolf trekken naar Chicago om een zendmast omver te werpen. Het plot doet er niet toe, maar spektakel te over. Kan De Rock ook altijd wel smaken. Prima vermaak.

avatar van AmazingPP

AmazingPP

Goed gemaakte Hollywood pulp. Script klopt van geen meter, maar effecten en spektakel zijn dik in orde. Drie sterren.

avatar van Phantasm

Phantasm

Vandaag herbekeken en blijft leuk om naar te kijken.