Rampage (2018)

Alternatieve titel: Rampage: Big Meets Bigger

Actie / Avontuur

geregisseerd door Brad Peyton
met Dwayne Johnson, Naomie Harris en Malin Akerman

Primatoloog Davis Okoye (Dwayne Johnson) heeft een ongewone beste vriend: een zeldzame albino silverback gorilla genaamd George. Maar wanneer George in aanraking komt met een experimenteel serum dat vanuit een ontploft ruimtestation op aarde is gestort, beginnen hij en andere wezens enorm te groeien. Ze trekken erop uit om alles om hen heen te vernietigen... Davis gaat er samen met een genetische wetenschapper (Naomie Harris) achteraan om hen te stoppen.

avatar van ikkegoemikke
JanLo schreef:
Je vindt de film leuk, en er over schrijven ook zo te zien. Is filmrecensent niet iets voor je ?

Ik zou een kans met beide handen grijpen. Maar ik ben dan weer zo realistisch genoeg om te beseffen dat er al genoeg recensenten zijn. Ik ben maar een kleine garnaal die schrijft voor zijn grootste fan. Voor mezelf dus

avatar van JanLo
ikkegoemikke schreef:

Nou ja, je vindt het leuk, en hier kun je je verhaal ook kwijt! En misschien heb je nog wel meer fans.

avatar van JanLo
limelight73 schreef:
man man man... kunnen we stoppen met dit soort films...
Wat mij betreft hoeft men hier niet mee te stoppen. Je kunt zelf misschien wel stoppen om naar dit soort films te kijken! Ik hou niet van horror, en kijk er dus ook niet naar, maar men mag ze gerust blijven maken!

broncode
Een vermakelijk blockbuster die geen moment verveelt. Daarnaast is the gimmick met een gorilla die gebarentaal begrijpt goed uitgewerkt. De Rock doet wat hij het beste kan, zijn muscles laten werken en aardig zijn. Is overgins ook de reden dat ik zijn films kijk, bijzonder aimabel man is het.

De actiescènes zien er super uit en de CGI is heel dik in orde, zoals je bij een blockbuster kunt verwachten. Maar dat is dan ook alles waar deze film het van moet hebben. Want het onbenullige en rammelende script, de bijzonder matige acteerprestaties en de compleet van enige inspiratie gespeende dialogen scoren echt een onvoldoende. Daar een stel slechteriken die zo uit een kinderserie van Studio 100 lijken te zijn weggelopen bij op geteld, kan ik deze film echt niet hoger dan 2 sterren geven.

avatar van Thorongil
Aardige actie, kort maar leuk, zonder pretentie.

avatar van DragQueen
Lekkere blockbuster met goede effecten, veel spektakel, een leuk uitgewerkt verhaaltje, en een prima rol van Dwayne Johnson. Vermakelijke film. 3 Sterren.

avatar van huiguh
Typische Hollywood blockbuster bagger. Enige pluspunt is de prachtige CGI.

avatar van Brabants
Film die precies zo in elkaar zit zoals je op voorhand al verwacht. Er is niets mis mee, maar je moet er van houden. Als je lekker het verstand op nul wilt zetten zit je met deze film zeker goed. Simpel en voorspelbaar verhaaltje en mooie beelden die er niet voor zorgen dat je in slaap valt.

avatar van italklaas
Gewoon een leuke film. Niets speciaals en toch de moeite waard.

Vermakelijke film, maar niks speciaals.

avatar van GGG
GGG
Popcorn movie...niets anders!

avatar van grovonion
Heel logisch opgebouwde film, met erg realistisch ingevulde elementen. Het enige wat me stoorde is dat de gorilla minder snel groeide dan de wolf en alligator. Kan niet.

avatar van Donkerwoud
Best oké voor een gameverfilming. Zeker omdat het oorspronkelijke bronmateriaal (gigantische mutanten slopen Amerikaanse steden) weinig materiaal biedt voor een volwaardige blockbuster. Ze hebben er goed aan gedaan om de relatie tussen primatoloog Davis Okoye (Dwayne Johnson) en zijn witte gorilla George centraal te stellen. Een Frankenstein-motiefje over hoe Okoye's dierenvriend door genetische manipulatie uitgroeit tot monsterlijke proporties en steeds agressiever wordt. Het beest zelf is niet inherent slecht, maar het zijn 'de wetenschappers' die met hun geknoei een spoor van vernieling aanrichten. Ook leuk dat er een gigantische chimera/wolf en een vliegende alligator tegenover George komen te staan, met een groots eindgevecht dat zowel past bij een eigentijdse blockbuster als dat het een hommage is aan de oorspronkelijke games. Wel jammer dat de schurkenrollen eerder comic relief zijn dan dat ze bijdragen aan de dreiging. De incestueuze broer- en zusrelatie tussen de twee obligate multimiljonairs 'met een diabolische agenda' is bloedirritant. Ach, ik heb me hier mee vermaakt, dat is soms ook wat waard.

avatar van Gang_Star
Prima vermaak. Een film met een hele flinke scheut actie, Dwayne Johnson (wat al bijna niet fout kan) en mooie special effects. De geloofwaardigheid is totaal niet van toepassing voor deze film en de CGI ziet er geregeld prachtig uit. Het verhaal mag dan simpel zijn, maar het gegeven groot, groter, grootst en alles kan kapot zorgen voor een leuke blockbuster.

avatar van xxERWINxx
Vandaag herbekeken, blijft een zeer goede spektakel film, volop actie en avontuur!

Een mix tussen King Kong en Godzilla.
De monsters zijn goed gemaakt in ieder geval niet nep, veel actie en explosies, ik heb geen rustig moment ontdekt en het gaat van klein naar groot
Het einde had ik niet verwacht, al met al een geweldige kraker!
4 sterren!

avatar van martijn011
Dwayne Johnson heeft al in ontelbaar veel blockbusters de hoofdrol vertolkt, ik moet zeggen dat ik toch meestal de films wel een kijkbeurt gun. Alhoewel hij een beroerd acteur is, komt hij wel goed uit de verf in films als deze. Hersenloos popcornvermaak wat allemaal niet te lang moet duren. Deze film voldoet daar wel aan. Het verhaal is stompzinnig maar op het moment dat de dieren in de grote stad terechtkomen wordt het wel vermakelijk.
Verwacht geen dingen die je nog nooit gezien hebt, maar met het verstand op nul is dit best wel goed te doen.
Voldoende.

avatar van K. V.
Tja deze blockbuster is niet echt een breinbreker, maar dit was natuurlijk ook wel te verwachten. De film zag er zeker niet slecht uit en de cast deed wat het moest doen. Een ontspannend filmpje die niet verveelde. De speelduur is ook goed, niet te lang en niet te kort.
Ik wist trouwens niet dat het gebaseerd was op een arcadespelletje, hiervoor was de korte making-of wel de moeite om gezien te hebben.

avatar van Jan met de pet
Prima film, veel actie en mooie beelden over George en zijn gedrochten, ook nog rol van een oude bekende uit walkingdead, heb met plezier naar deze film gekeken.............4,0

Veel actie en goede speciale effecten in deze film die een kruising is van Godzilla en King Kong.
Simpel verhaaltje eigenlijk waarbij je niet veel hoeft na te denken.
Leuk vermaak, meer is het niet, maar wel goed gemaakt dus.

Is vandaag binnen gekomen via Amazon in 3D bluray 8,65€ inclusief verzendkosten , heb effe 15 min gekeken.
Niet slecht dat 3D gebeuren
Misschien worden mijn 2,5 ster verhoogd als ik hem in 3D gekeken heb.

1 ster omhoog vanwege het 3D gebeuren.

avatar van Duke Nukem
Inderdaad een soort King Kong vs Godzilla, met een vleugje Rise of the Planet of the Apes (de gebarentaal met de aap). De CGI van George ziet er nog goed uit maar de wolf en de krokodil zien er heel nep uit. Dwayne Johnson is altijd een plezier om bezig te zien, echt een sympathieke kerel! Maar in deze film weet hij bitter weinig humor te brengen. Het script leent zich er gewoon niet voor, daar kan Johnson ook niets aan doen. Er zit ook weinig logica in deze film, Johnson wordt van dicht neergeschoten maar heeft verder in de film hier geen enkele last meer van. Het is niet meer dan een routinewerk monsterfilmpje waarbij alweer een halve stad in de puin wordt gelegd. Het leger is na een tijdje zelfs niet meer te bespeuren, enkel onze helden Davis (Johnson) en George de gorilla weten de zaak samen op te lossen. Hun verstandhouding moet hartverwarmend werken, en het grapje met George die zijn middelvinger opsteekt zal voor de jongsten onder ons misschien nog wel grappig zijn. Ik geef deze film toch maar 2.5* omdat ik een Dwayne Johnson fan ben.