Rampage (2018)

Alternatieve titel: Rampage: Big Meets Bigger

Actie / Avontuur

geregisseerd door Brad Peyton
met Dwayne Johnson, Naomie Harris en Malin Akerman

Primatoloog Davis Okoye (Dwayne Johnson) heeft een ongewone beste vriend: een zeldzame albino silverback gorilla genaamd George. Maar wanneer George in aanraking komt met een experimenteel serum dat vanuit een ontploft ruimtestation op aarde is gestort, beginnen hij en andere wezens enorm te groeien. Ze trekken erop uit om alles om hen heen te vernietigen... Davis gaat er samen met een genetische wetenschapper (Naomie Harris) achteraan om hen te stoppen.

Vanaf 12 april 2018 in de bioscoop (Warner Bros)

avatar van lars-pixar
Ook door de regisseur van San Andreas, maar ook van Journey 2, waar Dwayne Johnson ook in speelde.

avatar van schram101
Volgens mij hebben we werkelijk alles in de trailer al eens gezien en om nou te zeggen dat dit een goede mix van die films lijkt.. Bah wat ziet dit er matig uit.

Beter zoek The Rock weer eens een echt goed actiescript uit om wat meppen uit te kunnen delen..

avatar van MazterKuzuma
Dit ziet er behoorlijk TRIEST UIt

Ik vind het er wel vermakelijk uitzien. Niks mis met een goed uitgevoerde cliché film voor een avondje popcorn vermaak zonder nadenken.

avatar van EW101
Een monsterfilm gaat er altijd wel in. Ik zal me zeker niet vervelen tijdens deze film. Hopelijk komt er ook veel vernietiging van de stad in de film voor. Toch datgene wat je wilt zien in een film zoals deze.

Dat het niet origineel is, is bijna vanzelfsprekend voor dit genre naar mijn mening..

avatar van Madecineman
Madecineman (moderator)
Gescheld en persoonlijke aanvallen verwijderd.

avatar van SSeagal
Ziet er tof uit. Jeffrey komt wel heel erg over als Negan uit The Walking Dead, lol.

Vrij goede rampen/monsterfilm niet echt orgineel omdat we eigellijk leterllijk alles al hebben gezien in andere films maar het was wel een spectakel

avatar van linxde1
Lijkt me wel leuk. Gewoon verstand op 0 en kijken maar. Een lekkere domme actiefilm. Laat maar komen.

avatar van Shinobi
"Well, that sucks."

'San Andreas' vond ik een vermakelijke rampenfilm, dus ik dacht dat Brad Peyton dat kunstje wel zou kunnen herhalen met deze titel. Helaas ben ik van een koude kermis thuisgekomen.

Na een ramp in een ruimtestation met een gemuteerde rat belanden er enkele proefstukken op aarde toevalligerwijs in de nabijheid van natuurgebieden. Zo komt er ook eentje terecht bij gorilla George, die hierdoor onwijs groeit en agressief wordt. Zijn grote macho vriend doet er alles aan om te voorkomen dat hij in de problemen raakt. Op papier lijkt dit garant te staan voor een lekker campy film, maar de realiteit pakt anders uit.

'Rampage' is namelijk niets meer dan een hoop onzinnigheid bij elkaar; de dialogen, de personages en de actie hangen als los zand aan elkaar. Als kijker moet je het maar aanschouwen, terwijl kinderachtige grappen en uit de lucht gegrepen plannen als bliksemafleider dienen om de finale maar zo lang mogelijk uit te stellen. Het zegt genoeg dat The Rock hetzelfde macho typetje speelt en Jeffrey Dean Morgan denkt waarschijnlijk nog dat hij in 'The Walking Dead' zit, gezien hij zijn Negan persona klakkeloos nog een keer neerzet.

Eigenlijk is alleen de finale nog een beetje de moeite waard. Hierin wordt Chicago getransformeerd tot een grote puinhoop. Jammer genoeg is de regie van Peyton niet toereikend genoeg, omdat de actiescènes niet memorabel zijn. Het is een fantasieloze sequentie waar drie monsters een beetje schreeuwen en meppen, wat een saai gebeuren zeg. Gelukkig is de CGI over het geheel in orde.

Al met al een nietszeggende actiefilm die je zo weer vergeten bent. Zelfs The Rock kan deze ramp niet redden.

1,0 Sterren.

avatar van wwelover
Geinig voor een keertje, maar verder niet heel bijzonder. Een voorspelbaar verhaal met typische karakters. Waarvan wel al snel de introductie verdwijnen. Johnson speelt een karakter die vaker hebben gezien, doet hij prima verder, maar hij mag wel weer eens iets anders proberen. CGI is prima, niet heel geweldig. De humor is wel leuk, standaard one-liners die het goed doen.

Lekker popcorn vermaak! Niets meer en niets minder.

Een niet al te ingewikkeld verhaal met een onverwoestbare hoofdpersonage (een rock is natuurlijk vrij stevig ), een verwoeste city en een opbloeiende romance (als je de film ziet, snap je het laatste)

3.5 sterren van mij. Ik heb mij aardig vermaakt!

avatar van JacoBaco
Van alle bioscoopfilms die ik dit jaar heb gekeken, is dit 1 van de betere. En dan vergelijk ik deze met films zoals Death Wish, Ready Player One, Pacific Rim: Uprising, The Shape of Water, Downsizing, Black Panther, en The Strangers: Prey at Night. Qua kijkervaring is Rampage beter/leuker.

En wat acterende (ex) worstelaars betreft is Dwayne Johnson ook wel 1 van de betere. En dan vergelijk ik hem met Bill Goldberg, Steve Austin, John Cena, Dave Bautista, Roddy Piper, Jesse Ventura en Hulk Hogan. De meeste zijn gewoon matig tot slecht. John Cena is op zich nog wel goed. Als hij zich weet te bewijzen met Duke Nukem, dan krijgt hij een streepje voor!

Rampage is in principe niets nieuws, want big budget rampenfilms zijn er al minstens 20 jaar. Independence Day, Godzilla, Armageddon enz. Alleen i.p.v. Will Smith, Bruce Willis en Matthew Broderick hebben we nu Dwayne Johnson. De over de top perfecte held. Groot, sterk, grappig, onoverwinnelijk enz. enz. Ik vind het wel een fijne combi. Dit zijn de ideale films voor Dwayne Johnson en hij doet het goed!

Er zit een lekker tempo in de film. Weinig saaie momenten, aangename humor, goed gemaakt, vooral George en die krokodil. Leuke acteurs. Jeffrey Dean Morgan doet in het begin (zoals meer mensen het al aangeven) erg aan Negan denken uit The Walking Dead. Maar daarna gelukkig niet meer. Was ook fijn om Malin Akerman weer te zien. Lang geleden gezien in Watchmen en daarna eigenlijk pas weer in The Final Girls. En ik voelde deze film meer dan Ready Player One. Die laatste vind ik wat dat betreft een stuk leger aanvoelen dan Rampage. Geldt overigens ook voor Pacific Rim: Uprising en Black Panther.

avatar van Donucius
Veel popcorn, hard geluid, verstand op nul, een snufje haat-liefde verhouding wanneer je Dwayne Johnson ziet en je zit wel goed bij deze actie-blockbuster film. Niet teveel bij nadenken. Het is vooral voer voor je ogen en andere zintuigen. Zeer toepasselijk vergelijkbaar met een Kong: Skull Island vanwege de gorilla .

avatar van Shadowed
Leuk!

Niet veel verwacht hiervan om heel eerlijk te zijn. Leek me meer een soort aftreksel van King Kong. Veel films die ik graag wou zien in Maart/April bleken allemaal tegenvallers te zijn. (Pacific Rim 2, The Hurricane Heist). Maar dit was wel lollig.

Ja, Johnson is een love it/ hate it acteur, zoals Donucius al eerder aangaf. Maar hier zit hij trouwens wel goed. Niet dat zijn acteerwerk nou overdonderend is maar ik stoor me er niet aan. De beesten zagen er best goed uit, toen de krokodil naar boven kwam zat ik stiekem wel met een glimlach op m'n gezicht.

Lekker popcorn vermaak, mocht deze in Dolby Cinema 3D bekijken, misschien heeft dat geholpen, misschien niet.

avatar van nathaniel177
Een vermakelijke film maar niet veel meer dan dat. Het begon met een sterke openingsscène in een ruimtestation. Het verhaal verder is niet heel speciaal en moest me erg denken aan jurassic world gemixt met pacific rim. Je kan duidelijk merken dat dit van dezelfde regisseur is als san andreas, waar ook vanalles kapot in gaat. Weer terug naar deze film, Dwayne johnson speelt zoals meestal weer de held. Het acteerwerk van johnson en harris is gewoon goed, maar de rest is belabberd slecht, vooral die lui van energycorp. Voor de rest zit er nog goede actie in en ook nog redelijk wat bloed. Gewoon een verstand op nul actiefilmpje met ook nog wat humor.

avatar van mrklm
Meer schatplichtig aan Gamera dan aan King Kong, deze extreem dwaze SF-actiefilm die alleen uitblinkt in het opwekken van verbazing over de hoeveelheid toevalligheden en ridicule dialogen. Niet zo gek, aangezien dit onding uit de koker komt van de makers van San Adreas. Veel vernieling, bordkartonnen karakters, slappe humor in een bij vlagen hilarisch slecht onding.

avatar van mjk87
Wat prettig is aan deze film, is dat er geen grammetje vet op de botten zit. Geen familie die gered moet worden, geen trauma's voor de hoofdpersoon of andere moeilijkdoenerij. Nee, de film begint direct en stopt meteen als die gewoon klaar is, zonder allerlei melodramatiek. Dat maakt wel dat de film al heel snel leeg kan zijn. De regisseur gokt volledig op het charisma van Jonhson en die keuze is een juiste; zoals altijd wel redt The Rock een film daarmee. Hij weet precies de toon te raken die nodig is in deze film. Ik zie hem liever eens in een echt iconische rol of in heerlijk nonsens als Baywatch of Jumanji, maar hij is meer dan oké. Stukken beter ook dan de twee schurken in The Sears Tower die duidelijk niet weten hoe ze moeten acteren en totaal niet in de film passen. De rest is verder maar erg kleurloos.
Een goede film is het dan weer niet. Maar het is ook geen vervelende film die wel goed is in zijn tempo, enkele aardige scènes kent en redelijke cgi heeft. Die beesten lijken helaas soms uit lucht te bestaan zoals ze bewegen, maar de verwoesting is heel behoorlijk van kwaliteit. En buiten de zaal is de film vergeten. 2,5*.

avatar van Phantasm
Vermakelijke aktie/avonturenfilm waar ik me geen moment mee hebt verveeld.

avatar van woeler82
Mooie film die ook zijn grappige momenten heeft.
Leuke film die best voor herhaling vatbaar is

avatar van O.M.M.H.
Mooie film. Ik heb me geen seconde Verveeld of gestoord. Het stukje over hoe de mensheid met dieren omgaan, George als jonge baby en de stropers, vond ik erg mooi en goed uitgebeeld.
Dwayne Johnson vond ik ook goed in zijn rol spelen. De band tussen mens en dier.
Alleen aan Jake Lacy kan je je af en toe aan storen, maar dat weerhoud zich niet van de film.
CGI zag er voor mij erg gelikt uit. En deze moet je in de bios zien. De rest is gewoon vermaak!! En als tiener had je deze "Arcade Game" zeker in de jaren 80'/90's gespeeld moeten hebben. Kan niet missen!!!

avatar van JacoBaco
Kong: Skull Island is geen slechte film, maar het verschil met Rampage is dat er hier geen rare misplaatste scènes inzitten. In Kong bijvoorbeeld (spoilers voor Kong) zitten scènes zoals Tom Hiddleston met een gasmasker en een zwaard. Hij geeft hierin een soort show waarin hij allerlei vogels neersabelt. Vooraf gaat hij zelfs nog rennen en terwijl hij rent vangt hij het zwaard op wat naar hem gegooid wordt. En dan denk ik waarom? Waarom denken de makers dar wij hierop zitten te wachten? Bij Rampage had ik dat waarom dus helemaal niet. En dat soort kleine verschilletjes maken Rampage de betere film!

avatar van EVIL '84
Hmmm interessant dat ze van een NES spelletje uit begin jaren '80 een verfilming hebben gemaakt... Was wel een grappig spelletje, vroeger vaak gespeeld op de NES, nu maar hopen dat de film net zo leuk is! Verstand op nul en lekker kijken met een biertje en een zak chips op schoot! Gewoon een vermakelijke actiefilm met Dwayne Johnson en Jeffrey Dean Morgan (Negan!) Heb er wel zin in!

Ik vind het best knap hoe goed een film er tegenwoordig uit kan zien, maar inhoudelijk vond ik het toch maar een matige B-film. Er is vast een aanzielijk bedrag uitgegeven om de film te maken, dan kan er toch ook wel iets meer tijd aan een origineel verhaal besteed worden.

avatar van TheManInBlack
Van tevoren had ik al geen torenhoge verwachtingen, maar de film was wel vermakelijk met een simpel verhaal . Gewoon leuk om een keer gezien te hebben. Visueel zag het er goed uit, de beesten zagen er echt top uit! Het acteerwerk was ook wel een voldoende.

avatar van Ajax&Litmanen1
Ondanks dat er op het script, het acteerwerk, het clichématige plot en de voorspelbare uitwerking genoeg op aan te merken valt, heb ik me hier vrijdagavond heel goed mee gemaakt. De film straalt popcorn-fun uit, The Rock is een hele geschikte hoofdrolspeler en de actie is groots en intens in beeld gebracht via uitstekende CGI. Zeker de entree van de krokodil was machtig. Ook erg fijn dat ze alle nutteloze subplotjes die je normaal in dit soort films treft over een mislukt huwelijk, slechte band tussen vader en kinderen of een flauwe romance lekker vergeten. Zo hoort dat. Wel jammer dat ze nooit eens all the way los durven gaan, ook hier hebben ze uiteraard weer in zeer korte tijd een hele stad weten te evacueren. Ik zou dit soort films wel eens echt over de top willen zien gaan.

Maar goed, het was niettemin gewoon leuke ongein. Lichtjes gebaseerd op klassieke games die ik vroeger nog eens heb gespeeld, maar het had geen meerwaarde om hier een licentie op te nemen, want meer dan monsters die alles slopen was het niet natuurlijk. De kans lijkt me ook wel groot gezien het einde dat er nog een vervolg komt, iets wat me niet verkeerd lijkt.