ad
  • 8.082.835 stemmen

Kong: Skull Island (2017)

Actie / Avontuur | 118 minuten

Genre: Actie / Avontuur

Oorsprong: Verenigde Staten / China

Geregisseerd door: Jordan Vogt-Roberts

Met onder meer: Tom Hiddleston, Brie Larson en Samuel L. Jackson

Releasedatum: 8 maart 2017

Over Kong: Skull Island

"All hail the king"

De jaren 70. Een gevarieerde groep ontdekkingsreizigers is bij elkaar gekomen om samen naar een nooit eerder ontdekt eiland, gelegen aan de Grote Oceaan en even mooi als verraderlijk, te reizen. Wat ze niet weten is dat ze zich in het domein van de mythische Kong bevinden.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Houston Brooks

avatar van Basto

Basto

HK Senator schreef:

Je bedoelt Arrival. Klopt. Maar ook Spielberg's Close Encounters... is een positieve uitzondering.

Vergeet ook Beach Babes from Beyond (1993) niet. Daar wordt ook op een vruchtbare manier contact gemaakt met aliens. ?

avatar van frans123

frans123

• 2043 berichten

HK Senator schreef:

Arrival?? met die langwerpige ufo in een veld??? Ze gingen steeds naar binnen om contact te maken. Een vrouwelijke wetenschapper communiceerde via tekens op glas met aliens.

avatar van NRT

NRT

Heb deze film eens gezien met een glaasje teveel op. Kan hem daarom niet echt beoordelen. Nu hou ik wel van films met monsters in. Ik kan me wel herinneren dat het verhaal niet echt geweldig was. Laten we zeggen wat rommelig. Ik ga hem toch nog eens opnieuw bekijken, maar ik denk dat hij sowieso niet kan tippen aan de vorige King Kong-film. Dat vond ik echt een heerlijke film.

avatar van HK Senator

HK Senator

Basto schreef:

Haha. Ken ik niet maar ik wordt nu wel heel nieuwsgierig ?

avatar van remorz

remorz

Perfecte popcorn!

Ik eet het niet vaak en het zal nooit mijn favoriete snack of voedsel worden. Maar er zijn basale criteria waar het aan moet voldoen (vers, knapperig en goed gezouten) en daar moet het simpelweg op scoren. Het film-equivalent kent een zelfde eenvoud die bepaalt of het vermaakt of niet.

Actie. Grootschalige, overtreffende trap-actie. Kong herbergt een veelvuldigheid aan indrukwekkende actie. Soms plotgedreven, maar zo'n scene met de octopus zit er simpelweg als eye-candy in. Het dient verder geen doel, brengt nergens verdieping. Is gewoon machtig om te aanschouwen. Hoe opzichtig de scene er ook tussengezet is, het doet wat het moet doen.

CGI die, waar het toegepast wordt, effectief is. Kong is gul overgoten met deze smaakmaker maar het maakt, waar het op de voorgrond treedt, ook altijd wel een beetje indruk. Close-ups van zijn handen tonen dat een aap van proporties ook gewoon vingerafdrukken blijkt te hebben. Het gaat naadloos in het geheel op maar voor wie erop let is de mate van detail uitmuntend te noemen.

Het verhaal en personages ten slotte, moeten de kern van de film faciliteren. De actie en het vermaak. Een handvol bordkarton, hoog tempo en zijwegen die geobserveerd, verkend worden maar nooit te veel tijd in beslag mogen nemen; Kong maakt goede keuzes door niet onnodig tijd te verspillen met facetten van film die in andere genres broodnodig kunnen zijn maar in een film als dit alleen maar ten koste van de fun-factor zouden gaan.

Je kunt je popcornvermaak pimpen met dingen als diepgang, een realistisch verhaal en personages die uit het leven gegrepen zijn maar dat is zoiets als popcorn sieren met smaken als geitenkaas-roze peper. Het is niet nodig en als ik finesse wil ga ik wel naar een chique restaurant. Toegegeven, popcorn zal nooit evenveel indruk maken als een maaltijd bereid door een sterrenchef, maar als ik het eet weet ik wel waarom. En geniet ik. 3,5*

avatar van Bond,TeBond

Bond,TeBond

3.22 sterren??? Realy? Onlogisch, USA spierballen, slechte truckage, een uitgemolken Kongetje verhaaltje...is het echt dat ze in hollywood geen verhalen meer hebben? Ik heb er nog wel een paar. Tjonge, wat een frotfilm, heb hem uitgezet.

avatar van frans123

frans123

• 2043 berichten

ja met je eens

avatar van david bohm

david bohm

Aanvankelijk na het wat lange intro wilde ik de film afzetten. Maar dan begint de film pas echt met de best gave verscheidenheid aan leven op het eiland.

Best creatief gedaan, verder wel veel cliches maar prima kijkbare pulp dit.

avatar van Elchapo

Elchapo

Geweldige film,mooie CGI.4 stars.

avatar van missl

missl

Ziet er mooi uit, prima actiefilmpje.

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Vandaag herbekeken, Goede onderhoudende film, ook leuk dat er niet alleen de aap in voorkomt maar ook andere wezens / monsters.

Blijft erg goed om naar dit spektakel te kijken, al vond ik de intro wat aan de lange kant en soms wat saaie stukken, maar de actie die erin zat was erg goed gemaakt, ook het eindgevecht was goed.

avatar van Corcicus

Corcicus

• 1904 berichten

Bij herziening een half punt verhoogd.

Wat een fenomenale film is dit eigenlijk. Non-stop de meest spectaculaire beelden, prachtige natuurshots en fantastisch geschoten actiesequenties, next level cgi en een enorme vaart. Skull Island is een spetterende, spannende actiefilm met een ongelooflijk spektakelgehalte. Echt alles wat zo een film moet hebben.

avatar van PEN15

PEN15

Kong 2017 deed hem voor mij waarin Peter Jackson niet in slaagde. Mij dusdanig te laten boeien dat ik geen enkele seconde mijn ogen van het scherm af kon houden -niet van verveling noch van vermoeidheid-, een uitstekende speelduur van onder de twee uur en geen minuut meer (daar waar die van hem een versie bestaat van drie-en-een half uur !), een opzienbarend, adembemende monster-tegen-monster movie, en een zeer tevreden gevoel dat ik hem zo gauw mogelijk nog eens wil opzetten. Een andere Jackson was weer goed bezig, toch telkens een genot om naar te kijken, en hij was ook nog eens bijna zeventig. Dan nog te bedenken dat na die negatieve geluiden die ik er over had gehoord ik vrij weinig verwachtte van Skull Island. Peter Jackson's King Kong zal ongetwijfeld een goede uitvoering zijn waar deze niet bij in de buurt zou kunnen komen, maar uiteindelijk heb ik hier toch veel meer van genoten en dat telt zwaarder.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Twee jaar terug in de bios gekeken en ik was behoorlijk onder de indruk van de gave beelden, de vette actie en de indrukwekkende CGI monsters. Ook was het allemaal behoorlijk stijlvol gefilmd. Gelukkig is er een jaartje of twee later weinig aan die mening veranderd. Sterker, ik krijg alleen maar meer respect voor de film die Kong op indrukwekkende wijze toont. Dat is wel het manco aan de twee recente Godzilla films die samen met deze Kong een filmuniversum moeten creëren; bij de Godzilla films komt de hoofdrolspeler te weinig in beeld en als hij in beeld komt is het vaak te donker of te vlug weer voorbij.

Bij Skull Island krijg je toch een paar behoorlijk duidelijke en intense gevechten. Alleen al dat waanzinnige begin met Kong en de helikopters maakt het al de moeite van het kijken waard. Ook de andere aanwezige monsters of gigantische insecten voegen wat toe aan het grootschalige verhaal. De wat bordkartonnen personages kan ik de film vergeven. En het is ook wel leuk hoe ze met filmclichés spelen, zoals met de onvermijdelijke opoffering van een man die totaal nutteloos blijkt te zijn achteraf. Nee, de verdiende vier sterren laat ik mooi staan. Hopelijk maken ze van King Kong vs Godzilla een waardig eerbetoon aan beide iconische monsters.

avatar van John Barry

John Barry

Verbluffende rommel.

King Kong heeft er nog nooit zo groots en indrukwekkend uitgezien als in deze film. De special effects zijn erg goed, de actie scenes zijn indrukwekkend. Het grote gevecht tussen Kong en de Skullcrawler is legendarisch. In de film komen een aantal goede monsters voorbij .

Maar buiten de verbluffende actie scenes en special effects is dit niet echt een goede film. De film kent nauwelijks een vorm van een spanningsopbouw. Het is een enorme fout om in de eerste minuten van de film King Kong al te laten zien. In andere King Kong films die ik heb gezien werd er echt toegewerkt naar zijn introductie en was het echt een moment als je hem voor het eerst zag. Maar in deze film wordt nagenoeg elke vorm van opbouw weggooit en voordat je weet krijgen we een actie scene waarin Kong het opneemt tegen een aantal helikopters. Dan heb ik toch echt liever de iets te lange Jackson versie uit 2005. In die film werd tenminste echt de tijd genomen voor een fatsoenlijk opbouw van het verhaal.

Elke potentiële verhaallijn wordt in de film de nek omgedraaid. Brie Larson als Mason Wever lijkt een beetje de Ann Darrow van deze film te zijn. Kong vindt haar duidelijk interessant. De film doet echter nauwelijks iets met dit gegeven en Brie Larson lijkt vooral in de film te zitten om de "verplichte" mooie stoere vrouw te spelen. De verhaallijn met Preston Packard die Kong wil vernietigen eindigt in een anti climax. En dan hebben we nog de lokale bevolking van Skull Island die in deze film is gereduceerd tot een stel edel figuranten.

De personages in deze film zijn niet echt interessant. Geen moment kan mij het lot van één van de personages iets schelen. Ook het lot van Kong laat mij eigenlijk koud. Op een redelijke Samuel L. Jackson na is het acteerwerk van de cast ondermaats. De muziek van Henry Jackman is niet echt indrukwekkend.

Wat wel leuk is de setting van jaren 70 met de bijhorende liedjes uit die tijd die in de film te horen zijn. Maar geef mij toch maar de King Kong film die daadwerkelijk in de jaren 70 is gemaakt. Qua actie en special effets behoorlijk verouderd, maar qua sfeer, verhaal, opbouw, muziek en in mindere mate ook het acteerwerk is de jaren 70 versie een stuk beter. (De originele versie uit 1933 is denk het beste)

Om positief te eindigen. Kong: Skull Island kijkt lekker weg en is niet langdradig.

avatar van Jahweh

Jahweh

Toen ik las dat S.L. Jackson en J. Goodman en de mooie Brie Larson er in mee speelde, kon de film al niet meer stuk

Leuke variant met goeie optische special effect op de bestaande Kong films.

avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

Deze film vloog aanvankelijk onder mijn radar door. Ik zag het als Kong reïncarnatie numero zoveel, en kwam er pas onlangs achter dat het deel uitmaakt van de best interessante nieuwe Godzilla-franchise, die ik stiekem wel een guilty-pleasure vind.

Met de film "Godzilla vs Kong" aan de horizon vond ik het tijd om deze ook even te bekijken.

En ik kreeg er geen spijt van. Sets zijn mooi, monsters zijn zeer fantasievol en je krijgt gewoon waar je voor gaat zitten - en meer. Samuel L. Jackson mag weer lekker los. Een groep wetenschappers wil een militaire escorte naar Skull Island. Je verwacht dan twee heli's, maar de escorte lijkt meer op een invasiemacht. Dat is natuurlijk gewilllig cannon fodder voor Kong, die gaat honkballen met helikopters.

De enorme ensemble-cast lijdt vervolgens natuurlijk zware verliezen, wat handig is bij vrienden ("wie de volgende dode fout raadt, moet nieuw bier halen"). John C. Reilly zorgt voor de vrolijke noot.

En Brie Larson draagt gedurende het grootste deel van de film een schoudertas met de band tussen haar borstjes door. Wat wil je nog meer?

3,5 sterren

avatar van roger queen

roger queen

vondt een goede film

avatar van Basto

Basto

Extreem vermakelijke onzin vol knipogen naar tal van Hollywood klassiekers. Zag er ook prachtig uit op 4k, al vallen de cgi shots soms een beetje door de mand.

Dikke 4!

avatar van Boneka

Boneka

Boneka schreef:

De eerste 37 minuten zijn oorverdovend! Heel veel noise! Was blij dat het daarna een stuk rustiger werd. Blijft sowieso een film met veel geluid, maar je kunt ook overdrijven. Al die muziekthema's erdoor heen pff. Wel leuk maar het kan soms net teveel zijn. Vond ook de King Kong uit 2005 beter, spannender en beklemmender. Daarin tegen zijn de special effects in deze film erg mooi gemaakt. Vooral de reuze "gorilla" van 30 meter vond ik indrukwekkend mooi gemaakt. Gold ook voor de andere super mega beesten. Erg leuk vond ik het jungle met de spin die ineens kwam aanlopen. Had voor mij nog wel wat meer beesten mogen komen. Het eindgevecht vond ik schitterend gemaakt en ja ook deze Kong heeft een zwak voor het zwakke geslacht. Je zat te wachten op zijn hand in het water.

Verhaal was inderdaad niet al te best. Wellicht komt dat ook omdat alles gepropt moet worden in amper 2 uur. Beetje het makke van de laatste films. Zo vond ik de Iwi stam te weinig in beeld komen. Jammer want ze zagen er interessant genoeg uit. Ze speelde echter een bijrol. De oud WO II soldaat die na 30 jaar weer blanken zag vond ik wel grappig. Zijn leren jasje was wel in die 30 jaar amper verouderd. Leuk was in de aftiteling zijn hereniging Kijk de film daarom helemaal af tot de laatste seconde want het extra toetje komt NA de aftiteling!!

Het plot mag dan wat mager zijn. de acteurs vond ik verder wel okay. Weer wat nieuwe gezichten. Schitterend vond ik weer de aankleding en met name de omgeving van Vietnam. Adembenemend mooi zijn de landschappen tussen de meren en bergen door. Gelukkig zijn ze daar ook geweest en is dus niet alles nep ook al zijn er meer landen aangedaan (Australie en Hawaii), maar Vietnam is zeker een land waar je een keer heen moet.

Okay Kong Skull Island is een leuke vermakelijke film. Zonder diepgang dat wel, maar er is veel te zien en de monsters doen het goed in deze film.!

Dit keer bekeken op een prachtige 4k. King Skull Island is niet echt een opvolger van alle King Kongs. Het is wel King Kongs Skull Island. Het blijft na het herzien een heerlijke onzinfilm die vooral mooi is door het avontuur en alle gekke monsterlijke beesten die we tegenkomen. En voor je het weet wordt je met huid en haar op gegeten. Maar de film zit bol van leuke verwijzingen van het verleden en dat maakt Skull Island gewoon een hele leuke film om naar te kijken. Tot de allerlaatste seconde van de aftiteling buitengewoon vermakelijk. Ook de muziek is gewoon lekker tof. Het hele Vietnam sfeertje komt lekker over. Van mij mag er stiekem best wel een vervolg komen. Skull Island part two!

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Het gekende verhaal van King Kong, al is het qua verhaal toch niet zomaar een kopie van de vorige King Kong films. Al blijft de rode draad wel behouden natuurlijk. Kong: Skull Island is een goed onderhouden blockbuster die kan rekenen op een boeiende cast en vooral visueel heel mooi is aangekleed. Deed Godzilla qua film nog wat twijfelen, helpt deze King Kong film de gedeelde monsteruniverse een pak vooruit. Voor mij hoeft die geforceerde universe niet, maar het is niet dat je deze film alleen kan zien als je ook Godzilla hebt gezien. Leuke film!