Kong: Skull Island (2017)

Actie / Avontuur

geregisseerd door Jordan Vogt-Roberts
met Tom Hiddleston, Brie Larson en Samuel L. Jackson

De jaren 70. Een gevarieerde groep ontdekkingsreizigers is bij elkaar gekomen om samen naar een nooit eerder ontdekt eiland, gelegen aan de Grote Oceaan en even mooi als verraderlijk, te reizen. Wat ze niet weten is dat ze zich in het domein van de mythische Kong bevinden.

avatar van check-raise
Achja, wat van te zeggen.
Ik vond die dinos-achtige dieren (brain crawlers o.i.d. door die WOII veteraan genoemd? Al vergeten.) niet veel, of zelfs niks spannends toevoegen.
Alleen het gevecht op het laatste vond ik nog noemenswaardig.

Al bij al, fun om eens gezien te hebben, maar daar blijft het ook bij.
En Samuel L. Jackson, ben een enorme fan van hem, maar vond hem hier maar "gewoontjes" spelen.

avatar van Gerlof1378
Mooie gemaakte avonturenfilm, met een leuk verhaal, goede cast en mooie CGI. Het verhaal stelt niet zoveel voor maar de actie, setting en Kong zien er cool uit, ook inderdaad de muziek is dat. Al met al een film die je keer op keer kan zien, ik ben benieuwd naar de Kong vs Godzilla film en wie er gaat winnen natuurlijk haha.

avatar van BlueJudaskiss
Luidruchtige kabaalfilm die ik beter te verteren vond dan dat onding van Jackson, maar het blijft inhoudsloze herrie. Meest ergerlijk vond ik dat de film geweld tegen natuur verheerlijkt: op het einde komen een paar personages weliswaar tot inkeer, maar feit blijft dat als de Amerikanen het natuurlijke evenwicht niet hadden verstoord er niets aan de hand was geweest op het eiland. Samuel l Jackson vond ik voor het eerst van mijn leven vreselijk. Maar toegegeven: de monsters zagen er goed uit en het is met aandacht voor detail in elkaar gezet.

Nipte 3,0*

avatar van Hansjepansje
Beter dan verwacht.

Het gebeurt niet vaak dat een regisseur zich kan onderscheiden in dit soort films, maar Vogt-Roberts slaagt daar op sommige momenten toch wel in. Die scène waarin de helikopters werden neergehaald mocht er echt wel zijn en ook later worden er af en toe wat leuke dingen gedaan met de camera en de sfeerschepping. Weet niet of hij veel te maken had met het monster design zelf, maar dat was ook een prima meevaller. Vooral die skull crawlers zagen er best goed uit.

Verder wel een beetje jammer om hier een blik topacteurs voor open te trekken. Personages zijn wandelende clichés en veel karakterontwikkeling hoef je uiteraard ook niet te verwachten. Niet dat dat mijn grootste zorg is, maar om zo'n John Goodman of Brie Larson dan hier een beetje dom in te zien rondlopen, tja.

Film kon me geen 2 uur boeien, maar de strakke en vaak ietwat verrassende regie van Vogt-Roberts en het toffe monster design zorgen dat ik hier wel 2,5* aan kwijt kan.

Vermakelijke king kong film!

avatar van K. V.
Deze ook eens bekeken en het was geen misse film. De film zag er goed uit, maar het verhaal is niet zo bijzonder maar ook niet slecht. King Kong zag er goed uit. Verder deed de cast het ook prima.
Geen meesterwerk, maar toch een prima avonturenfilm.

avatar van Patsknal
Goeie film!!
Aankondiging van Godzilla 2 TOP!! ( in de aftiteling )
Benieuwd naar het vervolg: Kong vs. Godzilla