Kong: Skull Island (2017)

Actie / Avontuur

geregisseerd door Jordan Vogt-Roberts
met Tom Hiddleston, Brie Larson en Samuel L. Jackson

De jaren 70. Een gevarieerde groep ontdekkingsreizigers is bij elkaar gekomen om samen naar een nooit eerder ontdekt eiland, gelegen aan de Grote Oceaan en even mooi als verraderlijk, te reizen. Wat ze niet weten is dat ze zich in het domein van de mythische Kong bevinden.

avatar van check-raise
Achja, wat van te zeggen.
Ik vond die dinos-achtige dieren (brain crawlers o.i.d. door die WOII veteraan genoemd? Al vergeten.) niet veel, of zelfs niks spannends toevoegen.
Alleen het gevecht op het laatste vond ik nog noemenswaardig.

Al bij al, fun om eens gezien te hebben, maar daar blijft het ook bij.
En Samuel L. Jackson, ben een enorme fan van hem, maar vond hem hier maar "gewoontjes" spelen.

avatar van Gerlof1378
Mooie gemaakte avonturenfilm, met een leuk verhaal, goede cast en mooie CGI. Het verhaal stelt niet zoveel voor maar de actie, setting en Kong zien er cool uit, ook inderdaad de muziek is dat. Al met al een film die je keer op keer kan zien, ik ben benieuwd naar de Kong vs Godzilla film en wie er gaat winnen natuurlijk haha.

avatar van BlueJudaskiss
Luidruchtige kabaalfilm die ik beter te verteren vond dan dat onding van Jackson, maar het blijft inhoudsloze herrie. Meest ergerlijk vond ik dat de film geweld tegen natuur verheerlijkt: op het einde komen een paar personages weliswaar tot inkeer, maar feit blijft dat als de Amerikanen het natuurlijke evenwicht niet hadden verstoord er niets aan de hand was geweest op het eiland. Samuel l Jackson vond ik voor het eerst van mijn leven vreselijk. Maar toegegeven: de monsters zagen er goed uit en het is met aandacht voor detail in elkaar gezet.

Nipte 3,0*

avatar van Hansjepansje
Beter dan verwacht.

Het gebeurt niet vaak dat een regisseur zich kan onderscheiden in dit soort films, maar Vogt-Roberts slaagt daar op sommige momenten toch wel in. Die scène waarin de helikopters werden neergehaald mocht er echt wel zijn en ook later worden er af en toe wat leuke dingen gedaan met de camera en de sfeerschepping. Weet niet of hij veel te maken had met het monster design zelf, maar dat was ook een prima meevaller. Vooral die skull crawlers zagen er best goed uit.

Verder wel een beetje jammer om hier een blik topacteurs voor open te trekken. Personages zijn wandelende clichés en veel karakterontwikkeling hoef je uiteraard ook niet te verwachten. Niet dat dat mijn grootste zorg is, maar om zo'n John Goodman of Brie Larson dan hier een beetje dom in te zien rondlopen, tja.

Film kon me geen 2 uur boeien, maar de strakke en vaak ietwat verrassende regie van Vogt-Roberts en het toffe monster design zorgen dat ik hier wel 2,5* aan kwijt kan.

Vermakelijke king kong film!

avatar van K. V.
Deze ook eens bekeken en het was geen misse film. De film zag er goed uit, maar het verhaal is niet zo bijzonder maar ook niet slecht. King Kong zag er goed uit. Verder deed de cast het ook prima.
Geen meesterwerk, maar toch een prima avonturenfilm.

avatar van Patsknal
Goeie film!!
Aankondiging van Godzilla 2 TOP!! ( in de aftiteling )
Benieuwd naar het vervolg: Kong vs. Godzilla

avatar van JoeCabot
Deze film heeft het voordeel van de duidelijkheid. Een diepgaand verhaal of verfijnde dialogen hoef je uiteraard niet te verwachten. Nee, dit is voer voor fans van het veredelde B-werk. Kong moet het maar van één ding hebben: onversneden, bombastische Hollywoodkolder.

Al leken de makers zelf niet altijd te beseffen hoe ridicuul het concept is. Af en toe wordt effectief een poging ondernomen om een ernstig intermezzo in te lassen, wat natuurlijk helemaal zijn doel voorbijschiet als in de achtergrond een gigantische gorilla en een dinosaurus elkaar aan het bekampen zijn. Ook de inleiding duurt veel te lang, alsof iemand geïnteresseerd is in het achtergrondverhaal van deze bordkartonnen personages.

Maar eens het vuurwerk begint – na een half uur ofzo – word je als kijker wel in de watten gelegd. Aan spektakel geen gebrek. Al maakte ik achteraf de bedenking dat deze film misschien nóg beter zou werken in een found-footage-jasje. Want hoe sensationeel het ook oogt, de actie blijft wel wat afstandelijk. Je wordt niet echt meegezogen in de hel die zich ontplooit.

Soit, ’t blijft een aardig tussendoortje. En Samuel L. Jackson is altijd een meerwaarde. 3*

avatar van Ste*
Bitch, please

Vaak ben ik een van de weinigen die dit soort spektakelfilms (net als met rampenfilms) nog wel aardig hoog beoordeeld om de entertainmentwaarde en om hoe het gemaakt is, maar dit was zelfs voor mij af en toe te slecht. Dit huidige gemiddelde verbaast me dan ook wel een beetje.

Het begint nog best oke als Kong vrij snel ten tonele verschijnt, maar tegelijk met het spektakel komt ook meteen een hele hoop slechts. Zoals die explosies als ze op het eiland komen die nauwelijks ergens voor dienen; je reinste Michael Bay-onzin.

De film weet nog wel te amuseren als er wat uit de kluiten gewassen beesten tevoorschijn komen, maar vanaf ongeveer John C. Reilly kakt de boel stevig in en dan weten zelfs al die monsters het niet meer altijd te redden.

Dit is qua verhaal, personages, clichés en 'moraal' puur formulewerk gericht op bioscoopentertainment, de makers zelf hebben duidelijk ook niet meer pretenties gehad. Het is me een raadsel waarom Goodman en Samuel L. Jackson zich hiervoor geleend hebben (om op te nemen als acteur lijkt dit soort films me ook totaal niet leuk, je werkt alleen maar met greenscreens en monsters die er niet echt zijn).

Ach ja, wel mooi gemaakt, zag er af en toe best wel tof uit en weet op zijn eigen manier wel te vermaken, maar was vaak te belachelijk om echt serieus naar te kunnen blijven kijken.

avatar van N00dles
Ik kan een boekwerk schrijven over wat ik allemaal mislukt vind aan deze film, maar dan maak ik er teveel woorden vuil.
Laat ik beginnen met het positieve: qua visuals is het prachtig om te zien, afgezien van de lelijke intro en een aantal matige green screen shots. Het gevecht tussen King Kong en de skullscrawler eindbaas is knap werk, dus ik snap wel waar de Oscarnominatie vandaan komt.

Inhoudelijk is het echter één groot prutswerk. Ik verwacht heus geen diepdravend Apocalypse Now of filosofisch gemijmer over mens versus natuur, maar de regisseur weet aardig wat onzin in één film te douwen. Het omschrijft zich het beste als een Michael Bay/Zack Snyder-achtige montage van slowmotion, helicopter, explosies en fantasiewezens.
Veel gebeurtenissen in de film zijn plottechnisch volstrekt onlogisch; de meeste plotontwikkelingen zijn alleen maar opgezet om van setpiece naar setpiece te kunnen gaan. Een confrontatie met Kong en helicopters, een groots gevecht met skullcrawlers op een kerkhof, een ander gevecht met Kong in een vlammenzee; het slaat allemaal nergens op, maar het levert wel brute eye-candy op.
Toch is het geen basis om een film op te bouwen. Het voelt namelijk als een vreemde mix van spectaculaire scenes uit verschillende films of computergames, maar nooit als één strak geheel.

Het team dat op Skull Island gedropt wordt bestaat uit een bijeengeraapt zooitje Vietnam-soldaten, een stoere kolonel, een fotografe, een soort actieheld in strak shirt met onduidelijke skills, Walter Sobchak (terug in 'Nam) en wat karakterloze wetenschappers. Ze gaan op een zelfmoordmissie (want zodra je als legercommandant akkoord gaat om met helicopters door een onweersbui gaat vliegen, doe je gewoon niet meer mee; de enige wetenschapper die tegen was, werd tijdens de film door niemand serieus genomen en later genadeloos uit elkaar getrokken door pterodactyls) en maken continu domme keuzes waardoor alles weer in de soep loopt. Ik had dan ook grote moeite om me te bekommeren om het welzijn van de teamleden.

Ik vraag me eigenlijk af waarom de sterrencast (Goodman, Larsson, Hiddleston) zich hiervoor leent. Artistiek zullen ze er weinig bevrediging uit kunnen halen en voor een paycheck hoeven ze dit ook niet per se te doen. De enige reden die ik weet is die van Samuel L. Jackson: hij wilde gewoon nog één keertje in een film volmondig 'bitch, please!' kunnen roepen.

avatar van MazterKuzuma
Mijn Huisarts Adviseerd deze film tekijken voor als je last hebt van constipatie

En uit eigen ervaring kan ik spreken dat het Werkt ! Zodra dat Kong gedrocht in beeld komt werd het echt SCHIJTEN als een Nijlpaard

avatar van Tommy De Vito
Gisteravond op Blu-Ray gezien en ik heb mij zeker vermaakt!

Heb genoten van bepaalde actiescènes en Kong die vecht met een aantal dinosaurusachtige dieren. Personages zijn echter flinterdun en worden amper geïntroduceerd, maar de regisseur kon blijkbaar niet wachten om iedereen zo snel mogelijk de prachtige Skull Island in te sturen om daar het avontuur aan te gaan met alles en nog wat. Dat is ook het uitgangspunt van deze film. Niet lullen, maar poetsen.

Deze film geeft ook een visitekaartje af voor Vietnam waar de film opgenomen is. De makers wisten de hot-spots zeker te vinden, want het natuur (waar de meeste scenes zijn opgenomen) is adembenemend mooi. Prachtig! 3,5* voor het natuur, vermaak, actiescènes en Kong Himself.

avatar van panax
schitterend kijkspektakel !!!
goeie muziek flashbacks naar diverse film
prachtige special effects
goeie acteurs ,jackson weet weer een echte madman neer te zetten
puur kijkvermaak niet te veel over nadenken!!

Heerlijke King Kong film.
Mooie CGI, een niet heel diepgaand verhaal maar voor deze film was het prima zo.

Verdiende 4 sterren!

Echt een film met weinig diepgang en veel actie. De helicopter scène in het begin van de film kon me nog wel bekoren, maar daarna zakte het niveau en bleef een zwakke film over. Ik had wel symphatie voor Kong, de hele film was een soort persiflage van de stereotypische Amerikaan die eerst alles kapot maakt en dan nadenkt of dat nu wel nodig was..

avatar van Decec
Uitstekend actie/avontuur/fantasie/SF film...
Uitstekend verhaal...
Uitstekend acteerwerk...
Bekende acteur Samuel L. Jackson en John Goodman...
Super mooi 3D HD kwaliteit breedbeeld...
Perfect achtergrond geluid/muziek met DTS-HD master
met 5.1...
Perfect camerabeweging...
Top!

Het verhaal is vrij magertjes, maar ik vind het al mooi meegenomen dat het niet weer een remake is.
De speciale effecten bevielen mij uitstekend, en wat mij betreft in deze film de aap ook fraaier dan bij
de voorlopers. Fabuleus al met die scene met de helikopters (Als vliegen voor de grote aap), met
King Kong enkele seconden majestueus in beeld met een gloeiende zon op de achtergrond. De film
doet wel, van begin af aan, vrij druk aan en wil zich ook duidelijk richten op de smaak van massa. Met
veel actie en spektakel. Popcornvermaak dus, maar wel van prima kwaliteit. Een film met weinig
inhoud weliswaar, maar valt er visueel meer dan genoeg te beleven.