Kong: Skull Island (2017)

Actie / Avontuur

geregisseerd door Jordan Vogt-Roberts
met Tom Hiddleston, Brie Larson en Samuel L. Jackson

De jaren 70. Een gevarieerde groep ontdekkingsreizigers is bij elkaar gekomen om samen naar een nooit eerder ontdekt eiland, gelegen aan de Grote Oceaan en even mooi als verraderlijk, te reizen. Wat ze niet weten is dat ze zich in het domein van de mythische Kong bevinden.

avatar van Basto
HK Senator schreef:
Je bedoelt Arrival. Klopt. Maar ook Spielberg's Close Encounters... is een positieve uitzondering.

Vergeet ook Beach Babes from Beyond (1993) niet. Daar wordt ook op een vruchtbare manier contact gemaakt met aliens.

HK Senator schreef:

Arrival?? met die langwerpige ufo in een veld??? Ze gingen steeds naar binnen om contact te maken. Een vrouwelijke wetenschapper communiceerde via tekens op glas met aliens.

NRT
Heb deze film eens gezien met een glaasje teveel op. Kan hem daarom niet echt beoordelen. Nu hou ik wel van films met monsters in. Ik kan me wel herinneren dat het verhaal niet echt geweldig was. Laten we zeggen wat rommelig. Ik ga hem toch nog eens opnieuw bekijken, maar ik denk dat hij sowieso niet kan tippen aan de vorige King Kong-film. Dat vond ik echt een heerlijke film.

avatar van HK Senator
Basto schreef:

Haha. Ken ik niet maar ik wordt nu wel heel nieuwsgierig

avatar van remorz
Perfecte popcorn!

Ik eet het niet vaak en het zal nooit mijn favoriete snack of voedsel worden. Maar er zijn basale criteria waar het aan moet voldoen (vers, knapperig en goed gezouten) en daar moet het simpelweg op scoren. Het film-equivalent kent een zelfde eenvoud die bepaalt of het vermaakt of niet.

Actie. Grootschalige, overtreffende trap-actie. Kong herbergt een veelvuldigheid aan indrukwekkende actie. Soms plotgedreven, maar zo'n scene met de octopus zit er simpelweg als eye-candy in. Het dient verder geen doel, brengt nergens verdieping. Is gewoon machtig om te aanschouwen. Hoe opzichtig de scene er ook tussengezet is, het doet wat het moet doen.

CGI die, waar het toegepast wordt, effectief is. Kong is gul overgoten met deze smaakmaker maar het maakt, waar het op de voorgrond treedt, ook altijd wel een beetje indruk. Close-ups van zijn handen tonen dat een aap van proporties ook gewoon vingerafdrukken blijkt te hebben. Het gaat naadloos in het geheel op maar voor wie erop let is de mate van detail uitmuntend te noemen.

Het verhaal en personages ten slotte, moeten de kern van de film faciliteren. De actie en het vermaak. Een handvol bordkarton, hoog tempo en zijwegen die geobserveerd, verkend worden maar nooit te veel tijd in beslag mogen nemen; Kong maakt goede keuzes door niet onnodig tijd te verspillen met facetten van film die in andere genres broodnodig kunnen zijn maar in een film als dit alleen maar ten koste van de fun-factor zouden gaan.

Je kunt je popcornvermaak pimpen met dingen als diepgang, een realistisch verhaal en personages die uit het leven gegrepen zijn maar dat is zoiets als popcorn sieren met smaken als geitenkaas-roze peper. Het is niet nodig en als ik finesse wil ga ik wel naar een chique restaurant. Toegegeven, popcorn zal nooit evenveel indruk maken als een maaltijd bereid door een sterrenchef, maar als ik het eet weet ik wel waarom. En geniet ik. 3,5*

avatar van Bond,TeBond
3.22 sterren??? Realy? Onlogisch, USA spierballen, slechte truckage, een uitgemolken Kongetje verhaaltje...is het echt dat ze in hollywood geen verhalen meer hebben? Ik heb er nog wel een paar. Tjonge, wat een frotfilm, heb hem uitgezet.

ja met je eens

avatar van david bohm
Aanvankelijk na het wat lange intro wilde ik de film afzetten. Maar dan begint de film pas echt met de best gave verscheidenheid aan leven op het eiland.
Best creatief gedaan, verder wel veel cliches maar prima kijkbare pulp dit.

avatar van Elchapo
Geweldige film,mooie CGI.4 stars.

avatar van missl
Ziet er mooi uit, prima actiefilmpje.