Get Smart (2008)

Komedie / Actie

geregisseerd door Peter Segal
met Steve Carell, Anne Hathaway en Dwayne Johnson

Maxwell Smart is een spion voor CONTROL, een organisatie die helaas door de overheid niet zo financieel ondersteund wordt als de CIA. Samen met zijn partner, de mooie Agent 99, is Smart op zoek naar leden van de terroristische organisatie CHAOS, die allerhande slechte plannen hebben met de wereld.

avatar van TimZor
Een goede film voor carrell met geslaagde momenten, alleen duurde het voor mij net ff te lang.

avatar van Sergio Leone
Leuk voor 'n keertje.

Na de eerste vijf minuten vreesde ik er een beetje voor. De intro van Maxwell Smart is pijnlijk ongrappig.
Na verloop van tijd raakt de schwung er dan toch in, Agent 99 is een geslaagde sidechick en de flauwe humor wordt beter.
Wanneer Smart even verdacht wordt een spion te zijn dreigt de boel weer zo'n typische komedie te worden waar na 3/4e film de hoofdpersoon door een dal moet. Uiteindelijk blijft dat binnen de perken en eindigt Get Smart met een positief gevoel.

Steve Carell heb ik nog nooit hilarisch gevonden. Ook hier is hij dat niet - daarvoor teert hij te veel op dat sullige overkomen -, maar irritant is hij nooit en dat is toch ook al iets.
Iemand die mij wél constant heeft kunnen boeien is Anne Hathaway, die er ontzettend mooi uitziet.
In de andere bijrollen is het vooral Alan Arkin die droog uit de hoek komt.

Als parodie op James Bond staat Get Smart in de schaduw van Austin Powers, maar kan het dan wel weer wedijveren met Johnny English. Een aantal overgenomen elementen zijn net wat te kinderachtig - de Jaws-kloon bv -, maar als geheel kan het er allemaal mee door.

avatar van Gish
Pijnlijk slechte grappen.

Al na 5 minuten weet je, dit gaat niet meer goedkomen.
Helaas krijg ik daarin gelijk. Heb de film wel uitgekeken maar met erg veel moeite.
Waarschijnlijk was het Anne Hathaway die de doorslag gaf.
Ook al geen beste rol, maar ze ziet er gewoon goed uit.
Snel vergeten dit prul.

avatar van Richard_Voorhees
Tjah, al dit soort komedies zijn vaak meer van hetzelfde, maar soms werken ze gewoon en ik moet zeggen dat Get Smart voor mij zo'n film is.
Carell en de prachtige Hathaway vormen een schattig en grappig duo. De grappen zijn flauw, maar effectief.
Erg leuk, luchtig filmpje.

avatar van missl
Ik moest af en toe wel een beetje gniffelen, je ziet het allemaal van mijlenver aankomen en verder vond ik Carell niet zo irritant als ik hem normaal vind. Echter maken deze 3 punten het geen interessante film, deze had ik net zo goed over kunnen slaan.

avatar van tattoobob
Leuke wegkijker...Steve Carell komt het best tot zijn recht in dit soort films.
In de ene schittert hij wat meer als de andere...maar in deze vind ik hem zeer geslaagd.
Met Hathaway heb ik niet zo veel,voor een avondje comedy is deze film zeer zeker in goede optie.

avatar van sandero16
Zeer teleurstellend.

Steve Carell haalt niet zijn normale hoge niveau. Ook vind ik Hattaway samen met Carell geen goed duo.

De film was soms grappig, maar veel te vaak flauw. Ook was de film langdradig en duurde veel te lang.

1,5 *

avatar van ambrosini
Steve heeft een filmpje gemaakt die al door meerdere "comedy" gasten is gefilmd..

alleen het is niet altijd een succes

avatar van nclo
Ik heb hem laatst weer gezien en ik neig mijn stem toch maar weer te verhogen nadat ik hem eerst weer heb verlaagd naar 3*. De kracht van dit komische avontuur zit hem bij Carell wanneer er weer een grap langskomt. De stoïcijnse droge lichaamshouding, zijn strakke gezicht en zijn expressieloze stem brengt iets krachtigs met zich mee waardoor de droogheid ver boven het gemiddelde niveau wat betreft Amerikaanse humor komt. Carell is een knappe acteur en komiek en dat laat hij hier weer zien. Hathaway vond ik nou niet geweldig in deze rol passen. Je had haar rol ook prima in kunnen laten vullen door iemand met wat minder bekendheid. Haar toevoeging was eerlijk gezegd niet geweldig en nogal clichématig. Een lekkere chick die de stommiteiten van haar handlanger mag aanhoren, dat concept is al keihard uitgekauwd. Carell is de drager van deze film en al had ik het niet erg gevonden als de film een halfuur eerder was afgelopen en je het resterende stuk had bewaard voor eventueel een tweede deel, gooi ik er nog maar een punt bovenop. Het is ten slotte een humorfilm en gelachen heb ik zeer zeker.

avatar van Roger Thornhill
Héél veel leuker dan ik me had voorgesteld. De film speelt gelukkig niet de klunskaart (daar hebben we Bean natuurlijk al voor) maar geeft Smart voor elk blunder ook een glunder, zoals wanneer hij er eerst niet in slaagt om zijn tegenstander uit te schakelen doordat het koord van de welgemikte telefoon te kort is, maar hij hem vervolgens eenvoudigweg de brancard in de maag splitst (of komt die nog nèt iets lager aan?). Zo houdt de film steeds een goed tempo aan, met stevige bijrollen die niet altijd genoeg te doen krijgen maar over het algemeen hun geld toch wel waard zijn, genoeg grappen (zowel fysiek als verbaal) om de honger te stillen, en Steve Carell die zijn rol mooi klein houdt. Verrassend leuk en onderhoudend.

avatar van Willy Wartaal
Samen met deze toch wel de mindere met Carell naar mijn mening. De film duurt echt veel te lang en een plot hoeft helemaal niet zo ver de ''diepte'' in te gaan om met leuke scenes op de proppen te komen (less is more). De humor is flauw maar toch gaat de film daar niet helemaal in op, eigenlijk wel jammer want als het toch al stom is mag het wat mij betreft wel naar het uiterste gaan. Zo vind ik de Austin Powers serie vele malen vermakelijker dan dit, heb Johnny English nog niet gezien en Naked Gun is te lang geleden. Begin wel fan te worden van Anne Hathaway, na Interstellar en nu deze, krijg het wel warm van haar lippen, neus en ogen.

Was verbaasd toen ik Patrick Warburton aka Puddy voor de eerste keer buiten Seinfeld zag, kom ik er ook nog achter dat hij de voice van Joe Swanson uit Family doet, heb gek genoeg nooit de link gelegd tussen die twee.

avatar van Kondoro0614
Get Smart

Een geinige komedie van Carrel die leuke actie bevat, geinige soms wat droge grappen maar, daar houd ik van en een paar bekende acteurs/actrices! Toch viel sommige dingen in Get Smart mij tegen en dan vooral het feit dat hij best wel lang duurt dan nodig. Ik had hem toch in wat minder minuten gezien want hij werd soms iets langdradig! Toch vond ik het acteerwerk van de meesten leuk en goed over gebracht, dat overigens ook.. Het verhaal was redelijk maar soms wel slapjes. Het concept was wel geinig en vermakelijk om naar te kijken.Ik moet dan toch ook wel toegeven dat ik de actie stukjes daadwerkelijk echt wel geinig vond. Soms iets over de top zoals: hij overleefd terwijl er eigenlijk in beeld werd gebracht dat hij aangereden werd door een trein. Dat zijn van de kleine min puntjes alleen helaas iets te veel!

avatar van Jaarme
Voor de tweede keer bekeken, leuke film!
Wel soms een beetje aan de flauwe kant, je moet er van houden.
Speelduur is precies goed

avatar van IH88
Get Smart

Verassend leuk. Carell en Hathaway zijn geweldig op dreef en een perfect duo. Carell en Hathaway zitten met elkaar opgescheept om als geheime agenten de wereld weer eens te redden, en het resultaat is een film vol gortdroge humor, spectaculaire actiescènes en natuurlijk wat romantiek.

Meestal zie je dat de humor wat minder wordt naarmate de film vordert , maar hier behoudt Get Smart zijn grapdichtheid en het hoge niveau van de grappen. De humoristische knipogen naar spionagefilms zoals James Bond zijn talrijk. Ook Johnson, Crews en Arkin hebben hilarische bijrollen. Get Smart is een ontzettend leuke flauwekul met twee hoofdrolspelers die de aandacht van de kijker moeiteloos naar zich toetrekken. Onverwachts genoten.

Goede film met veel cliché momenten, niets speciaals maar gewoon goed. Michael Scott zijn acteer prestaties zijn veel beter geworden dan zijn laatste film, Threat Level Midnight, geweldig

avatar van Shinobi
"You know what, I never saw James Bond in rats or poop."

Na het gemiddelde succes van 'Threat Level Midnight' heeft Michael Scott dan toch zijn eigen spionnenfilm gekregen.

Maar alle gekheid terzijde; na afloop las ik pas dat deze film is gebaseerd op de gelijknamige serie uit de jaren '60. Op mij komt het eerder over als een parodie op 'James Bond', met hints naar 'The Naked Gun' reeks. Het vormt de standaard opmaat naar een geheime overheidsorganisatie die een terroristengroep moet uitschakelen.

Steve Carell is hier duidelijk op zijn plek en leent op momenten zelfs enkele zaken uit het repertoire van zijn Michael Scott personage uit 'The Office (US)'. Erg leuk om te zien voor de fans van deze serie. Daarbij heb je aan Anne Hathaway een prima sidekick. Het is te prijzen dat zelfs de bijrollen het naar behoren doen, ondanks dat ik graag meer had gezien van bijvoorbeeld The Rock.

Ik had verwacht dat 'Get Smart' al gauw flauw zou worden, maar het moet gezegd worden dat de vlotte pacing dit voorkomt. Bovendien is het geheel gevuld met volop grappen, one-liners en gestoorde situaties om je bij de les te houden. Hoewel niet alles even geslaagd is, maakt de constante aanvoer veel goed. De generieke actie is eveneens onderhoudend te noemen.

Al met al een aardige comedy die op vermakelijke wijze de draak steekt met spionnenfilms.

3,0 Sterren.