Planet 51 (2009)

Alternatieve titel: Planeet 51

Spanje / Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Animatie / Sciencefiction

geregisseerd door Jorge Blanco, Javier Abad en Marcos Martínez (II)
met de stemmen van Dwayne Johnson, Jessica Biel en Justin Long

Op een planeet in de ruimte krijgt een familie de schrik van hun leven. Juist bij hen landt een vreemd ruimtevoertuig, met het opschrift "NASA", en blijkt de bestuurder één van die gevreesde wezens te zijn; een mens!

avatar van rolfkunst
Vraagje, waarom klinkt het DTS en DD geluid alsof het uit een buis komt? Je hoort het al bij de intro als die deur naar beneden valt. Alleen het Nederlandse geluidsspoor klinkt normaal, maar ik kijk graag de Engelse. De film vind ik erg leuk, maar dit maakt het toch wel een beetje minder.

avatar van Antonev
Aardige animatie, maar toch net niet. Het ziet er aardig uit, het verhaal is leuk bedacht en de muziek is fantastisch. Kwam op de een of andere manier toch niet helemaal lekker uit de verf. Leuk voor tussendoor.

Verrassend goed.

avatar van Kondoro0614
Wederom de herziening erin gegooid en aangezien ik de animatiefilms wil gaan afwerken heb ik deze Spaanse Animatie / Sciencefiction er gelijk maar in gegooid. ‘Planet 51’ is weer eens wat anders, leuker dan die irritante ‘Dreamworks’ of ‘Disney’ films waarvan ik niet kan zeggen dat ik die kinderfilms geslaagd vind, ondanks dat deze ook best kinderlijk bedoelt is, vond ik hem nog best leuk.

De film word onder andere ingesproken door één van mijn favoriete acteurs, Dwayne Johnson die de rol van ‘Captain Charles T. Baker’ op zich mocht nemen, of ook wel de astronaut die op de planeet land. Ook de knappe Jessica Biel mocht een rol vervullen van ‘Neera’.

We volgen het verhaal over ‘Planet 51’ waar eigenlijk een normaal menselijk bestaan heerst, onder de aliens. Op ‘Planet 51’ is er eigenlijk maar één ras die hun het meest vrezen: de mensheid. Op een dag land er een ruimteschip van de Amerikaanse ruimtevaart ‘NASA’ op de planeet en hier komt ‘Captain Charles T. Baker’ uitzetten. De bewoners vrezen voor hun leven en vluchten, terwijl Baker van niks weet.

Qua komedie is de film best geslaad, en het animatiewerk zag er ook prima uit. Geinig hoe ze de honden op de Aliens hebben laten lijken in de film ‘Alien’, oftewel de Xenomorph’s. Al om al, geinige animatie de me meer aansprak dan de meuk die ik hiervoor heb gezien.