Tooth Fairy (2010)

Verenigde Staten / Canada
Komedie / Fantasy

geregisseerd door Michael Lembeck
met Dwayne Johnson, Julie Andrews en Ashley Judd

De film gaat over Derek 'The Tooth Fairy' Thompson, een erg agressieve speler bij ijshockey. Hij heeft deze bijnaam gekregen omdat hij vaak de tanden van zijn tegenspelers eruit slaat. Als hij de dromen van een jongetje kapot maakt, is zijn straf dat hij, voor een week, een echte tandenfee moet spelen, met tutu, vleugels en een toverstokje. Eerst klungelt hij vooral veel in het huis van mensen, maar na een tijdje raakt hij eraan gewend en wordt hij herinnerd aan zijn eigen vergeten dromen.

avatar van TragieStar.*
Gisteren eindelijk bekeken, en ik weet niet goed hoe ik de film moet beoordelen.

De cast was erg fijn met Dwayne Johnson, Ashley Judd en Julie Andrews, maar er ontbrak veel aan hun personages.

De film had een paar irritante momenten met Johnson, maar ook momenten op het ijs met het spelen van hockey. Alle standaardheden en clichés kwamen weer naar boven. Jammer.

Ashley Judd haar personage hebben we al zovaak gezien, en was ook niet interessant en zelf kon ze er ook niks beters van maken helaas.

Julie Andrews vond ik dan weer wel leuk, zoals altijd.

De kinderen zullen dit denk ik heerlijk vinden, met lekker veel grappige momenten en fantasie, maar volwassenen moeten even door de zure appel heen bijten, al valt het toch nog wel mee. Gewoon een fijne film om eens gezien te hebben op een avondje zeg ik altijd maar. Niks mis mee.

Alleen die ene vent: Stephen Merchant als Tracy vond ik zo echt een hele vreemde man en een vrij eng hoofd heeft hij.

Ik ben eigenlijk meer gevallen voor de sfeer eromheen en Johnson ( ), alleen was zijn lach met zijn perfecte witte tanden wel ergelijk en nep afentoe, maar dat vergeet je snel als je naar zijn prachtige lichaam kijkt.

2,5* Toch geef ik de film een kleine onvoldoende.

avatar van mnrk
You can't handle the Tooth! And that's the Tooth, the whole Tooth and nothing but the Tooth! I pledge allegiance to the Tooth.

Dit was een leuke komedie van Michael Lembeck...

Het verhaal is natuurlijk redelijk voorspelbaar en staat bol van de cliche's, maar ondanks dat blijft het gewoon leuk om naar te kijken...

Dwayne Johnson is ook prima op dreef en laat zich van een grappige kant zien, de overige rollen worden ook prima ingevuld ( vooral de 2 dames Julie Andrews en Ashley Judd zijn goed/leuk)...

avatar van Metalfist
Thought you said you were a vampire. You got some inconsistent mythology

Ik ben best wel een fan van Dwayne 'The Rock' Johnson, althans toch van zijn professionele worstelcarrière. In lang vervlogen dagen was zondag vroeger dan ook een mooie dag met WCW op een Vlaamse zender, ik geloof Kanaal 2 (het vroegere 2BE), en genieten van de capriolen van Ray Mysterio en The Kid. Het was in die periode dat The Rock ook meedeed en ik moet zeggen, hij was één van mijn favorieten. Van zijn acteerperiode heb ik nog niet zo erg veel gezien maar dit leek me best wel eens leuk te zijn.

En noem het een guilty pleasure maar ik vond dit best nog wel te pruimen. Natuurlijk is Tooth Fairy van de eerste tot de laatste minuut compleet voorspelbaar, het is en blijft natuurlijk een film van Disney en die blinken met dit soort werkjes nooit echt uit qua originaliteit, maar het loopt allemaal vlot en er zitten nog vrij veel leuke stukken in die op een dikke glimlach konden rekenen. Daar komt dan ook nog eens bij dat ik een vrij grote sucker ben voor woordgrapjes dus dat is ook nog mooi meegenomen. Voor de rest zijn de paar gewelddadige hits op het ijshockeyveld altijd tof om te zien (jongens toch, wat hou ik ervan als ze er één door het raam keilen) maar is het vooral de cast die ervoor zorgt dat Tooth Fairy net dat beetje extra krijgt.

Want The Rock is blijkbaar een begenadigd komisch acteur vanwege zijn mimiek. Zijn hoofd lijkt de helft van de tijd uit proportie te zijn, zijn wenkbrauwen gaan alle richtingen uit en de overdreven glimlach die hij de helft van de tijd heeft is gewoon hilarisch. Maar eerlijk is eerlijk, het zijn de bijrollen die hier toch uiteindelijk de show stelen. Zeker Stephen Merchant begint zich na het uitmuntende Extras en The Office meer en meer in de picture te werken en ook dit doet hij weer erg leuk. Heerlijke acteur in ieder geval en de wisselwerking met The Rock is erg vermakelijk te noemen. Tooth Fairy is ook een blij weerzien met Julie Andrews. De Britse actrice die vanwege 2 filmrollen (Mary Poppins en Sound of Music) op ieders netvlies gebrand staat speelt hier de opperfee en het is een rol die haar vrij goed afgaat. Voor de rest nog kleine bijrolletjes van onder andere Seth MacFarlane en Billy Crystal waarmee de balletkous af is.

Ach, ik vond het eigenlijk best allemaal nog wel leuk. The Rock heeft schijnbaar veel plezier met zijn capriolen in zijn satijnen pakje en de bijrollen worden amusant ingevuld. Natuurlijk is dit een film die puur voor kinderen is gemaakt maar met mijn 21 jaar kon ik er best nog wel van genieten. Leuk voor eens een keer gezien te hebben.

avatar van tattoobob
Net een voldoende ....best grappig!!

avatar van missl
Flauwe film over een ijshockey speler die dan zijn menselijkheid moet gaan zoeken door toothfairy te zijn. Mother toothfairy vind ik wel een leuke actrice en dat is ze in deze film ook weer. Verder is er niets leuks aan deze prent.

avatar van Kondoro0614
Tooth Fairy

Opzicht heb ik gewoon genoten van de film. Hij was grappig, en ik vond het leuk om naar te kijken. Misschien was het niet hoe ik het in gedachten had, maar toch vermaakt. Geinig om Dwayne Johnson in een TuTu te zien, die sterke, stoere man word hier toch even op zijn vrouwelijke kant gezet.

Dwayne Johnson speelde zijn rol wel geinig. Prima, te doen. Al had ik hem al niet zo snel verwacht in een film als deze . Ashley Judd speelde haar rol ook wel lachen. De kinderen waren prima te doen al vond ik het meisje leuker dan dat zeur jochie.. Altijd in films als deze zit er wel weer een moeilijk opvoedbaar kind.

Het verhaal was oke, beetje te standaard. Dat hij alles kwijt raakt, maar dat ook op het eind alles weer goed komt.. Het concept was ook wel geinig, maar niet echt super top. Ik denk dat deze film een voldoende verdiend. Maar niet al te hoog. Zesje is prima voor hem.

avatar van debbietino
Vandaag de film bekeken met mijn kinderen (13 en 10). Ze vonden het een leuke film en moesten regelmatig lachen. Mijn dochter van 10 vond het eind zelfs supergaaf. ??
Ze mochten van mij ook het cijfer geven en dat is dus een 4 geworden.
Ik laat met dit soort films altijd mijn kinderen het cijfer geven omdat ik ‘m indeel als kinderfilm en dan vindt ik dat het cijfer dan ook gegeven moet worden volgens de perceptie van het kind.
Ik persoonlijk had ‘m een 3 gegeven maar dat mocht niet van mijn dochter ??? en daar wil ik natuurlijk geen ruzie mee.

avatar van Timothyvdmeer
kon er wel om lachen. Verder cliché naar cliché maar goed het is wel een kinderfilm.