G.I. Joe: Retaliation (2013)

Actie / Avontuur
110 minuten / 123 minuten (extended action cut)

geregisseerd door Jon M. Chu
met Dwayne Johnson, Jonathan Pryce en Bruce Willis

Het G.I. Joe-team moet het opnemen tegen Zartan, Storm Shadow en Firefly. Zartan is vermomd als president van de Verenigde Staten en heeft nu alle wereldleiders in zijn broekzak, met als gevolg een naderende wereldoorlog waar vele onschuldigen het slachtoffer van gaan worden. Tevens beschikt hij over een aantal nieuwe handlangers die het G.I. Joe-team moeten uitschakelen.

avatar van 606
Welke versie wordt er vanavond gedraaid ?

606 schreef:
Welke versie wordt er vanavond gedraaid ?

Deze

G.I. Joe - Retaliation - TVGids.nl

606 schreef:
Dus de 110min versie

Ja anders moet je hem denk ik op dvd zien.

avatar van Al DeNiro
Beter dan eerste deel. Vooral omdat deze meer op de tekenfilm lijkt met serieuzere sfeer en veel actie. Verder komt de opperschurk Cobra Commander ruim in beeld, Firefly is een gedenkwaardige bad guy en The Rock een verbetering ten opzichte van Tatum. Gemis is wel Destro en The Baroness.

avatar van adso
Synopsis: met als gevolg een naderende wereldoorlog waar vele onschuldigen
het slachtoffer van gaan worden... Dat is wel 'heel zachtjes' uitgedrukt!

avatar van missl
Ik heb me wel vermaakt met deze actiefilm, toch jammer dat hij het niveau van het begin (vooral de humor in combinatie met de actie) niet vast weet te houden.

goede film ma blijkbaar is dat een vervolg wist zelf nog niet eens daht gewoon een enkele film was wel goede humor der tussen.

avatar van Sergio Leone
Leuk.

Rise of Cobra vond ik indertijd erg slecht. Van Retaliation had ik daardoor geen verwachtingen, en dat lijkt niet slecht geweest te zijn. I.t.t. deel 1 is Retaliation pure fun. Geen hoogstaand werk, wel actievermaak zonder pretenties en voorzien van een prettige sfeer.

De cast werkt ook beter. Channing Tatum staat z'n kroontje min of meer af aan acteerkanonnen Dwayne Johnson en Bruce Willis, waarbij de beperkte rol van die laatste hem helpt een positieve indruk na te laten. Jonathan Pryce kan als geen ander een rolletje als dit neerzetten, ik vind de beste man altijd iets vervelends hebben en dat komt zodus van pas.

De mij onbekende regisseur John Chu pakt uit met enkele toffe actiescènes, die vooral qua flow enorm gemakkelijk wegkijken. Hier en daar zit er wel wat slordigheid in de editing, maar over de ganse film gezien valt dat echt wel mee. De humor is niet altijd plezant, daartegenover staat dat drama tot een minimum beperkt wordt. Zo houdt dat zich ook weer in evenwicht.

avatar van Roger Thornhill
Net als mijn voorganger vond ik de eerste G.I. Joe-film abominabel, maar kijk eens aan: de nieuwe held Dwayne Johnson is tenminste ècht een bad-ass, zijn gekibbel met Channing Tatum is best grappig, Walton Goggins is een lekker onaangename gevangenisdirecteur, en er is gelukkig veel meer ruimte voor Jonathan Pryce ("This country is at war with you and you and you and you and you and you!"). Natuurlijk zijn ook er minpuntjes, zoals Bruce Willis op de automatische piloot (of niet? ik kan het verschil de laatste decennia zo moeilijk zien) en wéér zo'n ninjagevecht tussen Storm Shadow en Snake Eyes, maar al met al is dit toch een best vermakelijke opvolger.

avatar van Rico120

Matt Gerald
RZA
Arnold Vosloo
Walton Goggins

een succes? nee ik vond deze film nog rommeliger overkomen dan deel een heb gehoord dat er een deel 3 kont hopen dat deel 3 beter is

avatar van thoyouknow1980
Super leuk vervolg
En alles is weer van het vertrouwde spectaculaire niveau.
Volop actie momenten in mooie omgevingen en weer een tof verhaal
Arnold Vosloo is echt een fantastisch acteur vind ik trouwens,vooral in de Mummy natuurlijk.
Goed dat hij in deze Gi Joe films ook een toffe rol heeft gekregen

avatar van Kondoro0614
Het tweede deel uit mijn G.I. Joe duo-pack die ik bij Zavvi heb gekocht is aanzienlijk beter, ik kwam er achter dat ik de extended action cut had in plaats van de normale versie, een verbetering is het niet (aangezien ik de normale versie wel eens gezien heb) maar het is sowieso beter dan het eerste deel, die nogal slapjes was. Ook dit deel was niet het beste wat er bestaat op de wereld maar, de film komt wel positiever over: Firefly is een fantastische toevoeging bij de film en het verhaal was wat leuker om te volgen. Ik houd het kort, het is nogal laat en ik wil deze graag even snel afronden.

Qua actie zit de film echt wel snor, zoals gezegd vond ik Firefly echt een superleuke toevoeging maar met Dwayne Johnson ging het niveau niet echt omhoog en vooral niet in het spanning gedeelte. Ik vond het erg jammer dat Duke al vroeg in de film overlijd maar wel echt bijna voorop de cover staat, die had ik persoonlijk wat langer in de film gezien want er word weinig mee gedaan.

Het verhaal is simpel. De oude vijanden van de Joe’s hebben de president gekidnapt en ze hebben hun eigen mannetje omgetoverd tot de president. Samen gaan ze met de Cobra’s ervoor om de wereld te veroveren maar de Joe’s gaan dit tegen houden, ze zetten alles op alles om ze te stoppen en zelfs Storm Shadow word overgehaald naar de Joe’s.

Al om al, redelijk tot matige actie die al sinds het eerste deel bij mij bekend stond als: goed bedacht, slecht uitgevoerd en zeker de ninja scenes zijn echt prima. En ondanks dat de één van de eerste films is die ik gezien had toen ik me aanmeldde op MovieMeter, is het geen toppertje.

avatar van Captain Proton
Tweede deel en vervolg van Gi Joe. Lukt het ze wel om Cobra eens en voor altijd achter de tralies te krijgen? De cast was wel verrassend. Dwayne Johnson en Bruce Willis. Toch maar een spierbundel erbij gehaald, want ja, een held is toch gespierd en sterk? Goed de cast ging, verhaal en special effects waren prima in orde. De scene in de bergen met klimmateriaal was geweldig. Beetje overdreven, maar vet. Paar keer teruggespoeld om te kijken wat er allemaal gebeurde. En ja, hoor. Weer een open einde. Hopelijk overtreft deel drie dan de vorige twee.

avatar van DiamondsRealDeal
Hoort een open einde ook niet een beetje bij G.I. Joe Captain Proton ?

avatar van Grindhouse62
Gelijk maar op Netflix achter deel 1 aan gaan kijken. Nog meer actie, spektakel ect. Wederom prima kijkvoer.

avatar van macrobody
Hoe krijg je mensen zo gek om in het leger te gaan? Maak films waarin het lijkt of er modellen in het leger zitten ipv manwijven, maak elke dood heroïsch en niet een nutteloze dood tbv het oliekartel en laat het voorkomen alsof je veel mag schieten en overal in mag rijden.
Wat dit betreft doet de CIA weer goede zaken met deze advertentieprent. Als je het wel allemaal met een schep zout neemt is het een goede actie film.

avatar van ILDIB
Vermakelijk zat met een paar zeer goede scènes. Jaye ziet er mede dankzij de pushups stukken beter uit dan in the orville..