ad
  • 8.182.935 stemmen

banner

Snake Eyes: G.I. Joe Origins (2021)

Actie / Avontuur | 121 minuten

Genre: Actie / Avontuur

Oorsprong: Verenigde Staten / Canada

Geregisseerd door: Robert Schwentke

Met onder meer: Henry Golding, Andrew Koji en Úrsula Corberó

Releasedatum: 22 juli 2021

• Bioscoop Te zien in 49 bioscopen

Over Snake Eyes: G.I. Joe Origins

"Every warrior has a beginning."

Snake Eyes wil een van de elite-moordenaars van de Arashikage-clan zijn, maar de weg naar deze kringen is doordrenkt van zweet en bloed. De moordenaars van de Arashikage-clan nemen banen aan die niemand anders durft te doen en alleen bijzonder goede jagers worden voor hen geselecteerd. Snake Eyes is vastbesloten om Hard Master met zijn leraar te trainen om zijn doel te bereiken.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

Vanaf 22 juli in de bioscoop (Paramount Pictures, via Universal)

avatar van Kondoro

Vette trailer. Zin in.

avatar van Shinobi

Shinobi

"This isn't my fight."

Snake Eyes vond ik het tofste personage uit de 'G.I. Joe' films. Dus ik keek hier best naar uit, maar dit is uitermate teleurstellend te noemen.

In deze reboot/prequel wordt er een andere draai gegeven aan de oorsprong van Snake Eyes. Hij is op zoek naar de moordenaar van zijn vader en komt via via terecht bij de Arashikage ninja clan. Op deze manier probeert hij zijn recht te halen, maar het valt te betwijfelen of het eervol is.

Er wordt veel tijd besteed aan de ellenlange training van Snake Eyes om hem als volwaardig lid van de clan in te wijden. Deze sequenties zijn te simpel voor woorden en slaan werkelijk nergens op. Daarbij helpt de nietszeggende présence van Henry Golding niet. Als kijker moet je jezelf hier wel enigszins doorheen zien te worstelen, ondanks de aardige setting.

De actie is op zich te doen. Het grootste heikel punt is alleen wel de shaky cam, waardoor het lastig is om de actie te volgen. Niet dat er echt veel bijzonders gebeurt, gezien het merendeel nogal tam en bloedeloos is. Het maakt dan eigenlijk niet meer uit hoeveel zwaard- en vuurgevechten je er tegenaan gooit. Het onzinnige slot spreekt wat dat betreft boekdelen. Om vooral niet te vergeten dat een toffe martial arts acteur als Iko Uwais volledig onderbenut wordt; what the heck?!

Al met al is 'Snake Eyes' een erg nietszeggende reboot geworden. Als de rest van dit nieuwe universum ook zo wordt, heb ik er weinig vertrouwen in.

Kleine 2,5 sterren.