• 8.522.426 stemmen

banner

Snake Eyes: G.I. Joe Origins (2021)

Actie / Avontuur | 121 minuten

Genre: Actie / Avontuur

Oorsprong: Verenigde Staten / Canada

Geregisseerd door: Robert Schwentke

Met onder meer: Henry Golding, Andrew Koji en Haruka Abe

Releasedatum: 22 juli 2021

Plot Snake Eyes: G.I. Joe Origins

"Every warrior has a beginning."

Snake Eyes wil een van de elite-moordenaars van de Arashikage-clan zijn, maar de weg naar deze kringen is doordrenkt van zweet en bloed. De moordenaars van de Arashikage-clan nemen banen aan die niemand anders durft te doen en alleen bijzonder goede jagers worden voor hen geselecteerd. Snake Eyes is vastbesloten om Hard Master met zijn leraar te trainen om zijn doel te bereiken.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

kappeuter (crew films)

Vanaf 22 juli in de bioscoop (Paramount Pictures, via Universal)

avatar van Kondoro

Kondoro

Vet!

Vette trailer. Zin in.

avatar van Shinobi

Shinobi

"This isn't my fight."

Snake Eyes vond ik het tofste personage uit de 'G.I. Joe' films. Dus ik keek hier best naar uit, maar dit is uitermate teleurstellend te noemen.

In deze reboot/prequel wordt er een andere draai gegeven aan de oorsprong van Snake Eyes. Hij is op zoek naar de moordenaar van zijn vader en komt via via terecht bij de Arashikage ninja clan. Op deze manier probeert hij zijn recht te halen, maar het valt te betwijfelen of het eervol is.

Er wordt veel tijd besteed aan de ellenlange training van Snake Eyes om hem als volwaardig lid van de clan in te wijden. Deze sequenties zijn te simpel voor woorden en slaan werkelijk nergens op. Daarbij helpt de nietszeggende présence van Henry Golding niet. Als kijker moet je jezelf hier wel enigszins doorheen zien te worstelen, ondanks de aardige setting.

De actie is op zich te doen. Het grootste heikel punt is alleen wel de shaky cam, waardoor het lastig is om de actie te volgen. Niet dat er echt veel bijzonders gebeurt, gezien het merendeel nogal tam en bloedeloos is. Het maakt dan eigenlijk niet meer uit hoeveel zwaard- en vuurgevechten je er tegenaan gooit. Het onzinnige slot spreekt wat dat betreft boekdelen. Om vooral niet te vergeten dat een toffe martial arts acteur als Iko Uwais volledig onderbenut wordt; what the heck?!

Al met al is 'Snake Eyes' een erg nietszeggende reboot geworden. Als de rest van dit nieuwe universum ook zo wordt, heb ik er weinig vertrouwen in.

Kleine 2,5 sterren.

bart007bond

Nu alweer bijna uit de bioscoop.

Net 2 weken.

Niet eens de kans gehad om hen te zien.

Het nieuwe bioscoop gebeuren.

2 weken draaien, dan eruit.

Nou, dan zal 007 wel 4 weken gaan draaien.

avatar van Apster

Apster

bart007bond schreef:

Nu alweer bijna uit de bioscoop.

Net 2 weken.

Niet eens de kans gehad om hen te zien.

Het nieuwe bioscoop gebeuren.

2 weken draaien, dan eruit.

Nou, dan zal 007 wel 4 weken gaan draaien.

Kan ook zijn dat de bezoekersaantallen tegenvielen.

bart007bond

Das logisch, je mag maar klein deel mensen ontvangen.

Maar dit is echt erg kort, je krijgt niet eens de kans erheen te gaan.

avatar van Mik71

Mik71

Prima film. Jammer alleen dat de oorsprong van Snake Eyes en Storm Shadow al in de eerdere G.I. Joe is uitgelegd en heel anders is dan deze.

avatar van aSMoDeuS

aSMoDeuS

Weer een G.I. Joe B-film met te groot budget. De tekenfilms zijn vele malen beter.

avatar van DDT

DDT

Een vraagske is dit een vervolg ofzo van de Gi Joe's uit 2009 en 2013 met Channing Tatum , maar nu met een heel andere cast? Of is dit vervolg van wat anders?

avatar van boemboem27

boemboem27

best wel goede film,erg over de top natuurlijk.

maar lekker veel actie.

echt veel typisch Japanse actie/vecht scenes.

beetje aan de lange kant (ruim 2 uur)

vergeet niet na de 1e "korte" aftiteling effe te blijven kijken.

kort stukje maar wel belangrijk.

denk dat er nog wel een nieuw deel achteraan komt

avatar van mrklm

mrklm

Zaten we nou echt te wachten op een spin-off van die weinig memorabele G.I.Joe-films? Ik zeker niet, maar ik vermoed dat zelfs de grootste fan regelmatig een gaap zal moeten onderdrukken bij het zien van de clichématig actiefilm waarin Snake Eyes [Henry Golding] zich wil aansluiten bij een clan in de hoop dat hij zo de identiteit van de moordenaar van zijn vader kan achterhalen. Daarvoor moet hij een serie tests doorstaan. Gelul over het wel of niet hebben van een “zuiver hart” en tegeltjeswijsheden als “een overwinning zonder eer is geen overwinning” te midden van een serie saaie knokpartijtjes met een aantal special effecten die zeer benedenmaats zijn.

avatar van Waku

Waku

mrklm schreef:

Duidelijk..ik sla hem over

avatar van james_cameron

james_cameron

Tja, dan waren de vorige twee films met terugwerkende kracht zo slecht nog niet! Deze eentonige origin story over een personage dat nou niet bepaald tot de verbeelding spreekt begint redelijk, maar eenmaal aangekomen in Japan zeuren plot en personages maar een beetje door, afgewisseld door bloedeloze en weinig enerverende aktiescenes. Leuk om Iko Uwais (The Raid) in een bijrolletje te zien, maar hij heeft bar weinig te doen. Het niveau van de dialogen en het sentiment neemt gaandeweg ook schrikbarende vormen aan. Tegenvaller van regisseur Robert Schwentke, wiens vorige film Der Hauptmann toch erg sterk was.

avatar van Erikb99

Erikb99

Na “G.I. Joe: The Rise of Cobra” uit 2009 en “G.I. Joe: Retaliation” uit 2013 is “Snake Eyes: G.I. Joe Origins” de 3de in de reeks of is het een reboot van de franchise? So here we go…

En wat vond ik er nou van:

We beginnen bij een jongetje die iets erg meemaakt wat hem de rest van zijn leven zal achtervolgen en zijn daden redenen geven. Natuurlijk zijn de vechtstijlen zoals ze in beeld zijn gebracht zwaar beïnvloed door de Chinese en Japanse vechtfilms. Waar Ninja’s van dak tot dak kunnen vliegen enzovoort. Cobra komt er ook nog in voor zei het minder dominant. Zelf G.I. Joe als organisatie komt er amper in voor. Het verhaal gaat tussen 2 neven die de macht van een Clan willen hebben met Snake Eyes in het midden. Verder gaat de film recht toe recht aan, met weinig verrassingen. En is het verhaal daardoor ook erg voorspelbaar. Ik vond “G.I. Joe: Retaliation” de betere van de vorige 2, maar “Snake Eyes: G.I. Joe Origins” haalt zelfs dat niveau niet eens. Een middelmatige actiefilm, wat eigenlijk best wel past bij de reeks. Is het een reboot? In mijn ogen wel. Aanrader? Nee niet echt.

avatar van Jynxter

Jynxter

Ow jeetje. Dat viel niet mee..

Werkelijk geen enkel aspect van deze actieprent kan het label "heel matig" ontstijgen. Ook ik vond Snake Eyes vroeger een van de vetste karakters binnen de wereld van G.I.Joe. Maar het koste me echt enorm veel moeite deze film uit te zitten.

De vorige twee Joe films vond ik niet bepaald bijzonder, en ik ging er een beetje van uit dat de lat nu wat hoger was gelegd. Niet dus, de lat blijkt tot mijn schrik zelfs flink naar beneden bijgesteld.

Het allerdroevigste is nog wel het scenario. Wonderbaarlijk dat een zichzelf respecterend scenario schrijver hier mee aan durft te komen. En misschien nog wel wonderbaarlijker dat het dan nog wordt goedgekeurd ook.

Deze rommel is het toffe karakter Snake Eyes absoluut onwaardig.

avatar van Master Blaster

Master Blaster

Leuke tiener aktie film

Dit is niet meer zo mijn genre maar vroeger zou ik hiervoor wel naar de bios zijn gegaan.

Aktie is oke en daar is waar het hier om draait

avatar van macrobody

macrobody

Die omschrijving hierboven is nogal wazig. De rode draad is mijns inziens toch heel anders, maar goed.
, zijn hele leven staat in het teken van wraak op de moordenaar van zijn vader en dan heeft ie 'm eindelijk te pakken door alles en iedereen te verraden en dan doet ie WAT? Niks. Die had ie mooi mee kunnen pakken nu hij er toch was. Dat kost de film gewoon een paar punten. Verder een paar punten er af voor totale voorspelbaarheid en gebrek aan creativiteit. En blijkbaar hebben heel veel mensen last van boze witte mannen die voor eikel spelen aan het hoofd van 1 of andere mega coöperatie en die moeten nu worden vervangen door kwade witte vrouwen die voor eikelinnetje moeten spelen. Hele vooruitgang als je het mij vraagt, NOT!

avatar van macrobody

macrobody

DDT schreef:

Geen vervolg, een prequal. Gebeurtenissen voor de andere films. Hoe Storm Shadow Storm Shadow wordt. En in het kort: het is net een klein kind dat niet krijgt waar hij vindt dat hij recht op heeft en verstoot daarom iedereen in zijn familie die wel zo'n 30 jaar alles hebben gegeven aan het verwende nest. Stank voor dank dus.

avatar van Thampon

Thampon

20min heb ik het vol gehouden, leek mij ook sterk een chinese productie ?

avatar van Kondoro

Kondoro

“Trust is a hard thing to come by these days.”

De “G.I. Joe” reeks is me tot nu toe niet erg goed bevallen, de voorgaande twee delen heb ik ook erg laag bestempeld. En toch was ik in mijn beginnende tienerjaren wel fan van deze reeks, ik denk dat de laatste herziening niet zo goed heeft uitgepakt. ‘Snake Eyes’ was ver uit mijn favoriete karakter uit de reeks, een waanzinnig leuke personage om naar te kijken en de actie zat er altijd wel in. Als ‘Snake Eyes’ kwam stond er wat te gebeuren. Uiteraard moet geld rollen en besluit men de oorsprong van dit personage te verfilmen wat uitkomt tot toch wel een mislukking en had beter uitgepakt moeten worden. In mijn tienerjaren had ik er nog met volle lof naar gekeken en vond ik films zoals dit erg leuk, echter is het nu te simpel en op veel fronten best saai.

Het doel van de films is te simpel en uit de boekenkast van ‘Hollywood’ getrokken. ’Snake Eyes’ ziet in zijn jongere jaren zijn vader vermoord worden, althans hij ziet het niet maar hoort het wel. Hij is sinds dien uit op wraak en wil heel graag de moordenaar te pakken krijgen. Hij komt later in contact met wat mensen waarvoor hij een dienst moet bewijzen, in ruil daarvoor brengen ze de moordenaar van zijn vader naar hem toe. Hij gaat op missie en komt in de ‘Arashikage-clan’ en wil een grote strijder worden en gepaard iedereens vertrouwen. Dit misbruikt hij om een steen te jatten en deze in te leveren bij de ‘Cobra’ die vervolgens de ‘Arashikage-clan’ willen uitroeien. Hij kiest ervoor toch weer te vechten voor de ‘Arashikage-clan’ en gaat nou beiden tegen ‘Cobra’ vechten, waar de moordenaar van zijn vader ook voor werkte.

De cast is overduidelijk ook niet het sterkste punt. ‘Henry Golding’ was een leuke rol maar veel te zacht, een persoon als ‘Snake Eyes’ had voor mij toch wat harder mogen zijn. Wat mij wel stoorde is (en dat wordt hierboven ook al gemeld) dat ‘Iko Uwais’ en geweldige vechter hier links gelaten wordt door ‘Robert Schwentke’ en in mijn ogen een grove fout. ‘Uwais’ die we al hebben mogen bewonderen in meerdere keiharde actiefilms heeft veel meer in huis en kon de film nog veel leuker en spannender maken.

Nee, deze film was een clichématig aftreksel van de huidige reeks die immers net zo slecht is. Er wordt de weinig gedaan met een script wat best leuk had kunnen worden en ook deze film duurt soms echt te lang haperend op één en dezelfde scene. De actie is soms best te pruimen, daar niet van maar het was wel erg slecht gefilmd met veel haperend beeld wat mij irriteerde om naar te kijken.

avatar van filmkul

filmkul

Redelijke actiefilm. Het verhaal is niet heel origineel maar kent wel een aardige twist. Niet dat het hoogstaand is maar voor dit genre best leuk. Minpunt is wel dat het verhaal niet helemaal overeenkomt met dat uit de eerder GI Joe film. De film heeft een lekker hoog tempo en verveelt geen moment. Actie en spanning zijn voldoende aanwezig. De actiescenes zijn niet heel bijzonder maar zien er wel vakkundig uit. Het acteerwerk kan er mee door. Jammer dat Uwais niet meer gebruikt wordt voor zijn vechtkunsten. Visueel ziet de film er verder prima uit. Had beter gekund maar zeker niet slecht. 3.0/3.5

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Ik hou van actiefilms, maar dit soort quasi-serieuze bullshit trek ik niet zo goed meer. De tekenfilm was vroeger wel aardig, maar al die G.I. Joe films zijn zo beroerd. Stompzinnige personages, ontzettend saaie en brave actie en een verhaal dat dunner is dan een gemiddeld bierviltje. Echt 2 verspilde uren. Hopelijk was dit voor de komende 10 jaar weer de laatste poging om deze franchise te verfilmen.

avatar van schumacher

schumacher

Redelijke film maar beetje veel over the top.

1 keer zien is oke, 2de keer hoeft niet.

Er zaten een aantal bekende acteurs in: de ene uit de topserie Warrior en de andere de zwarte man uit de topserie spartacus.

avatar van 3316mixer

3316mixer

Mis de dagen dat Bruce Lee kicked ass. Een slecht uitgevoerd CGI feest, die nergens spannend word. We zitten te kijken naar cardboard characters, in een omgeving die het houdt tussen fantasie en een videospel.

avatar van FlorisV

FlorisV

Ik was best benieuwd naar de film door het potentieel van zo'n stripachtige ninja film. Maar ondanks soms erg fraaie decors wordt het visueel nooit echt interessant en al helemaal niet tijdens de slordig en snel geknipte actiescenes. Die test met dat water was ergens nog wel aardig bedacht, zo simpel maar toch sta je op het verkeerde been. Maar over de helft heen zat ik me steeds meer te vervelen.

Veel wat ninja's typerend maakt trouwens, zit nergens in de film: sluipen, rookbommen, shiruken, Het is vooral zwaardgekletter.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

De bron van G.I. Joe is een speelgoedlijn en eentje waar ik als kind heel graag mee speelde. Kleurrijke figuren met elk hun talenten. Eén van de beste figuurtjes was Snake Eyes, een zwarte ninja die dan nog eens aan de goeie kant stond. Vergezeld met zijn wolf Timber. Die is er niet bij in deze film, wel Scarlett waar hij in de comics romantisch aan gelinkt werd en Storm Shadow, zijn frenemy.

In de 2 vorige G.I. Joe films, die niet echt goed uitgedraaid waren, was Snake Eyes het personage zoals ik me dat ook had voorgesteld. Een zwijgzame en loyale ninja, de zwarte held van de Joe's. In de origine story schiet daar niet veel van over helaas. Het resultaat is eigenlijk een gemiddelde actiefilm waar de link met G.I. Joe en Cobra op de achtergrond zweeft. Met een verhaal dat nogal rommelig en weinig boeiend is. De actie zit op zich wel goed, maar mist originaliteit en charme.

Jammer eigenlijk, want er is zoveel potentie in de G.I. Joe reeks met de vele figuren. Ook al ben ik daar minder een liefhebber van, is een serie misschien niet slecht. Maar zorg dat die kleurrijke figuren uit de verf komen en al de Joe's en Cobra's niet te veel eenheidsworst worden door het zogezegd 'realistisch' te maken. Ik miste Snake Eyes in deze verfilming.

avatar van teigertje

teigertje

• 1966 stemmen

Een redelijke aktie film.

Wel met mooie opnames zoals de Japanse tuinen en omgeving.

Maar met teveel over de top aktie.

Leuke aktie film,maar geen gigant.

avatar van Phantasm

Phantasm

Leuke actiefilm die lekker wegkijkt. Prima mee vermaakt.