• 17.014 nieuwsartikelen
  • 181.500 films
  • 12.524 series
  • 34.656 seizoenen
  • 654.254 acteurs
  • 200.218 gebruikers
  • 9.450.160 stemmen
Avatar
 
banner banner

Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings (2021)

Fantasy / Actie | 132 minuten
3,33 586 stemmen

Genre: Fantasy / Actie

Speelduur: 132 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Destin Daniel Cretton

Met onder meer: Simu Liu, Awkwafina en Zhang Meng'er

IMDb beoordeling: 7,3 (490.523)

Gesproken taal: Spaans, Engels en Mandarijn

Releasedatum: 1 september 2021

Plot Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings

"You can't outrun your destiny."

Shang-Chi is een meester in martial-arts, en is daarin vrijwel ongeëvenaard. Shang-Chi kent een verleden die hij achter zich heeft gelaten, maar wordt hiermee opnieuw geconfronteerd wanneer hij in het web van de mysterieuze Ten Rings-organisatie verstrikt raakt. Tevens krijgt Shang-Chi te maken met een dreiging die zich achter de naam "Mandarin" schuilt.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Volledige cast

Acteurs en actrices

Shaun / Shang-Chi

Xu Wenwu / The Mandarin

Katy Chen

Master Guang Bo

Trevor Slattery

Li Ching-Lin / Death Dealer

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van movie freak84

movie freak84

  • 373 berichten
  • 471 stemmen

Decec schreef:

Uitstekende actie/avontuur/fantasie/SF spannende film...

Uitstekend acteerwerk...

Zit ook af en toe humor in...

Prachtig HD kwaliteit, jammer geen 3D aanwezig (wordt niet meer gemaakt)...

Uitstekend achtergrond muziek/geluid Dolby Digital Plus 7.1...

Moeite waard....

Ben benieuwd voor vervolg deel 2...

Marvel

Ik wilde wat schrijven maar toen ik jou bericht zag stond er eigenlijk alles in wat ik ook vond. Meningen verschillen , ik heb me egt meer dan prima vermaakt.


avatar van movie freak84

movie freak84

  • 373 berichten
  • 471 stemmen

Superboy schreef:

Ik vond er niks aan. Ik heb het een kans gegeven, maar na 45 minuten heb ik heb afgezet. Het is geen énkele keer spannend, en het verhaal was geen seconde interessant. Wat ik gezien heb was vooral heel voorspelbaar.

Ik vond er niet één interessant karakter inzitten, en daarom krijg je ook geen sympathie voor de hoofdrolspelers.

Ik moet zeggen dat ik Fase 4 van hert MCU tot nu toe láng zo gaaf niet vind als de gebeurtenissen rond Thanos.

Jammer, Want ik ben écht een Marvel fan in hart en nieren, maar hier kon ik niet warm voor lopen.

Volgende keer beter !

geef dan ook geen cijfer als je hem niet hebt afgekeken


avatar van movie freak84

movie freak84

  • 373 berichten
  • 471 stemmen

Seam schreef:

De zoveelste overgewaardeerde Marvel film. Ik snap best dat mensen het een vermakelijke film vinden, want er is niet zo heel veel mis. Leuk ook dat er zoveel aandacht voor Azie is, maar het blijft krom omdat Azie zelf ook fantastische (superhelden/fantasy) films maakt. Ik vond het niet verkeerd, het zag er verzorgd uit en over de gehele linie wel de moeite waard om eens te zien.

Alleen, het is zo duidelijk fillermateriaal. Ik ben over 1 week waarschijnlijk al het halve verhaal vergeten, net als de personages. Visueel waren er weinig tot geen interessante scenes. De score is al helemaal saai. En hoewel ik Awkwafina best een aardige actrice vind, vraag me wel af of er een film in Hollywood is met een Aziatische rol, waar zij niet in zit ...

Ik denk dat ik de FF films nog leuker vind dan deze saai veilige film. Daar zit ten minste nog echt over de top spektakel in.

met jouw laatste 3 zinnen kan ik je niet meer serieus nemen.


avatar van Onceuponanytime

Onceuponanytime

  • 848 berichten
  • 1089 stemmen

De actie mag er wezen maar wordt omringd door zoveel saaie, langdradige conversaties... Mijn verwachtingen bleven uit...


avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

  • 10155 berichten
  • 4749 stemmen

Zoveelste matige Marvel. Echt een saai verhaal met familie issues, en weer met iets "dark', Leung met Jezus-sandalen, omaatje Michelle Yeoh, gezichtsloze beertjes met vleugeltjes en fluorescerende paarden. Tjonge jonge wat een zooi.

En eigenlijk begon het allemaal best goed, met enkele vette martial arts scènes in die bus of op die stellingen ... en dat tot Kingsley ten tonele verscheen en de film plots een bedenkelijke komedie leek. Meest waardeloze personage uit het hele Marvel universum tot nu toe. Visueel heel mooi om naar te kijken allemaal en daarmee kom ik nog net aan 2,5*. Awkwafina weet nog wel te scoren met haar aparte humor, maar ook zij verdween naar het einde toe ten koste van CGI spektakel.


avatar van teigertje

teigertje

  • 3103 berichten
  • 1702 stemmen

Deze Marvel MCU film opnieuw gezien.

Blijft een mooi gemaakte Superhelden film.

Met prima aktie en prachtige mythische wezens.

En mooie special effecten.

En met prima acteer spel.

Alsook goede film muziek.

Wel wijkt deze film af, van de standaard Superhelden formule, maar niet dat afbreuk doet aan deze film.

Weer van genoten.


avatar van K. V.

K. V.

  • 4410 berichten
  • 3804 stemmen

Een wat andere superheldenfilm, maar deze lag me toch wat minder. Het verhaal vond ik minder interessant. De film zag er wel weer goed uit en de cast deed het prima, maar kon er toch niet echt mijn aandacht bij houden.


avatar van Vikanohara

Vikanohara

  • 497 berichten
  • 894 stemmen

Hoe ik ook probeer, die stem van Awkwafina blijft me doen huiveren. Flashbacks aan Fran Drescher doemen automatisch op, en vervullen me met afschuw. Er zitten echt leuke dingen in deze film, maar ook best veel dat me weinig bekoren kan. 't Is ook een beetje Marvel meets PokéMon meets Lord of the Rings. Leuke Aziatische landschappen uiteraard wel. Maar met de sagen, legenden en de fantasy heb ik gewoon minder, en ook de krijgskunst en wijsheden niet al te zeer. De film voelt uiteindelijk vooral als een te lange zit. En of je nu deze kijkt of een Mortal Kombat film of nagenoeg eender welke Aziatische fantasy film, het lijkt allemaal één pot nat. 't Is onderhoudend vanwege de hoge kwaliteit aan beeldmateriaal, maar zonder meer.

Dan is Dragons are Real van Magnum meer m'n ding.

I've crossed the seas to a different land

Shot through the skies at the wave of a hand

And when i've looked up at castles so tall

Into the clouds, any minute might fall

I've stood alone where the mountains are blue

Watching the world's unbelievable view

A special book makes the child in us cry

Magic in words at the blink of an eye

They dogs they will howl

The jokers will cry, cities will fall

Heroes are gone, villains draw near

I see them all