Furious 6 (2013)

Alternatieve titels: Fast & Furious 6 | Fast and Furious 6 | Fast and the Furious VI | Furious VI

Actie / Misdaad

geregisseerd door Justin Lin
met Vin Diesel, Paul Walker en Dwayne Johnson

Dom (Vin Diesel), Brian (Paul Walker), en de rest van het team hebben $100 miljoen overgehouden aan hun succesvolle overval in Rio de Janeiro. Ze zijn nog steeds voortvluchtig en wonen nu verspreid over de hele wereld. Hobbs (Dwayne Johnson) is een internationale criminele organisatie op het spoor onder leiding van Owen Shaw (Luke Evans). Wanneer Hobbs ontdekt dat Dom’s doodgewaande voormalige vriendin Letty (Michelle Rodriguez) de rechterhand is van Shaw, schakelt hij de hulp in van Dom en zijn team. Ze reizen af naar Europa om in de straten van Londen de strijd aan te gaan met deze meedogenloze criminelen.

avatar van Daan258
Leuk, maar niet meer dan dat.
Vind het nu allemaal een beetje van hetzelfde worden.
Het verhaal is voor mij totaal niet interessant meer, de special effect's waren gewoon te. Af en toe had ik gewoon het gevoel of ik naar Chronicle zat te kijken, zo over de top was het. XD
Ik hoop dat ze na deel 7 wel stoppen, maar ik moet zeggen dat ik daar wel een beetje benieuwd naar ben omdat James Wan daar de director van is:)

In mijn ogen is deel 1 nog steeds het beste deel van de reeks.

avatar van Noodless
Ride or die !
Paul Walker (RIP) zal nooit bij deze uitspraak in de film hebben stil gestaan hoe dicht fictie / non-fictie kan zijn.
Ik ben het min of meer eens met mijn voorganger hier. Leuk entertainment waarbij het verhaal niet echt interessant was ( veel van hetzelfde ) en me het idee gaf van een beetje te ver gezocht allemaal. Daarenboven zijn de actiescènes wel vaak cool, maar helaas ook wel erg over the top. Dan kun je wel verwachten bij dit soort filmpje, maar het was iets teveel van het goede. Gewoon leuk popcorn-vermaak met een verrassende twist op het einde. Oja, blijf even kijken na de eindcredits want daar wacht de kijker een zeer aangename verrassing. 6,5/10

avatar van tbouwh
Ride or Die...

Wat ging deze film snel voorbij. Na de andere delen uit de reeks een voor een bekeken te hebben, was het nu tijd voor deel 6. Vandaag nog 5 afgezien, en om de sfeer te blijven dus maar te besloten meteen door te gaan. En daar heb ik geen spijt van...
Bij mijn recensie van deel 5 benoemde ik het al, maar ook hier is weer aan de orde dat de actie de boventoon voert. De Fast&Furious reeks gaat met zijn tijd mee; steeds meer strijd wordt uitgeleverd met de vuisten in plaats van achter het stuur. Erg is dat niet, want deel 6 is een heerlijke actiefilm.
Het feit dat dit een echte filmserie is, en niet een bundeling losstaande films, zorgt ervoor dat je echt in de plotlijn duikt, en geniet van de personages.
De dood van Rodriguez in deel 4 was vrij abrupt, en het is fijn om haar hier dan ook weer terug te zien. Rodriguez is echter haar geheugen kwijt, wat ervoor zorgt dat haar loyaliteit weer gewonnen moet worden. Echt overtuigend speelt ze dit niet; uiteindelijk helt ze toch vrij snel over naar Diesel. Een leuke badguy rol van Luke Evans, die aardig aan de weg timmert nu hij, overigens in een geheel andere rol, al te zien was in de tweede Hobbitfilm.
Onder begeleiding van een fijne soundtrack wordt de actie goed gebracht en valt er zodoende genoeg te genieten. De dialogen lijden er soms wat onder, maar nergens ervoer ik dat als werkelijk storend.
In de aftiteling zit nog een mooie scene, die laat zien wat er echt gebeurde bij Han´s dood in Tokyo Drift. Bovendien introduceert deze scene Jason Statham: dat garandeert wel wat spektakel in deel 7.
Deel 6 maakt dan ook vooral dat ik zin heb in deel 7: hoe wordt de dood van Paul Walker verwerkt?
en natuurlijk, hoe gaat het verhaal verder?
Wat mij betreft zit er nog rek in F&F. Ik heb genoten. 4*

avatar van Daniël44
Heel erg goede actiefilm met geweldig acteerwerk van Vin Diesel, Paul Walker, Michelle Rodriguez etc. Ik heb heel erg van de film genoten! Wat de F&F reeks ook zo leuk maakt, zijn de vette auto's. Soms is de film een beetje over de top, maar als je ervan houdt is het geweldig. Ook ben ik benieuwd naar de rol van Jason Statham in de volgende film. En hoe ze het verlies van Paul Walker op gaan lossen. Ik kijk er in ieder geval erg naar uit!

avatar van Insignificance
Idiote zweefduik. Lekker lomp, dat gebeuk met die tank, maar dat slepen hadden we al gehad. Enfin, je kunt het ook overdrijven. Lin doet er in de finale nog een schepje bovenop. Ik heb daar ook weer niet zoveel op tegen, maar hoe groter de chaos, hoe minder de focus en hoe minder indruk het maakt. Het heeft wat dat betreft wellicht ook wat te lijden onder de grote hoeveelheid personages in het gewoel.

Net als het weer overdadig aanwezige verhaaltje. Veel meer als een kapstok voor de actie moet dat niet zijn, maar Morgan schrijft zich het apezuur, met de terugkeer van Letty laat akelig zoet niet lang op zich wachten en de melige grapjes maken het erg flauw. Gibson is inmiddels onuitstaanbaar en dat gedoe met die stijve autoverkoper, nee, dank je. Het is echt bar en boos wat je af en toe voor de kiezen krijgt.

The Rock is de enige die enigszins overeind blijft, die staat dan ook meestentijds op volle kracht vooruit. Snel en furieus, vergeet het maar, het is een gevechtje dat nog het meeste opvalt. Die Carano heeft wel wat en de schurken hebben er ook eentje die weet wat uitdelen is. Dat deed Lin nog niet eens zo gek. Desalniettemin nul uit zes voor de franchise, maar de zevende krijgt serieuze versterking. Wie weet.

avatar van Devedeetje
Het is moeilijk 'over-the-top' te gaan en tegelijkertijd geloofwaardig te blijven.
Dat is dan ook geheel niet gelukt...!
Dit soort films neem je sowieso met een korreltje zout., in dit geval enkele schepjes...
(een landingsbaan ter lengte van de A12, is mij iets te veel van het goede.......)

Gelukkig overleven (bijna) alle onze helden........
(Helaas kun je dat niet zeggen van de onschuldige slachtoffers op Europa's wegennet

Voor de actie geldt: vet Vetter VETST, wat dat betreft een topper ! (daarom toch 3,5*)

Samen met fast 5 vind ik deze twee de beste uit de reeks. Alhoewel dat ik deze iets beter vond, het verhaal was iets interessanter en hier hebben we een betere slechterik. Over de actie, in plaats van enkel achtervolgingen met auto's die crashen, hebben we hier ook een paar vechtscenes.
Natuurlijk was het over the Top, maar blijkbaar was het voor deze film niet TE (veel).
Voor een film uit deze reeks mag het hier en daar wel een beetje stoer overkomen.
Goede actie film!

avatar van scottbrl
goed vervolg van het 'wat vernieuwde' deel 5 (deel1,2,3,4 vind ik veel minder aan)
Wat mij betreft zijn deel 5&6 gewoon deel 1&2 en word Fast 7 deel 3

Goeie film waarin het team opnieuw bij elkaar komt om ditmaal voor de politie te werken. Het zesde deel alweer van de Fast & Furious reeks. Zeker in vergelijking met het vorige deel is dit meer van hetzelfde, maar het kijkt wel gemakkelijk weg. Het verhaal is onderhoudend genoeg en van de actie zijn vooral de laatste twee scenes het vermelden waard (hoe ongeloofwaardig ze ook zijn).

avatar van Kondoro0614
Furious 6

Vandaag Furious 6 opnieuw gekeken. En ik moet zeggen dat hij aardig vermakend was en ik ben wel van dit soort films. Al schrik ik wel van mezelf dat ik er destijds een 5.0* heb gegeven. Zo goed zat de film ook niet in elkaar. Hiermee was het gewoon de ongeloofwaarderijke dingen die er gebeurden. Zoals een tank op een weg die auto na auto onder rijd. Waarbij ik bij mezelf steeds bleef denken "waar zijn de chauffeurs en mochten die er zijn dan, zijn ze mors dood". Een landingsbaan wat maar niet ophoud.. Auto crash's en er gewoon rustig van weg lopen. Etc. etc. Al moet ik wel toegeven dat dit echt de typische film zijn waar je, je verstand op nul moet zetten en er even lekker voor moet gaan zitten.

Vin Diesel is en blijft een heerlijke acteur. Waar mijn moeder al de hele tijd loopt de slurpen op zijn spierballen geniet ik meer en deels van zijn actie scene's. Het is toch raar om Paul Walker in een film te zien spelen terwijl je weet dat hij in werkelijkheid gewoon plat is. Brrrr.. Maar, zijn acteer prestaties waren goed en dat liet hij hier ook wel zien. Dwayne Johnson, tja, groot, lomp erg gespierd. Dan snap ik ook wel wat hij doet in een film als Furious 6. Gina Carano, pfoe wat een knappe dame is dit :O.... En de rest van de crew deden het allemaal leuk voornamelijk ook Tyrese Gibson. Wat heb ik gelachen om hem ... LOL...

Snelle auto's, lange landingsbanen, veel geknal, lekkere chicks en een hoop actie. Ja daar heb je het verhaal van de film. Eigenlijk helemaal niks speciaals. Het concept is oke, en uiteraad zoals in elke F & F film. De auto is nummer 1. 5.0* zal het niet worden maar wel een mooi cijfertje!

avatar van El ralpho
Herhaling van zetten

Aardige titel die echter wel overduidelijk een herhalen van zetten geworden is. Na het derde deel werd het beproefde concept van de reeks omgegooid en werden de films wat actiegericht, waarbij de straatraces wat meer naar de achtergrond verdwenen. Ook dit kunstje begint nu echter uit te werken want dit deel begint een beetje herhalend aan te voelen. De te vlakke personages hebben ook weinig meer te bieden, en hoewel je dat ook niet hoeft te verwachten binnen dit genre ken ik ze nu allemaal wel zo onderhand wel.

Niet dat dit zesde deel slecht is trouwens, want er zitten een paar zeer sterke momenten in. Dan doel ik met name op de Carchase vrij in het begin en ook het stuk met de tank was gaaf gedaan als de hele film dan ook vol had gezeten met dit soort scene's was dit een absolute topper geweest. Dit is echter niet het geval, en er zijn ook genoeg scene's die tegenvallen. Zo doet de finale veel te CGI achtig aan en zat hier ook te weinig spanning in. Ook het drama wat hier opgeroepen werd werkte niet bij mij, omdat de personages zoals ik hierboven al aangaf, veel te vlak zijn.

Deel 7 uit de reeks zal ongetwijfeld weer volle zalen weten te trekken, waar het feit dat dit de laatste film van Walker is, natuurlijk wel aan zal gaan bijdragen. Ook ik was hier nieuwsgierig naar geworden, maar realiseerde me dat ik het voorgaande deel nog niet eens gezien had. Hier heb ik uiteindelijk geen spijt van, maar veel heb ik er ook niet aan gemist. Deel 7 kan zomaar dezelfde beoordeling als zijn voorganger beschoren zijn, maar als deze alleen maar vol zit met de soort scene's die ik in mijn spoilers aanhaal, kan deze wellicht wel boven de middenmoot gaan uitsteken.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Film Pegasus schreef:
Yes! Expendables meets Michael Bay. Veel franchises vervagen na een tijd in straight to dvd releases, maar deze Fast & Furious reeks blijft het goed doen. Na goeie en minder goeie delen hebben ze nu een sterke cast en mikken ze vooral op de actie en de snelle wagens. Scènes waarbij Vin Diesel en Dwayne Johnson samen vechten tegen twee kerels die samen qua gewicht meer in de schaal te leggen hebben, is wat bvb Expendables nodig heeft om goed te zijn. Het tempo zit er in en we zitten met een regisseur die weet wat hij doet.

De film gaat er ver over en dat steekt blijkbaar sommige mensen tegen als ik hier de meningen lees. Maar voor mij is dit een film in de stijl van bvb Transformers waarbij je gewoon er los over moet gaan om het compleet temaken. De cast met naast Vin Diesel, Dwayne Johnson en Paul Walker kan ook rekenen op figuren als Ludacris en Tyrese Gibson zorgen voor de nodige humor zonder slapstick te worden. Ik zag vandaag ook Ocean's Eleven en die film bleekt enorm af tegen deze samenstelling.

Voor mij alvast de beste film van dit toch wel magere filmjaar. Er zullen nog wel betere films komen, maar deze staat zeker mee van boven. Een blockbuster die de filmzomer van 2013 alvast gered heeft.

Ik blijft bij mijn recensie. Toch even aan toevoegen dat het net dat ietsje meer mist van Fast Five. Daar was alles nog meer in evenwicht. Maar het blijft een zeer aangename film die aantoont dat ze nog veel van dit soort films mogen maken. Samen met Transformers één van de meest onderschatte franchise die laat zien hoe je actie en spektakel moet brengen.

avatar van tbouwh
Mooi opwarmertje voor morgen! na herziening twijfel ik tussen 3,5* en 4*. Voordeel van de twijfel
Fast Five en het eerste deel blijven voor mij het best, benieuwd wat 7 gaat brengen

avatar van Eliandjiee
De trend wordt goed doorgezet in dit deel!

In de eerste drie - vier delen staat het racen nog meer voorop, sinds deel 5 is deze franchise toch wel om naar het actiegenre, ook deeltje zes borduurt hier op voort.

Het verhaal is interessant genoeg om de film spannend te maken. De film hanteert een hoog tempo, heeft humor, en onwijs veel spektakel en toffe actie!

Toch bijzonder hoe deze filmreeks zich ontwikkelt en blijft boeien, binnenkort maar eens deel zeven bekijken.

Een krappe 4,0 sterren voor humor, een hoog tempo, spanning en spektakel met een verhaal en personages die ver terug gaan en de film wat extra's geven!

avatar van centurion81
Zoals hierboven al opgemerkt...Kennelijk heeft na deel 1-3 die ik kon waarderen door de focus op het racen, dit plaats moeten maken voor vrij generieke actie met acteurs die beter kunnen (Diesel, Walker) of gewoon echt van B-kwaliteit zijn (Johnson). Krap 2,5* en ik hoef delen 4,5 en 7 niet te zien.

avatar van Sergio Leone
Meh.

Veel lawaai, maar weinig imponerend. Dat vond ik 10 jaar geleden al van deze reeks, en nu nog steeds. Alle vorige delen (her)zien zag ik niet zitten, dus gewoon begonnen met deze als ‘voorbereiding’ op nummer 7, dewelke ik nog overwoog in de cinema te gaan zien.
De snelle samenvatting in het begin als opfrissing is wel handig, maar dan gaat het snel naar waar het om draait: stoere praat, mierzoet drama, geforceerde mopjes, idioot gepimpte auto’s en ellenlange achtervolgingen. Dit twee uur lang. Op deze manier wordt het natuurlijk snel saai.

De cast is ook veel te groot. Iedereen moet z’n ding kunnen doen/ laten zien en dan krijg je al snel een aaneenschakeling van ‘hippe/ stoere/ gevatte’ scènes, maar ’t is echt tenenkrommend zoals het hier gebracht wordt. Uitkijken was het dan ook naar de slechterik van dienst, Luke Evans, toch geen slecht acteur, maar de beste man bakt er niet al te veel van. Tegen de Vin Diesels en Dwayne Johnsons van deze wereld heb je toch wat meer nodig.

De actiescènes zijn zoals gezegd erg matig. Een auto-achtervolging zoals die in Drive vind ik spannend: ‘traag’, met enige zin voor realiteit. Less is more. Deze reeks lijkt niet echt te draaien om spanning – in de mate van het mogelijke dan –, ook niet tijdens die scènes. Men haalt er een tank bij (op het einde zelfs een vliegtuig?) en ook een stevige portie CGI ontbreekt niet. Ik vind er niks aan. Een explosie zonder knal. Of omgekeerd, want het lawaai is er wel.

avatar van John Milton
Ik sluit me aan bij Insignificance en Sergio Leone. Kan hier erg weinig mee. Zowel van de actie als de karakters word ik niet echt warm, het verhaal zal ik maar achterwege laten. Ik vrees dat dat bij de laatste film niet zal veranderen.

avatar van Mr-Mcmovie
Herzien en blijft enorm genietbaar.

Diesel, Wakker en co voor herhaling weer het zelfde dat wel maar hier bij dit soort kijk ik naar de vette strakke actie, en de coole effecten.

Lekker goed over the top, what can i say You gotta Love It or hare It.
Lin maakt met zijn laatste Fast film er geweldig deel en vette actiefilm
Benieuwd naar deel 7, ook om dat wan erachter zit, en vooral Statham !
Het einde was zalig, en de soundtrack is ook echt passend. Ook de humor vond ik in dit deel erg lachwekkend (waar de andere delen me wel een glimlach gaf, maar hier was het wel lachen op bepaalde stukken)

avatar van Movie Jim
Deze Fast and furious film
pas gekocht op DVD.
Ik vind het een geweldige film
niet alleen dat maar ik vind het ook heel erg spectaculair.
Fast five was al erg goed in Rio het gaf je een heerlijke sfeer met actie.

avatar van Cleanshot
Vermakelijke film, hoewel de reeks steeds meer een soap karakter lijkt te krijgen en redelijk over de top.

avatar van IH88
“Somebody do something! I've got a tank on my ass!”

Dit zesde deel uit de Fast and the Furious franchise gaat op de zelfde voet verder als het vijfde deel en iedereen lijkt zich thuis te voelen in deze nieuwe formule met veel actiescènes, alle personages van andere Fast and the Furious films in één film gepropt, een over the top bad guy, het familie element, mooie dames en veel, heel veel schitterende auto's.

In deze film zien we de terugkeer van Michelle Rodriguez en na één film langs de kant te hebben gestaan is ze weer gelijk in haar element. Haar chemie met Vin Diesel heb ik niet altijd even overtuigend gevonden maar in deze film maken ze dat meer dan goed. Ook Paul Walker en Jordana Brewster zijn weer goed bezig en dat ze nu een kind hebben samen sluit aan bij het familie element waar de franchise zo op leunt. Ook The Rock is gelukkig weer van de partij en steelt nog steeds de show. Ludacris en Gibson moeten voor een komische noot zorgen en doen dat uitstekend, en Gadot en Carano zijn een lust voor het oog en staan hun mannetje. Minpunt is Luke Evans die niet meer dan redelijk is als Shaw, een aardige bad guy maar niet echt memorabel. Maar hé, de actiescènes zijn vet, de dames erg mooi en de kerels ontzettend cool. Gooi er wat humor en gevatte oneliners tegenaan en je hebt weer een actiespektakel van jewelste. Soms hoeft het niet ingewikkeld te zijn als het makkelijk kan...

weer een geweldig vervolg.vermaak me altijd super met de hele reeks.vind het toch wel erg leuk dat dwayne johnson er weer in zit.en de rest van de cast ook natuurlijk.

avatar van Alathir
Deze was wel weer wat minder dan deel 5, maar nog steeds uitstekend vermaak. Wederom enkele nieuwe gezichten met een Gina Carano en bad-guy Luke Evans. Deze weet echter nooit echt de film naar zijn hand te trekken en het verhaal voelde maar wat slapjes aan. Het ging ook volgens mij meer om het feit dat Diesel zijn Letty opnieuw zag. Het gaat ook in dit deel vooral om de familie.
De humor was wel goed want ik heb een aantal keer goed gelachen vooral met Gibson. Ik ben erg benieuwd naar Statham zijn rol in deel 7.

(verwijderd)
(verwijderd) schreef:
2 Jaar geleden de hele franchise gekeken en uiteindelijk deel 7 in de bios gezien en ik moet zeggen dat ik heel groot fan ben geworden van deze spektakelfilms. Nu Fate and the Furious eindelijk in de bioscoop draait werd het tijd voor de voorbereiding, heb maar besloten te beginnen met Fast Five na het googelen van de vorige delen aangezien het voor mijn gevoel hier echt groots werd, en groots dat was het!

Sowieso is het heerlijk om je weer in die Fast & Furious sfeer te wanen en ook zeker om de cast weer te zien. Maar Fast Five is, misschien ook met de kennis van delen 6 & 7, wel leuker dan ik in gedachten had. Hoe ongeloofwaardig het ook is, wat is het genieten geblazen. Delen 5, 6 en 7 zijn misschien wel de films die de kortste gevoels-speelduur hebben van alle films die ik gezien heb, wat een tempo.

Met de charismatische Dom, Brian en Hobbs, de prachtige Mia en Gisele en ook vooral de geniale verschijning Han heb ik maar liefst 6 favoriete karakters met allen hun eigen aandeel. Ook de gehele overige cast waardeer ik, al vind ik Ludacris soms iets té luchtig neergezet, zelfs voor Fast & Furious.

Hierboven wat achtergrondinformatie nadat ik Fast Five vanmiddag heb gekeken.

Ook deel 6 is me weer bevallen zoals ik had gehoopt. Dit deel kent meer actie en wat minder verhaal dan Fast Five, en ook de locaties in Europa vind ik wat minder dan de zonovergoten locaties hiervoor, maar uiteindelijk gewoon een waardig deel die qua kijkplezier op ongeveer hetzelfde niveau zit. Dat het als alleenstaande film iets minder is maakt me dan eigenlijk ook niks uit want het is niet voor niets onderdeel van een groter geheel.

Heel jammer dat het hier voor Han en Gisele al op houdt.

Nu gelijk Furious 7 erachteraan gooien en morgen mijn debuut in IMAX voor Fate and the Furious, kan niet wachten!

avatar van Daan258
Nadat ik een aantal weekjes Fast Five nog is herzien had en mij een stuk beter wist weten te vermaken als bij de eerste kijkbeurt heb ik gister ook maar is even dit 6e deel nog is opnieuw bekeken.

Ik moet zeggen dat ook dit deel nu wat meer wist te vermaken maar ik vind dat hij niet kan tippen aan zijn voorganger.
Natuurlijk weer erg mooie beelden, lekkere soundtrack, hele gave cast en hier en daar ook nog de zo nodige droge humor.
Het verhaal was op zich prima maar ook niet zo leuk als zijn voorganger. Ook qua actie vond ik dit deel wat minder, al zitten er zeker een aantal heeerlijke scene's tussen maar bij dit deel zaten er echt een paar scene's tussen wat gewoon echt TE maar dan ook TE waren. Wat er soms gewoon zelfs een beetje lomp uitzag. Dit had voor mij echt niet gehoeven.
Ja, ondertussen ben je dit wel een beetje gewend aan de F&F reeks maar bij dit deel vond ik het wel heel erg extreem. ( ben benieuwd hoe dit zal zijn bij de volgende delen.)

Wat wel weer erg leuk was aan dit deel is dat Hobbs nu samen werkt Torreto en ze groep.
Ook was Luke Evans een leuke toevoeging aan de cast en helemaal onwijs gaaf dat in dit deel Michelle Rodriquez weer terug is. Vind haar zeker één van de vetste actrices en ook de gaafste personage uit de reeks.

Ik ben best benieuwd naar deel 7 die ik nog niet gezien heb. Zeker omdat Statham daar aan de cast is toegevoegd.

Voor dit deel laat ik mijn stem van 3,0* wel staan. Gewoon heerlijk 2 uurtjes vermaak.

avatar van Onceuponanytime
De film moet het vooral hebben van de 'autostunts' en lukt daar ook in. Het verhaal op zich is vrij simpel en voorspelbaar. Vervelend is het starend gedrag van Vin Diesel. Het lijkt van moeten als iets hij moet zeggen... Enfin, voor de rest,... vermakelijk.

avatar van jex
jex
Hoe lang is die landingsbaan wel niet? Ronduit belachelijk.

avatar van Shadowed
Deel 6 alweer.

Het is toch wel bizar. Al bij deel 6 en nog steeds overvolle bioscoop zalen als er weer een nieuw deeltje uitkomt. Lin opnieuw aan het roer, en opnieuw kon het me vaak niet erg boeien. Maar opnieuw, weer spectaculaire actie scenes.

Hier zat vooral richting het einde een hele toffe scene. dan heb ik het over de tank.zag er erg tof uit! Dat stuk kon me dan ook het meeste boeien van de film. Ook de auto's zijn weer terug. Wat meer spetters en misdaad hier.

Een weer iets meer boeiend deel dan zijn voorganger, maar nog steeds niet om hem nou naar een 3,5* te trekken bij mij. Toch wel tof bedoeld. Voor fans weer een leuk deel zou ik zeggen.

avatar van joeygamer2
Goeie film! Beetje onrealistisch, maar vermakelijk. Actie is goed en verhaal ook. Leuke acteurs en was soms wel grappig. Verder is dit het eerste deel wat ik van de Fast and Furious reeks kijk en de andere delen lijken me ook wel leuk. Op het laatst krijg je te zien dat Jason Statham in het volgende deel mee doet als bad guy en dat lijkt me wel cool!

Bijna daar!

Ooit beginnen kijken omdat James Wan ook een deeltje ging regisseren, en Wan is toch een regisseur die ik graag bezig zie. Maar je moet er wel eerst 6 F&F films voor passeren. Gelukkig valt de reeks nog best mee, dan nog had ik niet meteen verwacht dat dit een positieve uitschieter zou worden.

Het is niet eens zozeer de verhaallijntjes van eerdere films die hier samenkomen. Om dat soort gedoe zit ik eigenlijk niet te wachten. Wél de moeite zijn de actiescenes, die voor het eerst echt top of class zijn. Vooral de finale dan is een stukje gestoorde adranline die je maar zelden voorgeschoteld krijgt. Graag meer van dat.

Verder zitten er nog genoeg fraaie actiescenes in en voelt de cast zich ondertussen goed thuis in hun personages. Veel meer dan een vlotte actiefilm is het uiteindelijk niet, maar het is net daarin dat deze film toch laat zien wat in z'n mars te hebben. Op naar deel zeven dan maar, Wan zal toch z'n best mogen doen om deze reeks eer aan te doen.