ad

Furious 6 (2013)

Actie / Misdaad | 130 minuten
3,33 1.514 stemmen

Genre: Actie / Misdaad

Alternatieve titels: Fast & Furious 6 / Fast and Furious 6 / Fast and the Furious VI / Furious VI

Geregisseerd door: Justin Lin

Met onder meer: Vin Diesel, Paul Walker en Dwayne Johnson

Releasedatum: 23 mei 2013

Over Furious 6

"All roads lead to this"

Dom (Vin Diesel), Brian (Paul Walker), en de rest van het team hebben $100 miljoen overgehouden aan hun succesvolle overval in Rio de Janeiro. Ze zijn nog steeds voortvluchtig en wonen nu verspreid over de hele wereld. Hobbs (Dwayne Johnson) is een internationale criminele organisatie op het spoor onder leiding van Owen Shaw (Luke Evans). Wanneer Hobbs ontdekt dat Dom’s doodgewaande voormalige vriendin Letty (Michelle Rodriguez) de rechterhand is van Shaw, schakelt hij de hulp in van Dom en zijn team. Ze reizen af naar Europa om in de straten van Londen de strijd aan te gaan met deze meedogenloze criminelen.

imageimageimageimageimageimageimage

Tej Parker

Owen Shaw

avatar van blackwolves

blackwolves

het begon met het stelen van wagens vin Diesel en een klein team zijn zuster en zijn verloofde

dan is paul walker er bij gekomen. nu weet ik niet wat ik er moet van denken is het om dat ze denken dat de film meer gaat opbrengen dat ze er meerdere bekende acteurs in de film stopen? Dwayne Johnson daarna kom ook Kurt Russel Jason Statham. het zelfde als de films met Sylvester Stallone en Jason Statham. daar na ik was ook Jean Claude van dame er bij gekomen. waarom lieten ze de film niet gelijk hij was de eindeloze vervolgen is enkel nog goed voor de actie en de stunts in de films. straks kunnen ze gans hollywood casten om een roll te spelen in die films.

avatar van Eric001

Eric001

Eigenlijk een nogal kinderachtige film, maar ja, wel een beetje vermakelijk

avatar van Supernatural

Supernatural

Supernatural schreef:

weer een geweldig vervolg.vermaak me altijd super met de hele reeks.vind het toch wel erg leuk dat dwayne johnson er weer in zit.en de rest van de cast ook natuurlijk.

Vandaag herzien.heb me weer prima vermaakt.blijf bij mijn vorige mening.iets minder dan deel 5 maar zeker geen slechte film.denk dat ik deel 5 en 7 de beste delen van de hele reeks vind,maar alle delen vind ik altijd wel weer genieten.dus dit deel is ook goed.

avatar van shrink

shrink

Deel 5 was fantastisch met enkele super scenes. Dit vervolg is een grote teleurstelling. Weinig mooie actiescenes en een langdraderig verhaal. Jammer..

avatar van Lennert

Lennert

Eerlijk is eerlijk, maar Furious 6 is de eerste uit de F&F reeks (buiten de Hobbs & Shaw spin-off) die ik te pruimen vond. Scheelt in dat opzicht ook heel erg dat er eindelijk wat moeite gedaan moest worden door de onsympathieke hoofdpersonages om iets te bereiken. Villain Luke Evans heeft ten minste ook wat skills en een redelijk capabel team, dus er is eindelijk iets meer op het spel dan alleen wie er het snelste in zijn auto kan rijden. Het levert een paar capabele vechtscenes op en ik heb genoten van het feit dat Tyrese Gibson er eindelijk eens flink van langs kreeg. Verder een stuk minder 'familie is alles'-gejank, Dwayne Johnson die weer badass mag zijn en er valt ten minste nog een belangrijke dode (op onnodige wijze verder, maar toch).

Waar de vorige film ook superserieus was, is het eindelijk iets meer tongue-in-cheek geworden. Duurt nog steeds te lang, ik mag de personages nog steeds niet (maar het ergert al minder) en blijft een dom script, maar ik heb me in ieder geval nog vermaakt. Dan kan ik nu eindelijk de volgende film zien waarvoor ik eigenlijk deze reeks begon: Jason Statham.

avatar van frans123

frans123

• 2096 berichten

Vrooooommmm, vroammmmmm, vroaaaaammmmmm, pief paf, poef...vroooommmmm, vroammmm...ieieieieeieie....Geweldig, wat een verhaal!!!. 5*

avatar van ILDIB

ILDIB

• 2077 stemmen

Da's n lange landingsbaan jonguh.

Hoop belachelijk gedoe. Zwaartekracht en allerlei andere natuurwetten bestaan niet.

Waarom al die supercars als de normale autootjes ze gewoon bij kunnen houden..

avatar van missl

missl

Prima actie film met redelijk verhaal maar als je er echt over na gaat denken dan klopt er allemaal niets van.

avatar van Basto

Basto

Fantastische actie! Vooral de eindscene is heerlijk over the top. Halfje minder vanwege het gezeur over ‘family’.

avatar van stratmans

stratmans

Betere FF traag begonnen met spetterende finale met vuurwerk en coronabier