Fast & Furious Presents: Hobbs and Shaw (2019)

Alternatieve titel: Hobbs and Shaw

Actie / Avontuur

geregisseerd door David Leitch
met Dwayne Johnson, Jason Statham en Vanessa Kirby

'Hobbs and Shaw' volgt de diplomatieke beveiligingsagent Luke Hobbs en de losbandige Deckard Shaw. Ondanks het feit dat er nog altijd een gespannen sfeer heerst tussen beide, brengt het lot hen weer samen en moeten ze tegen hun zin in samenwerken. Het tweetal moet het opnemen tegen een ongeslagen opponent die de naam Brixton draagt.

• Vanaf 1 augustus in de bioscoop
  • vanaf 4 december te koop op dvd en blu-ray

avatar van mjk87
Redelijk filmpje. Ik had er iets meer van verwacht, maar die dikke 2 uur vervelen niet en met af en toe goede momenten dus dat levert gewoon een voldoende op. De film teert vooral op The Rock en Statham, twee acteurs die ik goed kan hebben, en ze doen het naar behoren. Af en toe iets te gemaakt hoe ze op elkaar fitten, maar net zo vaak wel grappig. En Kirby is een hele fijn toevoeging bij dit tweetal. Elba vind ik wel een zwakke schakel, er gaat nauwelijks dreiging uit terwijl de man normaal alleen al op zijn uitstraling kan teren. Actie is redelijk. Soms wat chaotisch gefilmd en soms ongeloofwaardig (ja, zelfs in dit universum nog) maar die laatste acte is dan weer lekker overdreven nog net aan de juiste kant van het randje en drukt de film nog naar een voldoende. 3,0*.

Sowieso een echte bioscoopfilm, maar eerlijk gezegd had de film makkelijk een half uur korter kunnen (lees : mogen) zijn. De film begint heel goed en spectaculair, maar wanneer ze eenmaal naar Moskou gaan begint het helaas soms "saai" te worden. Film zit in de 2e helft los in elkaar en lijkt er op dat men niet precies wist hoe de film moest eindigen.

avatar van KritischVentje
Deed mij heel erg denken aan Tango & Cash (1989) - MovieMeter.nl!

Zaten leuke stukjes in, maar is niets meer dan een simpele aktiefilm.
En daar is helemaal niks mis mee.

avatar van Skuller
waarom Fast & Furious in de titel staat is me een raadsel ,heeft er echt geen fuck mee te maken ,ze hadden het gewoon beter enkel Hobbs and Shaw kunnen noemen.
Verder wel een leuk filmpje die je vooral niet te serieus moet nemen ,prima actie film.

avatar van JacoBaco
Skuller schreef:
waarom Fast & Furious in de titel staat is me een raadsel
Ik vermoed geld. De Fast & Furious reeks heeft inmiddels miljarden opgeleverd en je weet hoe het werkt. Stop Fast & Furious in de titel en de film wordt een succes. Althans, daar rekenen ze op daar in Hollywood.

avatar van FillumGek
Zoals verwacht krijg je een knalharde actiefilm voorgeschoteld met hoofdrollen voor vechtersbazen Johnson en Statham. Hobbs en Shaw moeten dit keer verplicht samenwerken in een redelijk clichéverhaal, maar dat weerhoudt de twee er niet van om er een spektakel van te maken.

Met Fast & Furious in de titel wordt het geheid een kaskraker, maar veel heeft het niet gemeen met de auto-reeks. Naast de twee hoofdrollen rijdt Shaw wel een dikke auto, krijgen we een aantal achtervolgingsscenes te zien en wordt er ook gebruik gemaakt van close-ups van bijvoorbeeld pedaal intrappen, schakelen en gebruik van nitro. Maar daar houdt de vergelijking wel op. Waar de film in uitblinkt zijn de erg spectaculaire aciescenes die vaak over de top zijn, maar waanzinnig in beeld gebracht. Het is allemaal ook iets meer futuristisch dan ik dacht, maar de wapens klinken goed, de setting is sfeervol en er zit ook nog een lekker vlot soundtrackje onder.

Statham is weer heerlijk in zijn rol, maar ik kan nog meer genieten van het beest Johnson. Twintig jaar geleden zag ik hem voor het eerst in de WWE, en ik vind het mooi om te zien dat hij één van de weinige is die het echt heeft gemaakt in Hollywood. Hij weet humor en spijkerharde actie altijd leuk te combineren. Het onderlinge kibbelen tussen de twee is ook vermakelijk, met de vliegtuigscene als hoogtepunt. Idris Elba is ook een vermelding waard, toffe rol.

Hoewel de film dik twee uur duurt heb ik me nergens verveeld. Het doet wat het moet doen en dat is je op het puntje van je stoel houden met spectaculaire stunts. Een beetje te oppervlakkig voor sommige misschien, maar hiervoor ging ik naar de bioscoop.

avatar van Rodger
Mooie actie humor film, en echt wel iets voor in de bioscoop te zien.
3.5 ***