Fast & Furious Presents: Hobbs and Shaw (2019)

Alternatieve titel: Hobbs and Shaw

Actie / Avontuur

geregisseerd door David Leitch
met Dwayne Johnson, Jason Statham en Vanessa Kirby

'Hobbs and Shaw' volgt de diplomatieke beveiligingsagent Luke Hobbs en de losbandige Deckard Shaw. Ondanks het feit dat er nog altijd een gespannen sfeer heerst tussen beide, brengt het lot hen weer samen en moeten ze tegen hun zin in samenwerken. Het tweetal moet het opnemen tegen een ongeslagen opponent die de naam Brixton draagt.

Aardige film waarin Hobbs en Shaw de wereld moeten redden als een dodelijk virus gestolen wordt. Het buddy-element is clichématig en soms wat geforceerd uitgewerkt (wat overigens niet ligt aan Dwayne Johnson en Jason Statham). Een flinke dosis humor die dit toch wel een vermakelijke actie-film maken. En uiteraard een aantal prima actie-scenes.

Genietbaar. Luchtige over the top film die vlotjes wegkijkt.

Vermakelijke film en daar is dan gelijk alles mee gezegd.

avatar van happie
Zeer vermakelijke verstand op 0 actie. Over de top wellicht, maar van dat soort actiefilms kan ik op zijn tijd wel genieten. Daar mogen er jaarlijks van mij wel een aantal van komen. De F&F reeks kon mij aan het begin nooit bekoren met die taaie straatraces, maar de latere delen zijn ook vaak over de top en daar sluit deze wat mij betreft goed op aan. Statham en the Rock hebben een goede wisselwerking samen.

avatar van MindlessAssassin
Een spin-off die na Fast 7 er zeker aan zat komen en hier is die dan, Hobbs and Shaw.

Fast & Furious is inmiddels helemaal zijn identiteit verloren, van een straatrace franchise naar een over the top actie franchise. Op zich prima maar dat werkt het beste als de film zich zelf ook niet te serieus neemt, en gelukkig in tegenstelling tot zijn voorgangers doet deze spin off dat ook niet. Er zit voldoende humor in en ook nog wat sterke actie scènes.

De chemie tussen Dwayne Johnson (Luke Hobbs) en Jason Statham (Deckard Shaw) is erg sterk en heb ik best van genoten. Het constante gekibbel tegen elkaar was af en toe best lachen en voelde na mijn mening ook best organisch aan. Ik had oprecht het idee dat beide heren er erg zin in hadden. Idris Elba was ook weer lekker charismatisch op dreef, en speelt hier een wanna be terminator genaamd Brixton, en dat maakt het actie plaatje compleet.

Het verhaal zelf is flinterdun en slaat eigenlijk nergens op, daarvoor moet je deze film ook absoluut niet kijken. Gewoon verstand 0 en geniet van een prima actie film met voldoende humor

avatar van Noodless
Ik vraag mij eigenlijk af wat dit nog te maken heeft met de Fast & Furious films.
Veel, heel veel actiescènes, natuurlijk vaak over the top, maar op zich nog wel vermakelijk.
Het verhaal weet eigenlijk niet te boeien en na een tijd heb je het ook gehad met die actiescènes. 5/10

avatar van Ajax&Litmanen1
Noodless schreef:

Daarom is dit dan ook een spin-off hé...

En geen idee of je de laatste F & F films hebt gezien, maar die hadden ook niet veel meer te maken met waar de reeks in de eerste delen voor stond.