ad
  • 8.079.821 stemmen

Fast & Furious Presents: Hobbs and Shaw (2019)

Actie / Avontuur | 137 minuten

Genre: Actie / Avontuur

Alternatieve titel: Hobbs and Shaw

Geregisseerd door: David Leitch

Met onder meer: Dwayne Johnson, Jason Statham en Idris Elba

Oorspronkelijke titel: Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw

Releasedatum: 1 augustus 2019

Over Fast & Furious Presents: Hobbs and Shaw

'Hobbs and Shaw' volgt de diplomatieke beveiligingsagent Luke Hobbs en de losbandige Deckard Shaw. Ondanks het feit dat er nog altijd een gespannen sfeer heerst tussen beide, brengt het lot hen weer samen en moeten ze tegen hun zin in samenwerken. Het tweetal moet het opnemen tegen een ongeslagen opponent die de naam Brixton draagt.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

scorsese

Aardige film waarin Hobbs en Shaw de wereld moeten redden als een dodelijk virus gestolen wordt. Het buddy-element is clichématig en soms wat geforceerd uitgewerkt (wat overigens niet ligt aan Dwayne Johnson en Jason Statham). Een flinke dosis humor die dit toch wel een vermakelijke actie-film maken. En uiteraard een aantal prima actie-scenes.

avatar van GillesP

GillesP

Genietbaar. Luchtige over the top film die vlotjes wegkijkt.

avatar van alacer9

alacer9

Vermakelijke film en daar is dan gelijk alles mee gezegd.

avatar van happie

happie

Zeer vermakelijke verstand op 0 actie. Over de top wellicht, maar van dat soort actiefilms kan ik op zijn tijd wel genieten. Daar mogen er jaarlijks van mij wel een aantal van komen. De F&F reeks kon mij aan het begin nooit bekoren met die taaie straatraces, maar de latere delen zijn ook vaak over de top en daar sluit deze wat mij betreft goed op aan. Statham en the Rock hebben een goede wisselwerking samen.

Een spin-off die na Fast 7 er zeker aan zat komen en hier is die dan, Hobbs and Shaw.

Fast & Furious is inmiddels helemaal zijn identiteit verloren, van een straatrace franchise naar een over the top actie franchise. Op zich prima maar dat werkt het beste als de film zich zelf ook niet te serieus neemt, en gelukkig in tegenstelling tot zijn voorgangers doet deze spin off dat ook niet. Er zit voldoende humor in en ook nog wat sterke actie scènes.

De chemie tussen Dwayne Johnson (Luke Hobbs) en Jason Statham (Deckard Shaw) is erg sterk en heb ik best van genoten. Het constante gekibbel tegen elkaar was af en toe best lachen en voelde na mijn mening ook best organisch aan. Ik had oprecht het idee dat beide heren er erg zin in hadden. Idris Elba was ook weer lekker charismatisch op dreef, en speelt hier een wanna be terminator genaamd Brixton, en dat maakt het actie plaatje compleet.

Het verhaal zelf is flinterdun en slaat eigenlijk nergens op, daarvoor moet je deze film ook absoluut niet kijken. Gewoon verstand 0 en geniet van een prima actie film met voldoende humor

avatar van Noodless

Noodless

Ik vraag mij eigenlijk af wat dit nog te maken heeft met de Fast & Furious films.

Veel, heel veel actiescènes, natuurlijk vaak over the top, maar op zich nog wel vermakelijk.

Het verhaal weet eigenlijk niet te boeien en na een tijd heb je het ook gehad met die actiescènes. 5/10

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Noodless schreef:

Daarom is dit dan ook een spin-off hé...

En geen idee of je de laatste F & F films hebt gezien, maar die hadden ook niet veel meer te maken met waar de reeks in de eerste delen voor stond.

avatar van Harco

Harco

Het is moeilijk te geloven dat dit een spin-off is van een simpele racefilm uit 2001 met Paul Walker in de hoofdrol. In Hobbs & Shaw vinden we een cyborg, Johnson die zich van een wolkenkrabber laat vallen en een aantal belachelijke achtervolgingen en vechtscènes. Het heeft dus geen flauw idee wat het wil zijn. Dat blijkt ook uit de muziek die van hot naar her vliegt en de rare cameo’s van Hart en Reynolds – die zijn dialogen aflevert alsof-ie Deadpool speelt. Het haantjesgedrag tussen Johnson en Statham is tenenkrommend, de dialogen tussen de twee zijn niet grappig en verzanden in het geforceerd in de grond trappen van elkaar. De uiteindelijke boodschap die je door de strot wordt gedrukt in de eindscène over hoe mensen en hun hart zullen prevaleren over machines is werkelijk om te kotsen. Een dergelijke boodschap past ook helemaal niet bij de toon van de rest van de film.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Harco schreef:

Prima dat je de film slecht vind, maar hoe kan je nu zeggen dat deze spin-off niet weet wat het wil zien? Het ademt aan alle kanten een totaal onrealistische actie-komedie uit. Zoals de laatste delen van de Fast reeks, maar dan nog extremer.

Tarkus

Leuke actiefilm met een goed samenspel tussen beide hoofdacteurs, Jason Statham en Dwayne Johnson.

De film zit boordevol actie, maar heeft niets meer te maken met Fast & Furious, al laat de titel dat wel uitschijnen.

Het verhaal zit wel snor, actueel zou je wel kunnen zeggen, vermits alles draait om een virus.

Meer dan 2 uur duurt de film, maar door de vele actiescènes is dat zo voorbij.

Prima vermaak dus waarbij je echt niet teveel hoeft na te denken.

Overweldigende soundtrack ook, heb de film bekeken in Dolby Atmos, en je moet het niet te luid zetten of alles davert van de kasten

Kortom: puike film als je van actie houdt.

avatar van Joy4ever

Joy4ever

Ik vond het een tof filmpje. Ik hou ervan.

Oh ja, Vanessa Kirby

avatar van pietpuk

pietpuk

Erg simpel.

avatar van Supernatural

Supernatural

Vanavond voor het eerst gezien.moet zeggen een prima filmpje.ik vind de film wel minder dan de meeste delen van de fast reeks.al vind ik de zusvan shaw echt een leuke toevoeging en een ze speelt het goed.soms werd het gekibbel en grappen iets te veel en soms wat flauw en tegen het iritante aan,maar ik kon het prima hebben.verders een prima cast.wel een aardig verhaal.heb me prima vermaakt.

avatar van psychopath

psychopath

Ik ga deze niet kijken, Shaw hadden ze moeten afmaken in 7 zoals Dom van plan was.

avatar van Freespirit2

Freespirit2

Ik heb me weer heerlijk vermaakt.

Kijk altijd graag naar Dwayne en Jason

Sommige stukjes vond ik een beetje to much maar heb me gewoon heerlijk vermaakt

avatar van Frankie Boy

Frankie Boy

Tja, sorry dat ik het moet zeggen, maar vond het een vreselijke film. Eén wilde achtbaan rit waar geen einde aan komt en werkelijk alles is uit de kast gehaald. Het is gewoon veel en veels teveel van het goede en het heeft ook niets meer met the fast and furious films te maken. Werkelijk alles aan deze film is zo vreselijk over the top dat het echt niet meer leuk is. Ook de zogenaamde humor tussen Dwayne en Jason is vreselijk.Too much, too much.

avatar van Macmanus

Macmanus

Te lang.

Voor een spin-off nog best aardig. Komt vooral omdat het een volwaardig budget heeft gekregen. Enige nadeel is dat de laatste paar FF delen steeds bewust lolliger zijn geworden. Met Dwayne en zelfs heel even Ryan Reynolds gaat het nog wat meer die kant op. Wanneer de FF reeks het best is als het zichzelf ondanks de onzin toch een beetje serieus neemt. Toen Paul Walker dood ging en op het einde van deel 7 je zo een hommage kreeg, dat is wat deze reeks is. Een reeks voor de woonwagenkamp bewoner die helemaal gek is op auto's. Niet voor de zelfbewuste hipster die alleen maar van Hazes houdt omdat ze de docu zo grappig vonden. Dat vergeet deze reeks door het succes nu een beetje en daardoor verliest het wat eigens, en gaat het teveel lijken op andere franchises.

Jammer. Justin Lin gaat FF9 weer doen heb erg veel hoop dat hij de reeks weer brengt waar het hoort.

2.5 sterren.

avatar van pindope

pindope

Tja wat moet ik hiervan zeggen, Fast and furious? Nee, een leuke actie film met verstand op 0. Ik denk dat het gezeik rondom vin diesel en dwane Johnson hiermee te maken heeft gehad, dwane heeft dit geproduceerd. Hij heeft hierbij de totale franchise onderuit gehaald met de echte fast and furious. Sinds de dood van Paul walker was fast and furious al overleden.. De film zelf tja beetje over de top, leuke cast goed voor een regenachtige dag. Maar het heeft voor mij een rare nasmaak zonder de echte fast and furious cast.

avatar van Mikemans

Mikemans

Shit, en ik dacht dat The Fast & The Furious 2 zo slecht was. Deze mag erbij. Daarnaast stoorde ik me vreselijk aan de Marvel humor. Kap daar toch eens mee.

avatar van horizons

horizons

• 1949 stemmen

Één van de leukere films in de reeks. En dat komt met name door het samenspel tussen Johnson en Statham. En Kirby voegt zich daar goed aan toe.

Enkele leuke actiescènes. Enige wat je de film echt kunt aanrekenen is dat deze half uur te lang duurt.

avatar van TMP

TMP

Op zich precies wat je ervan kunt verwachten: een over de top actiespektakel. Grootste minpunt is dat de film gewoon te lang duurt. Het verhaal is flinterdun, veel te dun voor een film van ruim twee uur. Als ze hier een film van pakweg anderhalf uur van hadden gemaakt, was het een stuk beter te behappen geweest. Nu had ik het op enig moment wel gezien. De wisselwerking tussen Statham en Johnson is leuk en de oneliners zijn dat ook wel. De actiescènes zijn bovendien goed verzorgd, maar de film weet zoals gezegd bepaald niet de hele speelduur te boeien.

avatar van Timothyvdmeer

Timothyvdmeer

• 1999 stemmen

Waar heb ik naar zitten kijke had over de top verwacht maar zover over de top.... werd bijna slapstick. Een motor die vanzelf weer in elkaar gaat Transformers is er niets bij.