Fast & Furious Presents: Hobbs and Shaw (2019)

Alternatieve titel: Hobbs and Shaw

Actie / Avontuur

geregisseerd door David Leitch
met Dwayne Johnson, Jason Statham en Vanessa Kirby

'Hobbs and Shaw' volgt de diplomatieke beveiligingsagent Luke Hobbs en de losbandige Deckard Shaw. Ondanks het feit dat er nog altijd een gespannen sfeer heerst tussen beide, brengt het lot hen weer samen en moeten ze tegen hun zin in samenwerken. Het tweetal moet het opnemen tegen een ongeslagen opponent die de naam Brixton draagt.

Aardige film waarin Hobbs en Shaw de wereld moeten redden als een dodelijk virus gestolen wordt. Het buddy-element is clichématig en soms wat geforceerd uitgewerkt (wat overigens niet ligt aan Dwayne Johnson en Jason Statham). Een flinke dosis humor die dit toch wel een vermakelijke actie-film maken. En uiteraard een aantal prima actie-scenes.

Genietbaar. Luchtige over the top film die vlotjes wegkijkt.

Vermakelijke film en daar is dan gelijk alles mee gezegd.

avatar van happie
Zeer vermakelijke verstand op 0 actie. Over de top wellicht, maar van dat soort actiefilms kan ik op zijn tijd wel genieten. Daar mogen er jaarlijks van mij wel een aantal van komen. De F&F reeks kon mij aan het begin nooit bekoren met die taaie straatraces, maar de latere delen zijn ook vaak over de top en daar sluit deze wat mij betreft goed op aan. Statham en the Rock hebben een goede wisselwerking samen.

avatar van MindlessAssassin
Een spin-off die na Fast 7 er zeker aan zat komen en hier is die dan, Hobbs and Shaw.

Fast & Furious is inmiddels helemaal zijn identiteit verloren, van een straatrace franchise naar een over the top actie franchise. Op zich prima maar dat werkt het beste als de film zich zelf ook niet te serieus neemt, en gelukkig in tegenstelling tot zijn voorgangers doet deze spin off dat ook niet. Er zit voldoende humor in en ook nog wat sterke actie scènes.

De chemie tussen Dwayne Johnson (Luke Hobbs) en Jason Statham (Deckard Shaw) is erg sterk en heb ik best van genoten. Het constante gekibbel tegen elkaar was af en toe best lachen en voelde na mijn mening ook best organisch aan. Ik had oprecht het idee dat beide heren er erg zin in hadden. Idris Elba was ook weer lekker charismatisch op dreef, en speelt hier een wanna be terminator genaamd Brixton, en dat maakt het actie plaatje compleet.

Het verhaal zelf is flinterdun en slaat eigenlijk nergens op, daarvoor moet je deze film ook absoluut niet kijken. Gewoon verstand 0 en geniet van een prima actie film met voldoende humor

avatar van Noodless
Ik vraag mij eigenlijk af wat dit nog te maken heeft met de Fast & Furious films.
Veel, heel veel actiescènes, natuurlijk vaak over the top, maar op zich nog wel vermakelijk.
Het verhaal weet eigenlijk niet te boeien en na een tijd heb je het ook gehad met die actiescènes. 5/10

avatar van Ajax&Litmanen1
Noodless schreef:

Daarom is dit dan ook een spin-off hé...

En geen idee of je de laatste F & F films hebt gezien, maar die hadden ook niet veel meer te maken met waar de reeks in de eerste delen voor stond.

avatar van Harco
Het is moeilijk te geloven dat dit een spin-off is van een simpele racefilm uit 2001 met Paul Walker in de hoofdrol. In Hobbs & Shaw vinden we een cyborg, Johnson die zich van een wolkenkrabber laat vallen en een aantal belachelijke achtervolgingen en vechtscènes. Het heeft dus geen flauw idee wat het wil zijn. Dat blijkt ook uit de muziek die van hot naar her vliegt en de rare cameo’s van Hart en Reynolds – die zijn dialogen aflevert alsof-ie Deadpool speelt. Het haantjesgedrag tussen Johnson en Statham is tenenkrommend, de dialogen tussen de twee zijn niet grappig en verzanden in het geforceerd in de grond trappen van elkaar. De uiteindelijke boodschap die je door de strot wordt gedrukt in de eindscène over hoe mensen en hun hart zullen prevaleren over machines is werkelijk om te kotsen. Een dergelijke boodschap past ook helemaal niet bij de toon van de rest van de film.

avatar van Ajax&Litmanen1
Harco schreef:

Prima dat je de film slecht vind, maar hoe kan je nu zeggen dat deze spin-off niet weet wat het wil zien? Het ademt aan alle kanten een totaal onrealistische actie-komedie uit. Zoals de laatste delen van de Fast reeks, maar dan nog extremer.

Leuke actiefilm met een goed samenspel tussen beide hoofdacteurs, Jason Statham en Dwayne Johnson.
De film zit boordevol actie, maar heeft niets meer te maken met Fast & Furious, al laat de titel dat wel uitschijnen.
Het verhaal zit wel snor, actueel zou je wel kunnen zeggen, vermits alles draait om een virus.
Meer dan 2 uur duurt de film, maar door de vele actiescènes is dat zo voorbij.
Prima vermaak dus waarbij je echt niet teveel hoeft na te denken.
Overweldigende soundtrack ook, heb de film bekeken in Dolby Atmos, en je moet het niet te luid zetten of alles davert van de kasten
Kortom: puike film als je van actie houdt.

avatar van Joy4ever
Ik vond het een tof filmpje. Ik hou ervan.

Oh ja, Vanessa Kirby

avatar van pietpuk
Erg simpel.

Vanavond voor het eerst gezien.moet zeggen een prima filmpje.ik vind de film wel minder dan de meeste delen van de fast reeks.al vind ik de zusvan shaw echt een leuke toevoeging en een ze speelt het goed.soms werd het gekibbel en grappen iets te veel en soms wat flauw en tegen het iritante aan,maar ik kon het prima hebben.verders een prima cast.wel een aardig verhaal.heb me prima vermaakt.

avatar van psychopath
Ik ga deze niet kijken, Shaw hadden ze moeten afmaken in 7 zoals Dom van plan was.

avatar van Freespirit2
Ik heb me weer heerlijk vermaakt.
Kijk altijd graag naar Dwayne en Jason
Sommige stukjes vond ik een beetje to much maar heb me gewoon heerlijk vermaakt