Fast & Furious Presents: Hobbs and Shaw (2019)

Alternatieve titel: Hobbs and Shaw

Actie / Avontuur

geregisseerd door David Leitch
met Dwayne Johnson, Jason Statham en Vanessa Kirby

'Hobbs and Shaw' volgt de diplomatieke beveiligingsagent Luke Hobbs en de losbandige Deckard Shaw. Ondanks het feit dat er nog altijd een gespannen sfeer heerst tussen beide, brengt het lot hen weer samen en moeten ze tegen hun zin in samenwerken. Het tweetal moet het opnemen tegen een ongeslagen opponent die de naam Brixton draagt.

• vanaf 4 december te koop op dvd en blu-ray

Ik ben er per toeval naar toe gegaan. Ik wilde het in eerste instantie niet. Ik heb me wel vermaakt maar toch vind ik het verkeerd om van een autoserie (oorspronkelijk) naar een doodnormale Actiefilm te gaan. Dat vind ik daarnaast ook dom ,want er zijn zo veel Actiefilms tegenover Autoseries waar er eigenlijk geen van zijn. Daarnaast zat ik me compleet te irriteren aan de standaard Dwayne Johnson dingetjes in films.
1. Hij maakt een grap die niet grappig is en begint dom te glimlachen met z'n gebleekte tanden.
2. Hij doet altijd stoer tegen anderen, maar moet dan de goodguy zijn.
3. De meest irritante: Er zit in elke film iets met zijn lichaam. Of hij trekt zijn shirt uit en pronkt er te veel mee of er worden besjes naar zijn borst gegooid. Het is gewoon kapot irritant.

avatar van macrobody
Het begint met actie, dan wat meer actie om te eindigen met nog wat meer actie. Dat willen we graag zien in een actiefilm. Als de dialogen dan ook leuk zijn om aan te horen dan heb je een voldoende verdiend.
Wat dacht je van:

Who the hell are you?

I'm what you call a nice,
cold can of whoop-ass.

Verder was de keuze voor Hattie perfect en zijn Dwayne en Jason goed aan elkaar gewaagd. Kevin Hart moet je geen hele film van zien maar zo met een klein rolletje was het prima te doen.
De bad guy was prima. Het verhaal had beter gekund en soms heb je van die onwaarschijnlijke scenes die te onwaarschijnlijk zijn dat je ze met de beste wil van de wereld niet waarschijnlijk kan maken, zoals de helikopter crash.
De verwijzing naar de totale controle wat er op het nieuws verschijnt lijkt onwaarschijnlijk maar is dan weer wel heel waarschijnlijk.

Aardig vermaak.

avatar van filmkul
Aardige actiefilm maar niet meer dan dat. Het verhaal is pure kul. De uitwerking is redelijk maar soms wat kinderlijk. Vanaf het begin ligt het tempo van de film hoog, hoewel sommige zogenaamd grappige dialogen tussen beide hoofdrolspelers soms wel erg lang duren en daardoor best storend zijn. Maar zodra de spierballen weer getoond moeten worden, bloeit de film weer op. De chemie tussen beide actiehelden is prima. Visueel ziet de film er goed uit met mooi in beeld gebrachte actiescenes. Jammer dat op het einde de overgang tussen nacht en dag binnen enkele seconden gerealiseerd wordt. Hersenloos Popcorn vermaak, die weer snel vergeten wordt. 3.0

avatar van james_cameron
Best wel een tegenvaller, deze veel te lange en eentonige spin-off van The Fast And The Furious. Natuurlijk is de afwezigheid van Vin Diesel een groot pluspunt, maar afgezien van leuke chemie tussen Johnson en Statham heeft de film weinig te bieden. De aktiescenes zijn nogal standaard in beeld gebracht en missen veelal de wow-factor die bij dergelijke films noodzakelijk is. Slechts sporadisch is er een cool moment; veel te vaak is de film flauw en onnodig overdreven. Vooral de climax gaat he-le-maal nergens over. Een gemiste kans al met al.

avatar van KOKUSMAKREEL
2 punten voor de dialogen tussen hobbs & shaw...

Kan iemand vertellen of de 3D effecten goed waren in de film?

avatar van Brabants
Hobbs and Shaw moeten lekker onder hun eigen titel film gaan maken. Blamage dat dit onder een reeks van Fast and Furious wordt ondergebracht. Pannenkoekenfilm eerste klasse.

avatar van Terminator05
Met momenten goed, en dan weer een pak minder ... komt niet in de buurt van de fast & furious reeks, terwijl het toch wel kon.

avatar van Grindhouse62
Dit heeft niets meer te maken met de Fast & Furious franchise. Deze over de top actiefilm is een op zichzelf staand verhaal en kan worden onder geschoven in de categorie 13 in een dozijn popcorn pulp. Het is gewoon een fijne actiefilm waar ik mij prima heb vermaakt. Had qua speelduur wel wat korter gemogen, maar dat drukt de pret niet. Gewoon lekker filmamusement. Een 3.0

Te lang, te fake, te slecht verhaal. Waarom er Fast & Furious in de titel staat mag Joost weten.

avatar van zoutzak
Vermakelijk maar benedenmaats voor de F&F franchise

Heeft het zin om op de 3D versie te wachten of voegt dat niets toe zoals meestal?

avatar van Alathir
Langs de ene kant staat er F&F in de titel omdat het een spin-off is van twee personages die in de voorgaande delen stilaan meer rol zijn beginnen vervullen. Natuurlijk willen de producenten er extra geld mee winnen en zal dat ook hebben meegespeeld. Ten slotte gaat het ook hier nog steeds over het belangrijkste voor het F&F-universum: familie. Nog een reden waarom dit wel tot deze reeks mag behoren in mijn opinie.

We weten ondertussen ook dat sinds deel 5-6 de verschuiving van streetraces/achtervolgingen naar meer actie heeft plaatsgevonden in de F&F reeks. Voor mensen die zich daarover nog uitlaten, die lopen toch een aantal jaren achter. Persoonlijk vind ik deze verschuiving ook niet zo erg. Er zit nog steeds wel een achtervolging of twee in elk nieuw deel van de reeks. Dat de actie in deze ook weer wat minder bombastisch is in vergelijking met deel 8 komt de film alleen maar ten goede.

Het verhaal is prima voor dit soort film. Simpel maar doeltreffend om je twee uur mee te vermaken.
Dat Vin Diesel er niet bij is stoorde me ook helemaal niet. Nu goed, Kevin Hart zie ik ook liever niet, maar door zijn beperkte screentime komt hij er mee weg. Prima film voor wanneer je 's avonds lekker wilt onderuitzakken in je zetel.

avatar van hoffhaan
Tegenvaller 2.5

Draak van een film. Hoe kun je deze overdone CGI special effects film onder de F and F franchise zetten? Ik snap er weinig van.

Manman wat een puberale zooi. Die dialogen en vooral die 'humor' lijkt wel geschreven door en voor 14-jarigen .

Juist Fast & Furious vond ik 1 van de leukere popcorn-franchises maar dit was echt heel erg zwak.

Veel spectaculaire actie scenes vullen deze dikke twee uur durende "Fast and Furious" editie genaamd
"Hobbs en Shaw". Het is allemaal best vermakelijk ook al zit je gewoon te kijken naar 130 minuten gebakken lucht. De actie ziet er gelikt uit, de dialogen tussen Johnson en Statham zijn lekker sarcastisch en Elba voldoet als bad guy. De film had enkel wat harder mogen zijn wat mij betreft met wat brute kills erin.
De karakters van Johnson en Statham lenen zich uitstekend hiervoor . Nu blijft het een beetje soft zoals vroeger ook de jaren 80 serie "The A Team" was. Maar dit zal waarschijnlijk te maken hebben met leeftijds rating en een breder publiek ( lees dollars) te bereiken. Al met al een leuke film beleving mee gehad.
En een vervolg lijkt in de planning te zitten.
3*/3.5*

avatar van steventje
Veel bekende gezichten in deze film; Reynolds, Mirren,..
Kan helaas de film niet redden. 13 in een dozijn. Morgen alweer vergeten

avatar van IH88
“Hobbs and Shaw, you want a war? You've got one.”

Heerlijk. Hobbs & Shaw is pretentieloos vermaak met een geweldige chemie tussen de hoofdrolspelers, vette actie, veel humor, lekkere oneliners, een mager verhaaltje en een hoog tempo. Er worden in een aantal korte scenes wat familiebanden uitgewerkt, maar gelukkig duurt dit maar kort en wordt het met veel vaart en humor gebracht.

De scene tussen Ryan Reynolds, Johnson en Hobbs’s dochter (Sua) is hier een goed voorbeeld van. Helen Mirren en Reynolds hadden een grotere rol mogen hebben (misschien in een vervolg?), maar ik snap wel dat de focus ligt op Johnson, Statham en de nieuwe actieheldin Vanessa Kirby. Kirby houdt zich knap staande tussen al dat testosterongeweld met ook nog Idris Elba als bad guy. Het verhaal is mager, maar dat mag de pret niet drukken.

avatar van umbra
Afgelijnde, cleane actiefilm, niks speciaals. Heb het liever wat bruter en minder clean, denk aan The Raid, Hardcore Henry,...Cast doet wat er van verwacht wordt, maar ben niet zo'n fan van Dwayne Johnson, Kirby mocht er wel zijn.

Slaagt helemaal nergens meer op !!!

Is een onderhoudende actiefilm met twee alfamannetjes die om ter stoerst doen met bijhorend gekibbel tussen elkaar. Af en toe wat humor en een poging tot wat sentimentele insteek die ik niet zo geslaagd vind.
Actiescènes daarentegen zijn wel goed geslaagd. Persoonlijk ben ik geen zo’n fan van Jason Statham, maar Dwayne Johnson weet mij altijd wel te bekoren. Alleen vind ik dat de film de titel The Fast & the Furious niet zou mogen dragen. Die franchise heeft niets te maken met deze film. Tip: kijk de volledige aftiteling uit...

avatar van Daan258
Dit een Fast & Furious film?

Wat de eerste delen nog om racen ging werd het vanaf deel 6 eigenlijk al meer een actie film en nu gaat het zelfs bijna richting Scifi
Maargoed, wat ik ook al bij de vorige delen dacht: zet even uit je hoofd dat dit een deel uit de Fast reeks is en dat is dit absoluut een lekkere actie film. Statham en Johnson zijn een heel tof duo samen en de dialogen waren erg grappig tussen de 2. Goede mix tussen actie en nodige humor.
Ook Idris Elba als nieuw aan de cast was tof als badguy.

Zeker goed vermaak.