The Fate of the Furious (2017)

Alternatieve titels: Fast & Furious 8 | Fast and Furious 8 | Fast 8

Verenigde Staten / Japan / Frankrijk / Canada / Verenigd Koninkrijk / Amerikaans Samoa
Actie / Misdaad
136 minuten / 160 minuten

geregisseerd door F. Gary Gray
met Vin Diesel, Dwayne Johnson en Charlize Theron

Nu Dom en Letty op huwelijksreis zijn en Brian en Mia zich hebben teruggetrokken doet de crew een poging een normaal leven te leiden. Wanneer een mysterieuze vrouw Dom probeert te verleiden tot de wereld van misdaad kan hij de verleiding echter niet weerstaan. Door het verraad van degene die het dichtst bij hen staat, zal de crew beproevingen moeten doorstaan als nooit tevoren. Van de kust aan Cuba en de straten van New York tot de ijzige vlaktes van de Arctische Barentszzee, het team zal de hele wereld moeten doorkruisen om een anarchist te stoppen met chaos te verspreiden en de man thuis zien te brengen die hen tot een grote familie gemaakt heeft.

Ze houden er niet mee op, deze bende waaghalzen.
Wederom een film vol actie, over de top weliswaar maar dat maakt het juist zo leuk.
Het verhaal is wel simpel maar het is de cast die het hem doet, leuke verschijning van Charlize Theron als the Bad Girl van dienst.
Maar de rol van Helen Mirren heeft mij nog het meest verrast, echt fantastisch goed is ze hier weer !!
Ik heb me opnieuw kunnen amuseren met dit 8ste deel van de reeks, en kijk al uit naar de volgende, want ja hoor... een negende is al in de maak !!

gewoon verstand op nul en kijken. Dat is de bedoeling van actiefilms. Houd je niet van actiefilms, gewoon nooit meer er naar kijken. Dat lost een heleboel ergernis op, en natuurlijk de zinloze beoordelingen die 1 of lager zijn.

Een deel 8 blijft een film met auto's en stunts, dat weet je van tevoren toch?!?!?

Niet kijken als je daar op uitgekeken bent, anders wordt je zo'n azijnzeiker.

avatar van PEN15
Ik kan me niet herinneren dat ik hier ooit een deel van gezien heb, maar bij deze film...

Die Nathalie Emmanuel. Wat is dat voor een figuur? Gaat ook wel eens zo de deur uit.

Ik dacht eerst dat een overdreven onbestaand accent erin is nagesynchroniseerd. Dat blijkt na een paar interviews te hebben opgezocht haar echte stem te zijn..het klonk echt zo fake in de film. Jammer, ik dacht dat dit grappig bedoeld was net zoals bij Troma films met Kabukiman.

avatar van Rodger
Heerlijke actie film weer, prima vermaak.. mooie scenes ,..
3.5 ***

Net als je denkt dat het niet gekker kan word het nog gekker.
Leuk popcornvermaak, maar vraag me wel af hoe ze dit gaan overtreffen.

avatar van woeler82
De actie is over de top
Ik denk dat ik nummer 9 niet meer ga kijken.
Ik vond dit al de topper, en ik laat het ook zo.
Ik vind het nou welletje.
Ze hadden beter een einde aan kunnen maken aan deze serie, nummer 9 zou wel eens een tegenvaller kunnen zijn

avatar van martijn011
Het achtste deel alweer. Normaal gesproken herzie ik alle voorgaande delen maar omdat de reeks zo veranderd is leek het me niet nodig.
Het voorgaande deel leek met alle natuurwetten te spotten dus ik was wel benieuwd waar ze nu weer mee kwamen.

De film draait voor een groot gedeelte om Dom die gechanteerd wordt door een gewiekste vrouw, gespeeld door Charlize Theron.
Erg geloofwaardig wordt deze verhaallijn nooit omdat Dom in de zeven voorgaande delen totaal ander gedrag vertoont dan dat hij hier laat zien. Bepaalde keuzes die zijn personage maakt zijn niet logisch.

Ondanks het simpele verhaal en de overdreven actiescènes blijft het me toch op de een of andere manier wel vermaken. The Rock en Statham die als een stel wijven lopen te bekvechten is gewoon lachen en ook de cast met alle vertrouwde gezichten is prima.
Je weet wat je krijgt als je een film uit deze reeks op zet. Voor mij gewoon een voldoende.

avatar van HNCX700
Dit deel was niet zo'n klein beetje over the top...but all, and way over the top !!
The on ice scene was, like so spectacular...wow...hoe kunnen ze zich inderdaad nog overtreffen in deel 9.
Verheug me er nu al op...bring it on...again..Yeah.
Laat Statham geen nanny meer zijn en eindig deel 9 niet zo sentimenteel.

Beetje over the top, maar voor het overige wel realistisch.

avatar van Noodless
Prima vermaak met natuurlijk heel wat over the top scènes, maar die zijn wel echt te genieten. Minder storend dan anders vond ik. Het verhaal kon me wel bekoren en dat heeft heel veel te maken met de cast die elkaar goed weten aan te vullen. Enerzijds wat actie betreft, anderzijds de onderlinge humor. Maar Charlize Theron is de kracht van de film die hier een echte bitch speelt en Diesel onder haar duim houdt. Puur popcornvermaak ! 7/10

avatar van Decec
Uitstekend actie/misdaad/thriller film...
Uitstekend verhaal...
Uitstekend acteerwerk...
Uitstekend camerabeweging...
Uitstekend achtergrond geluid/muziek met
Dolby Digital...
Heerlijk genoten...
Wordt vervolgd deel 9 in 2020, ben benieuwd...

avatar van Alathir
Ik ben deze totaal vergeten te reviewen, merk ik nu ineens op. Daarom zal ik het vrij kort houden want hij is natuurlijk al een beetje vervaagd in het geheugen. Wat ik hier slecht vond is hoe Vin Diesel zich ineens gedraagt, je krijgt ook voor een halfuur gewoon geen verklaring voor zijn verdrag en dat vond ik echt niet kunnen. De actie was ook nog eens zwaar erover en vaak niet eens entertainend, gelukkig maken vooral The Rock en Statham nog wat goed want anders was dit echt dé film teveel. Ik blijf het eigenlijk wel de film teveel vinden want de 7e film is voor mij niet te overklassen. Hetgeen ze als eerbetoon voor Paul Walker daar hebben gebracht vond ik heel mooi en ik snap dat ze willen doorgaan omdat Walker dat vast ook gewild zou hebben maar stoppen op een hoogtepunt had ook mooi geweest. En dat was de 7e film voor mij.

Ik heb deze film ook heel lang uitgesteld om te bekijken want voor mij was het dus genoeg geweest. Maar goed op een avond dan toch maar gekeken en dat werd al snel erg teleurstellend. Gelukkig is er nog het laatste dikke halfuur dat van een hoger niveau was en waarin Statham de show steelt met de baby. Ook het einde is best mooi met weer een eerbetoon aan Paul. Charlize Theron heeft Diesel misschien lange tijd in haar macht maar bracht dat in mijn ogen niet al te sterk over op de kijker. Leuk ook wel om Tormund uit GoT hierin te zien.

avatar van Shadowed
Ook een prima deel in de Furious reeks.

Nee, het beste deel vind ik dit zeker niet. Het is natuurlijk ook een beetje hetzelfde, alleen andere auto's en locaties. Meestal is de finale ook iets anders, hier is het ijs. Gelukkig stelt dit simpele begrip niet teleur aan een goede finale.

De cast is natuurlijk prima, de actie mag er ook zijn. Helaas mis ik het over de top spektakel van deel 7 wel, alhoewel hier wel spektakel inzit, wist het me niet altijd te boeien, hetzelfde als ik had met deel 4-6. Wel mooie auto's .

Prima deel, maar je merkt wel langzaam dat de delen en actiescenes een beetje opraken. Ik kon wel van Statham smullen als schurk en tegenpool van Johnson, maar hem als lid van het team niet.

avatar van patrick17
Bij deze reeks is het gewoon de verstand op 0 en dan heb je een meer dan prima film.
Ik heb met bijna twee uur prima vermaakt. Ondanks dat je weet wat er gaan komen zijn de stunts over de top.
Maar het verveeld nergens. Wat mij betreft mogen ze door blijven gaan!
Een mooie verwijzing nog aan het eind van de film. Geweldig gekozen/gedaan.

avatar van K. V.
Deze ook eens meegepikt en was toch wel aangenaam verrast door deze film. Het verhaal wist me wel te boeien en de cast deed het ook prima. De actie was ook goed, de film verveelde zeker niet.
Toch wel een van de betere delen.