The Fate of the Furious (2017)

Alternatieve titels: Fast & Furious 8, Fast and Furious 8, Fast 8

3,19

Verenigde Staten / Japan / Frankrijk / Canada / Verenigd Koninkrijk / Amerikaans Samoa
Actie / Misdaad
136 minuten / 160 minuten

geregisseerd door F. Gary Gray
met Vin Diesel, Dwayne Johnson en Charlize Theron

Nu Dom en Letty op huwelijksreis zijn en Brian en Mia zich hebben teruggetrokken doet de crew een poging een normaal leven te leiden. Wanneer een mysterieuze vrouw Dom probeert te verleiden tot de wereld van misdaad kan hij de verleiding echter niet weerstaan. Door het verraad van degene die het dichtst bij hen staat, zal de crew beproevingen moeten doorstaan als nooit tevoren. Van de kust aan Cuba en de straten van New York tot de ijzige vlaktes van de Arctische Barentszzee, het team zal de hele wereld moeten doorkruisen om een anarchist te stoppen met chaos te verspreiden en de man thuis zien te brengen die hen tot een grote familie gemaakt heeft.

• vanaf 16 augustus te huur
  • vanaf 16 augustus te koop op dvd en blu-ray

146 BERICHTEN 31 MENINGEN
avatar van Pazmaster
geplaatst: 11 juni, 04:23 uur [permalink]
Valt erg tegen. Een clichématig red-de-wereld-verhaal vol flauwe grapjes en domme oneliners. Bad bitch Theron is geen geslaagde schurk en haar beweegredenen zijn nou niet bepaald sterk te noemen. Ook de actie is niet helemaal wat het moet zijn, een beetje overdrijven moet kunnen maar dit gaat wel erg over de top. Vorige deel vond ik wel aardig maar met deze film wordt de plank toch echt mis geslagen. Enige pluspuntje is dat Diesel niet al te veel tekst heeft.

geplaatst: 14 juni, 00:14 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Beste uit de reeks, toch wel opzienbarend voor een achtste deel. Nog steeds vermaak waar je niet veel bij hoeft na te denken maar spectaculair en enerverend is het wel. Bij deel 7 was het al te zien: de serie mikt nadrukkelijk op groot-groter-grootst met de nadruk op onmogelijke en ongeloofwaardige actiescènes(maar moet kunnen, het is tenslotte film) in plaats van louter close ups van gespierde torso's en slow motion beelden van karig geklede dames. De fraaie auto's zijn er uiteraard nog steeds maar hebben nu meer een functie binnen het lekker op hol geslagen verhaal. Wel wat weinig relativerende humor(de geweldige scènes tussen Statham en de baby daargelaten), zodat je blijft kijken naar een verder inhoudelijk wat onnozel verhaal, maar het tempo en de toon zijn zo goed dat je daar voor de ruim twee uur dat het duurt voor een keer maling aan mag hebben. In de cast enkele nieuwe namen( oscarwinnaressen Mirren en Theron, de zoon van ijzervreter Eastwood en Kurt Russel) die allen blijkbaar genoegen nemen met ondankbare, nietszeggende bijrollen, wat wel iets zegt over de toegenomen status van deze serie. Heb Walker niet gemist hoewel ze voor de volgende keer tegen Diesel mogen zeggen dat hij echt niet moet proberen om te gaan acteren(hij lacht, huilt en spreekt hier zelfs met stemverheffing), scheelt weer wat plaatsvervangende schaamte bij de kijkers. Kan trouwens nog steeds niet bevatten dat ik hier vier sterren voor geef, maar ik meen het!

avatar van Ethicus
geplaatst: 15 juni, 07:49 uur [permalink]
Enorm stompzinnige film. Ik heb geprobeerd om de film tot het einde te kijken, maar kon de absurditeit op een gegeven moment echt niet meer verdragen. Anderhalve ster voor de moeite.

avatar van Valak
geplaatst: 15 juni, 11:42 uur [permalink]
Gewoon een vetcoole, harde actiefilm met veel onmogelijke en over-the-top stunts en spannende scenes. Hoewel het verhaal over het algemeen ook zeker niet slecht was, en ze toch hun best doen door je erin te betrekken.

Superleuk de bijrollen van Russell en Mirren, wist van te voren niet dat zij hier in zaten.

En misschien ligt het aan mij, maar ik vond het acteren van de geweldige en prachtige Charlize Theron eigenlijk aardig sterk hier, wat je meestal niet verwacht van acteurs in zo'n pure actie-spektakelfilm. Slecht acteren kán zij gewoon niet volgens mij.

geplaatst: 16 juni, 21:50 uur [permalink]
Gewoon verstand op nul, biertje(s) erbij en genieten van alle (over-the-top) actie, explosies, humor, prachtige auto's, heerlijke muziek en lekkere dames. Wat wil een man nog meer?!

avatar van aSMoDeuS
geplaatst: 18 juni, 19:48 uur [permalink]
Één en al plotgat. Een film voor debielen.

avatar van Uier
geplaatst: 19 juni, 10:49 uur [permalink]
Vrij debiel om een film uit de F&F reeks serieus te nemen.
Ik heb me weer goed vermaakt. Niveau van de laatste delen weet gewaarborgd te blijven. Walker niet echt gemist en vooral Statham en The Rock dragen de film, zowel qua actiescenes als humor.

Krappe 4*

avatar van mixmaster
geplaatst: 20 juni, 23:57 uur [permalink]
Top vermaak van de bovenste plank !!! Wat een actie geweld zeg, 1 grote rollercoaster van actie, humor, spanning en sensatie.

Precies zoals we gewend zijn van deze F&F reeks, dit deel behoort zeker tot de beste uit de reeks.

avatar van aSMoDeuS
geplaatst: 21 juni, 16:25 uur [permalink]
Uier schreef:
Vrij debiel om een film uit de F&F reeks serieus te nemen.

Het probleem is dat de makers de kijker niet serieus nemen.

14 Blatant Fate Of The Furious Plot Holes You Can't Ignore - ranker.com

etc.

Je reinste bagger. Pulp is prima, maar dit was echt beneden alle peil.

geplaatst: 23 juni, 14:21 uur [permalink]
Als je naar dit achtste deel gaat kijken mag je je niet storen aan de belachelijke over the top scenes. Juist die scenes maken deze film nog enigszins de moeite waard, om de karakters, onderbouwd script of emotionele diepgang hoef je de film niet te kijken. Actie dus, veel en overdreven. Prima setting ook, al wordt de plank wat dat betreft wel misgeslagen op het einde, waarbij de cgi een veel te grote (en lelijke) rol speelt.

geplaatst: 23 juni, 21:58 uur [permalink]
Deel 8!! Kun je nog een goed oordeel geven over een deel 8 van een film? Krijg hier een police academy gevoel bij. aub geen deel 9!

avatar van james_cameron
geplaatst: 28 juni, 23:11 uur [permalink]
De franchise loopt nog steeds lekker door, al is deze achtste toch wel de minste sinds deel drie. De plot is op zijn zachtst gezegd belachelijk en halverwege zakt de boel behoorlijk in. Charlize Theron als schurk klinkt ook leuker dan het daadwerkelijk is. De plotlijn met haar en Vin Diesel is flink doorbijten. Gelukkig maakt de spectaculaire finale veel goed en valt er met de overige personages wel de nodige lol te beleven.

BS
geplaatst: 30 juni, 00:18 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Opvallend goede wegkijk-film !

Laten we even iets duidelijk maken, als je naar een fast-film gaat, ga je niet met pen en papier om bij te houden hoe het plot in elkaar zit. Het moet gewoon een goed verhaal zijn, want je komt er om actie te zien.
Het verhaal is daarom niet heel zwaar en complex en dat is wat je ervan verwacht. Wat de film wel goed doet is gewoon bijna 2 uur top-vermaak geven. Stoere en snelle wagens, stunts waar je van achterover slaat (die zoals altijd soms net even iets verder gaan dan de realiteit, maar he daar is het ook film voor) en stiekem zit er ook nog humor in.

De actie is hard maar godzijdank ook duidelijk te volgen. In de actie-scenes wordt alles goed en rederijk snel ge-edit maar het blijft overzichtelijk en je blijft het volgen waar iedereen is.
Dat houd je ook in de film en dat is goed gedaan.

Bovendien zit er (bijvoorbeeld zoals altijd precies in het midden) geen romantische scene in waar niemand op zit te wachten. Deze scenes zijn vervangen door de scenes met de baby. Wel jammer dat er in 1 scene ineens wel heel duidelijk een erg lelijke pop wordt gebruikt. Erg jammer.

Charlize Theron als schurk .. daar zijn jullie niet zo heel blij mee zo te lezen. Ben ik het grotendeels mee eens, omdat ze het grootste gedeelte van de film de ik-heb-alles-in-controle-persoon speelt. Zij heeft de macht en die gebruikt ze .. maar daar is geen achtergrond van .. en dus vinden wij haar niet dreigend. Ze komt pas echt interessant helemaal op het eind als de pissig wordt. Die Charlize Theron wil ik nog wel een keer zien.

Leuk om iedereen weer te zien. Jason Statham is denk ik wel mijn hoogtepunt. Hij laat me toch wel even zien waarom ik hem een actie-held mag noemen.
Oh en het einde .. tja .. dat hij DIE naam aan hem zou geven zag je natuurlijk al aankomen. Het is ok .. ik snap het .. maar toch ..

Stiekem een heerlijke auto-actie-film, maar niet echt snel nog een keer gaan kijken hoor. Anders moet je er kritisch naar kijken en dat moet je juist met dit soort films niet doen. Dat laatste kost hem een half puntje. Desalniettemin .. ik ben benieuwd wat voor een actie-spektakel de volgende 2 gaan worden!

geplaatst: 30 juni, 11:56 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Nog steeds best vermakelijk, maar vergeleken met de vorige delen toch weer een stapje terug.

Het complete over the top gedoe en alle cheesy grappen kan ik best hebben, maar niet dat het gewoon weer een standaard actie-thriller zoals zo velen is. Het had net zo goed weer een XXX aflevering kunnen zijn. Het moet uiteindelijk wel om de autos en racen blijven draaien vind ik.

Nu krijgen we alleen de Cuba scene en het spectaculaire gedoe met die Rus
Dat is veel te weinig race in dik 2 uur.

avatar van john mcclane 2
geplaatst: 1 juli, 20:23 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
kos schreef:
Nog steeds best vermakelijk. Het moet uiteindelijk wel om de autos en racen blijven draaien vind ik.

Nu krijgen we alleen de Cuba scene en het spectaculaire gedoe met die Rus
Dat is veel te weinig race in dik 2 uur.

Tja,smaken verschillen ,,ik en volgend mij vele met mij hadden die straat racen wel gezien,ik,vond die koers vanaf 5 ( mijn personelijk favoriet ) echt een opluchting . De snelheid zit hem nu in de actie scène s. Met en zonder auto's, en zeg zelfs ze haddden toch nooit na de eerste drie nog zo veel delen kunnen maken met de zelfde street races formule ?

geplaatst: 7 juli, 21:43 uur [permalink]
Een typische blockbuster.
Heel veel over de top actie.
Heel veel bekende namen.
Overdonderende actie.
Er gebeurt heel veel maar eigenlijk ook niks.
Schreeuwende actie scenes vol adreline maar inhoudsloos.
Twee uur verstand op nul in de vijfde versnelling.

avatar van mnrk
geplaatst: 12 juli, 09:39 uur [permalink]
It's neon orange. The International Space Station will see it coming.

Deze 8e F&F in de reeks door F. Gary Gray is gewoon weer op en top entertainment...

Het verhaal gaat weer verder en de actie is weer net wat meer als in de vorige delen. De locatie's zijn ook weer in orde...

De cast is weer van de partij (en dat draagt toch deze reeks), erg leuk was de bijrol van Helen Mirren...

Ook is deze film weer voorzien van een lekkere soundtrack...
Fast and Furious 8: The Album (2017) - MusicMeter.nl

Op naar de volgende in de reeks...
Fast & Furious 9 (2019) - IMDb

avatar van Skuller
geplaatst: 16 juli, 21:29 uur [permalink]
Wat een drama film . Absoluut de slechtste uit de reeks

avatar van FillumGek
geplaatst: 27 juli, 17:35 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Zestien jaar en een achtste deel later vind ik de serie nog steeds goed te genieten. Het derde deel was wat zwakker, nog net iets meer dan deze. Toevallig(?) allebei zonder Paul Walker. The Fate and the Furious is exact wat je kunt verwachten, maar het is de eerste keer dat ik af en toe het gevoel had van: zo is het wel mooi geweest.

De film is weer één grote kermis waarbij elk realisme is verdwenen. Dat was in voorgaande delen eigenlijk al zo, maar bepaalde scenes op het einde versterkte het gevoel enorm, zoals wanneer alle crew-auto's snel voor Dom tot stilstand komen om hem tegen het vuur te beschermen. Of wanneer Dom met 250 km/u een vliegtuig inrijdt en in een fractie van een seconde bijna stilstaat. En zo zijn er nog tal van dergelijke scenes. Vermakelijk blijft het echter wel, en dat is toch het grootste doel met deze reeks.

Charlize Theron als badwoman vond ik niet overtuigend, zwak motief ook, al blijft het een leuke verschijning natuurlijk. De gebruikelijke characters niks negatiefs over te vertellen, anders was ik jaren geleden al gestopt met kijken. De chemie is weergaloos, al schijnen Diesel en Johnson op de set wat onenigheid gehad te hebben. Voor sommige misschien te goedkoop maar de pesterige dialogen van Gibson vond ik erg leuk. Paul Walker niet echt gemist, al schoot het automatisch regelmatig door mijn hoofd dat hij er helaas niet meer is. En noem me sentimenteel, maar ik had het nóg mooier gevonden als het nieuwe kindje Paul zou heten.

Voor de rest een hoop spektakel al vind ik het jammer dat het racen een beetje naar de achtergrond is verdwenen. Natuurlijk zijn er nog mooie bolides te zien, maar mijn gedachte dwaalde af en toe af naar de eerste twee delen, maar alles nog in het teken van straatracen stond. Nu is het bijna een James Bond film: de hele wereld rond reizen om een schurk het zwijgen op te leggen. De ijsscenes deden me veel denken aan Die Another Day.

Er lijkt maar geen slijt op de formule te komen. De personages weten er elke keer een feestje van te maken en ook het volgende deel zal weer volle zalen trekken. Laat maar komen.

geplaatst: 29 juli, 16:57 uur [permalink]
Waar de eerste 2 delen nog leuk en vermakelijk waren gaat dit helemaal compleet nergens meer over.....

avatar van Cleanshot
geplaatst: 2 augustus, 07:18 uur [permalink]
Verbazingwekkend de algemene rating, vond het zo een superlame en nietszeggend verhaal dat ik me gewoon zat te ergeren. Compleet ongeloofwaardig plot, dat deze films an sich ongeloofwaardig zijn dat is bekend ,maar de logica mbt de drive van Cage was gewoonweg zo boring....

avatar van Barry83
geplaatst: 6 augustus, 16:55 uur [permalink]
Heb het nu wel een beetje gehad met deze reeds, waardeloze film met een hoop onzin.

geplaatst: 9 augustus, 19:20 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Aardige film waarin Dom door een vrouw gechanteerd wordt om zijn groep vrienden te verraden. Het zoveelste deel uit de reeks is meer van hetzelfde en je krijgt precies wat je kunt verwachten. Een hoop onzin, maar wel vermakelijk. Weer een aantal spectaculaire en over de top actie-scenes waarbij de scene in New York met de gehackte auto's toch wel het leukste was.

avatar van KOKUSMAKREEL
geplaatst: 15 augustus, 17:44 uur [permalink]
Heb 'm in delen van 20 min bekeken, anders is het niet te doen...

geplaatst: gisteren om 23:28 uur [permalink]
Niet zeiken gewoon kijken... Ik krijg een beetje het idee dan bepaalde mensen nooit tevreden zullen zijn... Kom op mensen het is een film daar kan alles.... Niet zo zuur