2 Fast 2 Furious (2003)

Verenigde Staten / Duitsland
Actie / Thriller

geregisseerd door John Singleton
met Paul Walker, Tyrese Gibson en Eva Mendes

Brian O'Connor, een agent die in ongenade is gevallen, betaalt een zware prijs voor zijn snelheidsverslaving. Voor zover zijn bazen denken, heeft het heethoofd één van de grootste undercoveroperaties ooit verknald. Na het verliezen van zijn badge, krijgt O'Connor nu nog één allerlaatste kans. De politie in Miami heeft dringend zijn hulp nodig om Carter Verone, een flashy zakenman die zijn import- en exportbedrijf gebruikt om geld wit te wassen, op te pakken. O'Connor aanvaardt het voorstel, op voorwaarde dat hij op pad mag met zijn jeugdvriend Roman Pearce, die net als hij bezeten is van snelle wagens.

avatar van Alathir
Nog steeds erg vermakelijk. Iets ander verhaaltje maar eigenlijk meer van hetzelfde uit deel 1. Wel iets minder diepgang. Soundtrack ook iets minder. De races waren ook niet zo overzichtelijk gefilmd vond ik.
Verder naast Eva Mendes nog een aantal bekende gezichten met Amaury Nolasco (Sucre uit Prison Break) en Michael Ealy. Iets meer actie dan in deel 1.

avatar van Timothyvdmeer
ohhh wat een hoop lampjes....na het herzien blijft het een zeer matig vervolg op een leuk origineel.
Dat blijven schakelen blijft me irriteren.

avatar van AJK
AJK
Tja vanavond op tv.
Vin Diesel mis ik ook niet in dit deel.
Ik zie mijzelf als een filmkenner,daarom
spijt het me om te zeggen dat Eva Mendes
er zeker wel mee te maken heeft.
Tyrese Gibson hoort gewoon in deze soort films.
Deze deel vindt ik beter als de eerste.
Maar toch ondanks het succes blijft het voor mij B filmerig.
Ondanks dat ik er na kijk een 2.0

TMP
Dit tweede deel uit de The Fast and the Furious reeks is niet al te sterk en een van de minste uit de reeks. Vin Diesel ontbreekt en dan merk je toch dat hij wel echt iets toevoegt aan deze filmreeks. Deze film beschikt over een nogal flauw plot met weinig overtuigend acteerwerk en weinig interessante personages of ontwikkelingen.