• 8.561.761 stemmen

Geregisseerd door: John Singleton

Met onder meer: Paul Walker, Tyrese Gibson en Eva Mendes

Releasedatum: 19 juni 2003

Plot 2 Fast 2 Furious

"How fast do you like it?"

Brian O'Connor, een agent die in ongenade is gevallen, betaalt een zware prijs voor zijn snelheidsverslaving. Voor zover zijn bazen denken, heeft het heethoofd één van de grootste undercoveroperaties ooit verknald. Na het verliezen van zijn badge, krijgt O'Connor nu nog één allerlaatste kans. De politie in Miami heeft dringend zijn hulp nodig om Carter Verone, een flashy zakenman die zijn import- en exportbedrijf gebruikt om geld wit te wassen, op te pakken. O'Connor aanvaardt het voorstel, op voorwaarde dat hij op pad mag met zijn jeugdvriend Roman Pearce, die net als hij bezeten is van snelle wagens.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Agent Bilkins

Orange Julius

avatar van Alathir

Alathir

Nog steeds erg vermakelijk. Iets ander verhaaltje maar eigenlijk meer van hetzelfde uit deel 1. Wel iets minder diepgang. Soundtrack ook iets minder. De races waren ook niet zo overzichtelijk gefilmd vond ik.

Verder naast Eva Mendes nog een aantal bekende gezichten met Amaury Nolasco (Sucre uit Prison Break) en Michael Ealy. Iets meer actie dan in deel 1.

avatar van Timothyvdmeer

Timothyvdmeer

• 2098 stemmen

ohhh wat een hoop lampjes....na het herzien blijft het een zeer matig vervolg op een leuk origineel.

Dat blijven schakelen blijft me irriteren.

avatar van AJK

AJK

Tja vanavond op tv.

Vin Diesel mis ik ook niet in dit deel.

Ik zie mijzelf als een filmkenner,daarom

spijt het me om te zeggen dat Eva Mendes

er zeker wel mee te maken heeft.

Tyrese Gibson hoort gewoon in deze soort films.

Deze deel vindt ik beter als de eerste.

Maar toch ondanks het succes blijft het voor mij B filmerig.

Ondanks dat ik er na kijk een 2.0

avatar van TMP

TMP

Dit tweede deel uit de The Fast and the Furious reeks is niet al te sterk en een van de minste uit de reeks. Vin Diesel ontbreekt en dan merk je toch dat hij wel echt iets toevoegt aan deze filmreeks. Deze film beschikt over een nogal flauw plot met weinig overtuigend acteerwerk en weinig interessante personages of ontwikkelingen.

avatar van Kondoro

Kondoro

Dit tweede deel maakte totaal geen indruk meer, en was misschien ook wel randje bedroefend. We volgen hier O’Connor die wederom in het straatracen zit maar dit keer hulp krijgt van een maatje om dat Torreto even in ons achterhoofd moet blijven zitten, en het verhaal niet echt meer opgepakt word van deel twee, kleine beetje althans.

Nee, dit tweede deel daar ben ik in het algemeen geen fan van. Er word een matig verhaal geboden, prima actie scénes maar de race scenes zagen er echt niet uit. Voor de rest kunnen we het wel allemaal na lopen maar is de film vrijwel net zoals zijn voorganger alleen dan zonder Diesel erin, en op Benzine loopt deze film voor geen meter.

De cast heb ik ook al merendeels besproken maar is buiten Walker en Tyrese Gibson om vind ik het allemaal niet zo heel spectaculair meer en dat is echt wel jammer. Eva mendes was leuk om te zien maar vulde niks bijzonders in en ook de rest van de cast viel dus best mee.

Het verhaal was matig, we volgen O’connor die wederom mee genomen word door de FBI om een klus te klaren, hij moet namelijk een grote crimineel opsporen en inrekenen en haalt hier hulp van zijn ‘vriend’ bij die het daar duidelijk niet mee eens was. Samen komen ze in het circuit terecht van de crimineel en moeten nu zien te overleven en moeten hun best doen om niet op te vallen.

Tja, niks bijzonders en je kon er ook niet veel over zeggen, de film stelt niet zoveel voor.

avatar van Shadowed

Shadowed

Minder.

Toch nog wel een leuk deel. Wat wel jammer is is dat het zeker qua effecten wel een stuk achteruit is gegaan. Geef me dan maar de film van Cohen. Vooral als de auto's versnellen zie je wel heel duidelijk dat deze film wel wat gedateerd is.

Het ontbreken van Diesel is inderdaad wel opmerkelijk. Later is hij toch wel het gezicht geworden van de reeks samen met Walker. Tot zijn dood dan.. De auto's zien er nog steeds erg tof uit. Leuke geluiden van de motoren natuurlijk, en Ludacris is ook wel een lollig personage.

Opnieuw is het verhaal vrij dun. Het duo Gibson en Walker deed me gelijk denken aan Smith en Lawrence in Bad Boys. Het kabbelende maar vermakelijke duo zal ik zeggen. Een duidelijk minder deel dan deel 1, maar nog steeds een film die lekker wegkijkt.

avatar van Basto

Basto

Best geinig vervolg. Lekker staight foreward aktiefilmpje.

avatar van mrklm

mrklm

Brian O’Connor roept de hulp in van zijn voormalige partner-in-crime Roman Pearce [Tyrese Gibson] om als chauffeur te infiltreren in de groep vertrouwelingen van Carter Verone [Cole Hauser] , een meestercrimineel tegen wie de politie concreet bewijs nodig heeft om hem met succes te kunnen vervolgen. Vrijwel race of achtervolging is op dezelfde fantasieloze wijze gemonteerd: eindeloos schakelen, koppelen/gas geven, afgewisseld met immer zoemende motoren en piepende banden. De finale maakt iets goed, maar niet veel. De nietszeggende humor is de doodsteek voor dit zeer zwakke vervolg op The Fast and the Furious, is opvallend seksistisch en leunt ondanks de regie van John Singleton (Boyz n the Hood, Shaft) teveel op racistische stereotypes. Gibson is geen alternatief voor Vin Diesel.

avatar van stratmans

stratmans

Misschien wel het zwakste deel van heel de reeks