Furious Seven (2015)

Alternatieve titels: Fast & Furious 7 | Fast and Furious 7 | Furious 7

Verenigde Staten / Japan
Actie / Misdaad
137 minuten / 140 minuten (extended cut)

geregisseerd door James Wan
met Vin Diesel, Paul Walker en Michelle Rodriguez

Nu Owen Shaw is uitgeschakeld door Dominic Toretto en zijn crew, is Shaw's broer Deckard Shaw uit op wraak. Na de dood van Han, is ook Dominic uit op wraak. Samen met zijn crew en "Mr. Nobody" gaan ze op zoek naar een hackprogramma genaamd 'God's Eye', om zo achter Deckard's locatie te kunnen komen en hem uit te schakelen.

Redelijke film waarin de vrienden uit zijn op wraak als één van hen vermoord wordt. Een nogal mager verhaaltje, maar uiteraard weer genoeg actie en spektakel. Maar wel nogal aan de lange kant. Verder weet Jason Statham niet te overtuigen als de bad-guy. De laatste beelden als eerbetoon aan Paul Walker zijn wel mooi gedaan met vooral een treffend eindshot.

avatar van DVD-T
Als je grote franchises zou moeten opnoemen is de Fast serie een van de laatsten de je zou noemen naast groten als Harry Potter, James Bond, Star Wars, Transformers enz. Toch zit de "all about family" franchise toch alweer aan zijn zevende deel. En ook nog eens het beste en meest succesvolle deel uit de reeks. Al is dat ook mede door de te vroege dood van Walker. Een heerlijk actie extravaganza, een leuk verhaaltje, geweldige locaties die zich kunnen meten met Mission: Impossible en James Bond, coole good en bad guys en Kurt Russell. Een reeks die klein begon en met het deel beter en grootser wordt.

avatar van Rodger
Prima actie film, ik vond de vorige 2 delen beter.. maar deze is ook goed...
Blijft een mooi serie films.
3.0***

avatar van LOTR-lover
Ik ben opgegroeid met The Fast & The Furious films. Viel precies in de doelgroep en toen ik op m'n 19e m'n rijbewijs haalde volgde er dan ook snel een getunede auto. Waarmee ik wil aangeven dat deze films bij mij eigenlijk niks verkeerd kunnen doen. Er zal nooit een onvoldoende voor gegeven worden. Maar dit deel vond ik toch wat over the top. Het eerbetoon aan Paul Walker was mooi, dat wel. Maar goed, de focus lag 'vroeger' meer op de auto's, nu meer op de actie. Dat vind ik persoonlijk minder geslaagd. Daarom kom ik niet heel hoog uit, maar dus wel een voldoende

6/10 (IMDB)

avatar van patrick17
Het 7e deel van The Fast of the Furious.
We worden niet verveeld in het 7e deel van de reeks.
Vin Diesel, The Rock en zet daar ook nog eens Jason Statham bij dan volgt er spektakel.
Dat hebben we gezien met mooie achtervolgingen, gevechten.
Op het einde wordt er nog een mooi eerbetoon gemaakt aan Paul Walker, een gewaardeerde acteur niet alleen door deze reeks maar nog diverse andere films.

3.5 / 7.0

avatar van Smugmarty
patrick17 schreef:
Het 7e deel van The Fast of the Furious.

3.5 / 7.0

3.5 out of 7 .... is dat een grap omdat het furies seven betreft? De maximum score betreft 5 op MM dus je bedoelt eigenlijk een 2,5?

avatar van Macady
Smugmarty schreef:

Hij bedoeld 3.5 ster, 'schoolcijfer' 7

avatar van Macady
Even de film herkeken, blijft een prachtige reeks. Half sterretje erbij, gewoon kostelijk vermaak.

avatar van ILDIB
Precies 3 minuten zijn goed aan deze film en dat zijn de laatste 3.enige keer dat er echt iets zinnigs wordt gezegd of gedaan. De rest is holder de bolder pure kolder. Gelukkig zitten er mooi bedachte stunts in maar tis vooral onzinnigheid troef. Kogels die missen en toppertje bij frontale botsing o jij hebt ook versterkt chassis. Dat werkt blijkbaar ideaal als airbag...

avatar van Pazmaster
Een hele rits aan bekende koppen komt voorbij maar goed acteerwerk heb ik niet gezien, het is allemaal matig (of slecht in het geval van Diesel). Gelukkig zit Michelle Rodriguez er weer in, altijd leuk om naar te kijken en ook leuk om Kurt Russel weer eens te zien. Het verhaal stelt ook al niet veel voor, het is allemaal een beetje standaard en zulk soort verhaaltjes kan ik ondertussen wel dromen. Nee, waar deze film het van moet hebben is de actie, en dat zit wel goed. De vaart wordt er redelijk in gehouden en er zitten best een aantal mooie stunts in die het bekijken wel waard zijn. Hierdoor gaat de film niet vervelen en is het eigenlijk toch nog best vermakelijk.

avatar van aSMoDeuS
Halve punt beter dan het allereerste deel.

In de jaren '70 maakten ze tenminste écht spannende films met autos in de hoofdrol.

Vermaak voor de hersenlozen.

ILDIB schreef:

Bedoel je dat verschrikkelijke eerbetoon aan die matige acteur van een Walker, van wiens, eveneens tegen een boom gesplepte, vrind we de naam niet eens kennen? Pffff.

avatar van ILDIB
aSMoDeuS schreef:
Halve punt beter dan het allereerste deel.

Vermaak voor de hersenlozen.

Het enige stukje film wat niet bol stond van overdreven nepgedoe en stunts. .

avatar van milannn
Waar ik met name 5, maar ook 6 erg leuk vond, beviel deze voor geen meter.
Vreselijk over the top, zelfs voor Fast&Furious, en daardoor niet maar een heel klein beetje serieus te nemen. Vrijwel geen enkel momentje rust, waardoor de actie op een gegeven moment heel vermoeiend wordt. Bij dat stuk in L.A. draait de film echt compleet door.
Waar in 5 ook bijvoorbeeld het verhaaltje nog best leuk is om te volgen, was dat hier ook helemaal niks.

Misschien dat ik er niet voor in de stemming was, maar goed.
Zelfs een 2,5 vind ik nog genereus.

Actiescènes doen me denken aan een James Bond film. Spectaculair, maar zeer onrealistisch.

Het oorspronkelijk concept, streetracen en tuning, gaat verloren.

Mooi eerbetoon aan Paul Walker op het einde.

avatar van vrgnaaaa
Na alle delen te hebben gezien vond ik deze ook wel heel erg mooi voor al het einde..
Het is wel naar mijn mening een beetje te veel van het goed maar toch een hele goede film.

avatar van Rozekoek
Met de instelling: "NOOOOOO WAY THAT THIS SHIT CAN HAPPEN IN REAL LIFE!!!", heb ik hier persoonlijk al jaaaarenlang van genoten. Ik houd, waarschijnlijk net als jullie, van elke film die authentiek is... gek, weird, tegendraads. Daarmee som ik iedere top tien op van iedereen die hier zijn zegje wilt doen. Echter, deze film hoort daar op papier absoluut niet tussen.

Maar hoe komt het dan dat ik deze; cliché-omarmende, meest onrealistische, dialoog-overdreven, emotioneel beladen Fast and Furious films zo f#&@%ng vet vind?

Answer: ouders gescheiden, veel vrienden leren kennen en "leren kennen", break-ups and make-ups. Ieders leven bestaat uit zo een gigantische sprongen tussen wanneer je je goed voelt en wanneer je je rot voelt. Het mooie is dat ze laten zien dat met doorzettingskracht iedereen niet alleen een huisje verdient, maar ook het respect van de toeschouwer. Blijkbaar eindig je met een familie van goede jeugdvrienden en (aangetrouwde) familie... hoe sentimenteel dit ook mag klinken, dit is feel good movie die mij altijd weet te raken... and there's seven of them

Ook al is het allemaal MEGA vergezocht, ik hou ervan om eventjes voor twee uur in deze wereld te leven

Niet te kritisch, want dit is precies waar het voor staat én meer!

avatar van n00r
De muziek, de actie alles klopt gewoon hier aan. Mooi einde voor Paul Walker.

Ik vind het geen goede film, want het verhaal is te mager en de actie is te veel 'over the top'. Wel een bizar en mooi einde voor Paul Walker. RIP!

een mooie film.heb me prima vermaakt.ben toch altijd wel fan van paul walker geweest.jammer dat hij er niet meer is anders hadden er nog vele goeie films gekomen denk ik.maar vind vin diesel en dwayne johnson aka the rock toch ook goeie acteurs.op naar de volgende fast film. helaas zonder paul walker RIP!

avatar van DiDa
Ik dachte even deel 7 te gaan kijken op Netllix, ter voorbereiding op deel 8. Heeft Netflix hem gister verwijderd......damn!!

avatar van Alathir
Een beetje veel actie en te weinig echt racen. Het is natuurlijk wel zo dat je dat kan verwachten met namen als Statham, The Rock en Gina Carano. Aan ongeloofwaardigheid geen gebrek in dit deel, het moest zo nodig nog grootser dan in de vorige films. Toch blijft deze wel vermakelijk al vond ik het verhaal weer niet zo super. Het einde was daarentegen erg mooi. Ik vind het aan de ene kant mooi dat ze de franchise verder zetten maar langs de andere kant zal het nooit hetzelfde meer zijn zonder Paul.

(verwijderd)
Ook het eind van mijn voorbereiding op Fate and the Furious zit erop. Ik snap dat ik deze destijds de beste vond van alle delen, niet alleen door de tot nu toe beste mix van actie en drama.

Vooral omwille Paul Walker zijn overlijden. Het raakte me opnieuw om af en toe een Brian te zien die deels bestaat uit effecten die gemaakt zijn met behulp van zijn broers. Ook zijn er richting het einde toe steeds meer verwijzingen over hoe echt de familieband tussen de crew is, niet alleen op film. Het einde maakte het natuurlijk af. De verrassing was er natuurlijk af maar opnieuw zit ik er helemaal in. Dat ik via social media en andere research wist van de hechtheid van de crew maakt het alleen maar mooier.

Verder ook leuke bijrollen, terwijl ik die van Statham misschien wel het minst memorabel vind. Hounsou is een toffe bad guy en Russell een toffe bad/good guy, maar vooral Nathalie Emmanuel zie ik graag terugkeren!

Morgen de bioscoop een bezoekje brengen. God wat hoop ik dat Paul Walker het ene naar het andere moment krijgt waarin hij wordt geëerd, net als ik dat hoop in alle vervolgen die gaan komen trouwens. Hoe gek het ook is, zijn overlijden maakt laat Fast & Furious heel dichtbij voelen.

Fed
Viel me eerlijk gezegd tegen...alles zo overdreven. Ik hou van een leuke race of achtervolging maar hou het wel reeël. Idem met de knokpartijen. Misschien dat ik deze film in de bioscoop had moeten kijken...who knows.

avatar van panax
over de top kijkspektakel
leuk om naar te kijken
mooie aktiebeelden !!

avatar van Daan258
Deeltje 7 alweer.

Nadat ik deel 6 voor het eerst had gezien moet ik toegeven dat ik wel een beetje klaar was met de F&F films. In de afgelopen paar weken heb ik deel 6 en 3 nog is opnieuw bekeken en uiteindelijk 2 dagen geleden dan ook maar dit deel aangezet want ik was toch wel een klein beetje nieuwsgierig.
Een grote rede was vooral omdat dit deel geregisseerd is door James Wan die voornamelijk alleen horror films heeft gemaakt.

Toch moet ik heel eerlijk toegeven dat ik vooral door de reviews meer van had verwacht.
Het is zeker een vermakelijke film en het kijkt allemaal lekker weg maar toch voelde het gewoon niet meer aan als een F&F film.
Gelukkig is de bekende cast dan wel weer terug wat een hele hoop goed maakt en ook is bij dit deel Jason Statham aan de cast toegevoegd wat zeker leuk is. Alleen jammer dat zijn personage in de film niet zo bijzonder is. Je krijgt niet veel over hem te weten en ook zowat niks van achtergrond over zijn rol , dit had toch wel wat beter gedaan kunnen worden. (misschien in deel 8 meer)

Daarnaast is het wel heel erg leuk om de oude vertrouwde cast weer terug te zien en moet ik toegeven dat je echt een mooie band ziet tussen alle personage's in film. Mooi gedaan.
Helaas is dit dan ook het laatste deel waar Paul Walker in speelt. Vreselijk jammer dit, ik denk namelijk dat de komende delen hierdoor gelijk al een heel stuk minder zullen worden. F&F zonder Paul Walker?? Ik weet het niet.
Wat me ook heel erg opviel is dat Johnson wel een super kleine rol had in dit deel. Hij is letterlijk alleen in het begin even in beeld en op het eind keert hij nog eventjes terug met een over te top scene. Toch wel wat jammer dit. ( ben ik trouwens de enige die hem in dit deel wat minder buffed vond als de voorgaande?? ook al is dit wel moeilijk te zeggen over deze man )

Het verhaal was ook behoorlijk simpeltjes, juist hier had ik toch wat meer van verwacht bij dit deel.
Het was zo vreselijk simpel dat het echt alleen maar puur en puur om de actie scene's in de film ging. En dan moet ik zeggen dat de speelduur van 140 min er gewoon te lang voor is. Echt saai werd het niet maar het had zeker korter van mij gemogen en zal hij denk ook vermakelijker zijn geweest.
Zonde dat het allemaal echt veel te overdreven word gemaakt dat het allemaal gewoon niet zo leuk meer is als de vorige delen. Te maar dan ook echt te over de top.

Persoonlijk denk ik ook dat dit deel nogal een behoorlijke rating krijgt door het overlijden van Paul Walker.

Al met al is dit zeker geen slechte film en heb ik me er echt goed mee kunnen vermaken.
Het keek gewoon lekker weg maar toch wel iets meer van verwacht door de erg hoge rating van de film.

Een dikke 3,0* krijgt hij zeker wel.

avatar van Shadowed
Bijzonder spektakel.

Fast and Furious 1 keek heel lekker weg, deel 2 ook maar die was weer iets minder. Deel 3 was ook leuk dankzij de mooie auto's. Deeltje 4-6 vond ik vaak een beetje saai met af en toe een vermakelijke actiescene.

Dit deel vond ik bij verre het best, en ik zal misschien wel de enige zijn. Dit soort over de top films zijn absoluut aan mij besteed. Ik heb dan ook die 138 minuten met volle aandacht zitten kijken. Echt, hoe verzin je dit

Ondanks het grote vermaak zat er voor mij geen minpuntje aan. leuke ervaring.

avatar van Decec
Uitstekend actie/misdaad/thriller film...
Uitstekend spannend verhaal...
Uitstekend vervolg...
Super mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Uitstekend achtergrond muziek/geluid met Dolby DST master 7.1...
Prima camerabeweging...
Uitstekend vechtscènes...
Uitstekend bekende acteurs...
Top!

avatar van K. V.
Ik ben niet echt een grote fan van de films, maar omdat ze deze op tv toonden en het de laatste film was van Paul Walker, heb ik me er toch eens aan gewaagd. De film viel gelukkig nog mee. Geen moeilijk verhaal, maar de film heeft wel enkele spectaculaire stunts die toch wel de moeite waard waren. De cast was ook niet slecht en de meeste doen ook weer mee. Zelfs het Belgische bier krijgt een rolletje
Niet waw, maar leuk hersenloos vertier.

avatar van Goldie63
Wat een kut film.

Goldie63 schreef:
Wat een kut film.

Lekker onderbouwd ook

avatar van Goldie63
[quote]n00r schreef:

Lekker onderbouwd ook[/quote

Sorry, je hebt volkomen gelijk. Maar soms kun je dingen niet onderbouwen omdat het gewoon te slecht voor woorden is. Ik heb de franchise nooit iets gevonden , telkens geprobeerd een deel te kijken maar ook telkenshalverwege afgehaakt. Gisteren toch maar bekeken omdat hij op tv was en mijn vriendin de films wel gaaf vindt. Maar het acteerwerk ( met name Vin Diesel) is zo slecht , en dan die onzin met het door twee gebouwen heen rijden/ vliegen met die auto. En er wordt geknokt als een malle , geslagen met enorme moersleutels en weet ik wat , gegooid en gesmeten maar werkelijk iedere blouse ( of jurkje bij de dames) blijft onberispelijk mooi zitten en niemand heeft een pijntje of iets wat er op lijkt dat ze gewond zijn. En dan die frontale botsing met weet ik hoeveel kilometer per uur , ze hebben geen schram!!!! Ik weet het , het is een film en je moet het met een korreltje zout nemen , maar dit is aan mij echt niet besteed. Kijk is het me toch gelukt om het te onderbouwen .

Topper! Goldie63