Furious Seven (2015)

Alternatieve titels: Fast & Furious 7 | Fast and Furious 7 | Furious 7

Verenigde Staten / Japan
Actie / Misdaad
137 minuten / 140 minuten (extended cut)

geregisseerd door James Wan
met Vin Diesel, Paul Walker en Michelle Rodriguez

Nu Owen Shaw is uitgeschakeld door Dominic Toretto en zijn crew, is Shaw's broer Deckard Shaw uit op wraak. Na de dood van Han, is ook Dominic uit op wraak. Samen met zijn crew en "Mr. Nobody" gaan ze op zoek naar een hackprogramma genaamd 'God's Eye', om zo achter Deckard's locatie te kunnen komen en hem uit te schakelen.

avatar van Goldie63
[quote]n00r schreef:

Lekker onderbouwd ook[/quote

Sorry, je hebt volkomen gelijk. Maar soms kun je dingen niet onderbouwen omdat het gewoon te slecht voor woorden is. Ik heb de franchise nooit iets gevonden , telkens geprobeerd een deel te kijken maar ook telkenshalverwege afgehaakt. Gisteren toch maar bekeken omdat hij op tv was en mijn vriendin de films wel gaaf vindt. Maar het acteerwerk ( met name Vin Diesel) is zo slecht , en dan die onzin met het door twee gebouwen heen rijden/ vliegen met die auto. En er wordt geknokt als een malle , geslagen met enorme moersleutels en weet ik wat , gegooid en gesmeten maar werkelijk iedere blouse ( of jurkje bij de dames) blijft onberispelijk mooi zitten en niemand heeft een pijntje of iets wat er op lijkt dat ze gewond zijn. En dan die frontale botsing met weet ik hoeveel kilometer per uur , ze hebben geen schram!!!! Ik weet het , het is een film en je moet het met een korreltje zout nemen , maar dit is aan mij echt niet besteed. Kijk is het me toch gelukt om het te onderbouwen .

avatar van n00r
Topper! Goldie63

Eindelijk.

De film waarvoor ik deze reeks eigenlijk ben beginnen kijken. Toch wel een redelijke liefhebber van het werk van Wan, maar als je dan het zevende deel maakt in een reeks die me eigenlijk niet zo aansprak ... toch ooit maar de moeite genomen, daar heb ik ondertussen niet echt spijt van.

De eerste films vond ik wat matig, maar de laatste delen spelen meer op bombast. Fijn, want dat heeft een reeks als deze echt wel nodig. Het hele verhaal, de connectie tussen de personages en de soms irritante serieux boeien echt voor geen meter. F&F moet het van de actie hebben en die wordt eigenlijk alleen maar beter.

Wan is misschien een wat rare keuze voor deze reeks, maar de meeste mensen zijn blijkbaar Death Sentence al vergeten. Toch een film die deed vermoeden dat hij dit soort werk ook wel zou aankunnen. En dat blijkt dan ook gewoon. Zijn regie maken dit zevende deel de beste uit de reeks, al weet hij het nu ook weer niet zover te schoppen dat het écht meesterlijk wordt.

Daarvoor blijft het dan toch allemaal wat te onnozel tussendoor. Ook in de man tegen man actie schiet Wan wat tekort. Leuk dat je Tony Jaa in je film stopt, maar zo iemand wordt jammer genoeg helemaal niet naar z'n kunnen gebruikt. De gestoorde actiescenes maken gelukkig heel veel goed en zorgen ervoor dat het nergens inzakt of vervelend wordt.

Het finale tribute aan is trouwens extreem melig, maar het valt de film makkelijk te vergeven. Binnenkort deel 8 maar eens meepikken, benieuwd of men het niveau hoog weet te houden.

avatar van filmofiel
Heb ze nog geen van allen gezien uit deze reeks, en omdat er toch niets op TV is vandaag ben ik deze maar eens gaan bekijken. Totaal geen zak aan, wat een opgeblazen haantjesfilm. Helaas, ik kan hier geen score aan verbinden.

filmofiel schreef:

Ik ben de film nu ook aan het kijken voor de 4 de keer alweer .man! superfilm. hoe kan je dit nu slecht vinden. van mij 5 sterren.

dit zijn de actiefilms. bekende en vooral zeer goede acteurs. alles zit erin en bovenal deze film is nergens saai

avatar van Simon Belmont
Recent heb ik deze film op mijn nieuwe 55 inch 4K OLED TV bekeken. Ik vond de Furious-films altijd erg onderhoudend, geen toppers maar wel goed te pruimen. Deze film was daarop geen uitzondering en visueel uitstekend. Man, wat een pracht en praal toont deze film, verspreid over een heleboel spectaculaire scenes. Oké, het verhaal is wat aan de dunne kant, maar niet ongeloofwaardig. En doordat alles prachtig in beeld wordt gebracht, verveel je geen moment. Een hele goeie actiefilm dus, ook voor iemand die daar eigenlijk niet zo van houd. Een toppper in z'n genre.