Furious Seven (2015)

Alternatieve titels: Fast & Furious 7 | Fast and Furious 7 | Furious 7

Verenigde Staten / Japan
Actie / Misdaad
137 minuten / 140 minuten (extended cut)

geregisseerd door James Wan
met Vin Diesel, Paul Walker en Michelle Rodriguez

Nu Owen Shaw is uitgeschakeld door Dominic Toretto en zijn crew, is Shaw's broer Deckard Shaw uit op wraak. Na de dood van Han, is ook Dominic uit op wraak. Samen met zijn crew en "Mr. Nobody" gaan ze op zoek naar een hackprogramma genaamd 'God's Eye', om zo achter Deckard's locatie te kunnen komen en hem uit te schakelen.

avatar van Goldie63
[quote]n00r schreef:

Lekker onderbouwd ook[/quote

Sorry, je hebt volkomen gelijk. Maar soms kun je dingen niet onderbouwen omdat het gewoon te slecht voor woorden is. Ik heb de franchise nooit iets gevonden , telkens geprobeerd een deel te kijken maar ook telkenshalverwege afgehaakt. Gisteren toch maar bekeken omdat hij op tv was en mijn vriendin de films wel gaaf vindt. Maar het acteerwerk ( met name Vin Diesel) is zo slecht , en dan die onzin met het door twee gebouwen heen rijden/ vliegen met die auto. En er wordt geknokt als een malle , geslagen met enorme moersleutels en weet ik wat , gegooid en gesmeten maar werkelijk iedere blouse ( of jurkje bij de dames) blijft onberispelijk mooi zitten en niemand heeft een pijntje of iets wat er op lijkt dat ze gewond zijn. En dan die frontale botsing met weet ik hoeveel kilometer per uur , ze hebben geen schram!!!! Ik weet het , het is een film en je moet het met een korreltje zout nemen , maar dit is aan mij echt niet besteed. Kijk is het me toch gelukt om het te onderbouwen ?.

avatar van n00r
Topper! Goldie63

Eindelijk.

De film waarvoor ik deze reeks eigenlijk ben beginnen kijken. Toch wel een redelijke liefhebber van het werk van Wan, maar als je dan het zevende deel maakt in een reeks die me eigenlijk niet zo aansprak ... toch ooit maar de moeite genomen, daar heb ik ondertussen niet echt spijt van.

De eerste films vond ik wat matig, maar de laatste delen spelen meer op bombast. Fijn, want dat heeft een reeks als deze echt wel nodig. Het hele verhaal, de connectie tussen de personages en de soms irritante serieux boeien echt voor geen meter. F&F moet het van de actie hebben en die wordt eigenlijk alleen maar beter.

Wan is misschien een wat rare keuze voor deze reeks, maar de meeste mensen zijn blijkbaar Death Sentence al vergeten. Toch een film die deed vermoeden dat hij dit soort werk ook wel zou aankunnen. En dat blijkt dan ook gewoon. Zijn regie maken dit zevende deel de beste uit de reeks, al weet hij het nu ook weer niet zover te schoppen dat het écht meesterlijk wordt.

Daarvoor blijft het dan toch allemaal wat te onnozel tussendoor. Ook in de man tegen man actie schiet Wan wat tekort. Leuk dat je Tony Jaa in je film stopt, maar zo iemand wordt jammer genoeg helemaal niet naar z'n kunnen gebruikt. De gestoorde actiescenes maken gelukkig heel veel goed en zorgen ervoor dat het nergens inzakt of vervelend wordt.

Het finale tribute aan is trouwens extreem melig, maar het valt de film makkelijk te vergeven. Binnenkort deel 8 maar eens meepikken, benieuwd of men het niveau hoog weet te houden.

avatar van filmofiel
Heb ze nog geen van allen gezien uit deze reeks, en omdat er toch niets op TV is vandaag ben ik deze maar eens gaan bekijken. Totaal geen zak aan, wat een opgeblazen haantjesfilm. Helaas, ik kan hier geen score aan verbinden.

filmofiel schreef:

Ik ben de film nu ook aan het kijken voor de 4 de keer alweer .man! superfilm. hoe kan je dit nu slecht vinden. van mij 5 sterren.

dit zijn de actiefilms. bekende en vooral zeer goede acteurs. alles zit erin en bovenal deze film is nergens saai

avatar van Simon Belmont
Recent heb ik deze film op mijn nieuwe 55 inch 4K OLED TV bekeken. Ik vond de Furious-films altijd erg onderhoudend, geen toppers maar wel goed te pruimen. Deze film was daarop geen uitzondering en visueel uitstekend. Man, wat een pracht en praal toont deze film, verspreid over een heleboel spectaculaire scenes. Oké, het verhaal is wat aan de dunne kant, maar niet ongeloofwaardig. En doordat alles prachtig in beeld wordt gebracht, verveel je geen moment. Een hele goeie actiefilm dus, ook voor iemand die daar eigenlijk niet zo van houd. Een toppper in z'n genre.

avatar van Movie Jim
Beste Fast and furious film,
het zijn inderdaad ongeloofwaardige stunts
en je moet er niet te veel bij stilstaan.
Dit deel vindt ik veel beter dan deel 6.
Jammer dat het de laatste film is
met de helaas overleden Paul Walker
ik heb op het einde van de film
wel een traantje weggepinkt
want ik vond het wel een superacteur,
beter dan Vin Diesel.
je merkt soms inderdaad tijdens de film
al de CGI bij Paul Walker zie je aan de ogen!.

Supernatural schreef:
een mooie film.heb me prima vermaakt.ben toch altijd wel fan van paul walker geweest.jammer dat hij er niet meer is anders hadden er nog vele goeie films gekomen denk ik.maar vind vin diesel en dwayne johnson aka the rock toch ook goeie acteurs.op naar de volgende fast film. helaas zonder paul walker RIP!

Gisteren herzien.nog steeds een geweldige deel in de reeks.blijf voor de rest bij mijn vorige mening.weer een prima verhaal.en ook goeie actie.

avatar van Lennert
De ontgoocheling was groot dat de eerste film in de reeks waar Jason Statham een grote rol heeft, dan alsnog zo bagger uitvalt in vergelijking met wat ik had verwacht. Ik heb in de tussentijd ook wel door dat Chris Morgan een verschrikkelijk schrijver is met dat verschrikkelijke familiegejank de hele tijd. Het is een wonder dat Hobbs & Shaw nog behoorlijk uit te zitten was, maar ik heb in de tussentijd vooral het idee dat dit echt aan de twee acteurs lag.

Deckard Shaw: The enemy of my enemy is my friend.
Dominic Toretto: I don't have friends. I've got family.
Deckard Shaw: Well, I've got lots of friends.

DIE FAMILIE BESTAAT OOK UIT VRIENDEN. WOORDEN BETEKENEN DINGEN.

Urgh.

Goed, Jason Statham. Beste acteur uit de film. Blij met de vechtscene tussen hem en Johnson. Jammer dat hij verder niet die hele 'familie' van Dumb Toretto afmaakte, want het viel verder allemaal weer tegen. Zooi als "Oh nee, welke barbaar laat zo'n mooie auto in een toren staan" om deze de volgende scene aan gort te rijden. En kennelijk hebben al die prachtige auto's ook geen airbags. Ik wacht wel tot in de 9e film auto's ook de ruimte in gaan of ook de toekomst of het verleden in kunnen reizen (en dan alsnog kapot gaan).

Djimon Hounsou werd weer verspild als badguy, net zoals mensen als Rousey en Jaa dit ook werden. Statham had te weinig te doen. Johnson mocht tegen het einde aan gelukkig nog even cool zijn. Diesel blijft nog steeds onuitstaanbaar en over de rest van de crew hoeven we het niet te hebben. Enkele goeie vechtscenes en een toffe achtervolging daargelaten (toegegeven, de bevrijding van Ramsey was goed geschoten ondanks de enorme hoeveelheid cringe qua logica (WANT KENNELIJK ZIJN ALLE AUTO'S BESTAND TEGEN BULLETPIERCING KOGELS) was Furious 7 nog steeds bagger. Ergens een klein beetje beter dan deel 5, maar de teleurstelling was hier enorm.

Oh ja, er is natuurlijk nog de dood van Paul Walker. Treurig en tragisch, maar een goed acteur is het helemaal in deze reeks niet te noemen. Het is wel kut voor je al vrij belabberde script, als je dan ook nog gedwongen wordt om hier op een 'respectvolle' wijze afscheid van te nemen. Ik herinner me de memes nog van huilende mannen op internet over de eindscène en het afscheid van zijn character met uncanny CGI over het lichaam van zijn broer. Ik vond het verschrikkelijk zoetsappig. Mocht 8 nog een keer op Netflix verschijnen probeer ik het wel nog een keer, maar verder heb ik een gruwelijke hekel aan deze reeks.

avatar van Bob Gray
Ben geen groot fan van de franchise, maar goed te zien dat ze na deel 5 alle realisme hebben laten varen en gewoon gegaan zijn voor de grootst mogelijke actie, hoe lachwekkend af en toe ook. Dat werkt voor mij beter dan de eerste paar 'serieuze' delen waar ik echt niks mee kon.
Actie scenes zijn heel goed geregisseerd en ook de actie helden zijn lekker op dreef. Ondanks de lange speelduur vliegt de film letterlijk voorbij met de ene na de andere over de top scene, maar het werkt wel.
Ook een mooi eerbetoon aan Paul Walker op het eind. Voor mij de beste uit de reeks die ik tot nu toe gezien heb.

veel goeie actie, wel veel schade voor omwonenden