Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

Furious Seven (2015)

Alternatieve titels: Fast & Furious 7 | Fast and Furious 7 | Furious 7

Verenigde Staten / Japan
Actie / Misdaad
137 minuten / 140 minuten (extended cut)

geregisseerd door James Wan
met Vin Diesel, Paul Walker en Michelle Rodriguez

Nu Owen Shaw is uitgeschakeld door Dominic Toretto en zijn crew, is Shaw's broer Deckard Shaw uit op wraak. Na de dood van Han, is ook Dominic uit op wraak. Samen met zijn crew en "Mr. Nobody" gaan ze op zoek naar een hackprogramma genaamd 'God's Eye', om zo achter Deckard's locatie te kunnen komen en hem uit te schakelen.

Kom net thuis van de film. De film begon emotioneel en eindigde emotioneel , heel de film was een eerbetoon voor Paul Walker. Er waren ook veel betere acties scenes in de film dan in de vorige delen . Er is zéér veel nostalgie naar de vorige delen , mooi detail. Ik kan jullie nu al meedelen zonder dat er een spoiler alert is : Op het einde heeft iedereen rondom mij een traantje moeten wegpinken , zeer mooi !

avatar van mjk87
Dit zal dan toch de eerste film van Statham zijn die ik heb gezien waar hij niet binnen vijf minuten aan het knokken slaat, het duurt nu minstens een kwartier. Een klein smetje op een verder vrij vermakelijke film.

Van deel 5 en 6 was ik zacht gezegd geen fan (beide 0,5*) maar het einde van deel 6 knalde dan toch met dat stukje met Statham, en de nieuwe regisseur beloofde toch ook wel iets. Niet dat ik Wan nu gelijk een wereldregisseur vindt, maar het geeft hoop dat hij er net een andere twist aan kan geven, en dat maakt hij ook een klein beetje waar. De film kent visueel toch wel een wat andere touch, vooral met montage of belichting. Maar ook opvallend is dat Wan alle pogingen tot opbouw of sfeer overboord gooit (ik had anders verwacht bij hem) en eigenlijk een aaneenschakeling maakt van set pieces die steeds groter worden. En dat werkt. Hadden de vorige twee films nog aantal pogingen tot serieus drama dat vooral irriteerde en lachwekkend was, daar heeft deel 7 helemaal geen last van behoudens een enkel klein moment. Nee, Wan kiest 100% voor fun.

Het scheelt ook dat de film met de meest rustige actiescènes begint waardoor je niet gelijk murw bent, maar ook doordat de actie volledig geflipt is en echt blijft knallen. Dat gevoel had ik nooit bij 5 en 6, en echt verklaren kan ik het niet. Het kan zijn door Statham natuurlijk, maar ook gewoon iets ongrijpbaars als gevoel van een regisseur. Maar het is altijd fijn om Statham te zien. Acteren kan hij niet, maar met zijn granieten kop en Brits accent werkt hij wel als bad boy en het is gewoon steeds bijzonder geestig als er al vanalles gebeurt en op een aantal plekken wordt gevochten dat hij vanuit het niets weer opduikt, gewoon om nog meer vuurwerk aan die ene scène te geven. Natuurlijk, de film speelt in een andere dimensie die alleen op celluloid bestaat, maar het kan, juist omdat alle inhoud overboord is gezet. En als The Rock dan nog portie mag meedoen, dan heb je me helemaal mee. De actie is verder redelijk geschoten, al is het soms iets te onduidelijk in beeld (net iets te veel schokkerige camera en te weinig wide shots). Daarnaast is de clubmuziek lekker en wordt er in ieder geval genoeg met auto's rondgereden. En tot slot is Nathalie Emmanuel echt een snoepje.

Wel is het laatste halfuur net iets te veel want op een gegeven moment geloof je het wel en gaat de film toch wat lang duren. Ook is het jammer dat een echte sfeer ontbreekt waardoor het wel een vrij lege huls is allemaal. Maar verder is het puur vermaak. 3,5*.

p.s. Ondanks dat het waarschijnlijk uit het hart van Diesel kwam, vond ik die terugblik op Walker in de serie net iets te cheesy en niet echt passen. Dat 'For Paul' als tekst in beeld was precies genoeg, stijvol en simpel.

avatar van cordiacovens
Als actiefilm is Fast & Furious 7 geslaagd, als films waarin auto’s te zien zijn is Fast & Furious 7 geslaagd en als eerbetoon aan Paul Walker is Fast & Furious 7 zeker geslaagd. Veel beter dan dit kunnen films als dit niet worden, het blijft uiteindelijk toch hersenloos vermaak. Het is een dollemansrit geworden met een emotioneel einde dat een echt eerbetoon is aan één van de personen die deze franchise zo groot heeft gemaakt. Waarschijnlijk één van de leukste actiefilms die je dit jaar zal zien.

'Fast & Furious 7' Recensie - Filmtakers

avatar van Shinobi
"I don't have friends, I got family."

Deze reeks heb ik nooit hoogstaand gevonden en de meeste delen kunnen me gestolen worden, tot er een kentering plaatsvond met Fast Five (2011); er was zowaar een stijgende lijn te zien die zich voortzette met Furious 6 (2013). Dus met hoge verwachtingen ging ik dit vervolg in om te zien hoe een regisseur als James Wan - die onbekend is in dit genre - het heeft aangepakt.

Duidelijk is dat men gelijk de draad oppakt aangaande de gebeurtenissen in Japan, al krijg je als kijker wel iets meer aanvullende informatie over het pad dat Deckard Shaw heeft genomen om zijn wraak in werking te stellen. Desondanks blijft het jammer dat hij altijd maar vanuit het niets zijn opwachting maakt zonder een echte dreiging te vormen.

Het heeft zijn weerspiegeling op het verhaal dat op vergezochte plotpunten aan elkaar hangt. Hierdoor komt het vrij rommelig over, met houterige dialogen en one-liners die niet grappig zijn. Wel is te merken dat het team hechter is geworden en er vol wordt ingezet op hoe belangrijk familie wel niet is. Helaas wordt er niet veel uit de personages gehaald, met als grootste tegenvaller dat een zwaargewicht als The Rock voor het merendeel van de film vanaf de zijlijn moet toekijken.

Gelukkig weet Wan de actie goed over het geheel uit te smeren, waardoor 'Furious 7' nergens stokt. Het heeft als resultaat dat er een aantal interessante locaties als 'speelplaats' mogen dienen waar volop gebruik van gemaakt wordt. De actie is namelijk wederom over-the-top en dat de natuurwetten hiervoor overboord worden gegooid, mag eigenlijk geen verrassing meer heten. Bovendien lijkt de cameravoering iets dynamischer te zijn.

Al met al een aardig vervolg, toch heerst er bij mij enigszins een gevoel van teleurstelling. Overigens is het afscheid van Paul Walker wel prachtig gedaan.

3,0 Sterren.

avatar van Glennekeeeee
one last ride, laat het ons hopen.

Niet dat fast 7 een tegenvaller is geworden, integendeel. wel omdat het einde zich niet beter kon lenen naar een mooi afscheid van de hele familie. Het is een mooie ereronde geworden voor Paul Walker en zijn vrienden. Fast seven borduurt verder op wat werkte in de vorige delen maar gaat ook terug naar de roets en haalt er terug wat meer de race in. Maar laat ons beginnen bij het begin. De eerste scène met Statham is geweldig, schitterend in beeld gebracht en het geeft direct weer dat ze hem als een ubervillain willen weergeven. Omdat kracht bij te zetten laten ze hem ook direct vechten met The Rock die hij op een gewiekste manier verslaat. Veel mensen vinden het spijtig dat The Rock er daardoor maar weinig in te zien is maar ik vond het geen slechte zaak aangezien ze zo laten blijken dat Statham echt te vrezen is. wat deze film ook slim doet is de opbouw. het volledige eerste deel van de film worden verhaallijnen uit vorige films verder uitgewerkt en brengt de film mensen uit vorige films samen zoals lucas Black die eigenlijk maar een uitgebreide cameo had, spijtig want nu blijft tokyo drift enkel maar de dood van han en heeft blacks personage nog steeds geen toevoeging aan de fast serie die opbouw is nodig want in deel 5 en 6 was daar amper tijd voor door de aaneenschakeling van actiescènes, dus dit rustpunt is welgekomen, zeker als je de films na elkaar zou bekijken. De toevoeging van Russell heeft goed uitgepakt en zorgt voor een goede vervanging van The Rock maar dé grote uitblinker in deze film is toch Gibson. elke oneliner die hij doet was raak (wat overigens geld voor alle oneliners, ze waren veel scherper en spitsiger dan in vorige films) en hij zorgt steeds voor de perfecte komische noot in het toch meer dramatischere deel van deze serie. Eens de eerste grote actiescène aanbreekt valt de film nooit meer stil en worden schitterend in beeld gegeven autoscènes afgewisseld met perfect in beeld gebrachte one to one gevechten. Als er één ding is waar Wan écht progressie in heeft gebracht is het de gevechten tussen de personages. dynamisch en duidelijk in beeld gebracht en toch genoeg rauwheid om de bruutheid te tonen. Veel mensen zeggen dat de actie nog ongeloofwaardiger is dan in voorgaande delen en daar ben ik het niet volledig mee eens. het is zeker niet ongeloofwaardiger dan die van deel 6, alleen zijn er nu scènes in de lucht en dat kunnen mensen misschien moeilijker snappen maar anderzijds was de finale van deel 6 minstens even ongeloofwaardig. Het einde was niet slecht, zeker entertainend maar anderzijds bevonden alle leden zich ergens afzonderlijk en in een film die zich one last ride noemt vond ik het beter dat de familie het samen (ok, doen ze nu ook wel maar je snapt me wel als je de film hebt gezien) opnam in de finale. toch heb ik ook enkele minpuntjes aan deze film. waar de vorige éen lange rollercoaster was werkt deze film meer met hoogtepunten en sommige stukjes daartussen zakten toch een beetje in. ook is statham in het begin een echt gevaarlijke vijand maar later in de film vervalt dat een beetje doordat hij gewoon doorslag tevoorschijn komt om zijn kop te laten zien zonder echt dreigend te zijn.

over het einde kan ik maar 1 ding zeggen: een krop in de keel en zoals hierboven aangehaald smelten fictie en realiteit schitterend in elkaar, de laatste scène waarin ze naar elkaar kijken, en waarin Paul naar jou kijkt CGI PAUL is gewoon een moment waarop je zelf ook afscheid neemt van hem.

en dan nog kort over de CGI Paul. ik ben naar de film gegaan met de intentie van me er niet op te fixeren en te genieten van de film an sich. en dan moet je zeggen dat ik het maar op beelden echt echt kon zien. je weet wel in sommige scènes dat het er is maar je ziet het niet of nauwelijks en dan is het eigenlijk bewonderend hoe ze zelfs vechtscènes hebben kunnen doen met dat systeem.

Kort:
Fast seven is niet het beste deel uit de reeks maar de reeks haalt nog steeds een constant niveau dat zeer vermakelijk blijft én een schitterende ereronde geeft aan de helaas overleden Paul Walker

8,5/10

avatar van tbouwh
Uiterst vermakelijk zevende deel van de F&F serie. De dood van Paul Walker mocht dan een enorme smet zijn op de serie, vanaf het begin van deze film wordt duidelijk dat alles op alles is gezet om ondanks Paul's dood een groots opgezette actiethriller neer te zetten. De introductie van Jason Statham als nieuwe badguy mag er wezen; wel wordt door de film heen duidelijk dat hij niet voor zijn acteerkunsten is gecast. Dat is opzich geen probleem, maar af en toe conflicteert ongezouten actie met de serieuze ondertoon die deze film bij vlagen toch tracht te creëren. Dit wordt bijvoorbeeld duidelijk als Diesel en Statham tot tweemaal toe elkaars auto's volledig aan gort rijden. Volstrekt onnodig mijns inziens, en sterk over de top. Nu is wel meer in deze film over de top; regelmatig wordt er getart met de bestaande natuurwetten, waardoor je e.e.a. overduidelijk met een grote korrel zout moet nemen. Maar als je dan je verstand op 0 zet, dan krijg je ook wat. Groots opgezette actiescenes, subtiele humor, mooie locaties en de andere standaardingrediënten van de F&F-franchise; ze zijn allemaal aanwezig, en maken dit deel tot een stukje topentertainment. Het is tof om het team weer verzameld te zien, dit keer vergezeld door de (mag ik toch wel zeggen) bloedmooie Emmanuel. Een glansrol is wat mij betreft weggelegd voor Tyrese Gibson. Sommigen zullen zijn verpakte humormomenten flauw vinden, ik vind ze vooral ontzettend grappig. De scene met de parachute, Gibson's aanvalsplan, Gibson als bliksemafleider in de wolkenkrabber; de man is langzaamaan uitgegroeid tot mijn favoriete personage uit de serie.

Met de gebeurtenissen uit Tokyo Drift had wel iets meer gedaan kunnen worden; nu zien we Lucas Black maar even, en voor de rest wordt ook minder naar Tokio en de dood van Giselle en Han verwezen dan dat ik verwacht had. De tijd gaat vooral op aan vermakelijke actie en leuke humoristische scenes. Een glansrol is hierbij weggelegd voor Paul Walker. Het einde dat ze hem gegeven hebben werkt bevredigend. Mooie muziek erbij, mooie terugblik op zijn F&F-leven. Een serieuze ondertoon in deze films mag dan af en toe wat misplaatst lijken, hier is het op zijn plaats en werkt het precies goed.
Wat betreft de lengte had het wel iets korter gekund; de eindscene duurde wel iets te lang, al is die wel mooi gebruikt om the Rock nog eens in actie te laten komen.
Ik heb mijzelf ontzettend vermaakt, en kijk uit naar een achtste deel.

Prachtige actiefilm. Een mooi eerbetoon aan Paul Walker. Een ware aanrader voor de fans alsook voor de fans van filmen met een hoog popcorn gehalte. De vaste cast schittert zoals altijd, maar ook slechterik van dienst ( Jason Statham is goed op dreef.

avatar van Elineloves
Ik ga er geen sentimenteel stuk van maken omdat één van de hoofdrolspelers helaas veel te vroeg overleden is, daar zit niemand op te wachten. Het is dat ik weet dat hij er niet meer is, anders had ik het tijdens het kijken van deze film niet doorgehad. Geen enkel moment twijfelde ik of het Paul wel was, wel bleef de vraag welke draai ze aan zijn overlijden hadden gegeven. Zou hij in de film omkomen? Kon ik me lastig voorstellen. Komt er wel een 'happy' ending in de film? En zou dat goed voelen? Ik liet het over me heenkomen.

Allereerst is Furious 7 een heus actiespektakel geworden met een vertrouwde cast en alle pluspunten die we uit deze filmreeks gewend zijn. Prachtige locaties, heerlijke muziek, personages (acteurs) die je hart jaren geleden al gestolen hebben en snelle auto's, mooie vrouwen en vooral: Heel veel actie en genoeg humor om het geheel niet te zwaar te maken. Ludacris en Tyrese Gibson hebben zoals gewoonlijk geen moeite om het publiek voor zich te winnen. Wat een komieken, die gasten.

Ik was wel bang voor Statham, ik ben hem namelijk nogal zat de laatste tijd. Toch viel hij me niet tegen als bad guy. Dit komt vooral omdat de focus niet alléén op hem lag, wat er voor zorgde dat er wél een 'rode draad' wasmaar dat er genoeg ruimte was voor afwisseling. En afwisseling kreeg je hoor, vraag soms alleen niet hoe. Met auto's uit een vliegtuig vallen op weet ik veel hoeveel hoogte, met een auto door maar liefst drie gebouwen springen, je auto van een cliff afrijden.. dat soort ongein zijn we inmiddels wel gewend uit deze reeks, maar bij deze film lijken ze nét iets meer uitgepakt te hebben. En Dwayne Johnson... hoe kun je nou niét van die man houden? Hoewel zijn rol niet bijzonder groot is zijn de scènes met hem van hoge kwaliteit.

Ik ben een sucker voor deze reeks. Een vleugje romantiek, broederschap, humor, wraak (al was dat uiteraard geen vleugje meer ), en onvoorwaardelijke liefde voor je 'familie' en vermakelijke actiemomenten en je hebt me 140 minuten op het puntje van mijn stoel. Het onvermijdelijke plaspauze momentje (Ja, die zwangere fluit moet weer na 40 minuten naar de wc rennen omdat de baby tegen haar blaas schopt) heb ik zelfs zo lang mogelijk uitgesteld omdat ik niks wilde missen. Ik heb me zelden zo gehaast om terug in mijn zetel te ploffen, goed teken.

Voorafgaand aan de film had ik al de 'neem maar zakdoekjes mee voor het einde!' opmerking een paar keer gehoord. Ik weet niet of het kwam omdat ik 'er op voorbereid' was, maar tranen bleven uit bij het einde. Niet dat ik niet geraakt was, dat absoluut wel want het was mooi en emotioneel gemonteerd (de liefde droop er vanaf), maar huilen hoefde ik niet. Het was mooi. Precies goed. Niet té sentimenteel en niet afgeraffeld. Ik hoop ook na het zien van dit einde dat de stekker er nu uit gaat, althans, dat dit de afsluiter is van de reeks hoe wij hem al jaren kennen. Het zou niet meer hetzelfde zijn. Al weet je het bij deze soort merchandisers nooit, al kan ik me voorstellen dat dit voor de vaste cast het eindstadion is geweest. We zullen zien.

avatar van JacoBaco
The Fast & the Furious heeft zich behoorlijk laten evolueren sinds deel 1. Het begon allemaal zeer pretentieloos en 2 Fast 2 Furious veranderde hier weinig aan. Tokyo Drift was even iets anders, maar met Fast & Furious (4) begon de serie zich langzaam te ontvouwen tot iets bijzonders. Toch beviel deel 4 mij helemaal niet zo goed, maar had al wel het gevoel dat het zich ontwikkelde. Het werd grootser en deze serie wist zich langzaam aan zowaar te perefectioneren. Deze serie begrijpt nu precies wat het moet zijn en dat doet het ook met grote overtuiging. Dit natuurlijk ook vooral dankzij Justin Lin. Al is hij er sinds Fast Five pas echt in geslaagd mij tot een liefhebber van de serie te maken. En wat de ''vaste'' cast betreft, is Dwayne Johnson een beetje het puntje op de i geworden. Het voelt inmiddels zo compleet allemaal. Ik ken dus ook maar weinig series (en ik ben bijvoorbeeld absoluut geen James Bond fan) waarbij ik na 7 delen nog steeds zo enthousiast ben!

Goed, Furious 7 dan... Vrij hoge verwachtingen en de film maakt het in principe wederom waar. Toch had ik haast continu het gevoel dat er iets niet klopte en dat had natuurlijk alles te maken met het feit dat Paul Walker overleden is terwijl de opnames nog in volle gang waren. Helaas ging ik er toch aandachtig op letten hoe de makers dit voor Paul hebben opgelost. En hoewel het eigenlijk niet echt opvalt dat hij op een gegeven moment al overleden was, maakte ik mezelf toch wijs dat het niet goed zat. Script aangepast en Paul wat meer naar de achtergrond. Het voelde gewoon niet helemaal lekker en dit was helaas ook van invloed op het plezier wat ik aan deze film beleefde. Maar toch verdomt goed gedaan. Een overleden acteur nog laten meespelen op deze manier!

En natuurlijk Jason Statham als badguy! Maar wat ik eigenlijk al zag aankomen, is dat het toch weer typisch zo'n Jason Statham rol is. Geen ramp, want hij kan dit als de beste, maar hij voelde eigenlijk niet echt als een meerwaarde. Zijn rol is overigens niet heel erg groot. Groot genoeg, dat wel. En uiteraard heb ik wel weer genoten van zijn vechtscènes. Alleen had hij wel wat betere oneliners mogen krijgen en eigenlijk verdient hij gewoon een memorabele rol. Maar wat ik erger vind, is dat Dwayne Johnson maar zo'n kleine rol heeft! Alleen in het begin en het einde. Toch mijn complimenten voor James Wan. Geen Fast & Furious ervaring, een acteur die halverwege komt te overlijden en toch een goede film afleveren! Al stond hij er natuurlijk niet helemaal alleen voor. Voldoende mensen die hem hierbij hielpen.

Furious 7 is niet het beste deel voor mij, maar nog altijd beter dan de eerste 4!

avatar van Ajax&Litmanen1
Ook maar meegepakt in de bios en zeker geen spijt van gehad.

Furious 7 is een vervolgdeel van een reeks waar ik me al jaren prima mee vermaakt. Althans, vanaf deel 4 vind ik het echt leuk geworden. Daarvoor was het niet zo heel veel aan. De Fast and Furious reeks is gewoon ultiem popcornvermaak in de meest positieve zin van het woord. Heerlijk over de top, spectaculair en uitermate boeiend. De voorgeschiedenis van dit zevende deel is natuurlijk bekend, met de dood van Paul Walker, een acteur die ik aardig zal missen. Prima acteur en volgens mij ook een prettig mens. En hij speelde natuurlijk een onmisbaar personage in deze franchise. Op meerdere manieren enorm jammer dat hij er niet meer is.

Buiten dit gegeven is Furious 7 vreselijk leuk geworden. De film neemt zichzelf vanaf de eerste tot de laatste minuut niet serieus met bizarre stunts, gevechten en oneliners om het lekker luchtig te houden. En de momenten dat het serieus werd, bijvoorbeeld richting het slot met het erg mooie eerbetoon aan Paul Walker, die waren erg geslaagd.

Maar verder richt de film zich gewoon op actie en stunts. De scene's met de sprong uit het vliegtuig, de achtervolging in de bergen en het slot in de stad waren echt heerlijk, net als het knokken tussen Statham en The Rock en Statham en Diesel. Wat dat betreft is Statham een enorme meerwaarde als bad guy. Stoer, gevat en hij kan erg goed iemand in elkaar rammen. Sowieso is de cast in dit deel voor een actiefilm enorm tof. Diesel, Statham, The Rock en Walker. Veel beter krijg je het niet in dit soort films.

Ik kan niet al te veel negatiefs kwijt. De film zit lekker in elkaar, is stijlvol gefilmd met flitsende montage en muziek en de personages zijn toch wel boeiend genoeg zodat je na een paar van dit soort films toch wel geloofd in hun verhalen over familie, broederschap en de eeuwige vriendschappen die er zijn. Gewoon kijken als je een beetje van een goede blockbuster kan genieten. Veel beter gaan ze dit jaar niet worden.

avatar van John Lee Hooker
Niet bepaald de horror die we van James Wan gewend zijn, maar er waren wel een paar angstaanjagende stunts te bekennen en de originaliteit uit Saw is in stand gebleven. Fantastisch in elkaar gezet. De gebrekkige casting vind ik wel nog steeds een beetje jammer; het is eigenlijk zowat hetzelfde als bij de Ninja Turtles met rollen als de lolbroek, leider, technikus, et cetera. En er waren een aantal gebeurtenissen waar ik mijn vraagtekens bij had. Hoe kon Hobbs/Dwayne Johnson nu weten wanneer die drone onder het viaduct zou komen om deze vervolgens met een ambulance uit te schakelen (wel grappig maar dat terzijde). De manier waarop Roman/Tyrese Gibson alle bewakers van hun plaats lokte door een beetje leuk te staan brabbelen vond ik ook niet echt kloppen. Shaw reageert verder ook behoorlijk traag wanneer zijn auto van drie miljoen gestolen is; we zien hem nonchalant naar buiten lopen alsof het hem niet zoveel uitmaakte. Overigens vond ik het einde ook wat lang duren met die drone en de helikopter. Uiteraard is dit een befaamde reeks met een welbekend postuur, maar dergelijke scènes kunnen voor hetzelfde geld een stukje geloofwaardiger worden gebracht. Uiteindelijk een lekkere rit, met een paar legendarische capriolen.

avatar van Bastian-vG
Gisteren toch maar gezien, beter laat dan nooit.

Snap niet dat deze film 'nog' zulke goede scores heeft (imdb 8.1) (mm 3.81). Jammer dat mensen de film 5 sterren geven omdat het het einde is van Paul Walker. Natuurlijk brengt het een emotionele lading met zich mee, waardoor ik de laatste 5 minuten van de film erg sterk vond neergezet.

Dat waren overigens ook de enige 5 minuten die ik erg goed vond aan de film. De verschrikkelijke one-liners die bij The Expendables nog als grap bedoeld worden die hier serieus bedoeld worden en dat maakt de film zo cliche, nog niet te spreken over het over de top gehalte.

Natuurlijk je moet er van houden maar dan is het altijd nog een vermakelijke film dan een inhoudelijk goede film.

Denk dat de dood van Paul Walker misschien nog wel eens de redding is geweest van de Fast serie hoe hard het ook klinkt.

Conclusie: Te simpel, geweldige laatste 5 minuten, RIP Paul Walker

avatar van scottbrl
Weer een top vervolg in de FF reeks , voor de actieliefhebber een absolute topper , de effects/stunts zijn weer geweldig en de vervulde rollen en de verhaallijn zijn ook weer top , de tribute voor Paul Walker vond ik ook goed.

avatar van Macmanus
Wan!

Eindelijk hebben ze een man die weet waar hij mee bezig is op de reeks gezet. Op het eerste gezicht is dit deel niet veel anders dan de voorgaande 6. Belachelijk verhaal, Diesel die nog steeds niet kan acteren. We kennen het. Maar Wan brengt zijn vakmanschap naar de tafel. De actie is veel fijner. De camera die te gaaf meedraait bij het eerste gevecht tussen Statham en The Rock en de scene in de bergen met een heerlijk over de top einde.

Statham is eigenlijk ook de eerste echt charismatische bad guy uit de reeks. De bad guys hadden ook een veel betere cast. Met niemand minder dan Tony Jaa als hulp bad-guy. Ook erg fijn dat Wan respect heeft voor Jaa. Walker is natuurlijk geen partij dus Walker laten winnen met vechten zou belachelijk zijn. Wan kiest dan ook voor een andere oplossing. Wan heeft er duidelijk over nagedacht.

Je ziet de gehele film erg vaak zijn handtekening. Het blijft een reeks. Dus aan de algehele formule mag hij niet teveel zagen. Maar in de actie, de geinig geplaatste grapjes en de overall stijl bewijst Wan big budget Hollywood ook aan te kunnen. De actie scene met de auto op het hoge gebouw in Abu Dabi is Michael Bay groots!

Dan rest alleen nog het einde. Je zag in sommige shots Walker zijn digitale hoofd. Niet heel storend. Leek vooral in de groepsshots en hij zei uiteraard veel off screen opeens. Al met al goed opgelost en het einde was fijn. Walker was geen groots acteur, maar dit is wel zijn reeks. En Wan heeft hem een waardig einde gegeven!

Overigens extra shout, voor het heel kort terug brengen van de cast van deel 3. Wat buiten dit deel het beste is! Ook geniaal hoe de finale eigenlijk ook gewoon een beetje GTA the movie is!

3.5 sterren!

avatar van loneranger
De moddervette actie spat van het scherm. Daar kunnen 'The Expendables' nog een dikke punt aan zuigen. Tijd geleden dat ik een film zag met zoveel Testosteron. Het kan dus wel. In het zevende deel van een serie nog even grandioos uitpakken. Terwijl Die hard 5 3 x niks was. Ook een mooi eerbetoon aan Paul Walker.

avatar van Kondoro0614
Furious 7

Een persoon zoals ik kan echt heerlijk genieten van films als Furious 7. Overigens heb ik genoten van de gehele reeks. Ik nam mijn moeder vanavond even een avondje mee uit. Ik weet wel wat zij leuk vind. Vin Diesel, Paul Walker, Dwayne Johnson en Jason Statham. Haal deze mannen bij elkaar en je komt al gauw op Furious 7 uit. En wat hebben we genoten, heerlijk! Van begin tot aan het eind is het continu actie. Helaas vond ik de slo-motion scene's vaak onnodig. Maar wat een spektakel heeft Wan er van gemaakt. Echt, dikke pluimen naar onze horror Aziaat. Ook de soundtracks waren up-to-date en klonken heerlijk. Al om al een echte Wesley film dit.

Vin Diesel, Paul Walker, Jason Statham (!!!!!!!!!!!), Michelle Rodriguez, Jordana Brewster, Tyrese Gibson, Ludacris, Dwayne Johnson en zelfs Kurt Russell. Echt de hele cast vond ik heerlijk acteren. En dan vooral Paul. Wat is het toch vreemd om deze man te zien.. Ik zit echt elke keer met een brok in mijn keel als ik hem zag, en vooral het eind! Echt super gedaan door Wan en de rest van de crew.. "For Paul". En uiteraard was ik erg te spreken van Jason Statham, ogh, wat heerlijk!

Het verhaal van Furious 7 sluit heerlijk aan op zijn voorgangers. Ook dit verhaal wist mij wel te boeien . Het concept is ook erg goed gedaan en ik vond het mooi hoe ze Paul nog hadden verwerkt op het eind! Mocht iemand nou een exacte bron hebben waar het staat uitgelegd, please. Drop hem even! Ik heb gehoord dat ze een broer van Paul Walker lieten acteren en dan daar Paul zijn gezicht en stem over heen waren bewerkt. Maar dat durf ik ook niet zo te zeggen dat het ook klopt. R.I.P. Paul. En ik hoop persoonlijk wel dat dit of het eind was. Of Furious 8 komt met Paul er weer zo in bewerkt... Laat maar komen anders, ik ben er klaar voor!

avatar van wwelover
Sorry hoor maar de plotomschrijving hier op Moviemeter klopt van geen kant.

Hele fijne bioscoopfilm weer net als deel 5 en 6. De eerste 4 delen konden me vrij weinig boeien moet ik eerlijk zeggen. Maar Furious 7 is lekker over the top zoals hoort bij deze reeks. Al gaan ze deze keer wel extreem ver en zijn vrijwel alle stunts ongeloofwaardig. Maar ja dat mag bij deze film. Natuurlijk zit er een extra emotionele lading rondom Paul Walker. En ik weet niet precies in hoeverre het aansluit bij het originele script, maar ik moet zeggen dat ze het heel mooi hebben gedaan rondom zijn karakter.

Statham als badguy is ook wel eens leuk en zijn gevecht met Dwayne Johnson is natuurlijk geniaal. Sowieso is Hobbs als karakter een erg goede toevoeging gebleken voor de reeks. En het zal waarschijnlijk door het extreem overvolle schema komen dat de rol van Johnson zo beperkt is in deze film. Al hebben ze dat nog goed verwerkt.

Filmisch zag het er ook weer lekker uit. Het is net één lange videoclip, zeker in het Midden-Oosten. En de actie is ook lekker gefilmd.

Het applaus was wat overdreven bij mij in de zaal, maar dat zal wel door Paul Walker komen.

Echelon2013 schreef:
Niet verwacht dat ik hier zoveel hoge scores en lovende woorden ging terugvinden.
Aanvankelijk dacht ik deze film links te laten liggen omdat ik in 2 kranten een vernietigende recensie had gelezen waarbij ze de film het minimum der score gaven en afdeden als de zoveelste hersenloze auto-race-vecht-ontplof-actie film...

Maar ik was uit het oog verloren dat dit het afscheid van Paul Walker was en Jason Statham in snelle wagens werkt wel om de 1 of andere reden dus...
Toch maar eens gaan kijken denk ik.

Uiteindelijk deze film toch goed bevonden omwille van volgende redenen:
- Het einde doet Paul alle eer aan. Nog nooit een filmzaal zo stil weten leeglopen.
- Kurt Russell en zijn voorliefde voor de Belgische abdijbieren
- Tony Jaa. Een onverwachte maar aangename verrassing. Ik wist helemaal niet dat hij mee aan deze film deelnam maar ik volg deze Muay Buran beoefenaar al langer in andere films en ben een liefhebber.

avatar van JeroenFR08
Je weet waarom je heen gaat, lijkt me. Mensen die wel een onvoldoende geven, waarom ga je er dan heen. Nooit van Fast & Furious gehoord? Je krijgt waar je voor heen gaat.

Ja en dan heb ik het gewoon over de over de top actie, jeetje. Heerlijk. De scenes in het de wolkenkrabbers echt heerlijk. Maar verder ook de sfeer die al in het begin gezet word met de dragrace. Vet! Zat lekkers weer te aanschouwen gedurende de gehele film.

Toch nog een paar minpuntjes; over de laatste scenes met Hounsou. Had dat niet allemaal iets korter gekunt. Verloor daar een beetje mn aandacht.
En Michelle Rodriguez moet eens ophouden met dat overdreven boze gekijk. Daar heb ik me stiekem aan lopen storen. Zonde!

Tja. Dan komt het echte einde van Brian O'Connor/Paul Walker in de film. Fantasisch gedaan door Wan. Mn complimenten. Bleef echt met een brok in mn keel achter.

Geen topper natuurlijk, maar zeker lekker popcornvermaak.!

avatar van El ralpho
One last ride for Paul..

Furious 7 zou wat mij betreft een goede afsluiter van de reeks kunnen zijn. Het is echter toch alweer praktisch zeker dat er een achtste deel op de planning zal gaan staan, en met de hoge opbrengsten die de films binnen blijven brengen zullen de vervolgen voorlopig ook nog wel blijven komen. Het is en blijft Hollywood!

Echter blijft het kijken naar de films voor mij bepaald geen straf. Hoogtepunt uit de reeks blijft voor mij toch nog wel het vijfde deel, maar deel 7 mag met een soortgelijke beoordeling de hort op. Dit omdat deze twee titels qua kwaliteit toch wel redelijk dicht bij elkaar liggen en dit deel in ieder geval wel weer een flinke slag beter is dan het zesde deel.

Hoogtepunt van deze nieuwste telg is ongetwijfeld het afscheid van Paul Walker, en hoe ze deze hebben vormgegeven. Dit is namelijk op een indrukwekkende wijze gedaan. Ga je opletten dan valt het zeker op dat sommige shots vluchtig genomen zijn en dat het personage van Walker hier een stuk passiever is dan in de voorgaande delen. Hiermee wordt het duidelijk dat hij bij een groot deel van de opnames zelf niet meer in persoon aanwezig was, maar toch is het knap om te zien wat ze met het eindresultaat hebben weten te bereiken. Met name de eindscène was erg mooi gedaan, en menig bioscoopbezoeker zal hier dan ook wel een traantje bij weggepinkt hebben.

De tragische dood van Walker ten spijt, blijft dit verder wel gewoon een titel die volgens een bepaalde formule verloopt. Je weet wat je als kijker kunt verwachten maar sommige scene's en momenten had ik toch wel graag beter ingevuld willen zien worden. Ik doel hier dan voornamelijk op de scené waarbij het team een computersysteem, (chip harddrive of whatever) uit een wel heel exclusief model sportwagen wil gaan stelen. Zonder eerst te bekijken of ze het spul niet gewoon op een schappelijke manier kunnen verkrijgen wordt er meteen voor een geheime operatie gekozen om het computerspul te stelen, en hoewel dit natuurlijk helemaal in lijn is met de stijl van de films, komt het nu wel behoorlijk dom over omdat er geen directe aanleiding voor de aanpak is. Een simpele verklaring was al meer dan genoeg geweest. Ook de vlakke personages die de beveiliging sierden, (zoals de blonde vrouw die in gevecht gaat met Rodriguez) voelde leeg en inspiratieloos aan, net alsof ze rechtstreeks uit een B-film gestapt waren. Echter moet ik bij deze scené wel als opmerking plaatsen dat op het moment dat Walker en Diesel uit het gebouw wegscheuren, de zwakke aanloop van de scené in een waar spektakel verandert en dit zelfs zowaar het hoogtepunt van de film vormt.

De finale was net zoals in het zesde deel, weer net wat te overdreven en bombastisch, en de her-introductie van Dwayne Johnson, had hier ook wel wat subtieler gesproken. Als laatste kritiekpuntjes vond ik Statham als villain niet dreigend genoeg omdat hij veel te veel op de automatische piloot aan het acteren was, en ook Kurt Russell vond ik een overbodig en weinig interessant personage. Daar staat tegenover dat ik Nathalie Emmanuel wel een leuke aanvulling vond en zij mag dan in het zeer waarschijnlijk geplande gevolg, zeker haar mooie gezicht (en lichaam ) weer gaan laten zien.

Dit vervolg heeft de nodige voordelen, maar begint na de hernieuwing die het vijfde deel bracht, nu toch wel de nodige slijtage te tonen. Dit deel was nog steeds goed, maar als dat (inmiddels toch alweer achtste!) vervolg er gaat komen, pleit ik toch voor de nodige vernieuwingen. Het personage van Walker slaat aan het einde van de film een andere weg in, en het wordt tijd dat de reeks zelf of gaat stoppen, of dit zelf ook gaat doen.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Je moet het maar kunnen: deel 7 in een franchise en nog blijven overtuigen. Weinigen hebben het voorgegaan. Zelfs James Bond had zijn dipjes. Al staat die er wel terug sinds Daniel Craig. Maar verder is het meestal beperkt tot een trilogie (Die Hard, Bourne, Transporter, ...) om daarna het stuur te verliezen en enkel nog op nostalgie te teren. Fast & Furious heeft ook wat liggen zoeken, maar sinds film 4 en vooral film 5 is het echt pure klasse. En dat voor een genre dat altijd met vooroordelen zal te maken hebben. Ik kijk met bewondering naar films als Transformers, maar die zijn al gedoemd om hun Razzie te gaan afhalen, voor de film ook maar uitgekomen is. Plezier maken in de filmwereld is blijkbaar nog altijd niet echt done.

Furious 7 weet het niveau van 5 en 6 zeker te behouden. Het heeft begrepen wat de kracht van deze franchise is. Buiten het leuke ensemble is het vooral meer! meer! meer! wat stunts en actie betreft. Net als je denkt alles gezien te hebben, gaan ze net ietsje verder. De focus ligt iets minder op auto's zelf, al zijn die natuurlijk wel aanwezig. Maar vooral de actie en de subtiele humor is er wel. Lekker overdrijven en dat met veel klasse. Knappe stunts trouwens. Altijd jammer dat er voor stunts geen Oscar bestaat.

Ik blijf er bij dat F&F doet waar The expendables falen. Het is leuk om die oude krokodillen nog eens boven te halen. Maar als je in één film Vin Diesel, The Rock en Jason Statham brengt met een passende cameo voor Kurt Russell, ben je goed bezig.

Ik miste even toch nog de uitwerking van de figuren zoals in de vorige films. Dat is hier iets beperkter, ook al heb je het mooie afscheid van Paul Walker. Gelukkig maakt de actie veel goed. Dit is een film die nog wat kan groeien en niet elke filmreeks kan na een 7e deel zeggen: waar blijft film 8!!

avatar van Metalfist
You just earned yourself a dance with the devil, boy

Ik stond persoonlijk niet te springen om het zoveelste deel in de Fast & Furious franchise. Geen slechte films hoor, maar de fun was er bij het vierde deel wel wat af en de daaropvolgende delen liet ik liggen voor wat ze zijn. Dit 7e deel daarentegen werd door omstandigheden het laatste wapenfeit van Paul Walker en volgens velen zou het een ware zwanenzang worden. Een aantal vrienden wilden dit graag zien en zodoende ging ik maar ineens mee.

Het viel me op zich nog goed mee eigenlijk in hoeverre de film volgbaar is zonder de vorige delen te hebben gezien (en degene die ik wel heb gezien zitten ver weg in mijn herinnering), maar met uitzondering van hoogstwaarschijnlijk wat details, een paar inside jokes en de terugkeer van Letty (en zelfs dat wordt nog vrij snel even terug opgepikt) is dit perfect te volgen. Met een speelduur van een dikke twee uur is dit de langste Fast & Furious film tot nu toe en het is dan ook zonde dat niet alles even sterk wordt uitgewerkt. De primaire focus ligt voornamelijk op de actie, maar bijvoorbeeld de dood van Han had echt wel wat beter uitgewerkt kunnen worden. Toch een personage dat wel belangrijk was in de franchise (hij zit zelfs mee in de 'all these people in this room are my family' scène uit één van de vorige films) en hij moet het uiteindelijk doen met een one second shot in een ontplofte auto en een begrafenis die voortijdig wordt afgebroken wegens de komst van Shaw.

De actie ziet er zoals te verwachten deftig uit. Brian zegt dan wel tegen zijn zoon dat auto's niet kunnen vliegen, maar hij bewijst samen met zijn team toch wel het tegendeel. Het probleem zit hem dan ook in het feit dat je op den duurt helemaal murw wordt geslagen met de vele explosies, vechtpartijen en wat weet ik nog allemaal. Het ziet er allemaal wel cool uit, maar na een tijd had ik het ook echt wel gehad. Iets wat ook geldt voor de stijl van James Wan. Werd op den duur wat zeeziek van die tuimelingen die hij regelmatig doet. Het tribute aan Walker had ook wat beter gemogen trouwens. Na alle lofbetuigingen had ik toch ook iets meer verwacht dan een precies snel snel in elkaar gestoken best-of overzicht. Dan was de scène met Vin Diesel beter gelukt, al lijdt die dan weer onder de onnatuurlijke CGI.

Qua cast is hier natuurlijk weinig op aan te merken. Het team van Toretto blijft een goed geolied geheel, de nieuwkomers passen perfect in het plaatje (Tony Jaa! Kurt Russel!) en dit is algemeen gezien een mooie afsluiter. In zelfs die mate dat ik zin heb gekregen om binnen x aantal tijd de hele reeks eens volledig te maken.

Heb zelf niks met F&F, ooit eens een stukje gezien en de reeks gelijk afgeschreven. Echter toch laten overhalen door het vrouwtje om naar de bios te gaan...

Moet zeggen dat ik genoten heb! Wellicht dat ik (ooit) de andere delen toch maar eens ga bekijken.

Einde hebben ze mooi in elkaar gezet, leuk dat ze Paul Walker's personage in deze reeks in leven hebben gehouden. Goed nummer ook van Wiz en Charlie, dat blijft je bij.

avatar van loreen
Wat een goede film mooie autos veel acties jammer dat Paul Walker laatste film was
de einde was heel goed gemaakt

Het begin is een videoclip met lekkere muziek en slow-motion beelden van schaarsgeklede dames. En dan gaat het lekker los met vette actie. De films lijken inderdaad steeds beter te worden. Het is mooi dat er terug wordt gegrepen op de vorige 6 delen. Maar daar zitten ook wat haperingen. Terug naar Tokyo waar Lucas Black wel erg snel ouder wordt, is jammer. En wat is er met het hoofd van Jordana Brewster gebeurd?

avatar van filmkul
Weer een lekker deel uit de Furious reeks. Het verhaal slaat natuurlijk weer helemaal nergens op, maar daar draait het niet om. Gewoon verstand ver onder nul en genieten van de vette actie en stunts. Het tempo is erg hoog en de film vliegt letterlijk en figuurlijk voorbij. De film bevat fraaie beelden die over de hele wereld geschoten zijn. Het einde is een mooi eerbetoon aan de overleden Walker. 4.0

avatar van Film Connoisseur
Furieus in het tonen van over-the-top actie!

Dit keer nam James Wan het stokje over om dit bombastische, actievolle en vooral uitzinnige film te produceren. En ik moet zeggen, dat is Wan prima gelukt. Al waren er wel wat op en aanmerkingen. Het is alweer het zevende deel van deze reeks en in mijn opinie, mocht regisseur Lin verder gaan. James Wan heeft prima films gemaakt zoals The Conjuring, daarom verraste het mij dat uitgerekend hij deze film ging regisseren. De beste man heeft getoond dat hij prima films kan maken waarin sfeer en suspense belangrijke onderdelen vormen in zijn producties, maar een nonsense actiefilm met een paar grote namen waarvan enkele niet echt goed kunnen acteren? Ach, what the hell waarom ook niet?

Iedereen weet wat voor impact deze film heeft, het is tenslotte de laatste film van Paul Walker. Het feit dat de film voor zo'n 80% afgerond was voordat Walker verongelukte, hebben de makers van deze film dwarsgezeten. Niet alleen vanwege het verlies van Walker, maar ook hoe ze Walker in dit zevende deel konden verwerken. Niet alle scenes waren opgenomen maar toch wilden Iedereen de film afronden mét Walker erin. De oplossing; twee broers van Walker en wat facial cgi. En ik moet zeggen, dit heeft uitstekend uitgepakt.

Maar er is wel een dingetje. Iets wat me heeft gestoord gezien het feit dat dit de laatste film van Walker is, en dat is de 'bijrol' die Walker had. In de vorige delen kwam Walker sterk naar voren als de main character samen met Diesel. Dat is helaas in dit deel compleet anders. Zo jammer.
Daarnaast heeft dit deel wellicht de beste bad guy ever, Jason Statham! Maar hij komt vrij passief over en speelt de rol op de automatische piloot. De potentie was skyhigh, helaas raakte de film net het betonnen balkon van mijn appartement, één hoog.

Diesel komt nog steeds over als de brullende, musculiene Toretto waarvan iedereen houdt. De man kan niet goed acteren, maar deze rol past ontzettend goed bij hem. Mannen die auto's op kunnen tillen en parkeergarages in puin kan laten vallen, zijn het baasje moet Wan gedacht hebben.
Ja je leest het goed, deze film bevat zoveel nonsense beelden dat het lachwekkend wordt. En die over the top actiescenes zijn al ruim ingezet bij de vorige delen. Maar dit deel.....pffff.

Normaal gesproken ben ik niet flauw in het oordelen van actiefilms, ze bestaan puur voor het hersenloze vermaak. En ingaan op realisme bij dit soort films is teveel van het goede. Maar toch vond ik het jammer dat deze film niet hetgeen bracht wat ik had verwacht. De film bevatte een verhaal wat zo overdreven belachelijk was. Dit verklaart de bijrol van Statham eigenlijk wel. Actie is prima, maar overdreven. Geinige one-liners maar meer ook niet. Tjah..

Het beste stuk van de film was het einde, het eerbetoon aan Paul Walker. Prachtig gemaakt met een fijn nummer, een waardig einde en een eerbetoon die elke fan zal onthouden.

Walker verdient de 5 sterren, de film 2,5.

avatar van Tommy De Vito
Jammer, jammer en nog eens jammer. Zo leuk en vooral 'erg goed' waren de laatste 2 delen. Maar dit deel, oei..

Om te beginnen is het verhaal naar mijn mening dit keer erg vergezocht. Als het verhaal al niet stevig op de poten gezet wordt, dan is de actie vaak onzinnig. Het bleef helaas niet bij onzinnige actie maar vooral om de 'neppe', overdreven en 'zwaar over the top' actie. In de voorgaande delen was dit heel af en toe het geval, maar dit deel slaat er zo in door, dat het een grote afbreuk doet aan de hele serie. Ik was van mening dat de voorgaande twee delen, tot de beste actiefilms horen van de laatste paar jaar (samen met The Dark Knights). Natuurlijk een kluis die door de straten van Rio stuitert is ook niet realistisch. Maar de special-effects en het visuelegedeelte waren beter, waardoor het minder opviel. Bij dit deel hoef je, je ogen niet op scherp te zetten om te zien hoe computeractig bepaalde (actie) scenes waren. Denk aan: explosie van het huis van Toretto in het begin van de film, auto die door gebouwen vliegt in Dubai, tot het instorten van de garage in één van de laatste scenes.

Hoe meer er gesloopt wordt, hoe meer actie, deste meer special-effects des te leuker en beter de film wordt, zal deze reggiesseur blijkbaar hebben gedacht. Helaas meneer, dit is je niet gelukt. In tegendeel. Nooit eerder had ik er zo opgelet, maar Vin Diesel is absoluut geen goede acteur te noemen. Boos en stoer kijken haast de hele film. Natuurlijk zit dat ook in zijn rol verwerkt, maar los van dat, mag het stukken beter als het neer komt op overtuiging. Los van dat vind ik het heerlijk om naar Diesel te kijken, hij straalt toch ook wel weer wat uit, zoals bij de vectscenes bijvoorbeeld. Tja en dan Paul Walker. Erg jammer dat hij er niet meer is en de eerbetoon scene was wel perfect en mooi.

Toch moet ik toegeven als je, je verstand op nul zet is het echt wel een vermakelijk film. Tyrese zorgt weer voor de nodige en luchtige humor en de locaties zijn mooi. En wat ik al eerder genoemd heb, het einde van de film (eerbetoon aan Walker) heeft toch iets wat je even stilmaakt, waardoor ik op een score uitkomt van 3*!

avatar van Richard_Voorhees
Ik moet eerlijk toegeven dat ik na Tokyo Drift deze filmreeks uit het oog verloren was, maar werd gisteravond bijzonder verrast door dit werkje.
Het verhaal is simpel en zelfs als je de voorgaande films niet hebt gezien (wat bij mij dus het geval was), heb je de draad van het verhaal al vrij snel te pakken. In het kort gaat het er dus om dat Statham's personage wraak wil nemen op wat Diesel's personage en zijn crew zijn broer hadden aangedaan (waarschijnlijk in eerdere gebeurtenissen uit een voorgaande film).
Daarnaast blijkt Diesel's dotje nog geheugenverlies te hebben opgelopen door een ongeluk en heeft Walker's personage moeite om zich aan te passen aan het gezinsleven.
Wanneer Statham's explosieve personage verschijnt zijn de poppen aan het dansen.
Geen originele verhaallijn dus, maar ik kon het hele idee achter God's Eye wel waarderen.
Het acteerwerk is best aardig en een beetje van het niveau wat je mag verwachten. Ook Kurt Russell wist voor wat vermaak te zorgen in zijn bijrol.
Een dergelijke film draait natuurlijk het meest om de actiescenes en daar hebben we in deze film geen gebrek aan. Flitsende actiescenes met veel brullende motoren en blaffende geweren. Wat ik echter nog het meest memorabele vind zijn de hand-to-hand scenes. Daarmee bedoel ik bijvoorbeeld het gevecht tussen Statham en Johnson en vond ik het wel tof dat Rodriguez het op moest nemen tegen UFC vechtster Ronda Rousey.
Gewoon een lekker vlotte actiefilm waarmee je jezelf geen seconde verveelt.

avatar van ibendb
Nooit een fan geweest van de F&F-reeks, maar laatst heb ik de box gekocht en ze allemaal eens gekeken en voornamelijk Fast Five en Furious 6 waren geweldig. En Furious 7 zet de toon alleen maar verder. Het is geweldig dat de films zich nu minder focusen op racen en meer op actie. Veel scènes in dit deel zijn dan ook over the top, maar memorabel.

Ik denk dat, moest Paul Walker nog leven, de film geen zo'n succes zou geweest zijn. Ze hebben wel een enorm goed eerbetoon aan hem gemaakt. Met name de laatste scène is een echte tearjerker. Hoe ze de échte Walker gecombineerd hebben met stand-ins en CGI is geweldig, want ik had continu het gevoel dat ik naar hem aan het kijken was. De rest van de cast is zoals gewoonlijk weer op dreef. Vooral om dat jij als kijker, maar ook de acteurs zelf, de personages allang kent. Dwayne Johnson komt niet zo veel voor in de film, maar dit stoort net niet.

De actie is, zoals door velen al vermeld, erg onrealistisch. Maar draaien deze films niet om. Als iemand me vraagt over Furious 7, praat ik direct over de auto die door drie gebouwen rijdt. Het hoeft niet geloofwaardig te zijn om een indruk na te laten. Nog een geweldig stuk was wanneer Michele Rodriguez vocht met Ronda Rousey. Who doesn't love a good old-fashioned bitch fight? Soms had ik m'n buik wel vol van de actie. Zo kon dat stuk met de drone gehalveerd worden. Duurde veel te lang.

Al bij al, toch wel de beste uit de reeks (tot nu toe). 4*