The Fast and the Furious: Tokyo Drift (2006)

2,88

Actie / Thriller

geregisseerd door Justin Lin
met Lucas Black, Nathalie Kelley en Sung Kang

Shaun Boswell was altijd al een buitenbeentje. Zijn enige binding met de buitenwereld is illegaal straatracen. Om aan celstraf te ontkomen moet hij naar zijn vader in Tokio die daar in het leger zit. Japan is nu net het land waar het straatracen is uitgevonden... Bij zijn eerste mislukte poging neemt hij het op tegen de "Drift King" die banden heeft met de Japanse maffia, Yakuza. Hij begeeft zich noodgedwongen in de onderwereld van Tokio in een spel op leven en dood.

546 BERICHTEN 42 MENINGEN
avatar van JoeCabot
geplaatst: 29 januari, 16:47 uur [permalink]
Vermakelijk kitschfestijn.

Echte autoliefhebbers steigeren wellicht bij het aanschouwen van zo veel verkrachte vehikels. Je mag het natuurlijk niet al te serieus nemen, en dat geldt trouwens niet alleen voor het wagenpark. De Aziatische clichés vliegen je om de oren, in die mate zelfs dat ik me afvraag of zo'n film anno 2017 nog mogelijk zou zijn. En wat te denken van Lucas Black; zelfs een bijziende merkt vanop 100 meter dat deze boy ouder is dan 18 jaar en niets te zoeken heeft op een middelbare school.

Maar het moet gezegd, prima popcornvermaak. 2.5*

geplaatst: 15 maart, 11:29 uur [permalink]
de minste van de reeks' maar nog steeds vermakelijk.maar mis vin diesel en paul walker en de rest van de cast hier.al heeft vin diesel hierin een cameo maar dat is natuurlijk geen grote rol.dus ja heb ze allemaal wel gemist in de film.

avatar van Brabants
geplaatst: 19 april, 01:14 uur [permalink]
Dit deel binnen de franchise bewijst dat Vin Diesel en Paul Walker niet perse nodig zijn om het succesvol te maken. Goed acteerwerk, prima sfeer, mooie decors en een solide plot. Het driften maakt het natuurlijk allemaal extra boeiend. Een van de betere delen voor mij.

avatar van Timothyvdmeer
geplaatst: 19 april, 09:41 uur [permalink]
Brabants schreef:

nu was Paul Walker en is Vin Diesel al geen beste acteur maar Lucas Black is echt om te janken.
Alleen Han (Sung Kang) maakt er nog wat van.

avatar van Alathir
geplaatst: 19 april, 11:15 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Dit deel had ik even overgeslagen omdat het chronologisch niet deel 3 is, al heb ik ondertussen tot en met deel 7 gekeken. In deze film dus geen Paul Walker en slechts een cameo met Vin Diesel. Lucas Black speelt hier de hoofdrol en hij doet dat naar behoren. Gelukkig voor de film is ook Han hier van de partij. Stoer actiegeweld zoals we dat gewend zijn van de latere delen is hier (gelukkig) niet te vinden.

Het is misschien de beste racefilm van de franchise, jammer genoeg is het ook allemaal erg voorspelbaar. De laatste race tegen DK was wel een hele mooie. Ik heb me zeker goed vermaakt en de film keek als een trein, maar qua verhaal is deze wel erg cliché: nieuwe kerel in town aka Sean komt in zijn klas meteen een lekkere griet tegen en wilt haar graag eens tegen de muur kletsen. Helaas voor hem heeft ze al een vriendje, namelijk de Drift King waarbij zijn nonkel banden heeft met de Japanse maffia (Yakuza). Je kan het al raden jaloezie en elkaar imponeren op en top. Twee echte haantjes dus en wat doen hanen als ze dezelfde kip willen berijden. Jup, vechten! Er worden eerst wat punches uitgedeeld maar dat leidt tot niet al te veel. Er blijft dan uiteindelijk nog 1 manier over om deze ruzie te beslechten. Een racebattle tussen DK en Sean en wie verliest mag oprotten! Je mag 2 keer raden wie die wint...

avatar van Brabants
geplaatst: 19 april, 23:16 uur [permalink]
Timothyvdmeer schreef:

Ben ik niet met je eens. Vond zijn optreden voor dit soort films meer dan prima.